Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Novi »

Har ikke noe å si om vi forventer mye av spillerne - jeg forventer bare at Kåre skal vite spillernes kvaliteter, og på det grunnlaget komponere et godt lag. Ingen skal si at Ranheim stiller med et bedre spillermannskap enn hva vi har, så da er det vel naturlig å si at vi ikke akkurat imponerer med trenerapparatet vårt?
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by ecke »

Jeg tror ikke forventningene til spillerne er for høye.

Keeper og backrekken holdt i Tippeligaen for to år siden. De fleste av disse er ung og burde fortsatt vært i utvikling. Thomas Rønning var mer positiv i Tippeligaen for 2 år siden. Imingen var i U21 før han ble skadet. Ingen av disse spillerne har hatt en utvikling slik en kunne forvente i løpet av disse to årene, jeg synes faktisk de er blitt dårligere, og da er det på tide å spørre hvorfor?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Crazy horse »

Slik vi har spilt bortkampene, så har vi spilt på motstanderen masse selvtillit i løpet av kampen. Mener vi skal knalle til på utebane også. Får vi det første målet, kan det fort gå veien.
Fotball er nesten alltid morsomt
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Lillegutt »

Nå er det ikke tvil lenger. Han må gå øyeblikkelig.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Snorreth »

Oser ikke mye ledertype av Kåre lengre.
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by GULTeKULT »

Som trener har Kåre idag vist at han ikke evner å snu trenden de siste par årene. Etter opprykket med Kenta og Hoftun, seilte Bruttern på en medgangsbølge som ett resultat av opprykket, noe som resulterte i 4.plass. Jeg synes at styret bør innse at vi trenger nytt blod inn i trenerapparatet og sparke Kåre. Rett og slett. Dette er ikke godt nokk til å holde oss i Adecco engang...
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

Kampen i dag viser at Kåre får det beste ut av spillerne og han er selvskreven de neste 5 årene på Aspmyra. Han er tøff mot spillerne, stiller store krav og er flink til å bytte spillere og gjør det meste riktig. Han har lovet opprykk og dette ser bra ut. Han er i tillegg veldig engasjert på sidelinja og er meget dyktig på justeringer underveis.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Re Knuta

Spesielt det siste har han vel vist gang etter gang. Det er vel 10-15 kamper vi vinner i året hvor vi har ligge under:)...
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Pipp »

Kåre har gjort mye bra helt frem til nylig. Bortetapet sist, håndteringen av dette og mangel på respons i hjemmekampen mot Bryne tyder på total kollaps av Kåres lederskap.

Han må kjøpe hatt, ta den, og gå.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by BoForPres »

Game over Kåre! Desverre vil det ta tid før Kåre/Glimt blir enig om at nok er nok. På den tiden har Glimt spilt seg heeelt ut av oppryksstriden.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Nå synes jeg faktisk det er nok. Kåre virker jo fullstendig ute av stand til å motivere spillerne sine, og framstår fullstendig handlingslammet. Ingen spilere ble satt i oppvarming før i pausen, på tross av en begredelig førsteomgang.
Dessverre frykter jeg at ledelsen i Glimt er like handlingslammet. Nå er det på tide å få inn en som faktisk tør å stille krav og som kan redde stumpene av sesongen, nå begynner jeg å frykte nedrykk. Tom Nordlie, velkommen til Bodø!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Aspmyra »

Jeg har vært uenig i at Kåres stilling skulle vurderes. Men nå begynner jeg også å stille meg ett stort spørsmålstegn med hans egenskaper. Og når han i intervjuet etter kampen sier "at vi skulle presse fra start og det gjorde vi" så tørr han jo ikke å innrøm ka som e fakta!!
Kampen i dag tap vi først og fremst på grunn av ELENDIG forsvarspill, må sei Bjørdal og P.V Rønning skuffa stort. De er god i lufta, men har jo ikke fart til å henge med når vi blir angrepet. Derfor er vi avhengig av hurtige backer som kan springe å avverge, men det har vi jo ihvertfall ikke. Forko og T. Rønning e jo like træg som de to andre.
Hadde vi spilt med Hamoud og Imingen på back hadde vi hatt backer som kunne avverget og også som kunne angripe med overlapp på kant. E der vi taper kampen i dag!
De eneste spilleran som får godkjent i dag er: Londak, Stensland, Stefan og til dels Haukås med i det minste litt vilje!
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Aspmyra »

