Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by RS2-Gti »

Glimtfan wrote:Før sesongen ymtet jeg frempå at Glimt ikke nødvendigvis var en klar opprykkskandidat og at man muligens burde vurdere en mellomsesong for å bygge opp et nytt lag fra grunnen av, med yngre krefter og lavere kostnader. Dvs at man kanskje kvittet seg med spillere som Martins og Hamoud for å redusere lønnskostnader.
Innledningen av sesongen fikk meg til å glemme disse tankene, men det vi ser nå og har sett på bortebane hittil i sesongen tyder på at jeg sannsynligvis hadde rett. Vi har et lag som pr dags dato ikke er i nærheten av å være gode nok for tippeligaen, vi har en handlingslammet trener som gjøre elementær feil i forhold til taktiske valg og motivasjonsarbeid.

Ut med bruttern, Martins, Hamoud, Rønning og Christian Berg.
Få inn en trener som kan skape engasjement hos spillere og publikum. Bruk de unge spillerne og gi dem sjansen selv om de feiler, få inn andre unge spillere i de rollene vi ikke er gode nok på i dag. La heller de unge få utvikle seg denne sesongen, slik at man kan komme sterkere igjen til neste år med lavere driftskostnader. Det er den eneste veien å gå. Vi bør også være forberedt på at vi må selge de spillerne vi får solgt, for Glimt kommer garantert til å gå på en økonomisk smell uten opprykk i år, det kan jeg garantere. Glimt satser økonomisk i forhold til opprykk og det vil innebære en smell om vi ikke klarer det.


Hva i huleste får deg til å tro at dersom vi blir kvitt de beste spillerene, så løser alle problemene seg, og vi kan rykke opp? Du må kanskje være den minst opplyste personen på dette forumet! Vi ser bare CB og Runar går ut av laget, så kollapser alt. Trekker du da i fra Konradsen, Hamoud, Lædre, PV Rønning og Londak, så lurer jeg på hvem i faen som skal spille laget opp i TL, når de spillerene ikke kan gjøre det?

De som er på lønningslista skal PRESTERE - innkludert Kåre!!

Og hva i pokker får deg til å tro at de beste talentene i landsdelen ønsker å komme til en middels Adeccoklubb?
Last edited by FSHelgeland on Sun May 30, 2010 4:52 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet ordlyd som ikke har noe på forumet å gjøre. Skjerp dere selv om dere er frustrerte!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Snorreth »

Dagens tilskuertall på Aspmyra var 3055. Nå er det trolig ikke flere enn 55 tilskuere som er igjen.
:lol: :cry:
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Christoph »

Frodo Baggins wrote: Helt uenig, Bryne har tildels mye flere sjanser enn det Glimt har hatt, og fortsetter dette så er det Londak som redder Glimt fra tosifret i dag.
Gidder du ta av deg de nøytrale brillene dine, eller?
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Gvandreassen »

Glimtfan wrote:Ikke at det er grunnen til tapet, men kan noen fortelle meg hvorfor Hamoud startet på benken, mens Rønning fikk fortsette på backen? Hvorfor brukes Rønning gang etter gang, han har ikke spilt bra i en eneste kamp for Glimt de siste 2 årene. På back har blitt rundspilt i flere kamper og han har svært lite å bidra med fremover. Ikke at Forko har imponert på motsatt side, men Rønning har vært spesielt svak.
Synes også det er rart, ikke fordi Rønning er roten til alt vondt, men fordi Hamoud tross alt er en veldig god back.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Shredd »

Jeg tror faktisk ikke at Bryne har så veldig mange fler sjanser enn Glimt idag. Glimt har nå hatt to i stolpen, skuddet til bjørdal, thiago har nesten sklidd inn 2. 2 cornere har vi vunnet og fått på mål. 2 skudd som har blitt blokkert rett foran keeper. Alt dette er nå sjanser. Uttellingen er begredelig..
User avatar
Crazy horse
Posts: 8306
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Crazy horse »

Spesielt å høre speakeren. Tilsynelatende like uanfektet av resultatet.
Fotball er nesten alltid morsomt
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Stibern »

