Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Hvis Kåre ikke klarer å få det meste ut av Thiago Martins, hvem har da ansvaret? Kåre eller Thiago?
@liverglimt
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bonitao »

Re Mendi:
Det motsatte kan være sant. Thiago Martins tåler noen spillere som ikke slåss i felten? 0x5 mister og la smiler
énoisqueirois !
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

liverglimt wrote:Hvis Kåre ikke klarer å få det meste ut av Thiago Martins, hvem har da ansvaret? Kåre eller Thiago?
Nå hadde Thiago to uheldige episoder i går, at noen forlanger at han skal forsvinne p.g.a det er jo meningsløst. De samme hyller han når han lager 3 mål i andre kamper. I går hadde Thiago ganske håpløse arbeidsoppgaver, han jobbet nesten like mye som defensiv midtbanespiller som spiss, nettopp fordi forsvarsfirenen ikke fungerte. Han er tøff og prøver hele tida å komme til avslutninger og er uredd.Det er Kåre's jobb å finne en arbeissituasjon som passer Thiago.
Det er i kamper hvor det går dårlig med laget at en god trener kommer til sin rett, på samme måte som en god leder i en bedrift skal fungere best i nedgangstider. Der svikter dessverre Kåre fundamentalt. Han virker handlingslammet og det er det som er mitt ankepunkt. Er ikke i tvil om at han kan fungere greit på treningsfeltet og at han er en sosialt godt likt trener.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Nordlies regime sliter på spillergruppene i en grad som Glimtspillerne aldri ville tålt. Han er nok en god trener, men norske spillere er nok ikke i en slik liga at de takler Nordlie.


KÅRE
Kåre sa før sesongen at Sakk var en fullgod erstatter for Stig Johansen. Derfor var det ingen fare med å la Stig forlate.. Det at Sakk ikke kommer direkte inn når Thiago må ut, men en venter i 10-15 min. viser at Kåre ikke står ved den uttalelsen i ettertid.

Han lar MOUNIR slite benken når laget møter motgang i stedet for å få han ned på backen der han kan skape trygghet.

Han vegrer seg mot å sende folk i oppvarming. Selv i starten av andre omgang i kampene.

Jeg skjønner meg ikke på han og jeg lurer på om spillerne skjønner hva han driver med...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Frodo Baggins »

Ett av de største problemene i Glimt, er vel at de rutinerte som skal dra lasset ikke gjør det? Ut fra lagoppstillingen i går så skal spillere som Forko, Martins, Rønning, Bjørdal og Londak stå fram å ta ansvar. Londak var god, og reddet Glimt fra en enda større flause. Resten så ut som forskremte høns, og for meg ser det ut som om flere av de litt rutinerte spillerne har en klar stagnasjon:

- Rønning, veldig god i 2008 sesongen, blitt svakere og svakere
- Hamoud, landslagsaktuell i fjor, starter på benken i år.
- Bjørdal, skremmende svak i går. Er glad for at Glimt ikke ville selga han til Tromsø i vinter
- Forko, ok i 2008 mot bedre motstand, ikke god i går.
- Martins, fremstår som en medgangspiller.

Hvorfor har så mange stagnert??

Når man i tilegge mangler Berg og Berg, så har man en midtbane som ikke er i nærheten av å holde godt Adecconivå. 2/3 deler av midtbanen rykket ned fra Adecco i fjor.

I tillegg har man spillere som Johansen og Stensland, talenter uten tvil. Men disse har enda ikke presert noe, og man kan ikke fovente at de skal utrette mirakler når resten av laget klapper sammen.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Det en også kan holde mot Kåre er at Derek fikk spille en sesong for lenge i Glimt - på banen. Den erfaringen han fratok Stensland/Johansen kan vise seg straffe seg nå....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mendi »

Veldig fornuftige poenger av Frodo Baggins, jeg er langt på vei enig.

Når det gjelder Derek, så er vel de fleste enige om at han til tider spilte horribelt dårlig i fjor. Jeg tror likevel den påvirkningen en seriøs fyr og Glimtlegende som han hadde på Stensland kan ha vært veldig positivt. Å la Stensland slite alene på vingen i en motgangssesong hadde vel neppe vært særlig utviklende, da er det bedre at en Derek på hell tar i mot dritten.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mendi »

liverglimt wrote:Hvis Kåre ikke klarer å få det meste ut av Thiago Martins, hvem har da ansvaret? Kåre eller Thiago?
Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner spørsmålet/ poenget ditt. Med en slik argumentasjon blir jo enhver spiller uangripelig, treneren har skylden for alt.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Krølle »

Knuta wrote: Nå hadde Thiago to uheldige episoder i går, at noen forlanger at han skal forsvinne p.g.a det er jo meningsløst.
Ankepunktet mot Martins er ikke to "uheldige" episoder. Ankepunktet er at han ikke er god nok. Han har kun scoret mål i sju av sine 29 siste kamper fra start. Det er ikke godt nok. Han scorer heller aldri mot god motstand.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Re Mendi

Poenget er jo at det er Kåre som er ansvarlig for at laget fungerer. Her er det jo flere muligheter:

a) Gjøre en jobb med Thiago slik at han blir et positivt innslag i Glimt istedet for et destruktivt

b) Sette Thiago på benken

Det argumenteres jo villig vekk med at en ikke skal hakke på Thomas Rønning, men at det er treneren som tar ut laget, og det er han som har ansvaret, ikke Rønning. Helt enig, Rønning er ikke god nok etter min mening, men det er ikke hans feil. Her der det Kåre som må se det, og gjøre de nødvendige grep.
Da må må jeg spørre meg: Gjelder ikke det for Thiago og?

Off topic: Hva er det slags meningsløs funksjon som er lagt til som gjør at det ikke går inn å legge inn flere siteringer?? Det gjør jo at det blir håpløst å følge med her inne.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Frodo Baggins wrote:Ett av de største problemene i Glimt, er vel at de rutinerte som skal dra lasset ikke gjør det? Ut fra lagoppstillingen i går så skal spillere som Forko, Martins, Rønning, Bjørdal og Londak stå fram å ta ansvar. Londak var god, og reddet Glimt fra en enda større flause. Resten så ut som forskremte høns, og for meg ser det ut som om flere av de litt rutinerte spillerne har en klar stagnasjon:

- Rønning, veldig god i 2008 sesongen, blitt svakere og svakere
- Hamoud, landslagsaktuell i fjor, starter på benken i år.
- Bjørdal, skremmende svak i går. Er glad for at Glimt ikke ville selga han til Tromsø i vinter
- Forko, ok i 2008 mot bedre motstand, ikke god i går.
- Martins, fremstår som en medgangspiller.

Hvorfor har så mange stagnert??

Når man i tilegge mangler Berg og Berg, så har man en midtbane som ikke er i nærheten av å holde godt Adecconivå. 2/3 deler av midtbanen rykket ned fra Adecco i fjor.

I tillegg har man spillere som Johansen og Stensland, talenter uten tvil. Men disse har enda ikke presert noe, og man kan ikke fovente at de skal utrette mirakler når resten av laget klapper sammen.
Det har vært skralt foreløpig i år, men du får det til å høres verre ut enn det egentlig er.

Rønning har vært god denne sesongen, men jeg har aldri sett hverken han eller Bjørdal rote seg så inn i granskauen vekk noen gang tidligere. Vanligvis er de ganske solide, selv i tippeligaen var de aldri vår store svakhet. De kan langt bedre enn dette.

Hamoud var landslagsaktuell for 2 år siden, ellers blir det feil å si at han starter på benken i år når han har spilt hver kamp fra start med unntak av den i går. Har kanskje stagnert noe, men jeg syns han bør flyttes ned på høyrebacken igjen.

Forko har aldri vært noen spektakulær spiller, han gjør jobben greit men er heller ikke typen som kan heve laget.

Martins er medgangsspiller ja, har forsåvidt gjort det bra så langt i sesongen og jobber alltid mye. Men når ting går dårlig så går det katastrofalt med han.

Du glemmer å nevne vår beste spiller så langt i år, Anders Konradsen. Sammen med Stefan har han vært et av få lyspunkt så langt denne sesongen. Stensland har sine bruksområder, men er en svært begrenset spiller. Ellers er jo dybden i stallen også et problem siden det er ikke er noen kamp om plassene. Ludvigsen er alltid skadet, Karlsen er dessverre ikke god nok, Sakk er Sakk og hvem vet hva som skjer med Alo. Det virker ikke som det er noen konkurranse om plassene på laget og spillerne nok er litt mer komfortable og avslappet enn de bør være.

Nå er jo dette Thiagos siste år i Glimt, han har vist seg å være duganes i adecco, men han er åpenbart avhengig av litt hjelp fra medspillerne for å score mål, og det får han aldri borte. Han kommer nok til å score 7-8 mål til minst, såpass er jeg sikker på.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mendi »

tjongs wrote:Re Mendi

Poenget er jo at det er Kåre som er ansvarlig for at laget fungerer. Her er det jo flere muligheter:

a) Gjøre en jobb med Thiago slik at han blir et positivt innslag i Glimt istedet for et destruktivt

b) Sette Thiago på benken
Helt enig.

I valget mellom de to svært dårlige alternativene har Kåre åpenbart valgt alternativ 1. Det er ikke sikkert det er et åpenbart valg, men om man skal satse på et opprykk så var det vel et greit valg. Begrunnelsen er at Thiago tross alt har bevist tidligere at han er god nok for Adecco om han gjør den jobben han skal, mens alternativene til Thiago fremstår som svært tynne.

Det er ikke dermed sagt at satsningen lykkes, og det er ingen automatikk i at Kåre er den som skal lastes om det ikke lykkes. Kåre ønsket seg mest sannsynlig Stig Johansen i stedet for Thiago, men det ble ikke gjennomførbart pga disposisjoner foretatt av den forrige ledelsen. At han forsvarer at man ikke gir Stig Johansen ny kontrakt og sier Sakk er en bra erstatter er lojalt og positivt, og det eneste riktige etter mitt syn. Det er likevel ikke sikkert at han mente det.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Det har du helt rett i, og jeg hadde også helst sett Stig på Aspmyra.
Nå skal jeg ikke dra fokus bort fra det som er den egentlige diskusjonen her, men situasjonen med Thiago er ikke så enkel. I etterpåklokskapens lys var det helt feil å gi han den kontrakten som ble gjort sommeren 2007, men der og da var Thiago storscorer, han var ønsket av større klubber, vi hadde året før solgt vår daværende toppscorer (også omtalt som "solgt opprykket").
Min på stand er at de aller, aller fleste (noen unntak finnes nok), også inkludert meg selv, mente at det var riktig å gi Thiago den kontrakten han fikk den gangen. Det skal jeg tross alt ha ryggrad nok til å stå for enda, selv om jeg i etterpåklokskapens lys kanskje var et feil valg.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Frodo Baggins »

bjornage wrote: Det har vært skralt foreløpig i år, men du får det til å høres verre ut enn det egentlig er.
Det kan godt hende at jeg får ting til å høres verre ut enn det de er, det jeg har sett av de i år, er borte mot Moss, og hjemme mot Bryne.

Men jeg sitter fortsatt med følelsen av at de nevnte spillerne ikke har blitt bedre det siste året, heller tvert om. Men her kan det godt hende jeg tar feil.

Hvor god Konradsen er skal jeg egentlig ikke uttale meg om, men midtbanen var svak i går. Og det var den forsåvidt mot Moss også. Greit nok at den i går var ung, med en snittalder på ca. 21 år, men jeg synes den mangler kvaliteter
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mendi »

Re Tjongs

Det er jeg også langt på vei enig i. Jeg er dog prinsipielt i mot at Glimt som klubb skal tilby lange kontrakter med høy lønn, fordi det innebærer en økonomisk risiko som de ikke har evne til å bære.

Det skal likevel sies at sommeren 2007 fremstod det som et komplett mareritt at Thiago skulle glippe gratis til Tromsø. Grunnen til at vi kom i den situasjonen var uansett en veldig uklarhet rundt Thiago sin kontrakt, et forsøk på tåkelegging fra Ernst Pedersen som var nær ved å gjøre et voldsomt mageplask. Dette kunne vel vært håndtert bedre, og til slutt måtte man splashe ut en kjempekontrakt for å beholde han.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

Med tap mot Sarpsborg og tap mot Ranheim i cupen så må det vel begynne å blinke noen lys i Glimt ledelse, selv om Kåre er aldri så mye fredet. Men Steinar Nilsen ble jo utnevdt til sportsjef og hadde spillernes og styrets tillit en uke før han ble sparket, så alt er tydelig mulig.
Jeg ønsker ikke at Kåre på liv og død skal sparkes, men jeg ønsker at han får den hjelp som han trenger, og at spillerne, ledelse, trenere setter seg sammen og blant annet diskuterer hvorfor Glimt faller helt sammen når de får mål mot seg og at alle er åpne og ærlige. Det må vel være flere enn noen av forumdeltakerne som reagerer på den tafattheten som gjør seg gjeldende i kamper hvor det ikke fungerer. Det er det som er hovedproblemet og noe må gjøres her.
Tross alt så er det Glimt som klubb og Glimt's fremtid som må gå foran alt annet.
Last edited by Knuta on Mon May 31, 2010 2:05 pm, edited 2 times in total.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Frodo Baggins wrote: Hvor god Konradsen er skal jeg egentlig ikke uttale meg om, men midtbanen var svak i går. Og det var den forsåvidt mot Moss også. Greit nok at den i går var ung, med en snittalder på ca. 21 år, men jeg synes den mangler kvaliteter
Utvilsomt. Konradsen har et stort potensiale og har spilt veldig godt, men han er ikke i nærheten av å kunne bære midtbanen alene. Karlsen er også lovende, men han virker ganske puslete i duellspillet og er ikke god på å vinne ballen og sørge for at den holder seg i laget - en egenskap C.Berg er veldig god på. Haukås har jeg ikke gjort opp noen mening om enda, men virker som en ny Theting. Tøff i dueller, jobber mye, men byr ikke på så veldig mye annet. Men igjen, bare et førsteinntrykk. Samlet blir det ikke noe særlig svung over dette, og tapet av C. Berg er kanskje det mest kritiske.
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Joda, å sparke treneren er alltid noe bombastisk. Men jeg personlig er redd for konsekvensene av å ikke gjøre det. Jo visst kan vi skaffe Kåre hjelp. Men jeg tenker og tror det tar litt tid å se effekten av det, og man må på en måte beregne en viss modningsperiode. Og når man ser på Adeccoen 2009 så syntes jeg det var et skremmeskudd til at veien mellom himmel og helvete er veldig kort.

Vår 2009 sesong bestod av en evig venting på at ting skulle snu, uten at grep ble gjort. Jeg syntes ikke det er særlig klokt å repetere den prosessen.

PS.
Jeg syntes supporterene er fryktelig naive. Det er litt for mange drømmelandsløsninger som er bygd på 95% håp og 5% fakta. F.eks. denne satsingen på ungdommer, et ekstra år i Adecco osv.

Momento mori!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

RS2-Gti wrote:Jeg syntes supporterene er fryktelig naive. Det er litt for mange drømmelandsløsninger som er bygd på 95% håp og 5% fakta. F.eks. denne satsingen på ungdommer, et ekstra år i Adecco osv.

Momento mori!
Memento mori kanskje???

95% håp og 5% fakta høres ut som å rykke opp med det vi ser i dag og håpe det går bra i Eliteserien i 2011. Det tar TID å bygge opp en ny generasjon Glimtspillere og jeg tror ikke vi har et slagkraftig lag igjen før om noen år. Men det beror på en solid satsing på unggutter selv om vi får noen smeller imot (0-5 mot Bryne t.eks.)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Jeg ser at det er enkelte som reagerer på at jeg har sagt at vi kanskje kan ha godt av et år i adeccoligaen. Det jeg vil understreke er at jeg ikke ønsker at vi får et ekstra år i adeccoligaen, men at vi forberedt og rustet til å takle et år ekstra. Dvs at vi bygger opp et nytt lag, med en ny og yngre stamme og tar høyde for at resultatene og spillet vil kunne variere. Etter mitt syn er det den eneste bærekraftige løsning for Glimt med tane på økonomi og langsiktig sportslig utvikling. Det er ikke tuftet på håp og drømmer, men realistisk planlegging for å bygge et slagkraftig lag som Glimt faktisk har råd til å lønne år etter år. For min del er det viktigere at Glimt jevnt over gjør det bra de neste 10 årene enn at vi rykker opp i år og ned neste år og fortsetter slik uten reell progresjon.
Jeg vil trekke paralell til bedrifter som nå kanskje under nedgangstider gjør grep som preger resultatet negativt i år, men som bidrar til å redde/utvikle bedriften fra 2 år og fremover. En god langsiktig strategi kan føre til utfordringer på kort sikt, jeg tror Glimt som klubb vil være tjent med det!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by mortsto »

Jeg har nevnt det før, men gjentar det gjerne. Rykker vi ikke opp, kommer vi til å miste flere av spillerne våre, og vi stiller svært svekket i en ny adeccosesong. Vi har ingen garanti for at de talentene som spiller som juniorer eller på Glimt 2 vil bli gode nok for å føre Glimt opp til eliteserien de nærmeste årene. Å si at vi bør kvitte seg med spillerne i første-elleveren for å spare penger er tøv. Noen får vi ikke gitt bort en gang, og de mest salgbare vil sannsynligvis gi oss småpenger. Glimt har et budsjett som sier at vi trenger 3300 tilskuere pr kamp for å gå i balanse, samt et lag som på papiret bør kunne rykke opp. Begge deler bør være mulig å få til. Hvis ikke Glimt ikke rykker opp, så går livet videre. Glimt vil da kunne bli en middelhavsfarer i vikarligaen i mange år. Et lag som Moss eller Sogndal, som spiller for et par tusen mennesker, og som fotballnorge ikke bryr seg en dritt om. Så kan vi mimre om 2008 alle mann. Det er jo mulig dette skrekkscenarioet uansett går inn, men at vi liksom skal innse at slaget er tapt i månedsskiftet mai/juni og begynne å "bygge ned" laget, er helt latterlig. Det som bør gjøres nå, er å bruke sommeren godt, gå på frierferd hos sponsorer og næringsliv, for å prøve å få inn en offensiv forsterkning eller to enten permanent eller på lån. Så bør Glimt gøtse som faen på å gå opp med en gang. Jeg tror nemlig grunnlaget for et videre topplag i Bodø er helt avhengig av det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

mortsto wrote:Jeg har nevnt det før, men gjentar det gjerne. Rykker vi ikke opp, kommer vi til å miste flere av spillerne våre, og vi stiller svært svekket i en ny adeccosesong. Vi har ingen garanti for at de talentene som spiller som juniorer eller på Glimt 2 vil bli gode nok for å føre Glimt opp til eliteserien de nærmeste årene.
Jeg er ikke totalt uenig med deg, men her er en annen måte å se på det: Rykker vi opp, kommer vi til å trenge STORE forsterkninger for å overleve i Tippeligaen, hvilket vi neppe har råd til, og kommer dermed til å rykke ned. Igjen. Da vil vi nok miste flere av spillerne våre, evt. vil de være nærmere kontraktslutt og det vil bli enda tyngre å rykke opp atter en gang.

Sier ikke at Glimt bør selge unna (selge Bjørdal for en million er f.eks. etter mitt syn uholdbart), men må tenke mer langsiktig enn til november.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Novi »

Mendi wrote: Jeg sier ikke at ikke Kåre kan kritiseres, men jeg savner at folk ser et større bilde enn kommentarer i media eller diskusjoner rundt enkeltspillere i ulike posisjoner.
Da har ikke du lest så veldig mange innlegg, for det er veldig mange av oss som går langt forbi mediakommentarer og enkeltspillere:)
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Novi »

Kesseboy wrote: Jeg er ikke totalt uenig med deg, men her er en annen måte å se på det: Rykker vi opp, kommer vi til å trenge STORE forsterkninger for å overleve i Tippeligaen, hvilket vi neppe har råd til, og kommer dermed til å rykke ned.
Er det virkelig SÅ stor forskjell på lagene i TL og Adecco? Jeg tar det for gitt at de fleste spillerne vil heve seg ved spill i TL, og med litt struktur på laget så skal vi da absolutt være gode nok til å holde oss i TL. Vi har ikke råd til store forsterkninger, men det er vi heller ikke vant til i Glimt. Ved opprykk blir det uansett en ny giv, økte sponsorinntekter, og kanskje en og annen tulling som går med på å investere i en spiller eller to.

Ved opprykk ser jeg absolutt et håp om starten på en ny storhetstid for Glimt. Uten opprykk ser jeg absolutt ingen håp, og jeg tror jeg personlig vil ha vansker med å holde oppe interessen rundt laget.
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Novi wrote:Ved opprykk ser jeg absolutt et håp om starten på en ny storhetstid for Glimt. Uten opprykk ser jeg absolutt ingen håp, og jeg tror jeg personlig vil ha vansker med å holde oppe interessen rundt laget.
Det ser du allerede nå..... Altså ikke din personlige interesse, men den generelle interessen rundt Glimt

Og så lurer jeg på hvordan du ser for deg en ny storhetstid med dette Glimtlaget? DET er jeg spent på :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply