Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Tittelen er vel selvforklarende: Er det på tide og se seg om etter en ny trener som kan løfte oss opp i Tippeligaen?

Jeg sitter ikke på fasiten, og heldigvis er det ikke jeg som skal ta den avgjørelsen heller. Likefullt er det et betimelig spørsmål og spørre seg, og burde være grunnlag for en diskusjon.

Selv er jeg veldig i tvil. Kåres taktiske disposisjoner finner jeg i mange situasjoner mildt sagt merkelige, ikke minst når det gjelder bytter, i tillegg til en del merkelige laguttak.
I 2008 hadde vi en glimrende sesong, spørsmålet er i hvor stor grad det var Kåres fortjeneste, eller om det "gikk av seg selv". I motgang synes jeg han virker fryktelig handlingslammet og ikke i stand til å snu en dårlig trend.
Årets sesong har hittil vært veldig enten eller. Strålende poengfangst og score på hjemmebane, spillet har tidvis ikke vært annet enn middels, men vi har gjort jobben og vel så det. På bortebane, vel det er jo et kapittel for seg selv og jeg spør meg om hvilken jobb som egentlig gjøres inn mot bortekampene. Er det noen i Glimt som overhodet har tro på noe som helst annet enn et heldig 0-0 resultat idet vi reiser fra Bodø?

På den annen side var som nevnt 2008 strålende, og kanskje det var Kåres fotjeneste? Isåfall viste han da at han har det som trengs inne, men ikke fått det ut på lenge. I medgang er han et strålende ansikt utad for klubben noe som faktisk ikke er helt ubetydelig, i motgang kan det vel bli vel mye sutring.
Satsingen på unge spillere har i tillegg vært svært svak, men i år virker det som det er i ferd med å ta seg litt opp.

I tillegg er det jo verdt å tenke på at å sparke Kåre langt fra er gratis, og hvor attraktive er vi egentlig for andre trenere?

Hva synes dere?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Jeg tror ikke han er rette mannen til å ta Glimt opp, men som du sier så er det et økonomisk spørsmål inne i bildet her og det er ikke sikker vi har midlene til å hente en god nok erstatter. Drømmen hadde i grunn vært en trener som Sollied:), dessverre er det nok begrensninger i forhold til hvem vi kan hente. Men jeg er helt enig i det meste av det du skriver.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dagobert »

tar ikke Stig Johanser trenerutdanning??
bare for å slenge frem ett forslag :)
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Det er godt mulig at Kåre ikke er rett mann, jeg kan ikke krangle for heftig med de som er overbevist i den retninga. Forrige og inneværende sesong peker dithen. Samtidig tror jeg ikke nødvendigvis at sparking er en god idé. Her er hvorfor:

Glimt framstår som en ressurssvak klubb med ei lang historie for klikkdannelse, utfrysing og sosiale problemer i spillergruppa, med kostholds- og alkoholsaker i fleng, et sviktende publikumsengasjement, et image som ikke lyser verken hardt arbeid eller resultater, en snart konfirmasjonsklar tradisjon for uforklarlige jojo-variasjoner i prestasjoner der gode resultater nærmest er like uforklarlige som dårlige, som en klubb som krampaktig tviholder på myter og tradisjoner helt tilbake til 70-tallet uansett om det er et gode eller ikke. Hvis klubben i tillegg begynner å framstå som en klubb som tenker kortsiktig og sparker trenere i stedet for å forsøke å løse grunnleggende problemer tidlig og grundig, så kan jeg ikke se hvilken kompetent trener i hele verden som skulle være interessert i å ta jobben.

Som jeg innleda, det er mulig Kåre ikke er rett mann for klubben, men jeg er stygt redd at å gi ham fyken nå ikke vil gjøre noe annet enn å glatte over de øvrige problemene som eksisterer, og ser ut til å vedvare, i klubben.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Jeg er helt enig i at hovedproblemet nok sitter dypere. Glimt har vært dårlig styrt fra øverste hold i lang, lang tid, det gjelder spesielt i forhold til økonomisk valg, men det har vært et åpenbart fravær av strategisk og langsiktig tankegang i Glimts styre og ledelse. Det er mange klubber i Norge som ikke ledes på en god måte, men det er hevet over en hver tvil om at Glimt er en av dem. Når det har vært åpenbart at Glimt burde vært en klubb som overlever på å fostre talenter år etter år, så er det merkelig at det tar 3-4 år før de faktisk får spille fast. Det skaper ikke talenter, men ødelegger dem. Vi klarer heller ikke å trekke publikum og det skyldes hvordan klubben ledes.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Josse »

Hvis ikke han blir sparket fra trenerstillingen, kommer jeg personlig til å sparke han bokstavlig talt ut av Bodø-regionen.

Kåre: din tid er over hos glimt.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Chris »

Glimt er en klubb med små økonomiske ressurser. Det betyr nok at vi ikke kan hente velmeriterte trenere.

Det at vi har små økonomiske ressurser gjør imidlertid at trenerens jobb blir desto viktigere.

En trener i Glimt må kunns skape samhandling og gjøre, i utganspunktet, mindre talentfulle spillere gjennom samspill og samhandling til et godt kollektiv. I tillegg må treneren kunne hente riktige spillere og utvikle disse på en god måte, dvs. se og utvikle talenter.

Jeg synes dagens trenere ikke har levert. Opprykksesongen fikk de mye gratis pga. T. Olsen, R. Berg, S. Johansen, C. Berg, Londak, T. Rønning og Hamoud. Laget hadde et klart deffinert spill, et spill som bare ble videreført av spillerne, IKKE trenerne.

De siste sesongene har Glimt tapt seg, stort. Tapet av noen av nevnte spillere er ikke blitt kompensert. Noen er eldre, og mer skadet.

Trenerne har IKKE klart å videreføre og utvikle samspillet. Vingspillet har blitt dårligere og dårligere. Midtbanen har blitt mer og mer løpsmaskin. Trenerne tar ikke grep før eller under kamp. Feil spillere er hentet (i år har vi hentet en midtbanespiller, vi burde hentet en høyreback og spiss).

Det er mye å utsette på trenerne. De har holdt på en stundt nå. Utviklingen er svak. Spillet blir i mine øyne svakere og svakere, selv om vi har scoret mange mål og tatt poeng hjemme.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mr Bean »

Ja jeg vet jammen ikke, og bra er det... Men noe MÅ skje i umiddelbar nærhet..Synes ikke Bruttern fungerer i det hele tatt...
Å vinne hjemmekampene holder ikke...
At trenerteamet ikke fungerer er helt klart, for selv om vi vinner på hjemebane så er det forferdelig det som skjer på bortebaner i år som i fjor... Desverre.....
Men om løsningen er og sparke trenerene er etter min mening ikke den perfekte løsningen??? Eller???
Blir bare sååå overgitt over at spillergruppen ikke greier og prestere på bortebane gang etter gang,år etter år når det gjelder... Når vi ser bort fra 2008 sesongen da.
Få bort flere spillere som bare er daukjøtt (Ingen nevnt og ingen glemt)for tiden og bygg videre på ungsauene vårres..
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dagobert »

tror vi må få Ernst Pedersen tilbake. oppturen startet når han kom, og nedturen startet når har dro....
Glimt selvfølgelig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Hvem er det som tar avgjørelsen om IKKE å ta med folk så vi kan fylle benken? Hvor seriøst tar trenerteamet OPPRYKKET?

Og hva er dette med at de ikke varmer opp i starten av andreomgang en gang? Er dette smart og preventivt med tanke på skader??

Bruttern ser handlingslammet ut på sidelinja, men det kan godt tenkes at forarbeidet er glimrende i forkant av kamp....

