Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Re Glimt1916:

Jeg sier meg ikke uenig i de fakta du kommer med. Men da syntes jeg vi i stede skal snu situasjonen på hodet, og spørre oss hvorfor vi har det spillermateriellet som vi har i klubben. Laget skal jo alltid bestå, mens spillere som kjent bytter klubber oftere enn de bytter fotballsko. Da kan vi ikke vingle med formasjonene, bruke f.eks 4-4-2 nå fordi vi har spillermateriellet til å gjøre det, for så å bytte til 4-3-3 når det er utskiftning på 3-4 spillere, fordi vi da har spillere som passer til det. Da vil jo de resterende 15 spillerene på klubben måtte bytte formasjon for å tilpasse oss til førsteelveren. Dette høres jo fryktelig bakvendt ut. Og selv om det kortsiktig kan være en god løsning med dagens stall, så er det ingen utvikling som er bærekraftig langsiktig, med mindre Glimt skal endre profil - noe jeg er veldig mye i mot. Så nei takk til det.

:!: Den som har bygd opp spillerstallen bør få smake pisken. I dette tilfellet er det jo Kåre, fordi jeg tror ikke noen vil si at Kenta og Erik ikke fikk dyrket 4-3-3 på en skikkelig måte, for det gjorde dem!
:!: Spillerne i klubben bør omskoleres i forhold til sine egenskaper, slik at dem best kan tjene klubben i den formasjonen klubben ønsker å spille. F.eks da Hamoud og Stig ble back.
:!: Innkjøpspolitikken i klubben bør få en klar profil. Hvilke kvaliteter skal hvilke spillere ha i hvilken posisjon. Thomas Rønning er et klart eksempel på dette. RBK var jo interessert i Rønning, og Rønning er ingen elendig fotballspiller. Har veldig gode allroundkunnskaper og kunne nok f.eks i TIL vært en langt større spiller enn hva han er i Glimt. Men Glimts tradisjonelle spillemåte krever enkelspillere med spisskompetanse (les Eggens gofot-ball: rendyrke spillernes styrke, overse spillernes svakheter - fremfor å ha middelmådige egenskaper på alt - les Rønning). Jeg syntes Kåre ikke har vært god i det hele tatt på dette punktet. Eksempler på at dette fungerer er Runar Berg - enorm fremover, ikke så god bakover. Christian Berg, enorm ryddegutt, ikke så god fremover. Stensland er kanskje den i stallen med dårligste basiskunnskaper om fotball (sammenligne med Konradsen og Johansen f.eks?) - men han har en grei innleggsfot og en enorm fart - akkurat den spisskompetansen Glimt behøver.
:!: Laguttakene er ofte totalt feildisponert, og her mangler også Kåre en god strategi. Uttakene virker å være sett plass for plass, og ikke som en komponert enhet. Et godt eksempel på dette er Thomas Rønning og Forko. Om Kåre isolert sett mener dette er spillere from fortjener plass på laget fremfor Hamoud og Imingen får så være, det kan gå på innsats på treninger og generell moral. Men jeg syntes det er vanskelig å forsvare dette som en del av en lagkomponering. Hamoud og Imingen er raske vingbacker som fungerer betydelig bedre i et offensivt 4-3-3 enn hva alternativene gjør. Dette er bare et eksempel, men 2009 hvor T.Rønning var på ving er et annet - og dere andre forumbrukere kan sikkert komplimentere dette.

Totalt sett syntes jeg det er mange ting som peker i den retning at Kåre ikke gjør en god nok jobb. Det er mange argumenter på hvorfor det er nærmest urealistisk å sparke Kåre, og jeg støtter til dels den. Med Dopjordsmoen og Halvdorsken friskt i minne er det ingen tvil om at Glimt ikke kan plukke blandt landets beste trenere.

Men det å la Bodø/Glimt bli Kåre Ingebrigtsens private utviklingsarena er jeg heller ikke positiv til. Glimt er ikke et bruk og kast kjemi-sett som Kåre kan gjøre seg klok av skade på. Kanskje finnes det en mellomting, men slik som Kåre opptrer nå, så virker det litt som forbryterene man ser på TV fra USA som kjører på spikermatten, men alikevell fortsetter å kjøre videre - selv om det umulig kan gå.