Men vær så snill dere som sier at Tom Nordlie er velkommen til Aspmyra, så dypt kan vi ikke synke? Håper dere slenger det ut som en idiotist desperasjon?!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Masinga »

Dropp å nevne Tom Nordlie èn gang for alle!!!
Masinga
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Hva er egentlig galt med Nordlie?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Vil bare påpeke Kåres før-kamp-analyse fra AN:
Glimt-trener Kåre Ingebrigtsen er klar på at Bodø/Glimt må dra denne seieren i land.

- Jeg ser for meg at det blir et ganske likt kampforløp mot Bryne som det har vært i de foregående kampene.
:roll:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

Masinga wrote:Dropp å nevne Tom Nordlie èn gang for alle!!!
Amen!

***

Etter kampen i Sogndal varslet Kåre at det ville få konsekvenser for de spillerne som ikke ga max, og at han nå skulle ta ut spillere etter innsats (Korriger meg gjerne, men det var i alle fall slik jeg tolket det han sa).

Ser man så på hva han har gjort mellom de to kampene, så er det kun Mounir som er benket etter Sogndalkampen. Mounir ble også byttet ut i Sogndal. Det er vanskelig å tolke dette annerledes enn at Kåre mener det er Mounir som utgjør lagets svakeste ledd p.t.

Man kan vel være enig i at Mounir ikke har hatt en knallsesong så langt, men så spiller han da heller ikke på den plassen han er best! Likevel klarer jeg ikke å være enig i at det er Mounir som utgjør lagets svakeste ledd, verken målt i prestasjon eller innsats.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Aspmyra »

Ta en titt på CVén til Nordlie så ser du ka som e galt!!!?? Trur det må vær siste ord om han!!
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Synes i bunn og grunn CVen ser ganske grei ut. Jeg spør igjen: hva er galt?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Snorreth »

Bla i nyhetsarkivet siden 2006, tjongs.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Utfordringen med Nordlie er vel at han er svært krevende i forhold til innsats fra spillere og apparat rundt. Dette har slitt på klubbene i lengden og han har ikke klart å opprettholde suksess over tid. På kort sikt, har han derimot stort sett lykkes svært godt, med unntak av siste opphold i FFK.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Nordlie er en trener som leverer en del resultater, men hvis metoder framstår som uakseptable for omgivelsene i motgang. Han er en trener som tærer på sine omgivelser mer enn noen annen jeg har hørt om, og det er ikke få frivillige, administrativt ansatte og spillere som ligger i kjølvannet hans. Den enorme suksessen han periodevis har, har en pris ved seg, og det er en pris jeg ikke tror Glimt-miljøet er verken i stand til eller villig til å betale.

Jeg har sagt tidligere at han KAN fungere i Glimt, og det står jeg for så vidt fortsatt for, men det er så mange forbehold involvert; forholdene må ligge så til de grader til rette. Og det er for tida urealistisk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Vel, i 2006 berget han Viking.
I 2007 tok han 4.plass og cupen med LSK.
I 2008 berget han KIL, noe som så ut som en umulig oppgave, og i tillegg var han svært delaktig i å snu KIL fra en suveren dumpekandidat i 1.divisjon til å bli et TL-lag.

Hva er feil spør jeg fortsatt, men det er tydeligvis ingen som er i stand til å svare på det, annet enn å slenge ut påstander om at han er gal mann, uten å begrunne det.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Snorreth »

Sjekk lønninga og :)
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tjongs »

Re Kesseboy

Det er ingen tvil om at han sliter på omgivelsene, og over tid har han ikke prestert spesielt bra.

Jeg mener at vi trenger nettopp det, en som røsker opp i Glimt, og som faktisk stiller spørsmål ved etablerte sannheter i klubben.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Post Reply