Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Glimtisør »

Ny TV-kamp for Bodø/Glimt, denne gangen bortekampen mot Moss.

Intet så mye å finne i media om denne kampen ennå - det tar nok av etter at kampene i kveld er unnagjort.

Kåre har tidligere sagt at det tette programmet favoriserer Glimt i en periode som denne, hvor vi har en ganske bred stall å ta av i motsetning til mange av våre konkurrenter.

MFK-stallen trente lett i går ettermiddag, og må pleie sårene med omhu om dagen. Allerede søndag er det ny kamp, hjemme mot Bodø/-Glimt

Glimt i Sør benytter anledningen til å minne om at GLIS setter opp egen Glimtbuss også til Moss under forutsetning av at vi når minimum 20 påmeldte. Påmeldingsfrist er i dag Onsdag 5 Mai. Meld deg på til Anja på SMS 980 57 255 eller tur@glimtsupporter.com. Se ellers http://www.glimtsupporter.com eller vår facebookside.

Edit: Lagt inn presselink
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
Gvandreassen

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Gvandreassen »

Dette blir kjekt! Med 3-0 i lomma bør Glimt gi Moss en kamp om poengene.

Satser på følgende:

Londak
Rønning-Bjørdal-P.V.Rønning-Forko
R.Berg(Karlsen 70 min)-C.Berg-Konradsen
Hamoud(Stensland 70 min)-Martins-Johansen(Ludde 60 min)
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Chris »

Greit lag, MEN kanskje på tide at Imingen også får sjansen.
Byttene bør selvfølgelig avhenge av spillernes prestasjoner og form, MEN også av kampforløp.

Hva om du får en skade i det 71 minutt...?

Spør dere meg, så bør man VURDERE bytte i 70 min, 75/79 min, og så et i det 88 min. Sistnevnte gjerne en "veldig ung spiller" som må venne seg til mange tilskurere m.m. Et slikt bytte kan også fungere som en påskjønnelse for en ung spiller som har stått på veldig bra i det siste.
Gvandreassen

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Gvandreassen »

Her ble det rot. Mente Ludde inn for Johansen 80 min. Uansett, det er mitt forslag, du kan gjerne skrive opp ditt!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Masinga »

Glimt må begynne å ta poeng på bortebane, mer enn i dag. Foreløpig status etter to kamper på bortebane er 0,5 poeng i snitt. Det holder ikke. Dersom man skal ha håp om å ta en av de to første plassene, må man ha over 60 poeng. Det innebærer at man vinner alle 15 hjemmekampene og tar mer enn 1 poeng i snitt på bortebane.

Fredrikstad-kampen var positiv og jeg følte at Glimt hadde mye mer inne. Med litt mer presisjon er det fullt mulig å slå Moss på søndag.
Masinga
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Glimtfan »

I fjor rykket Haugesund med 58 og Hønefoss med 56 opp. Jeg tror vi bør opp i 60 poeng i år. Det gir ca 2 poeng i snitt pr kamp. Hittil har vi 2,16. 2,5 poeng i snitt på hjemmebane og 1,5 poeng i snitt på bortebane er nok et fornuftig mål å forholde seg til. Slår vi Moss borte, så er vi omtrent i rute også på bortebane. Hvis det faktisk viser seg at vi har et borteproblem og roter mot Moss, så kan vi fort få store utfordringer med mindre vi tar rekordmange poeng hjemme. 0-1 mot Mjøndalen var ille, men 0-0 borte mot FFK var lovende. Samtidig så er det en tankevekker at vi har scoret 14 mål hjemme på 4 kamper og 0 borte på 2 kamper. Det tror jeg handler om taktiske valg og en psykologisk barriere som må brytes.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by dalers »

Chris wrote:Spør dere meg, så bør man VURDERE bytte i 70 min, 75/79 min, og så et i det 88 min. Sistnevnte gjerne en "veldig ung spiller" som må venne seg til mange tilskurere m.m. Et slikt bytte kan også fungere som en påskjønnelse for en ung spiller som har stått på veldig bra i det siste.
Haha. ja, det er slik de tenker i England der 17-åringene spiller fast på lagene. I Adecco er det noen få sjeler på tribunene. Da snakker vi skikkelig press :wink: Det er viktig å matche talentene SVÆRT forsiktig. Tenk hvis de skulle bli skremt og bukke under.
Nei, Chris. Det du forfekter er en håpløs og gammeldags tenkemåte.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by J I P »

