Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Thomas Andersen »

2 forsvarsspillere i trenerkabalen. Det minste man kunne forvente var at forsvaret virket.
Gult er kult!
Gvandreassen

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Gvandreassen »

Han er helt overbevist over at å sparke ballen så langt man kan er måten å spille.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Jeg sa i vinter at jeg var villig til å gi Kåre en sjanse til siden vi ikke blir kvitt han uansett, nå er jeg ikke så sikker lengre. Etter en av fotballnorges største økonomiske snuoperasjoner er det fremdeles samme driten ute på bana. Vi får vel bare slite med han til kontrakten går ut, virkelig fantastisk at Glimt ikke hadde noe problem med å kvitte seg med Kenta og Hoftun (som riktignok var uten kontrakt) etter en sesong som endte med opprykk mens Kåre får dille på for tredje sesongen nå med de samme elendige resultatene.

Nå forventer jeg en helvetes innsats mot Sandefjord neste helg. Ikke faen at jeg og andre supportere, næringsliv, støttespillere, vaffelselgere og bodøfolk generelt skal tåle å se et lag spille så begredelig etter det vi gjorde for klubben i vinter. Ses på myra!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Enten har Kåre mista hodet, og lagt en helt håpløs plan (så bare de første 60, så tar forbehold), eller så har han mista garderoben fullstendig. Begge deler er en uholdbar situasjon.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Jeg har hele veien stått på at Kåre må gå for at klubben skal få en god utvikling fremover sportslig og står på det. Har dessverre innfunnet meg med at Kåre ikke setter klubben først og vil bli sittende ut kontraktstiden. Tviler på at Glimt selv etter snuoperasjonen vil ta den økonomiske belastning det er ved å presse Kåre ut.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by mortsto »

Litt spent på hva folkene i Nordlandsglimt tenker om trenerspørsmålet, og om hvilke muligheter de har til å fjerne Kåre om dette fortsetter.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by ecke »

Dagens resultat er vel bare en bekreftelse på det en heldig uavgjort, 0-0 mot Bryne, og et sikkert tap 1-2 for Ranheim fortalte. Eventuelle forventninger til dette laget og Kåre Ingebrigtsen bør speiles i disse resultatene, og det vi har sett over år.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Cheese Smirnoff »

Kan ikke pengene som kom inn i folkeaksjonen brukes på å fjerne Kåre? Det nytter ikke å bruke de pengene på å kjøpe nye spillere så lenge Kåre sitter med treneransvaret. Da går vinninga opp i spinninga. Dette Glimt-laget fortjener ikke redningsaksjonen og det harde arbeidet mange har lagt ned for klubben. Ikke slik de "presterer" idag. For at det skal finnes et snev av entusiasme igjen i byen kan vi ikke gjøre oss bekjent med en slik innsats. Jeg VET at dette laget har kvaliteter, så det er ikke spillerne det kommer ann på til syvende og sist. Her er det Kåre, Kåre, Kåre.

Jeg har manipulert hodet mitt til å gi han en ny sjanse i år, men etter dagens svært pinlige tap så er tålmodigheten allerede borte. Jeg er svært spent på hvilken unnskyldning han kommer med imorgen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Novi »

Det kjipeste er at jeg får akkurat samme følelsen nå som jeg fikk etter rævva-kamper i høst - totalt likegyldig. Økonomisk snuoperasjon til tross, det vekker hverken sinne, frustrasjon eller hat å se at Glimt tapte 3-0. De fortjener rett og slett ikke noe følelsesmessig utbrudd noen vei.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by FSHelgeland »

1 kamp var alt som skulle til for å vekke hylekoret. Har dere helt glemt at vi har en rekke nye og unge spillere som skal samkjøres. Det tar tid å få dette til å fungere optimalt, jeg er skuffet jeg også. Synes dog det er noen kamper for tidlig til å hyle igjen.
Tippeliga 2015
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Boombadila »

Jeg for min del ser likhetspunkter mellom glimtsupportere og liverpoolsupportere, og det er troen på at alt blir bedre bare vi bytter hovedtrener.

Jeg tillatter med derfor å være uenig, i og med at vi kun har spilt en kamp denne sesongen.

Time will show, er det jeg holder meg til, og det har ikke gått så mye tid enda. Det er vel enda 87 poeng igjen av sesongen...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Ville Lehtinen »

Når man ikke sporer et spøtt av bedring fra en begredelig fjorårssesong, synes jeg det er på tide å hente frem hylekoret igjen. Med unntak av Erlend Robertsen har alle spillerene i dagens førsteoppstilling erfaring fra Adecco og til dels tippeliga. Greit at angrepsrekka er ny, men midtbana, som i dag besto av folk som alle var i stallen i hele fjor, var håpløs. Når spillerene også åpenbart sliter med motivasjonen og arbeidsinnsatsen, er det tydelig at problemene ligger i ledelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Novi »

Har vel litt med det å gjøre at det eneste man har sett av positive innstillinger i media er Kåre som sier at vi bør være i toppen, og Stensland som håper på opprykk. Utover det har det ikke vært bygget opp noen profiler, og det som var av "mediayndlinger" - Konradsen, Stefan og Lædre - er alle borte. Så for min del hadde jeg håpet at et nytt og yngre Glimt hvertfall skal vise hver kamp at viljen er der, men skjønner veldig godt at det ikke er mye goodwill og gå på.

I det store og hele har Kåre jobbet med dette laget i 3 år nå. De siste to sesongene har vært totalt ræv, og trendkurven peker ikke akkurat oppover om man tar med vinterens treningskamper. Skal man da gi mannen halve sesongen før hylekoret kommer? Jeg sier man bør gi Kåre 5-6 kamper, og viser man ikke spillermessig overtak og resultater Glimt verdig etter det, så bør det ikke være noen spørsmål.

If it's broken, fix it.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Kåre har vært her siden før jul i 2007, dette er hans lag og det blir bare verre. Noe må skje. I utgangspunktet syns jeg det er litt tidlig å begynne å hyle etter 1 kamp, men hadde det i det minste vært noe av spor av forbedring fra elendigheten vi har sett de siste årene ville jeg avventet jeg også.

Hvor mange poeng har vi hentet på bortebane siden 2008-sesongen - og hvor mange av de kommer fra seire?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Cheese Smirnoff »

Det er ikke hylekor etter 1 kamp. Vi snakker hylekor etter to sesonger.

Og aldri sammenligne meg med en Liverpoolsupporter igjen, takk. :fy
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

FSHelgeland wrote:1 kamp var alt som skulle til for å vekke hylekoret. Har dere helt glemt at vi har en rekke nye og unge spillere som skal samkjøres. Det tar tid å få dette til å fungere optimalt, jeg er skuffet jeg også. Synes dog det er noen kamper for tidlig til å hyle igjen.
Ikke 1 kamp, men 61 kamper. Det er jo ikke denne ene fadesen i dag som er årsaken til at vi er nødt til å få inn nytt blod, det er jo fortsettelsen av to håpløse sesonger. Hva har Kåre egentlig gjort i vinterpausen som tilsier at man skal vente i månedsvis før man våkner?
Jeg håper ikke ledelsen i Glimt bare vil vente, vente, vente, og, vente, veien opp blir lengre og lengre.

Hvilken rekke av nye og unge spillere er det som skal samkjøres? Vi har ikke større endringer i stallen enn mange andre klubber har, sikkert også Hødd.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by FSHelgeland »

Vel i dagens kamp så hadde vi en helt ny angrepsrekke. Vi hadde tilgjengelig en midtbanetrio som har minimalt med tid sammen, hvertfall den sammensetningen som var der i dag. Bakerst har vi Forn som ikke har spilt veldig mye, det samme kan vi si om Eek. I tillegg til alt dette så har vi en venstreback som vel egentlig er høyreback. Da er det i mine øyne ikke rart at dette ikke sitter enda...Nei gi de hvertfall 5-6 kamper for å bevise at dette kan bli noe.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Et nytt lag ja, men de taper fremdeles på samme måte som det gamle. De taper alt av dueller, spiller begredelige pasninger, spiller lange baller mot folk som ikke er der og har null aggressivitet i spillet og null tempo - Alt som kjennertegner Glimt under Kåre Ingebrigtsen.

Karl Morten Eek var en av adeccoligaens mest stabile og gode forsvarsspillere i fjor, i dag var han rett og slett elendig. Jeg forventer ikke at alt skal sitte, men jeg forventer at spillerne ihvertfall prøver å få noe til å fungere.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Det holder ikke, det er ikke sånn at disse spillerne kom inn døra på Aspmyra i går. Vi har hatt en vinter på å spille inn laget, alle spillerne med unntak av Robertsen har erfaring fra et minst like høyt nivå som det vi spiller på. Eek, som du trekker fram, var fast på et bedre lag enn Glimt i fjor.

Ærlig talt, vi kan ikke bruke 5-6 kamper på å spille inn laget. Det trenes 5-6 dager i uken, det spilles kamp på en dag i uken, det er under trening grunnlaget skal legges. Dersom vi skal bruke de tellende kampene til å spille inn laget er det jo en hårreisende dårlig jobb som er gjort hele vinteren.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by ingen87 »

Boombadila wrote:Jeg for min del ser likhetspunkter mellom glimtsupportere og liverpoolsupportere, og det er troen på at alt blir bedre bare vi bytter hovedtrener.

Jeg tillatter med derfor å være uenig, i og med at vi kun har spilt en kamp denne sesongen.

Time will show, er det jeg holder meg til, og det har ikke gått så mye tid enda. Det er vel enda 87 poeng igjen av sesongen...
Føler meg truffet siden jeg var en av dem som ønsket Hodgson avgang, og jublet høyt da Dalglish ble ansatt.

Det samme ville jeg blitt om Kåre hadde blitt erstatta av Kongen av Bodø!

Du vet like godt som meg at det er 87 poeng, men så må du trekke fra 42 poeng som er de obligatoriske bortetapene. Da står vi igjen med 45 poeng på hjemmebane, som vi har en teoretisk sjans på å vinne med Kåre som trener! ;) Det er to poeng mer enn det LøvHam fikk ifjor, og blir nok et stykke unna opprykk med den poengsummen.. Jeg drar neppe på noen bortekamper i år, slik som jeg VET Glimt opptrer på bortebane. Da er det bedre ting å bruke 500 kroner, pluss en søndag på!

Jeg synes to år er ganske lang tid til å overbevise publikum om at man faktisk KAN spille fotball på bortebane.. Èn kamp er bare i 2011 det.. Om du tror ting snur bare fordi vi har skiftet kalender, er helt greit for meg. Men tror nok andre ting bør byttes for at trenden snur.. Inntil da får vi håpe at Aspmyra anlegger vollgrav, og vi legger oss i kanonposisjoner, og lager tidenes mest sikre fort! DET tror jeg faktisk blir helt nødvendig i år, skal vi unngå å snakke om nedrykk i oktober!
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Boombadila »

Glimt har vel ikke spilt bra på bortebane siden 1997 om jeg ikke husker feil, men det er nå så....

Det eneste jeg ønsket å påpeke med den sammenligninga, er at liverpool før og etter trenerbyttet er like begredelig å se på, og jeg ser ikke helt poenget med å bytte trener bare for at vi skal spille like begredelig. I tillegg må vi vel ha en trener med lisens, eller så blir vi vel tvangsforflyttet?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Vegard »

For guds skyld. Kun norsk fotball diskuteres her. Dios :roll:
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra vhttp://glimtforum.net/posære o

Post by ingen87 »

FSHelgeland wrote:1 kamp var alt som skulle til for å vekke hylekoret. Har dere helt glemt at vi har en rekke nye og unge spillere som skal samkjøres. Det tar tid å få dette til å fungere optimalt, jeg er skuffet jeg også. Synes dog det er noen kamper for tidlig til å hyle igjen.
Arbeidsinnsats er ikke noe som kan samskjøres! Hadde det vært høy individuell innsats, men at det kollektive ikke stemte, så greit.. Idag er det vel kun Haukås og til tider Hamoud som legger inn noe som kan antydes som innsats.. Resten av laget går bare å luntrer, og trør ikke til i duellene.. Det at dette er svar nr 848 i denne tråden sier vel at det ikke er på grunnlag av den ene kampen?

Ser poenget ditt Bombadilla. Likevel er det litt historieløst å si at det ikke har bedret seg med Liverpool etter Dalglish overtok. Liverpool var bare et par poeng unna nedrykk, hvor spillerne hang med hodet og hadde null tro på det de drev med (nei snakker ikke om kampen på Høddvoll). Med seier mot WBA denne helga hadde vi vært 2 poeng bak Tottenham på femteplass, men denne kampen endte altså med tap, etter to straffeskåringer og to personlige feil av Kyrigiakos.. Bare se på tabellen før og etter Dalglish Bomba, så skjønner du hvor jeg vil! (sorry dette blir mitt siste innlegg om engelsk fotball i denne tråden).
Førr Evig!
Post Reply