Det har vært nå 1,5 år med nedtur, hvor Kåre aldri har tatt et personlig ansvar for det som har skjedd. I beste fall har han kritisert spillerene, og innrømmet at kampen var for dårlig. Men hvor er engasjementet og ansvarsfølelsen? Dersom Kåre faktisk tror de gode treningsukene er gode nok til å tukte den neste motstander, gang på gang, og dette til stadighet smeller opp i ansiktet til Kåre, ja da er ikke virkelighetsfølelsen til Kåre god nok.

Hva som må gjøres er usikkert, og kun fremtiden vil vise hva som fungerer. Men historien har lært oss igjennom det siste året at dagens kontellasjon er ikke ideell for å snu en negativ treng, og det er noe som må adresseres.

Grep må tas. Men styret sitter passivt tilbake som tilskuere. Dersom Glimt ønsker å skape engasjement i folket hjelper ikke en apatisk holdning utad. Det må være åpenhet og dialog, og når det kreves, må det være handling.

Hvor er den?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Vi er nok fryktelig uenig i forhold til satsning på unge spillere, men i forhold til punktene du beskriver over, så kunne vi ikke vært mer enig. Skal en klubb med små ressurser må man være flinke til å tenke samhandling, roller helhet. Jeg kan ikke se at spillere i Glimt drilles i roller og jeg er spesielt enig med deg i forhold til offensive vingbacker. Mange snakker om at Glimt ikke har lykkes med kantspillet sitt i det siste og etter min mening skyldes det at vi ikke ser nok bidrag fra backene. En viktig årsak til at Rbk og Glimt tidligere har lykkes med 4-3-3 er p.g.a offensive backer som skaper 2 mot 1 på kant. Drømmebacker i en slik formasjon er type Heggem, Lustig, Dorsin, Bergdølmo etc. RBK har vært utrolig dyktige på å få inn rette typer på backene. Glimt har kunne lykkes sporadisk med dette. Hamoud er en perfekt back for Glimt på sitt beste, men han bør rendyrkes som back. Andre gode eksempler er etter min mening Roy Miller og Kristoffer Paulsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Frodo Baggins »

tomzy wrote:Jeg vil ha personer inn i Glimt som ikke bruker hvert eneste intervju i media på å fortelle hvor liten klubb Glimt er.
De siste sesongene har styreleder, trener og kaptein tatt hver eneste mulighet på strak arm. Lagt ut om hvor liten Glimt er, hvor vanskelig det er å drive med dagens rammer, hvor langt nord man er osv osv osv. Ikke så rart at spillere, publikum og sponsorer nå begynner og tro at det er umulig.
Ett godt poeng!
Glimt er en liten klubb langt mot nord, men hvorfor ikke fokusere på de tingene man kan bli best på? Er plenty med saker man kan gjøre veldig bra uten at det koster mye penger. Og der bør fokuset ligge, hva kan vi bli best på?

Ikke gnåle om hvor fæle baner vi skal spille på etc..

På dette synes jeg Høgmo i TIL er flink, han ser etter muligheter på hva TIL som også er en liten klubb, enda lenger mot nord kan bli god på.. Som f.eks:
– Man kan se hvor langt spillerne løper, når de går eller beveger seg hurtig, samt måle pulsen på dem til en hver tid. Så er spørsmålet hvordan vi greier å utnytte det best mulig, men det blir et veldig godt verktøy for å utvikle oss videre som klubb og være ledende i Europa på kunnskap og kompetanse, sier Høgmo.
Hårete mål? Å jada.. Men du sier og prøver ihvertfall å fokusere på ting man kan bli bedre på, istedenfor å lulle seg inn i en spiral av negative tanker..

Psykologi har mye å si, både for klubb, spillere og ikke minst publikum.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Selv om TIL topper tabellen, så er ikke alt perfekt der heller. Økonomistyringen er ikke kjent for å være så veldig mye bedre enn vår. Men på mange områder må jeg ærlig innrømme at vi har mye å lære av hvordan TIL opererer. TIL har vært relativt dyktige til å hente utlendinger de siste årene, satsning på unge spillere, samt det å sette seg litt "hårete mål" som du sier. Det virker som TIL fokuserer på det de er gode på, i Glimt fokuseres det ofte på hvilke utfordringer man har (tenker på små ressurser, banedekke etc).
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by ecke »

RS2-Gti wrote:Grep må tas. Men styret sitter passivt tilbake som tilskuere. Dersom Glimt ønsker å skape engasjement i folket hjelper ikke en apatisk holdning utad. Det må være åpenhet og dialog, og når det kreves, må det være handling.

