Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Han er sannsynligvis rett man for å snu en negativ trend, dvs at han fremstår genial om han ansettes på kortidskontrakt. Men han har slitt ut klubbene han har vært i, allerede ved 2.sesong. Nordlie krever mye og forventer å få mye tilbake i form av innsats og vinnermentalitet, han kan fort være rett man for å snu en dårlig trend for Glimt om vi fortsetter slik vi gjør nå. Men som Kesseboy sier, har han en høy pris både i form av lønn, men også i form av arbeidsmiljø.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dagobert »

ønsker meg Øistein Gåre tilbake,
lurer dessuten på om ikke Bjørn Hansen er i Bodø for tiden?
mener jeg leste at han skulle være i trenerapparatet i år?
NOE MÅ GJØRES :evil:
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

tjongs wrote:Synes i bunn og grunn CVen ser ganske grei ut. Jeg spør igjen: hva er galt?
Nordlie har trent 8 klubber siden 1999. Det er vel kun Start som har holdt ut med han to fulle sesonger, før han ble sparket. Han har gjort mye bra i alle klubbene; opprykk med Odd, 2 x kvalik med Sandefjord, opprykk og deretter eliteseriesølv med Start, berget Viking fra nedrykk og tok Cup-gull med Lillestrøm. På tross av dette er det ingen av de åtte klubbene som har ment at hans gode sider er så gode at de gjør hans dårlige sider til å leve med. Det bør være advarsel nok.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

KIL mente vel det, såvidt jeg kan huske fikk han ikke sparken der. Uansett er det kanskje tiden for en skikkelig oppvask i Glimt, og da kan Nordlie være rette mannen.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:Utfordringen med Nordlie er vel at han er svært krevende i forhold til innsats fra spillere og apparat rundt.
Det er vel akkurat dette Glimt trenger?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Glimt trenger utskiftninger, kan det se ut til, på alle nivåer. Men siden det er dyrt å være fattig, trenger man ikke at ildsjeler går i protest og at ressurspersoner blir frosset ut. Det risikerer man dessverre med Nordlie, basert på hva jeg vet om kjølvannet hans.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

Kesseboy wrote:Glimt trenger utskiftninger, kan det se ut til, på alle nivåer.
Nei Glimt har en spillertropp som er god nok for opprykk, men har et trenerteam som ikke får noe som helst ut av spillerne. Hønefoss hadde 0 poeng før trenerskifte, de gjorde noe og har tatt 11 poeng på de siste kampene. Glimtspillet har gått i stå, jeg ser ingen i dagens apparat som kan trykke på de riktige bryterne for å få laget til å tro på seg selv. Det er fakta, jeg synes fortsatt det er utrolig at Glimt ikke har hatt et eneste oppvaskmøte i årets sesong, etter tap mot Mjøndalen, Moss osv. Jeg vil ikke skylde på enkeltspiller, det er ikke de som tar ut laget og kan ikke noe for at Kåre setter opp et forsvarsmønster som er nødt til å mislykkes. Du ser tydelig at både Bjørdal og PVR savner en hurtig å kreativ høyreback som kan hjelpe dem i kontingsspillet til motparten. Men Kåre ser det ikke, jeg synes det skorter mye på fotballforståelse dessverre.
Jeg synes at Stensland var veldig positiv i dag, hvis nå Mounir i tillegg hadde spilt høyreback ville vi hatt en meget sterk høyreside i dag både defensiv og offensiv.

Eller så er jeg jeg enig med Los-Loco som henviser til mye prat fra Kåre om utskiftninget osv, for det er fullstendig mangel på logikk. La oss slippe alt dette vrøvlet.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Johansen »

- Det kommer ikke til å skje. Jeg er ansatt som trener i Glimt og det er jeg som har ansvaret for hvordan plassering Glimt har i november. Jeg har hørt at det har vært diskutert blant supporterne, men jeg driver ikke å leser hva folk mener om meg.
http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 3,1&lang=1
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Re Knuta

Om vi har godt nok spillermateriale eller ei, er jeg usikker på. VI har i alle fall flere spillere som er mer enn gode nok. Mitt spørsmålstegn nå og før sesongen har vært om vi er gode nok i angrep. Det som derimot virker åpenbart er at vi ikke har et godt nok trenerteam. Trenerne er ikke gode nok til å motivere spillerne til å yte maksimalt, det har vi spesielt sett på bortebane og de er ikke gode nok til å skape optimal samhandling mellom spillerne. Det gjøre samtidig taktiske vurderinger som mildt sagt er uforståelige. En Hamoud på høyreback og Stensland på høyrekant virker åpenbart spør du meg, spesielt når T.Rønning har vært en vandrende katastrofe på høyreback. Det er også åpenbart at trenerne ikke evner å snu kamper med taktiske valg, motivering i pause e.l. Jeg kan ikke huske sist Glimt snudde en kamp vi lå under i, kan noen andre?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Shredd »

Må vel være mot Rosenborg på Lerkendal november 08. I allefall i seriesammenheng.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dagobert »

spør igjen, er ikke Bjørn Hansen i trenerapparatet?
noen som vet??
Glimt selvfølgelig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Re Shredd
Det er vel 36 seriekamper og 5 cupkamper siden. Altså 41 offisielle kamper.
I hele 2008 så snudde vi 4 kamper til seier, i 2009 0 og hittil i 2010 0. Med forbehold om feil, så har vi altså under Kåre Ingebrigtsen spilt 62 seriekamper i tippeligaen og adeccoligaen. Vi har i tillegg spilt 10 cupkamper. Etter det jeg kan se har vi i løpet av 72 kamper vunnet 4 kamper etter å ha ligget under. Dette er rett og slett en svært svak statistikk og sier noe om manglende evne til å gjøre avgjørende endringer i løpet av kamp. Etter min mening er dette noe man i utgangspunktet kun kan klandre trenere for, da disse skal motivere samt gjøre taktiske vurderinger i løpet av en fotballkamp.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Shredd »

ikke spesielt hyggelig statistikk det der nei
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Frodo Baggins »

Glimtfan wrote:Re Shredd
Med forbehold om feil, så har vi altså under Kåre Ingebrigtsen spilt 62 seriekamper i tippeligaen og adeccoligaen. Vi har i tillegg spilt 10 cupkamper. Etter det jeg kan se har vi i løpet av 72 kamper vunnet 4 kamper etter å ha ligget under.
Er vel 66 seriekamper, 26+30+10 om jeg ikke tar helt feil?
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Mitt største problem med Kåre er at han virker helt fantasiløs og tafatt når det er motgang. Jada, han satt innpå Mounir relativt tidlig i går, men bortsett fra det er det ingenting som blir gjort (ihvertfall ut av det som synet utpå banen) og det er frusterende å se på. Det minner om den tapsrekka vi hadde i fjor da vi tapte kamp etter kamp 4-0, uten at det ble gjort noen forsøk på å forandre ting. Vi hører jo stadig at vi skal bli mer kyniske og effektive etter en god treningsuke mens Glimt på mirakuløst vis fremstår enda mer naive enn det som er vanlig, forsvarsspillet i går er blant det verste jeg noensinne har sett fra Aspmyra, og det sier sitt.

Forhåpentligvis kan dette fungere som et solid spark i ræva til alle i klubben, jeg er villig til å gi Kåre en sjanse til før jeg gjør meg opp en mening. Hvis det i neste kamp blir en god reaksjon på motgangen i det siste kan han få være på nåde en stund til.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Jeg må si det med en gang, jeg ser ikke kamper for tiden. Det er rett og slett for uinteressant. Kanskje Nordlie hadde fått snudd meg og flere andre, selv om det koster for klubben så kan resultatet fort bli opprykk og en sportslig opptur. Ut med noen latsabber både i laget og apparatet rundt. Hva er så galt med det? :)
@liverglimt
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Som forventet: Bruttern fredet

http://www.an.no/glimt/article5137911.ece

Greit nok, men jeg frykter at selv om vi taper ti på rad så er han fredet, i god Glimttradisjon.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

Forstår deg veldig godt Liverglimt. Hva er så dårlig med Tom Nordlie, unntatt sutringen fra spillere som mener han trener dem for tøft. Det er vel det virkelig Glimt-spillerne trenger. Litt historikk fra Tom:

Opprykk til eliteserien med Odd Grenland og Start
Gjenreiste den gamle storhet Sandefjord
Sølv i eliteserien med Start og vinner av Kniksenprisen
Cupmesterskap med Lillestrøm
Ansatt på høsten som redningsmann og berget Viking og Kongsvinger fra nedrykk, og stor ære for at Kongsvinger kom til eliteserien.
FFK berget nesten plassen etter at Tom kom inn etter en meget dårlig utgangspunkt.