Jeg synes Bruttern er flink med å komme med bortforklaringer (de to siste år) samt at "neste kamp er ikke en kamp vi MÅ vinne" uttalelser. Jeg liker det stadig mindre.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by eidurgud »

Skjønner ikke at det ikke tas med spillere som kan fylle opp benken. Kan det ha med økonomi å gjøre? Har de ikke råd til å ta med seg spillere til bortekamper? På Aspmyra er benken stort sett overfylt..

Nå har jeg ikke fått med meg noen kommentar fra trenerteamet etter dagens kamp, den er jeg spent på å få lese, selv om jeg aner hva som kommer til å stå der.

Om Kåre og Glimt går hver sine veier, hvem skal ta over? Bent Inge? Vil det gi seg store utslag i så fall?

Hva med Steinar Nilsen? Han har gjort gull av gråstein før, og er ledig på markedet. Nå har han riktignok meldt at han skal hive ut Høgmo som bor i huset til Nilsen i Tromsø, og han har nok større ambisjoner enn Glimt - men større undre har skjedd før..
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by gavharr »

Om noen bestemmer seg for at Kåre må gå (hvilket er lite trolig på kort sikt) så burde Nilsen være høyaktuell. Hans lille visitt i Bergen var nok 1 skritt frem og 2 tilbake i hans trenerkarriere.
Tror ikke Glimt hadde vært uaktuelt for Nilsen.

På en annen side virker Nilsen å være veldig lik Kåre som trener.

-Dårlig på å motivere spillere.
-Ikke verdens fremste taktiker.
-Ikke så flink med talenter han heller.

Og Glimt lider på mange måter av det samme som Brann.

-Økonomi som ikke tillater hovedtrener å hente spillere i de posisjoner hvor det trengs forsterkninger.
-Elendig talentsatsning...
-Mange medgangssupportere (Samt folk som ikke gidder å gå på kamp annet enn midtsommers. Det gjelder nok mest Glimt)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by eidurgud »

Vel, han fikk helt andre midler å danne et eget lag enn det han ble forespeilet når han signerte for Brann. Han fikk mye til i Tromsø, med begrensede midler der. Det handler om å vite hva man går til. Her kommer han ikke til noen overraskelser, alle vet vi ikke har penger å hente spillere for.
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by negative »

Å ikke ta med full innbytterkvote er jo en total fallitterklæring, og sier jo litt om hvor lite tro det sportslige apparatet i Glimt har på spillerne på Glimt 2. Det er i grunnen litt flaut. Kunne ikke junior Ingebrigtsen ha sittet på benken? Berntsen? Bjørnskau Johannessen? Fatter ikke dette....

Uansett, tror ikke at sparking av trener er det rette grepet å gjøre nå. Klubben må innlede en dyptgående analyse av hvorfor vi er så elendige på bortebane. Alle steiner må snus, og eventuelle skjelett må graves fram fra skapet fortest mulig. Slik kan muligens Glimt komme styrket ut av dagens situasjon. Hvis man bare benytter den vanlige hodet i sanden teknikken man vanligvis bruker i Glimt når man står overfor vanskelige situasjoner, vil klubben aldri kunne bli noe annet enn en middelmådighet.
Glimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Crazy horse »

Jøss, her var det mange som var klare for å kvitte seg med treneren. Det er ikke jeg enig i. Ikke enda, i alle fall. Vi har tapt tre av fire bortekamper, men vi har kun sluppet inn fire mål i de kampene. I dag taper vi 1-0 og har i utgangspunktet full innbytterbenk, men mister en mann før kampen og står igjen med tre veldig unge gutter på midten + et par til (i forsterke laget-tråden har man jo ropt etter unge spillere, nå ble det nesten for mange av dem).
Jeg tror det må til en samling i bånn for å ta knekken på bortespøkelset. Skuldrene til spillerne er jo langt over ørene. Får vi først en borteseier kan det fort bli flere. Jeg har ingen tro på at et trenerbytte er rette medisinen nå. Mental styrking og aggresivitet er det som gjelder og så må vi få de mer rutinerte spillerne på banen igjen. Men jeg er ikke fremmed for at man burde kontakte Stig, men da som spiller.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns ikke Kåre burde sparkes. Men det er flere felter han burde kritiseres på.