Hvor er den?
Det kan være passende pessimistisk å notere at Frode Thomassen var sportslig "ansvarlig" i styret med to nedrykk i 2005 og 2009, og styret er supplert med flotte Ola Haldorsen, men som ikke skjønte hva som tok han i 2005. Ingen av disse har på noe tidspunkt vist at de behersker det å handle når det er nødvendig.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Nå har jeg ryddet bort den totalt upassende debatten om moderering. Har dere innvendinger på modereringen så vær grei å ta dette i tilbakemeldingsbiten eller på PM med en moderator eller flere.

Hvis vi skal diskutere bredt i alle tråder så blir dette forumet ett suppeforum. Denne tråden dreier seg om Kåre Inbebrigtsen og relaterte ting. Da blir det feil å diskutere ungdomspolitikken til glimt og økonomien til idrettslaget.
Kåre bør etter min mening få akkurat samme beskjed som Rafael Benitez har fått, avskjed pga manglende resultater og handlingskraft. Spillermateriellet er blitt svakere og svakere og resultatene deretter.

Men når det er sagt så er det like mye sjefen til Kåre som bør ta sin hatt og gå. Som Ecke påpeker er det samme sportslig ansvarlig som ved 2 nedrykk. Rydd opp og fei bort skiten på myra før vi ser 2. div i øyet.
@liverglimt
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Aspmyra »

Hva er det som får deg til å si at spillermaterielle er blitt svakere og svakere?
Vil si Glimt har en spilletropp som ser mer spennende ut på mange år, takke være Stefan, Konradsen, Stensland og Karlsen :) I forrige kamp mot Bryne var snittalderen 24-25 år. Det er noe å bygge videre på!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by gavharr »

Kan tenkes at det liverglimt mener, er at Kåre ikke får ut potensialet i spillermateriellet..?
Spillerne har kvaliteter, men blir brukt feil, og slik er resultatet dårligere enn det burde ha vært.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Etter min mening har ikke Kåre levert varene, men jeg vil påpeke at ting ikke var i nærheten av rosenrødt under Kenta/Hoftun heller. Vi klarte med nødskrik opprykk etter et mislykket forsøk første året. Det er som Liverglimt påpeker andre personer involvert utover trenerteamet. Skal man gjøre endringer i trenerteamet, er spørsmål om man også burde se enda større på det.
Vi har flere spennende ungutter, men spørsmålet er om man får maksimalt ut av dem og om de utvikler seg i et raskt nok tempo, får de sjansen nok tidlig? Jeg vil påstå at Konradsen/Karlsen/Johansen fikk vesentlig spilletid minst 1 år etter det de burde hatt. Hadde disse fått mer spilletid i tippeligaen, ville de hatt mer erfaring og sannsynligvis være mindre variable i prestasjonene enn de er nå. Det er et valg "bruttern" har tatt og han signaliserte tidlig at han ikke var villig til å satse på unguttene før de var blitt eldre, det er et valg jeg mener var feilaktig og som fort har bidratt til situasjonen vi har i dag. Det er en av flere årsaker til at jeg mener at Kåre ikke er rett mann for Glimt, men samtidig ser jeg ingen klare alternativer.
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Jeg må bare forsvare meg vedrørende ungdomssatsingen; jeg er for all del ikke negativ til det, men det skal ikke satses etter alder, men etter ferdigheter. Snittalderen i en kamp er for meg likegyldig, spesiellt når vi synker i kvalitet jo lavere snittalderen blir. Irrelevant, ungdommen vil alltid være der, det er de store navnene en 1. divsjonsklubb vil slite med å få tak i. (jeg ser selvfølgelig dette mer nyansert, men sånn grovt sett)

Det er riktig at Kenta og Hoftun ikke var tidenes beste eksempel i Glimt, men de gjorde det greit nok. Men det er urovekkende at Kåre gjør det værre. Jeg føler for øvrig mitt lange innlegg var dekkende på mange måter, og jeg har ikke så mye nytt å si.

Men dersom ikke noe skjer før sommerferien, da tenker jeg enten resultatmessig eller noen hoder som ruller, så blir jeg litt skremt.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Bare begynn å bli skremt med en gang for det kommer ikke til å skje noe. Kåre slutter når han føler for det. Så skal han ut så er det supporterne som må kreve det offentlig. Styret kommer aldri til å foreta seg noe som helst.
@liverglimt
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Frodo Baggins »

Aspmyra wrote:Hva er det som får deg til å si at spillermaterielle er blitt svakere og svakere?
Kan være litt enig i det:
1. De etablerte, tar ikke steg videre. Vil heller si de har stagnert.
2. Sak i AN på tirsdag, oversikt over siste 10 kjøp. Stort sett flopper hele gjengen. Med unntak av Stensland og Haukås. Men de har ikke vært noen kanonsigneringer hittil. Altså 80%-90% flopper

Har sagt det før og sier det igjen, synes endel av Glimt's signeringer de siste årene har vært midlt sagt merkelige. Og når man i utgangspunktet har kr.0.- til spillerkjøp så har man ikke råd til å bomme på 80-90% av signeringene.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by ecke »

Jeg håper snart å se:

1) Første oppgaven blir å få spillerne opp på det nivået de skal være, det vil si at de klarer å flytte bena så fort som de skal og så lenge som de må. De siste kampene har fortalt at dette ikke er på plass.

2) Jeg blir likevel "redd" for trenere som ikke klarer å lære forsvar, midtbane og angrepsspillere elementære defensive oppgaver, presset på ballfører (Forko er trøstesløs), "pumping" i midtbaneleddet, kantspillerne følger backen (Stefans forsvarsjobb står stil stryk), og at spissen tar ut oppspillsmuligheten fra den aktuelle midstopperen (Thiago er i perioder brukbar til dette, men Sakk er "håpløs").

3) Et siste hjertesukk for det man har sett over lang tid: Indreløperene må ikke gå for høyt for tidlig og avstandene mellom midtbanespillerne må ikke bli for store. Man får ikke spill gjennom midtbanen uten at midtbanen er på plass og gjør seg spillbar.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Det er vel bare å glemme muligheten for at noe skjer på trenerfronten før året er omme. Hadde Glimt hatt råd ville nok Kåre vært ute etter tapet mot Bryne.

Noe sier meg at han har mistet garderoben, som det heter i Brann....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Hvis det er slik at Glimt er i en kategori hvor man må "søke" om å få kjøpe for over 50.000, så vil jeg vedde på at vi ikke har råd til å sparke noen trener med tanke på sluttpakke. Håper likevel at det kan gjøres endringer i forhold til styret e.l for det er dessverre mye som ikke gjøres godt nok i Glimt. Forhåpentligvis kan man bruke pausen etter kampen mot Ranheim til å arbeide godt med laget, men det er i forhold til de "store tankene" jeg føler det skorter.
Vi har utfordringer knyttet til økonomi og drift, vi trenger endringer i forhold til stadion som vi ikke har råd til, hvilken plan har man med laget, hvilke spillere og hvordan skal man forsterke? Dette er noen av utfordringene vi har og som vi kanskje ikke har råd til, men de må løses. Har vi en ledelse og styre som er kompetente nok til å takle slik utfordringer?
Kåre er en ting, men det er ikke han som er årsaken til den svake økonomien og dårlige stadionfasiliteter.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by MhepA »

Hadde jeg vært Rosenborgsupporter hadde jeg kanskje vært for sparking av Kåre siden han til nå ikke har gjort mye positivt. 2008 var et år med mye heldige resultater og vi reddet mye på hjemmebane. Deretter måtte desverre Birkir og Trond dra, da ramlet hele korthuset sammen. Kontringsfotballen ble borte, erstatningene var katastrofale (T.Rønning og Oduro) og de klarte ikke gjøre i nærheten av det samme i de samme posisjonene. Hamoud som hadde gjort en bra sesong i forveien ble fast backspiller og det hjalp ikke mye.

Så uten å dra dette for langt har laguttaket vært merkelig som de fleste sier og det er jo det som til syvende og sist Kåre må ta på sin hette. Hadde Kåre vært trener i Rosenborg hadde de lett funnet en erstatter, men det har vi nærmest ikke sjans til i Bodø (og da snakker vi en rutinert trener som ikke kommer rett fra 3.div). Spesiellt ikke nå som Glimt er i Adeccoligaen og ser ut til å bli her minst en sesong til. Så man blir bare nødt til å stole på Kåre.

Etter sesongen er ferdig tror jeg nok ikke jeg er den eneste som ønsker ny trener så fort som mulig. Drømmen hadde vært om Øystein Gåre hadde retunert til Aspmyra.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Vegard »

MhepA wrote: Deretter måtte desverre Birkir og Trond dra, da ramlet hele korthuset sammen. Kontringsfotballen ble borte, erstatningene var katastrofale (T.Rønning og Oduro)
Der traff du spikeren, MhepA.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Ville Lehtinen »

Gjorde han nå det? Jeg synes å huske at både Forko og i en viss grad Thomas Rønning var mer eller mindre etablert i førsteoppstillingen i 2008 som en del av en velfungerende venstreside.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Kan noen fortelle Kåre at LSK scoret 3 mål på 3(?) minutter på bortebane i dag!

Det går nemlig ikke ann å "innrømme" at løpet er kjørt når en ligger under med 3 mål hjemme mot BRYNE en omgang før slutt....

Og heri ligger Kåres problem. M O T I V A S J ON straves det visst....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

MhepA wrote:Hadde Kåre vært trener i Rosenborg hadde de lett funnet en erstatter, men det har vi nærmest ikke sjans til i Bodø (og da snakker vi en rutinert trener som ikke kommer rett fra 3.div). Spesiellt ikke nå som Glimt er i Adeccoligaen og ser ut til å bli her minst en sesong til. Så man blir bare nødt til å stole på Kåre.
Ond sirkel? Dersom Kåre blir og ikke hever laget over tid, så blir vi ikke akkurat mer attraktive som et etablert Adeccolag (eller i verste fall 2. divisjonslag), og når vi kanskje mister spillerne med de store navnene. Vel da blir det enda verre. Syntes klokka jobber i mot oss på mange måter.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Snorreth »

Er det noen bodøværinger som observerer Glimt på treningsfeltet?
Minnene av Eggen har kommet tilbake i hodet mitt, og det er en trener jeg beundrer mye. Han roper og han skriker posisjonering og løp fra A til B.
Hvis ikke spillerne følger hans instrukser optimalt, må de prøve på nytt. Det virker hvert fall slik på TV-klippene.

Det jeg sier: Jeg klarer ikke å se for meg at Kåre roper og skriker til han får viljen.

Og Kåre... gi faen med hendene i lomma på treningsbuksa. :)
Det ser ikke bra ut. Det lærte vi allerede i barnefotballen at det er en uskikk.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by brutus »

Jeg synes det burde være et folkekrav i Bodø at Aasmund Bjørkan blir ny Glimt-trener. Hva skal dere med en trener med hjertet i Rosenborg?
DIXI
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by MhepA »

Enten han eller Gåre. Men har troa på at Bjørkan trenger å suge til seg litt mer rutine og erfaring enn det han har nå for å kunne føre et tippeligalag (som det burde ha vært).
En gang Glimt, alltid GLIMT!
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

MhepA wrote:Enten han eller Gåre. Men har troa på at Bjørkan trenger å suge til seg litt mer rutine og erfaring enn det han har nå for å kunne føre et tippeligalag (som det burde ha vært).
Ikke for å være vanskelig, men akkurat det er jo ett av argumentene til å beholde Kåre. Men jeg vil helst ha Bjørkan fremfor Kåre. Syntes han gjør mye mer av materiellet han har disponibelt i Alta, enn hva Kåre gjør i Glimt. Ikke minst er Alta veldig klare på hvordan de spiller. Jeg LIKER å se Alta spille fotballkamp, selv om jeg ikke kjenner til noen som spiller der. Naivt og blåøyd ofte. Men hva gjør vel det, når det er morro å gjøre, samtidig morro å se på. Er ikke det hele poenget?
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

brutus wrote:Jeg synes det burde være et folkekrav i Bodø at Aasmund Bjørkan blir ny Glimt-trener. Hva skal dere med en trener med hjertet i Rosenborg?
Jeg er enig i dette. Dersom Kåre blir en forferdelig god trener, er det vel 99% sjanse for at han ender opp i RBK. Farmer-Glimt forever. Tjenestefolket innen nord-norsk og midt-norsk fotball, tar det herskapet ikke vil ha.
Post Reply