Re Dalers

Du må også ta i beregningen at hvis det er få på tribunen, da høres de som evt. kommer med nedsettende kommentarer til en spiller mye bedre enn hvis det er mange på tribunen. Og sånn sett kan presset være tydeligere på en bane med få publikummere enn på en bane med fullsatte tribuner og masse liv.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Novi »

Kan da ikke forsvares å ikke matche unge spillere i Adecco, når man er på ligaens beste lag. Vi har alle forutsetninger for å vinne absolutt alle kampene, og jeg vil egentlig si at en av fordelene med at vi rykket ned er at vi har en meget reell mulighet til å gjøre et generasjonsskifte i laget. I TL er det mindre rom for å teste nye spillere over lengre tid, men hjemme mot Strømmen og Mjøndalen må det da være mulighet for å gjøre "risky" valg og la våre yngre spillere prøve mer enn 10 min.

Må ikke være slik at vi er nødt til å ha en skadekrise på etablerte spillere i klubben før yngre spillere får lov til å prøve seg. Ingen skal komme og si at C.Berg blir en dårligere spiller av at Anders Karlsen starter fremfor ham en kamp, og likewise tviler jeg på at Anders blir dårligere. Win win, heter det!
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Glimtfan »

Hvis man er redd for at unge spillere skal bli skremt av sleivete kommentarer fra tribunen i adeccoligaen, så har man mye å være redd for. Lovende talenter må få slippe til når de har et sportslig nivå som forsvarer at tilliten er gunstig for deres sportslige utvikling, samtidig som det ikke påvirker lagets prestasjoner negativt. Å gi en 16-17 åring 5 minutter i adeccoligaen, tror jeg betyr ca 0 i forhold til utviklingen. Å gi en spiller 15-20 minutter derimot, kan være en nyttig erfaring.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Boombadila »

Tja, Kåre har mange hensyn han skal ta, han skal ikke bare vinne kamper, han skal i tilegg videreutvikle unge spillere. Så langt ser det ut til at han lykkes delvis med begge deler, så får vi se utover i sesongen hva som skjer videre.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Kesseboy »

Masinga wrote:Glimt må begynne å ta poeng på bortebane, mer enn i dag. Foreløpig status etter to kamper på bortebane er 0,5 poeng i snitt. Det holder ikke. Dersom man skal ha håp om å ta en av de to første plassene, må man ha over 60 poeng. Det innebærer at man vinner alle 15 hjemmekampene og tar mer enn 1 poeng i snitt på bortebane.
To kamper er et nokså tynt grunnlag å regne gjennomsnitt fra. Mjøndalen-kampen var jo ikke akkurat noen höjdare fra Glimts side, og FFK-kampen var en kamp mot et lag vi forventer å slåss mot om opprykk. Sånn sett er ikke ett poeng på de to kampene noe å bekymre seg for.

Den kommende bortekampen, hvis kamptråd dette er, er mot Moss, som vi vel antar skal være endel svakere enn oss. Etter den går de neste bortekampene mot presumptivt sterke Sogndal og Sarpsborg 08. For å rykke opp bør vi ikke være fornøyd med hederlige tap eller 0-0 i disse kampene, men samtidig er det ei rekke av de antatt sterkeste lagene, og sånn sett kan det være at disse kampene blir de dårligste gjennom hele sesongen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Gvandreassen »

Novi wrote:Kan da ikke forsvares å ikke matche unge spillere i Adecco, når man er på ligaens beste lag. Vi har alle forutsetninger for å vinne absolutt alle kampene, og jeg vil egentlig si at en av fordelene med at vi rykket ned er at vi har en meget reell mulighet til å gjøre et generasjonsskifte i laget. I TL er det mindre rom for å teste nye spillere over lengre tid, men hjemme mot Strømmen og Mjøndalen må det da være mulighet for å gjøre "risky" valg og la våre yngre spillere prøve mer enn 10 min.

Må ikke være slik at vi er nødt til å ha en skadekrise på etablerte spillere i klubben før yngre spillere får lov til å prøve seg. Ingen skal komme og si at C.Berg blir en dårligere spiller av at Anders Karlsen starter fremfor ham en kamp, og likewise tviler jeg på at Anders blir dårligere. Win win, heter det!