Først og fremst motivasjon:
Dette har blitt diskutert opp og i mente her, og at det finnes et motivasjonsproblem er det ingen tvil om. Bortsett fra det rent fotballfaglige er motivering en fotballtreners viktigste jobb. Men motiverer det spillerne å høre på en trener som forklarer tap med dårlig bane og dårlig dommere? Kåre kom ut til andre omgang mens han diskuterte med Edvartsen. Burde ikke han heller brukt de 15 minuttene til å piske vilje og lyst inn i spillerne sine, enn å klage på dommeren som ikke var skylden i tapet.

Valg av spillere:
Det er fortsatt noen på forumet som mener at Thomas Rønning holder Tippeliga-nivå som høyreback. Men resten har innsett at det rett og slett ikke fungerer. Og når Mounir Hamoud ikke får til en døyt på høyrevingen, og man har Daniel Stensland på benken, da burde valget være åpenbart. (Det er ikke å bytte ut Mounir, som har en TL-sesong som vellykket høyreback bak seg.) Og idag fikk vi også oppleve at Kåre ikke tok med seg alle de spillerne han kunne ha med seg. Det må finnes noen på 2.laget som er lysten på Adecco-spill, en lyst som ikke fantes hos en eneste Glimt-spiller idag.

Taktiske valg fra sidelinjen:
Jeg har aldri vært fotballtrener, men jeg tror ikke man har så elendig oversikt fra sidelinjen at man ikke ser hva som skurrer. Det er ihvertfall åpenbart for de fleste tv-titterne, og med et par beskjeder fra sidelinjen kunne strategien finpusses. Som f.eks. satse på kortere avstand mellom spillerne når lange pasninger ikke kommer fram èn eneste gang. Men dessverre har Kåre en stil som består i å stå som en naiv tilskuer på kampene, som våkner opp i det 88. minutt for å foreta et alt for sent bytte. Det irriterer meg sterkt.


Dessuten bør han ta for seg kaptein Lædre Bjørdal som framsto så umotivert og giddaløs idag, at jeg skjemmes på hans og Glimts vegne!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Et godt poeng. Trenere virker å sjeldent irettesettes. Enten har dem full tillit, eller så har dem null tillit.

Jeg mener Kåre må tåle en vurdering av stillingen sin. Men enig i at det langt i fra er selvsagt at han må gå. Men det kan ikke fortsette som nå. Jeg syntes et til år i Adecco er risikabelt. Sjangsen for at av spillere som Hamoud, PV Rønning, Lædre og Konradsen spiller seg dårligere der er til stede. Og sjangsen for at samtlige er der til neste år er minimal. Og sjangsen for at Glimt får forsterkninger til neste år er enda mindre. Og sjangsen for at Glimt plutselig stiller med det Norske G19 landslaget (i motsetning til hva enkelte tror) er ikke-eksisterende.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

dagobert wrote:tror vi må få Ernst Pedersen tilbake. oppturen startet når han kom, og nedturen startet når har dro....
Nå hadde nok Ernst noen store problemer, blant annet økonomioversikt. Men han snakket fra levra og tok et kraftig oppgjør med Hoftun/Bergersen etter et tap mot Løv-Ham. Liker ledere som tar ansvar og ikke bare 'duller' med trenerne uansett innsats og mangel på strategi.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by BoForPres »

Hvis Kåre må gå kan jeg nesten garantere at det nye trenerteamet blir Cato Hansen og Stig Johansen. Ikke at jeg vet, bare en følelse.
For egen del tar jeg gjerne en Rekdal type. Litt pisk, lakk & lær trengs i Glimt garderoben.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mendi »

Aasmund Bjørkan gjør en glimrende jobb i Alta og står kanskje for mye av de vi ønsker oss av Glimt. Jeg tror han blir den neste Glimt-treneren, men det blir ikke enda.

