Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Johansen »

Mounir fikk gult for "filming", etter å ha sett situasjonen sier jeg meg enig med Shredd, ikke straffe og ikke gultkort. Ser ut som Brynespilleren faktisk prøve å forklare dommeren at det ikke er gultkort..
Last edited by Johansen on Sun May 30, 2010 8:07 pm, edited 1 time in total.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Krølle »

Knuta wrote:Nå tror jeg dere blander kortene. Thiago fikk ikke gult kort i straffesituasjonen men fikk direkte rødt kort i den stygge taklingen.
Det er du som sliter. Det er Mounirs gule kort som diskuteres.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Shredd »

var du selv som begynte å blande inn thiago i straffesituasjonen med kommentaren "soleklart rødt kort".
vi andre prater om mounir hamoud
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:Før sesongen ymtet jeg frempå at Glimt ikke nødvendigvis var en klar opprykkskandidat og at man muligens burde vurdere en mellomsesong for å bygge opp et nytt lag fra grunnen av, med yngre krefter og lavere kostnader. Dvs at man kanskje kvittet seg med spillere som Martins og Hamoud for å redusere lønnskostnader.
Innledningen av sesongen fikk meg til å glemme disse tankene, men det vi ser nå og har sett på bortebane hittil i sesongen tyder på at jeg sannsynligvis hadde rett. Vi har et lag som pr dags dato ikke er i nærheten av å være gode nok for tippeligaen, vi har en handlingslammet trener som gjøre elementær feil i forhold til taktiske valg og motivasjonsarbeid.

Ut med bruttern, Martins, Hamoud, Rønning og Christian Berg.
Få inn en trener som kan skape engasjement hos spillere og publikum. Bruk de unge spillerne og gi dem sjansen selv om de feiler, få inn andre unge spillere i de rollene vi ikke er gode nok på i dag. La heller de unge få utvikle seg denne sesongen, slik at man kan komme sterkere igjen til neste år med lavere driftskostnader. Det er den eneste veien å gå. Vi bør også være forberedt på at vi må selge de spillerne vi får solgt, for Glimt kommer garantert til å gå på en økonomisk smell uten opprykk i år, det kan jeg garantere. Glimt satser økonomisk i forhold til opprykk og det vil innebære en smell om vi ikke klarer det.
Å vurdere en sesong i Adecco for å bygge opp et lag er etter min mening helt idiotisk. Det er da vel ikke slik at man må spille Adecco fotball for å utvikle spillere? Det finnes mange eksempler på unge talenter som utvikler seg i dagens Tippeliga. Skjelbred, Henriksen, Selin, M. Pedersen, Berget, Lyn og LSK under ledelse av Henning Berg, Stokkelien, flere Tromsø spillere osv.
Et lag trenger da heller ikke kun bestå av ungt kjøtt. Kåre skal ha kredd for å bruke de yngre spillerne som Konradsen, Johansen, Haukås, Karlsen og Stensland. Faktisk 5 såkalte unge talenter i dagens lagoppstilling.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Frodo Baggins wrote:Hallvar Thoresen snakker vel om det han ser utpå banen, og det skal godt gjøres for en nøytral kommentator å finne noe positivt å si om Glimt

Og dommeren har vært veldig god i dag, riktig dømt for filming av Hamoud
Enig, dommeren var meget god i alle avgjørende situasjoner.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Glenn P wrote:Det må være noen unge spisser Glimt kan signere i sommer. Thiago bør settes ut av laget for sesongen, for så å reise ved kontraktsslutt, noe han vel føler er greit ettersom han ikke spiller for klubber, men for penger (nestenovergangen til TIL. Red.anm).

Denne kampen bør være er veiskille for Glimt.. Som vår venn i USA sa; We Need Change!
Taklingen til Thiago var totalt unødvendig og det vet han selv. Han er ekstremt frustrert å tenker ikke klart et lite øyeblikk. Synes det er lavmål at så mange mener vi burde kvitte oss med vår toppscorer pga dette. Slikt kan skje den beste. Kan dere tenke dere hva Roy Keane eller Viera hadde gjort i et frustrert øyeblikk? Tror ikke Keane hadde bommet på leggene til motspilleren.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:Ikke at det er grunnen til tapet, men kan noen fortelle meg hvorfor Hamoud startet på benken, mens Rønning fikk fortsette på backen? Hvorfor brukes Rønning gang etter gang, han har ikke spilt bra i en eneste kamp for Glimt de siste 2 årene. På back har blitt rundspilt i flere kamper og han har svært lite å bidra med fremover. Ikke at Forko har imponert på motsatt side, men Rønning har vært spesielt svak.
Løsningen er Mounir på back, Rønning på midtbanen.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Novi »

Før denne sesongen snakket vi jo om å bygge et lag, teste unge spillere osv. Vi ser jo hvor bra det går - eneste spilleren vi klarte å signere var Haukås, ellers forsvant alle prospekter til TL-klubber som har lært seg å se nedover i divisjonene fremfor å kjøpe. Har fortsatt ikke hørt et eneste seriøst argument for at det vil forandre seg om vi nedjusterer ambisjonene, og satser på å bygge et lag i Adecco et år? Det har jo absolutt ikke noe hold, og det sier seg selv at ved å ikke rykke opp i år, "planlagt" eller ei, så blir det MEGET vanskelig å beholde sine beste spillere fra i år, samt signere up-and-coming-spillere. Selv i vår egen region mister vi spillere til andre klubber - det er flaut, og en kombinasjon av dårlig fokus på omdømmebygging, nedjusterte forventninger, dårlig nord-norsk profil, og ikke minst dårlig "non-Glimtsk" fotball, for å nevne noe.