Johansen har det gjort det godt som indreløper i andre omgang!
L.U*H.G
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Gvandreassen »

RS2-Gti, slik navnkalling bør vi holde oss for gode for.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Johnny »

Novi wrote: Spillerne ER jo gode nok, så da må man da kunne røske i ørene til Kåre?
Det er akkurat det de ikke er, 2 av 3 på dagens midtbane spilte på Stavanger som rykket ned i fjor.
Martins putter noe mål, men har ikke bevist noe mot gode lag på noen sesonger
Ellers er det en del spillere med ekstremferdigheter som Hammoud og Stensland, men sålenge de ikke har dagen så er det elendige. Midtstopperne og Londak er vel de eneste på dette laget som kan vurderes til et "all-starlag" i Adeccoen. Det sier sitt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8306
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Crazy horse »

Vi har egentlig fortjent et par mål, men ikke å vinne.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Vegard »

Dette må være det yngste Glimtlaget på mange år?
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Josse »

Neste hjemmekamp:

Dagens tilskuertall er 138
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Glimtfan »

Re novi

Der tror jeg du tar skammelig feil. Glimt vil mest sannsynlig IKKE rykke opp, det som da vil skje er at vi går på en kraftig økonomisk smell. Det fører til at vi må selge/kvitte oss med det vi kan av spillere. Istedenfor har vi muligheten til å ta slike grep selv. En mellomsesong vil etter mitt syn være det eneste fornuftige, det gir oss muligheten til å gjøre fornuftige grep på kostnadssiden, mens vi samtidig gir unge spillere tid og mulighet til å utvikle seg. Dette vil også gitt mer fornuftige overganger, slik at vi unngår meningsløse og paniske innkjøp ala Haukås i år og Rønning tidligere. Hvis noen virkelig tror at vi rykker opp etter dagens kamp og innledningen på bortebane, så vil jeg trekke frem ordet naivt.
Det må drastiske endringer til for at vi skal kunne rykke opp, det har vi ikke ressurser til. Da vil jeg foreslå at vi henter inn en trener som Åsmund Bjørkan, kvitter oss med dyre spillere i sommervinduet og erstatter med rimelige ungutter fra inn og utlandet. Samtidig bør vi redusere ambisjonene for sesongen. Det vil etter min mening kunne redde oss fra en forventet konkurs (ved manglende opprykk) og gjøre oss i stand til å utvikle laget frem mot neste sesong.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Novi »

Johnny wrote:
Det er akkurat det de ikke er, 2 av 3 på dagens midtbane spilte på Stavanger som rykket ned i fjor.
Martins putter noe mål, men har ikke bevist noe mot gode lag på noen sesonger
Ellers er det en del spillere med ekstremferdigheter som Hammoud og Stensland, men sålenge de ikke har dagen så er det elendige. Midtstopperne og Londak er vel de eneste på dette laget som kan vurderes til et "all-starlag" i Adeccoen. Det sier sitt
Der er vi uenige. Forsvaret vårt er bedre, selv med T.Rønning, enn at vi skal tape 5-0 hjemme mot Bryne. Og de der fremme er gode nok til å putte oftere. Men det er jo lagspillet som svikter, og det er jo DET som er Kåres oppgave. Så kan man diskutere om Kåre er for mye kompis, har ikke nok mental trening, dårlig defensiv organisering, lite angrepsplan etc etc.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Glimtfan »

Helt enig med deg her.

Hører også på "bruttern" nå, han har INGEN "passion", etter slik tap vil jeg nærmeste påstå at det å skjelle ut spillerne er det eneste korrekte. Er tonnevis av kommentarer fra "bruttern" som ikke henger på grep. Han bør ut!
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Josse »

Hvis vi ser tilbake for ca akkurat 1 år siden, begynte vi med en rekke med stortap, og ingen scoringer på FIRE kamper.

De to siste kampene = 0-6.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Snorreth »

Glimtfan wrote: Er tonnevis av kommentarer fra "bruttern" som ikke henger på grep. Han bør ut!
Høres nervøs ut hver gang han er på TV for tida.
Ikke godt nok.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Mendi »

Spiller for spiller er den startoppstillingen vi stilte med i dag ikke god nok, så enkelt er det. Å rakke ned på Kåre etter kampen blir bare dumt.