Jeg er enig i at man kan kritisere Kåre for mye. Det med byttene er en ting, og mye annet også. Men Glimt spiller glimrende hjemme. Man sitter bare og venter på at de skal sette inn ledermålet. I motsetning til hva vi opplevde sist vi var nede og i motsetning til hva f.eks. FFK opplever, så kjører Glimt motstanderne i senk. Det er utvilsomt at vi hittil er det beste hjemmelaget i Adecco. Men at vi har et problem på bortebane er også utvilsomt. Her får Kåre noe å bryne seg på, og jeg tror den oppgaven er vanskelig for noen og enhver. Dette er ikke noe nytt i Glimt, jeg husker med gru 2007, da vi vel ikke vant borte mot noen av bunnlagene.

Men la oss ta gårdagens bortekamp mot Sogndal, hvilken startoppstilling stilte Glimt med der? En del kvalitet, ja. Men vi hadde f.eks. en syltynn midtbane, som etter min mening ikke holder mål for å være i toppen av Adecco. Heldigvis har vi C. Berg og R. Berg i bakhånd, slik at kvaliteten finnes i stallen. Det er vel og bra med talenter som får spilletid, men det er kun Konradsen som hittil har vist at han kan bidra til å heve Glimt. Hva er så årsaken til den tynne spillerstallen? Økonomi. Glimt er fremdeles en klubb i økonomisk krise, og det kan ikke Kåre ta skylden for. At det ble mørke tider etter at Ernst Pedersen forlot har en logisk forklaring...

Dalers og andre som roper om at f.eks. Karlsen må få tillit må være forberedt på å tape kamper og bruke 2-3 sesonger i Adecco dersom de får viljen sin. I går tapte vi fortjent, og hovedårsaken er etter mitt syn at Sogndal stilte med en ellever som er bedre enn Glimt sin.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Shredd »

negative wrote:Å ikke ta med full innbytterkvote er jo en total fallitterklæring, og sier jo litt om hvor lite tro det sportslige apparatet i Glimt har på spillerne på Glimt 2. Det er i grunnen litt flaut. Kunne ikke junior Ingebrigtsen ha sittet på benken? Berntsen? Bjørnskau Johannessen? Fatter ikke dette....

Uansett, tror ikke at sparking av trener er det rette grepet å gjøre nå. Klubben må innlede en dyptgående analyse av hvorfor vi er så elendige på bortebane. Alle steiner må snus, og eventuelle skjelett må graves fram fra skapet fortest mulig. Slik kan muligens Glimt komme styrket ut av dagens situasjon. Hvis man bare benytter den vanlige hodet i sanden teknikken man vanligvis bruker i Glimt når man står overfor vanskelige situasjoner, vil klubben aldri kunne bli noe annet enn en middelmådighet.

Nå er nok noe av forklaringen bak dette at Glimt 2 spilte bortekamp mot Stålkameratene igår, så de fleste på andrelaget var opptatt med akkurat det, andrelaget.

Jeg er også enig i at det gjøres ting feil i støtteapparatet, men synes likevel det er for tidlig å gi Kåre skylden. For to sesonger siden gikk alt på skinner og vi geni erklerte han. Det er ikke bare Kåres feil at spillerne yter nada på bortebane og heller ser ut som at de vil ligge hjemme å se kampen fra sofaen. Spesielt stiller jeg meg tvilende til motivasjonen til spillerne, vil de virkelig spille for Glimt? Flere der gikk jo ut før sesongen og sa de helst ville spille i tippeligaen, men av disse er det jo kun Bjørdal som spiller som om han vil spille der med Glimt. Spesielt Hamoud ser så lite motivert ut at jeg begynner å lure på om han ikke bare burde settes på benken engang for alle.