Novi, du har så rett så rett! Helt enig. Nå er vi i en mindre presset situasjon der de unge kan få prøve mer!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Crazy horse »

Moss er jo et lag jeg tenker vi skal slå, men det gjenstår jo å se,da. Forrige runde i Adecco ga oss 1-2-1 på fire kamper mot Moss. Seieren kom borte og tapet hjemme. Denne gangen virker vi jo mye mer solide og Moss ser ut til å hangle skikkelig. Et lag som vekker mindre entusiasme i sin hjemby enn B/G. 645 tilskuere mot Tromsdalen for en stund siden er jo skrekkelig.

B/G må rett å slett la være å forkusere på at kampen foregår på bortebane. På dårlige gressbaner og alt annet som kan forklare dårlige prestasjoner. De må fokusere på eget spill, på innsats og muligheten for å vinne. Dette tror jeg vi tar.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Glimtfan »

Re Kesseboy

VI trenger som jeg skriver over ca 1,5 poeng borte i snitt hvis vi tar 2,5 hjemme for å nå 60 poeng. Det kan fort bli en "magisk" grense". Da har vi råd til noen bortetap og uavgjort kamper. Isolert sett vil uavgjort borte mot Moss være akseptabelt, men 2 poeng på 3 bortekamper vil ikke være bra. Sogndal og Sparta er kamper hvor uavgjort vil kunne være et bra resultat. Det er mot de "svakere" lagene vi bør forvente å hente en del trepoengere borte. Moss kan fort være et av de lagene.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Knuta »

Glimtfan wrote:Hvis man er redd for at unge spillere skal bli skremt av sleivete kommentarer fra tribunen i adeccoligaen, så har man mye å være redd for.
Ja det kan jo være farlig å bo på loftet hjemme f.eks. Det kan fortsatt være spøkelser der. Historisk sett så har de unge lovende spillerne utviklet seg best når de har fått spille i kamper med trøkk og tøffe tak. Det er da man utvikler seg. Man utvikler seg ikke i 10 min når en kamp er avgjort.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Mr Bean »

Prroblemer for Kåre :
http://www.an.no/sport/article5107425.ece

Å neeiiiiiii :wink:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Glimtisør »

Image

GLIS minner om at buss til Moss er bekreftet og vi har fremdeles en del ledige plasser. Kjør miljøvennlig - la bilen stå hjemme. Meld deg på til SMS 980 57 255 eller tur@glimtsupporter.com (ikke kampdag). Eller - når du først er på Oslo S og tenker på å ta toget utover - hvorfor ikke følg gangveien mot bussterminalen/Oslo City - og gå til Oslo City hvor Glimtbussen går ifra? Har bussen ledige plasser da er det bare å bli med.

Moss vil utnytte Glimt sine svakheter: http://www.mossfk.no/sak/004528.asp
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by mortsto »

Fra forumet til Kråkesvingen

"Bare jeg som har sansen for Bodø/Glimt forresten?
Nærmere "bror" i norsk fotball kommer vi vel ikke.
De er gule og svarte, historisk sett ett underholdene og spillende lag. En liten sjarmklatt i norsk fotball på samme måte som vi pleide å være.
De har alltid klart seg ganske så egenhånd og har en rivalisering mot en større naboby som spiller i rødt og hvitt og klarer seg først og fremst pga. hjelp fra veldig store investorere.
Bodø er nordlendingenes svar på Moss."

Og Burøylukta er ikke nevnt engang...
Satser dog på at vi ikke blir et nytt middels adeccolag. 2-0 til Glimt!
Glimt1916
Posts: 5660
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 443 times
Been thanked: 447 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Glimt1916 »

Etter en del episoda sist Glimt spella i Moss så trur æ ikke at alle der e like positivt innstillt som den som skreiv det der...
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by ingen87 »

Var det da Martins og Vidalon barket sammen etter kampen?
Førr Evig!
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by dagobert »

ingen87 wrote:Var det da Martins og Vidalon barket sammen etter kampen?

http://fotball.bt.no/forstediv/article84758.ece
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Boombadila »

No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Moss-Bodø/Glimt Søndag 9 Mai kl 16 (NRK)

Post by Josse »

Gleder meg til kamp! :) Lykke til alle sammen! :)
Post Reply