Etter en slik kamp synes jeg Kåre skal ha ros for at han tar kjeften internt og opptrer behersket på TV.
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by RS2-Gti »

Re Glimtfan vedrørende spillerkjøp;

Husk at det ikke nødvendigvis er panikkjøp å skaffe T.Rønning og M.Haukås - det er fullt tenkelig at vi ikke er mer attraktive som klubb, enn at vi må hente slike spillere. Og vi blir ikke akkurat mer attraktive. Spillere som Jim Johansen har forsvunnet til andre klubber, samtidig som nyervervelsen til TIL fra Mosjøen (Drage?). Dette har både med økonomi og hvor attraktive vi er. Og selv om økonomien er på økende kurve er det LENGE til vi kan gjøre orntlige spillerkjøp. Våkne å lukte på kaffen, kompis?

Er redd dette er begynnelsen på slutten for Bodø/Glimt som toppklubb. Kan fort bli 10-15 år til neste gang vi er i TL :(
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Vegard »

Mendi wrote:Spiller for spiller er den startoppstillingen vi stilte med i dag ikke god nok, så enkelt er det. Å rakke ned på Kåre etter kampen blir bare dumt.

Etter en slik kamp synes jeg Kåre skal ha ros for at han tar kjeften internt og opptrer behersket på TV.
:klapp
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Novi »

Bør hvertfall skje mye før neste kamp - ikke ifht spillerbruk (foruten T.Rønning), men i det vi ser av samhandligner ute på banen. Siste håp for opprykk er at vi trengte et 0-5-tap for å se at vi faktisk ikke er gode hjemme heller. Så kan vi kanskje slutte å hjemme oss bak urealistiske resultater, og istedet gripe tak i ting som ikke funker.
Una mas cerveza.
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by RS2-Gti »

Og; jeg ønsket meg i grunn 0-6 og 0-7 jeg, slik at problemet virkelig blir synelig for alle.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8306
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Crazy horse »

Jeg tror mye av tapet ligger på midtbanen, den er altfor urutinert. Håper Berg'ene er tilbake snart. Håper dette ikke er starten på en lengre periode med kriseresultater. Godt med fotballferie snart.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Novi »

RS2-Gti wrote:Re Glimtfan vedrørende spillerkjøp;

Husk at det ikke nødvendigvis er panikkjøp å skaffe T.Rønning og M.Haukås - det er fullt tenkelig at vi ikke er mer attraktive som klubb, enn at vi må hente slike spillere. Og vi blir ikke akkurat mer attraktive. Spillere som Jim Johansen har forsvunnet til andre klubber, samtidig som nyervervelsen til TIL fra Mosjøen (Drage?). Dette har både med økonomi og hvor attraktive vi er. Og selv om økonomien er på økende kurve er det LENGE til vi kan gjøre orntlige spillerkjøp. Våkne å lukte på kaffen, kompis?

Er redd dette er begynnelsen på slutten for Bodø/Glimt som toppklubb. Kan fort bli 10-15 år til neste gang vi er i TL :(
Totalt enig! Om man bygger seg ned som klubb (noe som direktør Hansen har signalisert siden han kom til), så bygger man også ned egne forventinger, noe som smitter over på spillere, og igjen på publikum. Og deretter på sponsorer, som ikke vil betale like mye, og potensielle spillere som har forventinger om å spille Eliteseriefotball.

Hvilke spillere vil spille på et lag med dårlig stemning og uten ambisjoner? Er for meg soleklart at uten opprykk i år, så er Glimt i Adecco i flere år (slik som Bryne). Forskjellen er at Bodø er stort nok for et elitelag, og vi har spillermateriellet til å vinne Adecco. Sårt å se dem springe rundt som høns der ute.
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Vegard »

RS2-Gti wrote:Og; jeg ønsket meg i grunn 0-6 og 0-7 jeg, slik at problemet virkelig blir synelig for alle.
:oops:
Post Reply