Hvis nå Kåre skulle finne på å dra, hva er alternativene? Ingen her må sitte å tro at Glimt har midler til å hente en erfaren trener. Kommer det en ny trener, er han nok like blodfersk som Kåre.
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tomzy »

Jeg syns det er fantastisk at veldig mange her på forumet mener Kåre må gå.
Det samme forumet jublet jo hemningsløst når han fikk ny kontrakt for litt siden.
Vi var noen få den gang som lurte på om det ikke ville vært lurt å se an sesongen litt før man gav ny kontrakt, men vi ble ikke hørt...
Uansett, Kåre sitter på en ny kontrakt som det vil bli alt for dyrt å løse ut for Glimt sin del...vi er nok stuck med hverandre i enda en god stund.
Hurra for Kåre som er så snill og grei :glimt
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

dagobert wrote:tror vi må få Ernst Pedersen tilbake. oppturen startet når han kom, og nedturen startet når har dro....
Og mens vi snakker om å reinnstallere folk som har bevist sin udugelighet, skal vi ikke hente Keiko og Hoff også?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Med en gang Glimt kommer ut av Bodø minner det om Haldorsen-æraen. Og det er mildt sagt skumle signaler å få som glimtsupporter. Spillerne må ta sin del av skylda og, jeg vil ikke akseptere at det gresset ene og alene skal ha skylda for elendig innsats, personlige feil og tvilsomme avgjørelser fra spillerene, men er det ingen som klarer å motivere dem til å ihvertfall prøve å vinne fotballkamper utenfor bygrensene?

Som i dagene med Haldorsen hadde vi en spillerstall som kan langt bedre, men med en tiltaksløs trener som virker å være blottet for kreativitet og oppfinnsomhet. Tap og dårlige resultater bortforklares med dårlige unnskyldninger samt klassiske lovnader som "nå skal vi ha en god treningsuke", "vi skal ikke fokusere på tabellsituasjonen" og "når vi har NN tilbake fra skade" uten at noe egentlig blir gjort. Kåre har fått stemplet på seg som en veldig blid og sindig trener, men han er ikke fremmed for å skylde på hverken dommere eller andre faktorer utenfor eget lag på meget bittert vis heller, selv om det sjeldent snakkes om det i media når Kåre tas opp.

Kåre er en knakende fin fyr, og han tok oss en god 4. plass. Deretter har han gått i den samme fella som alle andre Glimt-trenere i moderne tid har gjort: Medgang og gode resultater fulgt av skuffelse og nedturer. Hva er det med denne klubben som gjør at ingen klarer å holde prestasjonene stabile?

Det er på ingen måte noen katastrofesesong dette enda, men opprykket står i fare om det ikke blir gjort drastiske grep snart. Om Kåre har ambisjoner om å bli en topptrener er det nå han må vise hva det bor i han.
Last edited by bjornage on Tue May 25, 2010 11:35 am, edited 1 time in total.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Mendi wrote:Dalers og andre som roper om at f.eks. Karlsen må få tillit må være forberedt på å tape kamper og bruke 2-3 sesonger i Adecco dersom de får viljen sin. I går tapte vi fortjent, og hovedårsaken er etter mitt syn at Sogndal stilte med en ellever som er bedre enn Glimt sin.
Jeg er nok av den oppfatning at selv med Runar og CB så er det mulig Glimt ikke er gode nok for å rykke opp denne sesongen. De to har heller ikke gjort den store forskjellen på bortebane. Og JA, jeg tror ikke Glimt har noe å gjøre i Eliteserien slik som vi opptrer akkurat nå. En må huske på at heller ikke på hjemmebane har vi imponert i særlig stor grad mot meget "enkel" motstand.

Jeg er ikke sikker på at det beste er å "bli enig med Kåre om å avslutte samarbeidet", men både han og spillerne må ta seg sammen og se på hva de må forbedre.

Og jeg lurer: Er Bjørn Hansen med på borteturene? Hva med å prøve det en gang?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply