Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Chris »

Kåre bør gå eller så bør noen be ham gå, NÅ.

Dette både av sportslige og økonomiske grunner, som også henger sammen.

Det sportslige
Spillet har blitt stadig svakere, noe som også gjenspeiles i en svak tabellposisjon. Det offensive spillet er svakt. Hvor er det blitt av den offensive samhandlingen og rytmen? Trodde Kåre hadde lært noe av Eggen om dette, men det synes ikke som han har fått med seg mye eller som han ikke klarer å sette det ut i praksis.

Laguttaket er merkelig og uforståelig, også i går. Spillere flyttes rundt og en evner ikke å utnytte styrker og dekke over svakheter. Et grelt eksempel er en grå midtbane som nå bare skal bestå av løpskraft. Runar med sin kreativitet, ro med ballen, blikk for spillet og gode pasningsfot er sterkt savnet. S. Johansen er den i dagens Glimt som har noe av det Runar hadde, om en i litt mindre mengder.
I går burde Glimt, etter mitt syn stilt med følgende lag:
Londak
TJ - JLB - PVR - Imingen
S Johansen - C. Berg - Konradsen
Hamoud - Martins - Ludde
Hukås har vært ok på vingen i det siste, gitt sine forutsetninger, men han er ingen ving.
Ville vurdert følgende bytter:
- Karlsen/Haukås på midtbanen
- Berntsen for Ludde. Det er uklart for meg om Berntsen også er god nok på midten foreløpig.
- Stensland for Hamoud
- Haukås for Martins. Haukås er langt bedre enn Sakk. Ikke ideell, men verdt et forsøk. Han har noe av det en target mann trenger. I tillegg har han forbilledlig innsats. Kanskje kunne det tent Martins også.

Bytter. I går byttet man rart: Det er ikke første gang. Dette til tross for at det offensive ikke fungerte. Runar la opp for å ikke fortrenge ungdommen. Hvorfor kom ikke Berntsen inn? Hvorfor brukte en ikke alle byttene? Hvorfor kom ikke Karlsen inn for å bidra på midten. Noen var slitne og ingen var outstanding. Kåre har ikke klart å prege kamper gjennom bytter. Ofte har han ikke en gang forsøkt, dvs. få eller altfor sene bytter.

Spillerkjøp. Kåre har etter mine øyne ikke kjøpt inn for å styrke styrkene og svekke svakhetene og tilpasset et planglagt offensivt/deffensivt spill, gjerne i 4-3-3. Han har kjøpt/hentet en rekke midtbanespillere, enda det mest prekære har vært en spiss og også en ving. S. Johansen, Karlsen og Berntsen burde fått flere mulighter. Hvilke ubeskrevne blad har gjort sukesess etter at Kåre tok over?

Det økonomiske
Sportslig suksess kan gjøre det økonomiske letere og motsatt, som per nå.
Flere mener at Glimt nå må bygge et lag. Ja, det er det ikke vanskelig å være enig i. Jeg mener imidlertid at det viktigste en kan gjøre på kort sikt – PÅ banen, er å kjempe som løver for kval-plassen. Det er kun to poeng opp, til et Løv/Ham som har en kamp mer spilt og som har et svakere lag, på papiret. Det viktigste en kan gjøre i så måte er å be Kåre gå og få en ny giv. La Stig Johansen, Runar Berg og B.I. Johnsen lede laget ut sesongen. Det vil gi MYE kr i kassa om Glimt får en ny høst med ny trenere, en spennende og interessant kamp om kval. plassen og ev. inntekter fra to spennende kval. kamper, kanskje med fulle hus og salg av mye varm drikke. Kamp. om kval. og opprykk kan mao. gi store inntekter. I tillegg kan verdien på spillerne øke vesentlig, noe som kan gi mye mer inntekter ved salg av spillere. Rykker vi opp, ja så er det bonus. Det bør da være mulig å få økonomien på fote igjen, UTEN å sette økonomien over styr. Mange lag vil slite økonomiske. Gjør Glimt fornuftige valg, så kan vi godt bli værende i Eliteserien. Se f.eks. til Haugesund og IKKE til KIL eller Hønefoss. Husk at Glimt-laget ikke er så forskjellig fra det laget som tok 4 plass for kort tid siden, selv om tapet av Runar er ENORMT. På lengre sikt vil dette også øke sponsorinteressen.