Men ikke komme her og komme her. I Bodø vil man ikke ha noen kontroversielle trenere men snille og kameratslige typer.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Nordlie gjorde seg til uvenn med mange i Vålerenga.
Han hadde ikke noen rosenrød avskjed med Odd.
Sandefjord var vel også smått turbulent mot slutten.
Veteraner i det medisinske apparatet samt medlemmer av administrasjonen forsvant ut av Start på grunn av Nordlies væremåte. Spillere begynte å advare mot å ansette ham.
Suksess i Lillestrøm, men også der en turbulent avskjed, flere spillere ytret sin glede over hans avgang og bekymring overfor spillere i klubber der han kunne bli ansatt.
Fra Viking og Kongsvinger har jeg ikke hørt mye negativt om ham, så det kan hende han har tatt seg sammen.
Men i Fredrikstad ble han tilskrevet mye av ansvaret for at det ikke gikk bra, med metoder som sjokkerte både enkelte spillere og enkelte i ledelsen.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen -- Nordlie KAN fungere, men da under så stramme tøyler at jeg tviler på at han er interessert. CVen hans er preget av gode resultater, for det meste i enkeltsesonger som etterfølges av kaos, opprør og forvirring, og den er nærmest skrevet i blodrødt. Sånn som det ser ut fra utsida er Nordlie en krevende trener og personlighet -- ingenting galt i det, det er nok ei forutsetning for suksess -- men han er så grenseløst krevende at det ikke tar mer enn et års tid og litt motgang før det begynner å tære på mannen sjøl såvel som alle rundt ham.

Jeg stiller meg tvilende til om Glimt vil klare å ha en såpass krevende trener. Ikke fordi man bare skal ha snille og kameratslige typer, men fordi klubben er så nedkjørt etter årevis med nedgang og bare unntaksvis flekker av suksess, og ingen opptur i sikte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by bjornage »

Hvis vi ser litt forbi Tom Nordlies beste prestasjoner kan vi også se på de andre, nemlig at samtlige klubber har vært mer eller mindre desperat etter å kvitte seg med han etter kort tid. Dette er nok ikke tilfeldig. Ja, han har fått gode resultater, men la oss ikke glemme at han aldri har klart å holde gode resultater gående over tid, det nærmeste må være Start isåfall. Tiden hans i VIF var en katastrofe og bør også nevnes. Og også det at han ligger på lønnsnivå som er nok en langt mer enn vi kan betjene. Nordlie på kortidsskontrakt noen måneder ut sesongen er det eneste jeg kan gå med på.

Gresset er ikke alltid grønnere, selv om jeg er enig med den typen trener du etterlyser. Det har vært kameratvelde i Glimt altfor lenge, vi trenger noen utenfor Glimt og Rosenborg-dynastiet med nye meninger, nye impulser og nye metoder. Typer som Henning Berg og Dag-Eilev Fagermo (som jeg vet mange her misliker, men jeg syns mye av kritikken er ufortjent. Syns også å huske han var aktuell for glimt for noen år tilbake?) er trenertyper som ikke er redd for å røske opp fra rota og gjøre endringer med ting som ikke er godt nok. Det er derfor jeg også er i mot Bjørkan som potensiell arvtager, med mindre han er villig til å gjøre drastiske ting som andre tidligere Glimthelter før han ikke har vært villige til å gjøre.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mendi »

Det eneste flotte med dårlige tider er at det vises hvem som er medgangssupportere...

Jeg mener at Glimt har store svakheter i spillerstallen, og at gårdagens resultat måtte komme (om ikke så voldsomt). Den startoppstillingen som Glimt hadde i går er ikke noe bedre enn Bryne, spiller for spiller, spesielt midtbanen var etter mitt syn svært tynn.

Årsaken til problemene ligger i Glimts økonomiske situasjon. Hadde man hatt økonomien til det kunne man beholdt Stig Johansen, noe som hadde vært svært kjærkomment, og kanskje til og med forsterket. Nå blir det et spørsmål om å gjøre det beste ut av det. Kåre sin jobb er ikke så enkel for tiden, han har vanskelige forutsetninger å jobbe under. Jeg sier ikke at ikke Kåre kan kritiseres, men jeg savner at folk ser et større bilde enn kommentarer i media eller diskusjoner rundt enkeltspillere i ulike posisjoner.
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Alle er vel enige i at vi ikke har all verdens til spillerstall. Likefullt er det Kåres ansvar å få så mye ut av den som mulig, og det synes jeg ikke han har lykkes med overhodet. Det er jo det som er bakgrunnen for et ønske om utskifting.

Ellers er det forsåvidt sant det du sier om medgangssupportere, men det er nå en gang sånn at mange av dem som er på kamp har mange andre ting de vurderer opp mot kamp, alle er ikke like ivrige som dem som er her. At det ikke møter opp folk på kamp er noe Glimt må regne med når de ikke leverer varene, det er livets gang. Når det er sagt er det trist å se tilskuerantallet i går, det måtte være under 1500 inne på Aspmyra. Forøvrig var nok det den harde kjerne, for det var nesten ingen som gikk før kampen var over.

Her inne er det iallefall særdeles få medgangssupportere, med mindre du mener det er å være medgangssupporter å stille spørsmålstegn og være kritisk til det som skjer i Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

tjongs wrote:Forøvrig var nok det den harde kjerne, for det var nesten ingen som gikk før kampen var over.
Litt off topic, men jeg føler det er greit å understreke det. Jeg la merke til det samme, det var påtakelig få som gikk, sjøl på 0-4. Det er på et vis godt å se.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Mendi wrote:Det eneste flotte med dårlige tider er at det vises hvem som er medgangssupportere...
Jepp, medgangssupporter med meninger gjennom 30 år. Jeg har sett flere kamper fra Aspmyra hvor Glimt spilte fotball mot glemte storheter som Grovfjord og Narvik/Nor. Så selv om jeg ikke ser kamper i år så skal du få slite med å kalle meg medgangssupporter...

Med de disposisjoner som klubben har gjort så har jeg valgt å trekke meg unna, jeg vil ikke ha ett styre som er inkompetent til å få Glimt opp. Det er samme ledelse i dag som i 2005, de har bare byttet stoler.

På bakgrunn av dette ønsker jeg meg Tom Nordlie siden Sr. Eggen er opptatt. Aller øverst på min ønskeliste var gamlefar. Kåre Ingebrigtsen bør ta sin hatt og gå. Han har åpenbart ikke kontroll på spillergruppas ferdigheter. Dårlige disponeringer har florert i fjor og tydeligvis fortsetter dette i år. Årets sesong har jeg ikke sett ett minutt av, bare lest referater og debatten her på forumet. Men det etterlater ingen tvil; Det må skje endringer i hele ledelsen til klubben. De sparer seg til fant og kommer til å ende lenger ned om det ikke skjer noe. Gjør noe nå, ikke vent som Kåre og gjøre bytter i de 10 siste minuttene.
@liverglimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mendi »

Om Kåre får nok ut av stallen eller ikke er det all grunn til å diskutere. Jeg mener at det ikke er der skoen trykker, det skal andre få lov til å være uenig i. Jeg tror at en mann som f.eks. Thiago Martins er svært negativ for klubben, han fremstår med dårlige holdninger og ser ut til å forsure miljøet med sin væremåte. Mot Bryne fremstod han umotivert og destruktiv, slik vi så han i fjor. For resten av laget blir det vanskelig å spille fotball med han. Men alternativene finnes ikke og Glimt sliter med at man har kontrakt med mannen, så hva får man gjort?? Må gjøre det beste ut av det frem til arven etter Ernst Pedersen slipper taket.
Post Reply