Kåre har ikke økt spillerenes verdi, snarere tvert i mot. En ny god trener kan gjøre det motsatt. Jf. T. Nordlie som gjorde Start til et Eliteserielag og i løpet av 1 år fikk inn 4-6 spillere på landslaget. I tillegg bør en god trener kunne få frem talenter og kjøpe/selge godt.

I tillegg koster nok Kåre en del, dvs. lønn.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Angående spillerkjøp, så har vel ikke akkurat Glimt hatt frie tøyler på overgangsmarkedet de siste. Denne "rekken av midtbanespillere," hvem er de? Rønning? Haukås? Hvem flere?

Fantasiene dine om at Stig Johansen, Runar Berg og Bent Inge Johnsen skal være kampledere har jeg lite til overs for. Å gå til enda mer urutinerte trenere for å løse denne situasjonen er en gambling man neppe har råd til nå. Dessuten ville vel Johnsen måtte være hovedtrener av formelle årsaker? Og, ved siden av alt, jamfør hva Runar fortalte oss supportere i går er det nok lite sannsynlig at han påtar seg noe slags treneransvar i klubben.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sven-Rune
Posts: 3031
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Sven-Rune »

Vi er vel alle enige om at Glimt i de to siste sesongene har blitt kjedelige å se på, og det må treneren ta ansvar for. Da Glimt tok 4.plassen i 08 sprudlet Kåre og hadde artige kommentarer etter kampene. Nå ser han, og høres ut som om han "har solgt smør og ingen penger fått".

At det er vanskelig å lede et lag i motgang kommer heller ikke som noen overraskelse, men for meg er det tydelig at kåre ikke får det til. Kondisjon, fart, vilje, system, rokkeringer er nevnt, og dette tyder på en trener som ikke får til det han prøver på, og som heller ikke har spillerne med seg lenger. Når jeg ser på intervjuet med ham på Glimt.no sier han at spillerne ikke gjør som avtalt og før neste kamp handler det om å trene godt... gpp gpp

KÅRE: DU MÅ GJØRE NOE NYTT! DET DU HOLDER PÅ MED FUNGERER IKKE!

Hva som kan være løsningen er heller ikke lett å se her fra Tønsberg, men dersom det er mulig å gi Kåre en time-out tror jeg det er på tide. Jeg ser ikke hvem som bør gå inn, men det bør være en med baller! Her innbiller jeg meg at både Kåre og Stjerno blir for snille (les:veike). I tillegg er det vel sånn at vi må ha inn en på dugnad og dermed sitter Kåre trygt som bare det.

Det er en fryktelig vond sirkel vi har kommet i.

Trolig er det sånn at vi får glemme alt som heter kvalifisering, konsentrere oss om å holde plassen, få ryddet opp i økonomien og ta ting derfra. Jeg kan heller ikke se at Glimt kan klare å betjene den gjelda som er opparbeidet, så her kreves det velvillige kreditorer; å slå Glimt konkurs hjelper dem ikke!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Chris »

Kesseboy wrote:Angående spillerkjøp, så har vel ikke akkurat Glimt hatt frie tøyler på overgangsmarkedet de siste. Denne "rekken av midtbanespillere," hvem er de? Rønning? Haukås? Hvem flere?

Fantasiene dine om at Stig Johansen, Runar Berg og Bent Inge Johnsen skal være kampledere har jeg lite til overs for. Å gå til enda mer urutinerte trenere for å løse denne situasjonen er en gambling man neppe har råd til nå. Dessuten ville vel Johnsen måtte være hovedtrener av formelle årsaker? Og, ved siden av alt, jamfør hva Runar fortalte oss supportere i går er det nok lite sannsynlig at han påtar seg noe slags treneransvar i klubben.
Ad spillerkjøp
Kåre har "hentet" masser av midtbanespillere. De fleste av dem relativt like eller som ikke styrker førsteelveren eller den og benken vesentlig. Ingen av dem synes som alternativer til R. Berg:
- T. Rønning - når ikke opp. Konradsen er vel like løpssterk og bedre på alle andre måter
- M. Haukås - er i mine øyne et alternativ til C. Berg, men vi har jo en nesten like god - A. Karlsen som knapt får spilletid. I tillegg brukes jo Haukås nå som ving?
- Karlsen er tilbake
- D. Berntsen - etter det jeg skjønner er han indreløper. Bra at han hentes opp. Det kan også godt tenkes at han er best av de unge, MEN spørsmålet er om det er en indreløper til vi trenger nå. Spørsmålet er om ikke en annen spiller kunne gjøre LAGET Glimt bedre, dvs. først og fremst en spiss, en utfordrer til Thiago/Sakk. Berntsen kunne fått KLARE signaler om at han ville bli satset på neste år, men at økonomien og sammensetningen av laget talte i mot dette akkurat nå.
- Sin egen sønn (vet ikke om han koster noe), men som bl.a. spilte i cupen.

- I tillegg er S. Johansen Glimt største og beste midtbanetalent, i rollen Runar hadde.

I tillegg har Kåre hentet tilbake T. Jakobsen, som også har fungert på midtbanen under Hoftun/Kenta. Når han plasserer Hamoud (ifjor i landslagsdiskusjonen) på benken, ja så blir det bare trist. Hadde T. Jakobsen blitt hentet for at Hamoud skulle spille ving, så hadde jeg forstått dette litt. I tillegg har vi jo en ung BjørskauJ. som burde fått minst en sjanse.

Konklusjon: Kåre bruker IKKE de svært knappe midlene Glimt har til å hente spillere til de plasser de trengs mest, spissplassen. Thiago er gammel og Sakk gir han ikke konkurranse. I stedet hentes det spillere på posisjoner Glimt har RELATIVT god dekning. Dårlig ledelse, i mine øyne.

At ikke Kåre har villet evnet og/eller klart å få Runar til å ville spille ut sesongen, er trist.

Ad trenerne:
Du mener at det er "gambling" å prøve noe nytt. I mine øyne er det mer gambling å fortsette med Kåre. Trenden peker kun ned. 2. div. spøker. I tillegg er det "økonomisk" hazzard å fortsette med en trener som bidrar til stadig færre folk på Aspmyra og lavere verdi på spillerne. Noe nytt bør og skal prøves.

Stig har i mine øyne gode egenskaper som gjør han verdt å prøve. Han vil forlange INNSATS. Skal love deg at folk vil strømme til stadion om han prøves. Vi vil få optimisme. Kanskje han også snører på seg skoa som backup til Thiago.

Runar har også gode egenskaper. Det at han sitter på benken vil trekke masser av folk og skape optimisme. Må tilstå¨at jeg har et håp om at han vil snøre på seg skoa og bidra til kvallik og kanskje også opprykk.

B. Johnsen tror jeg ikke får si så mye under Kåre. Har lagt merke til at han ofte har en ok situasjonsbeskrivelse i pausen (unntak på søndag), men at det ikke gjøres passende trekk. Det betyr i mine øyne at han ser kampen med riktige øyne, men at Kåre ikke tar de grep som kanskje foreslås.

KANSKJE kan vi også få med B. Hansen på en slik eller lignende løsning, enda han kanskje er for lojal overfor Kåre. MEN Kåre bør gå selv nå...

KANSKJE kunne en også fått T. Sollied som er arbeidsledig, etter det jeg har forstått, til å trene Glimt ut sesongen... mot sukess-fee...

NOE må prøves.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Chris »

Sven-Rune wrote:Vi er vel alle enige om at Glimt i de to siste sesongene har blitt kjedelige å se på, og det må treneren ta ansvar for....

Trolig er det sånn at vi får glemme alt som heter kvalifisering, konsentrere oss om å holde plassen, få ryddet opp i økonomien og ta ting derfra. Jeg kan heller ikke se at Glimt kan klare å betjene den gjelda som er opparbeidet, så her kreves det velvillige kreditorer; å slå Glimt konkurs hjelper dem ikke!
Hvor lang tid har du tenkt til å gi Kåre? Han har fått altfor lang tid i mine øyne. 2 div spøker.

Er du ikke eing i at kvalikk vil gi penger i kassa og bør være fult ut oppnåelig med dagens mannskap. Bør ikke det kunne utfordre Løv/Ham og Strømmen? Det er treneren det er noe galt med i Glimt slik jeg ser det.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Aspmyra »

Ja er mitt svar på spørsmålet om Kåres tid bør være over! Nå er det nok, kampen i går var bare ett siste signal på at hovedproblemet ligger på trenersiden.
Jeg støtter tanken på å hente inn Trond Sollied til klubben ut sesongen!
Runar Berg ta en telefon til Sollied, er bare du som kan gjøre noe.

Glimt spiller ikke 4-3-3 lenger?!!
Haukås er ingen ving, Johansen er heller ingen ving. Ludvigsen og Stensland er typiske Glimt vinger.
Men hvor er de? Hva er det de gjør helt galt på trening??
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Ludvigsen får vel ikke gjort så mye på trening siden han er konstant skadet, og Stensland har vel knapt fått til noe på de innhoppene han har hatt. Haukås er derimot noe som skjeldent som en formspiller, og har vært den eneste som har vært i stand til å score mål siden i sommer, og Stefan vet jeg brygger på noe stort som han (dessverre for oss) nok kommer til å få ut i en annen klubb.

Sollied er nok langt ute av Glimts liga, og vi kunne aldri i nærheten ha hostet opp nok penger for å få han hit. Ikke at jeg tror han noensinne ville kommet tilbake uansett med tanke på den avskjeden han fikk og omstendighetene rundt den. Han har nok neppe noe gult hjerte.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Chris wrote:Ad spillerkjøp
Kåre har "hentet" masser av midtbanespillere.
Ja, her lister du jo opp hele to som klubben har hentet inn, Rønning og Haukås. Karlsen har vært i Glimts "eie" hele tida, Berntsen er nylig opptatt, og som du sier har Johansen også vært i Glimt hele tida. Å liste opp Jacobsen som en midtbanespiller er i mine øyne litt kuriøst, hvor lenge er det sia han spilte på midten?
Chris wrote: Ad trenerne:

Du mener at det er "gambling" å prøve noe nytt. I mine øyne er det mer gambling å fortsette med Kåre. Trenden peker kun ned. 2. div. spøker. I tillegg er det "økonomisk" hazzard å fortsette med en trener som bidrar til stadig færre folk på Aspmyra og lavere verdi på spillerne. Noe nytt bør og skal prøves.
Ikke uenig i at noe nytt bør prøves, men det er mange varianter av nytt. Hvis du skal ha nesten uerfarne trenere til å styre Glimt-skuta, så kan du jo like gjerne få inn Vegard Sannes (lover deg han vil kreve innsats) og Cato Hansen. Jeg tror du ser egenskaper i Stig og Runar som de ikke nødvendigvis har (det samme gjelder Vegard og Cato). De hadde definitivt prisverdige egenskaper som spillere, men Stigs trenererfaring er begrensa og Runars er fraværende. Dersom de har de egenskapene du tillegger dem, så er nok løsninga god, men jeg vil gjerne være sikker på det før man prøver seg på noen stunt.

Ærlig talt, til alle som leser og skriver i denne tråden, det er da ikke slik at Kåre Ingebrigtsen er en ond trøndermuldvarp i et ellers skinnende vakkert glimtlandskap? Jeg har prøvd meg på det før, og jeg kan jo kverne videre på det, dere tror ikke at det er flere ting som bør rettes på enn bare hvem som har trenerhatten på hodet? Folk begynner å bli så personlig indignert at utsagnene blir lite gjennomtenkt (her er Chris unntatt, jeg er uenig i mye av det han skriver, men synspunktene er da i noen grad gjennomtenkte). All folks misnøye og frustrasjon konsentreres til det ene fokus som heter Kåre. Det er flere kokker som har laga til dette sølet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Aspmyra »

Her ramser du faktisk opp Vegard Sannes som en ny potensiell Glimt trener, hehe det hadde jo vært interessant :D
Jeg kjenner jo ikke Runar personlig, men tviler på at han kommer til å satse på en trenerkarriere. Tror nok utvilsomt han har større kapasitet i hans nye rolle i glimtadminstrasjonen. Der er han GULL VERDT!
Men man skal aldri si aldri angående Runar, bare se på Ole Gunnar Solskjær som lett kan sammenlignes med Runars personlighet. Jeg hadde iallefall aldri trodd Solskjær skulle satse på noen trenerkarriere.

Men når vi først er inne på tidligere Glimt spillere som kan bli en framtid Glimt trener kan jo disse ramses opp:
Cato Hansen
Stig Johansen
Tom Kåre Staurvik
Ivar Morten Normark

Tidligere Glimtspillere som har trent Glimt:
Ola Haldorsen (ikke akkurat suksess)
Bent Inge Johnsen (som assistenttrener tror jeg han passer bra)
Erik Hoftun (Glimt spilte iallefall angrepsfotball under hans ledelse)

Jeg tror Stig Johansen har potensial på sikt til å bli en god trener. Men rangerer nok Cato Hansen foran han.
Men skulle gjerne sett at Cato hadde litt mer erfaring før han tok over Glimt. Men gjorde en meget god jobb med Stavanger. (bare se hvor elendig det går med de nå)

Men hva med Per Joar Hansen som ny Glimt trener? Trenger ikke være så dumt :)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Boombadila »

Men om nå glimt sparker treneren, eller Kåre velger å gå, hvordan blir det da med dispans fra fotballforbundet?

Så vidt jeg vet er det formelle krav til treneren(hovedtreneren), og om disse ikke er oppfylt så får vi vel enten poengtrekk eller blir flyttet ned? Mener å huske at det var en artikkel på det sist vi var oppe at glimt hadde fått dispans fordi at Kåre hadde begynt på UEFApro kurset, og det var vel slik at om han ikke hadde begynt, så hadde ikke glimt fått dispans.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

VGnett wrote:Hans tidligere lagkamerat Kåre Ingebrigtsen tror på sin side at Eggen i utgangspunktet var enig med Martin Andresen da de gule kortene ble diskutert.

- Men så vil han ikke innrømme det, og da vifter han det bare bort. Men hva skal man egentlig forvente fem minutter etter at seriefinalen er avgjort? Da blir det fort følelser og litt uenighet. Det må man forvente, sier Bodø-Glimt-treneren.

Han mener diskusjonen rundt kortene er helt uinteressant.

- At det etter en sånn kamp blir fokus på hvordan ting kunne ha blitt, synes jeg blir feil. Rosenborg var klart best etter utvisningen, og rett etter kampen har jeg forståelse for at Nils Arne blir lei av å diskutere gule kort.
Jasså Bruttern, diskusjon rundt kort og dommeravgjørelser er helt uinteressante? Det er jo kjekt å vite, det er jo sånt som du aldri bryr deg om.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10041327
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Sven-Rune
Posts: 3031
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Sven-Rune »

re Chris
Hvis du leser det som står mellom de delene du har sitert, ser du at jeg syns det er på tide med en time out -eller hva man kan få til.
Joda, jeg tar mer enn gjerne mot kvalik mm. Det er bare det at vi er fanget i pengemangel, kan ikke gjøre annet enn det som foregår, Kåre kan fortsatt "trene godt", flytte folk hit og dit, og da tror jeg bare at realiteten er at vi må satse på å redde stumpene.


re Kesseboy.

Jeg tror ikke Kåre er en muldvarp, jeg tror han gjør så godt han kan og ser godt at hele klubben er ille ute. Men, disposisjonene til Kåre er uforståelige for de fleste av oss og derfor er jeg i tvil om at han virkelig duger. For et par år siden sa han så kjekt at ingen fotballspillere kunne ha med seg lommeboka på banen og at det ikke kostet noe å trene like mye som de som tjener mye. Den gangen gikk ting bra. Nå går det ikke så bra, men fortsatt kan vel Glimt trene like bra som de andre, og lommeboka må fortsatt være i garderoben under kamp. Kåre får ikke nok ut av spillerne og sånn sett duger han ikke!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Re Kesseboy

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. Det er da få som har sagt at Kåre er det eneste problemet i klubben, men han er ansvarlig for de sportslige prestasjonene i form av å være hovedtrener. Hva har han fått til?
4.plass første året var sterkt, men nok mye preget av et lag på opptur. I etterkant har det vært to år med sportslige nedturer, uten at spillerstallen har vært kraftig svekket. Spillet og systemet blir mindre tydelig fra kamp til kamp og rollene fremstår som uklare.
De unge spillerne har i stor grad stagnert og jeg vil også si meg enig i at det hentes inn feil type spillere. At det ble hentet inn midtbanespiller i vintersesongen var horribelt, all den tid vi har enorme problemer på spissplass (vi var flere som påpekte det før sesongen og måltørken i oppkjøringen burde også fortalt Kåre noe). Det betyr ikke at Haukås har vært ille, tvert i mot, han har prestert bedre enn ventet, men med knappe ressurser vil jeg påstå at dette var en feilvurdering av Kåre, all tid det ikke var midler til en spiss.
Kåre makter ikke å motivere spillerne godt nok, makter ikke å få frem en tydelig plan og makter ikke å velge de rette spillerne.
Jeg tror det beste for klubben nå, ville vært om Kåre gikk frivillig og man fikk inn noen med hjertet for Glimt på dugnad ut sesongen. Da sparer man penger og jeg ser fort for meg at det psykologisk kan være greit, med den negativiteten som er rundt Kåre nå (sannsynligvis også i spillerstallen), skal det ikke mye til for å få et løft. Dessverre er det ikke penger i Glimt til å sparke Kåre og det er neppe sannsynlig at Kåre setter klubben høyere enn seg selv. Det jeg føler meg helt sikker på og har gjort store deler av sesongen, er at Kåre ikke er rett man for Glimt.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by mortsto »

Sven-Rune wrote: Trolig er det sånn at vi får glemme alt som heter kvalifisering, konsentrere oss om å holde plassen, få ryddet opp i økonomien og ta ting derfra. Jeg kan heller ikke se at Glimt kan klare å betjene den gjelda som er opparbeidet, så her kreves det velvillige kreditorer; å slå Glimt konkurs hjelper dem ikke!
Hvorfor i all verden skal vi glemme kvalik og konsentrere oss om å berge plassen? Løv-Ham ligger på kvalikplass to poeng foran oss med en kamp mer spilt. Skal vi gi opp det? Hvor sannsynlig er det at alle lagene t.o.m. TUIL skal gå forbi oss på tampen av sesongen? Utrolig lite sannsynlig. Det er greit at ting ser svart ut i dag, men dette blir bare tøvete. Like tøvete som Kåre sjøl, som sa at det var lite sannsynlig med kvalik i går. Det er faktisk bare å peise på med de spillerne vi har! Mer kan kan vi ikke gjøre. I beste fall ender det med opprykk. Kanskje får vi bare en kvalik-kamp hvor folk sannsynligvis kommer i større grad enn de siste kampene. I verste fall står vi på stedet hvil, og må bare se frem mot neste sesong. Vi taper ingen ting på å satse på å rykke opp. Vi tjener ingen ting på å forsøke å "konsentrere oss om å holde plassen".
Når det gjelder Kåre er det bare å innse at sålenge han ikke trekker seg frivillig, så blir vi ikke kvit ham med det første. Han skreiv under på ny kontrakt i fjor, og det vil sikkert koste 1-2 mill å kjøpe ham ut av den. Dvs mer enn innsamlingen til nå har skaffet oss, og det er helt usannsynlig at vi skal bruke noe som helst av midler på dette slik situasjonen er nå.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Basert på tabellsituasjonen ville jeg sagt at kvalikk var svært sannsynlig og at håpet om tippeligaen lever!

Basert på realitetene hvor vårt midtbaneanker sier at man kan glemme tippeliga og hvor treneren snakker om neste kamp mot Ranheim om 2 uker (altså ikke neste helgs kamp mot Bryne), så virker kvalikk usannsynlig. Det er greit at vi sliter voldsomt økonomisk, men kan noen fortelle Christian Berg og Kåre Ingebrigtsen at dårlige sportslige prestasjoner ut året ikke hjelper på økonomien? Kan noen fortelle dem at kvalikk faktisk kan gi kjærkomne inntekter? Kan noen fortelle dem at vi er 2 poeng bak LøvHam med en kamp mindre spilt?
Basert på kampprogrammet til Glimt og de to lagene som skiller oss fra kvalikkplassen, kan noen fortelle meg hvorfor vi skal gi opp kvalikk? Vi trenger 2 poeng mer enn Strømmen, de kan vi ta i innbyrdes oppgjør. Vi trenger 2 poeng mer enn LøvHam, de kan vi ta i hengekamp.
Men klarer vi det? Nei, ikke når midtbaneankeret og treneren fremstår som tapere uten tro på kvalikk!

LøvHam møter:
Sandnes ULF (B)
Sogndal (H)
Bryne (H)
Strømmen (B)

Strømmen:
Follo (H)
Moss (B)
Glimt (H)
NIL (B)
LøvHam (H)

Vi møter:
Bryne (B)
Ranheim (H)
Strømmen (B)
Moss (H)
TUIL (B)
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Krølle »

Glimtfan wrote:hvor treneren snakker om neste kamp mot Ranheim om 2 uker (altså ikke neste helgs kamp mot Bryne), så virker kvalikk usannsynlig.
Neste kamp er mot Ranheim, Mr. Besserwisser... :wink:
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Ser det som du har skrevet i egen tråd, hadde ikke fått det med meg, da jeg ikke bor i Bodø.
Men det var i grunn ikke det som var poenget med innlegget:).
Poenget er at verken treneren eller en sentral spiller virker å ha noe som helst tro på kvalikkplass. Det oser en pesimisme som overhodet ikke er bra for klubben i den økonomiske situasjonen vi befinner oss i.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Krølle »

Helt enig med deg. Merkelige holdninger, selv om vi skal ta i betraktning at uttalelsene kom rett etter et skuffende overtidstap.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Selvfølgelig betyr tidspunktet noe, men dett handler jo også om psykologi. CB er en av veteranene i laget og bør vøre viktig i forhold til å motivere de yngre. Kåre skal jo motivere alle og da er det ille når de fremstår på denne måten. Vi har ikke et veldig vanskelig program og når et lag som Ranheim på hjemmebane blir fremstilt som en vanskelig kamp, da blir jeg ikke akkurat optimistisk.
Forøvrig er det vel bare en fordel for Glimt rent økonomisk at kampen mot Bryne ble utsatt.
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Ranhem på hjemmebane ER en vanskelig kamp for dagens Glimt, fordi det er en bedre motstander.

Men helt enig, det hjelper ikke at Kåre står å sier det. Kåre kan hente seg inn, men for unggutta kan det sitte i hodet lenge lenge.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Selvfølgelig blir Ranheim en vanskelig kamp, men at treneren sier det på den måten som det blir gjort er helt feil.

Ville det være naturlig om Hodgson snakket om Blackpool som en svært vrien motstander før hjemmekampen, selv om Liverpool er elendige i år og lå langt bak Blackpool på tabellen?
Styrkeforholdet Glimt-Ranheim skal normalt sett være tilsvarende Liverpool-Blackpool, dessverre er ikke dette tilfelle i år, men det blir ikke bedre om treneren hausser opp motstanderen. Jeg mener det er naturlig å si at "et lag som Ranheim skal vi slå på Aspmyra". Det er ikke fare for undervurdering, tvert i mot og det er det ingen lur ide å snakke opp motstanderen.

Jeg mistenker nesten Kåre for å senke forventningskravet bevisst...
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by brutus »

Kanskje han håper Ranheim vinner? RBK er kanskje mer tjent med det enn at Glimt vinner?
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

RBK vil neppe ha Ranheim opp, men de er vel opptatt av at Ranheim styrker økonomien og kvalikk vil jo gjøre det.
Sven-Rune
Posts: 3031
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Sven-Rune »

Kåre stryker i psykologi også!

Til de som tror jeg ikke ønsker kvalik: Jeg ønsker det, og håper det, men når jeg ser på alt det rare Kåre gjør, tror jeg ikke på det lenger!

Dette begynner å minne om en tid hvor vi hadde nederlenderen Rene van der Eck som trener. Nordlandsposten skrev vel noe sånt som : "Nå mangler det bare at han setter Harald Berg i mål"
Vi hadde tre poeng etter vårsesongen, Eck sendt til Nederland og Oddbjørn Kristoffersen overtok. Jeg minnes at vi ikke tapte en kamp på høstsesongen!

Men tilbake til psykologi. Noen som husker hva Drillo sa da han overtok landslaget og Tyskland var neste motstander. Tyskland er en perfekt motstander for oss nå sa han, og dermed begynte spillerne å tro akkurat det! -og kampen vant vi! Tenk hvis Kåre kunne tenk like smart!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Frodo Baggins »

Der har du ett poeng.. Selv spillerne på landslaget er ute i media å sier at Drilllo sier ting i garderoben som han selv ikke tror på, men han får spillerne til å tro på det.. Og da blir det resultater ut av det.

Har ingen sterk formenning om Kåre, eller hvem som bør være trener i Glimt. Men jeg legger merke til at Kåre har forandret oppførsel i media ganske kraftig, og for meg så fremstår han som mutt og sur.. Og alle andre har skylda.. Spillerne som ikke gjør som avtalt, dommerne etc..

Jeg tror det hadee vært lurt å flytte fokus, og Kåre kjenner jo Drillo godt, så en telefon dit for ett tips eller 2 burde jo ikke være så dumt..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Post Reply