Det må satses full pupp på opprykk i ÅR, og det må handles NÅ, så får man heller ta problemene når dem kommer ved fortsatt Adecco-spill.
Una mas cerveza.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Johansen »

Re BoforPres
Så er det vel litt forskjell på hva Vieira og Keane betydde for lagene sine, kontra hva Martine betyr for Glimt. Lattelig sammenligning.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:Re novi

Der tror jeg du tar skammelig feil. Glimt vil mest sannsynlig IKKE rykke opp, det som da vil skje er at vi går på en kraftig økonomisk smell. Det fører til at vi må selge/kvitte oss med det vi kan av spillere. Istedenfor har vi muligheten til å ta slike grep selv. En mellomsesong vil etter mitt syn være det eneste fornuftige, det gir oss muligheten til å gjøre fornuftige grep på kostnadssiden, mens vi samtidig gir unge spillere tid og mulighet til å utvikle seg. Dette vil også gitt mer fornuftige overganger, slik at vi unngår meningsløse og paniske innkjøp ala Haukås i år og Rønning tidligere. Hvis noen virkelig tror at vi rykker opp etter dagens kamp og innledningen på bortebane, så vil jeg trekke frem ordet naivt.
Det må drastiske endringer til for at vi skal kunne rykke opp, det har vi ikke ressurser til. Da vil jeg foreslå at vi henter inn en trener som Åsmund Bjørkan, kvitter oss med dyre spillere i sommervinduet og erstatter med rimelige ungutter fra inn og utlandet. Samtidig bør vi redusere ambisjonene for sesongen. Det vil etter min mening kunne redde oss fra en forventet konkurs (ved manglende opprykk) og gjøre oss i stand til å utvikle laget frem mot neste sesong.
Fotball er da vitterlig en konkuranse idrett hvor man går for å vinne hver en kamp. Å tenke at man skal bruke en sesong som mellomstasjon for å satse er da ikke annet enn et vileskjær som vil stangnere utvilkingen.
Synes du ofte kommer med kloke ord Glimtfan, men nå er du på vidda..
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Glimtfan »

Re Novi

Det vil jeg påstå er en farlig tilnærming. Glimt er i en svært alvorlig økonomisk situasjon og har vært i en slik situasjon lenge. Skulle man satse alt man har på opprykk og litt til, så vil det føre til konkurs, uansett om vi klarer opprykk eller ei. Den eneste Glimt forsterkningen før sesongen var en middelmådig 2.divisjonspiller og han hadde vi knapt råd til å lønne, det sier litt om den økonomiske situasjonen Glimt er i. Jeg tror det er viktig at en del her på forumet innser de økonomiske realitetene knyttet til Glimt. Vi har ikke midler å handle for og vi har knapt råd til å lønne de vi har. Det er overhodet ikke mulig å hente forsterkninger uten å kvitte seg med eksisterende spillere, det så vi tydelige bevis på i forrige overgangsvindu.
Jeg vil da sterkt anbefale Glimt-ledelsen og styret til å satse edruelige og heller tenke langsiktig enn en kamikaz satsning på opprykk. Få vekk Martins så fort som mulig, han er gammel og dyr. Selg gjerne Hamoud og eventuelt Bjørdal eller Rønning, slik at vi kan få inn erstattere i angrep, samt på back. Sats på Karlsen, Konradsen, Stensland og Johansen. Gi dem tillit og la dem variere i prestasjonene. Få inn en ung og lovende angriper enten han er fra Mo eller fra Ghana. Og sist, men ikke minst, få inn en trener som kan motivere og ta gode taktiske avgjørelser, det vil blant annet si at man aldri bruker Thomas Rønning på back.

Re Boforpress
Jeg forstår hva du tenker, men mitt innspill handler ikke om å gi opp opprykk, men å prioritere en langsiktig satnsning foran et kortsiktig jag hvor man satser alt på opprykk i år. Vi har en prekær økonomisk situasjon og da mener jeg at vi i lys av varierende sportslige resultater, høye kostnader og sviktende tilskuertall, bør erstatte dyre spillere som ikke presterer på høyt og jevnt nivå, med unge og lovende spillere (som er billigere i drift). Det betyr ikke at jeg mener at vi ikke bør jobbe for opprykk, men at vi rent økonomisk bør være forberedt på å takle en sesong uten opprykk. Det beste for Glimt vil etter min mening være å kvitte seg med en del av de dyre spillerne, få inn unge og lovende spillere (spesielt i angrep), samt klare opprykk, men vi må ha en drift som gjør at vi takler en sportslig "fiasko" i år. Det tror jeg dessverre vi ikke har. Jeg aner en økonomisk katastrofe om vi fortsetter sportslig slik vi gjør i dag med samme mannskap.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Novi wrote:Bør hvertfall skje mye før neste kamp - ikke ifht spillerbruk (foruten T.Rønning), men i det vi ser av samhandligner ute på banen. Siste håp for opprykk er at vi trengte et 0-5-tap for å se at vi faktisk ikke er gode hjemme heller. Så kan vi kanskje slutte å hjemme oss bak urealistiske resultater, og istedet gripe tak i ting som ikke funker.
Enig! Det mangler struktur og en klar plan. For ikke å snakke om plan B hvis kamutviklingen ikke går som forventet. Savner tida tidlig på 90 tallet når vingene ble spilt direkte i bakrom. Er for mange ganger ballen blir spilt ut på møtende ving som spiller støtte til indreløper.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:re Rs2

Hvis du ønsker at Bodø-Glimt skal gå konkurs så er det greit for meg, men jeg antar at de fleste på dette forumet skjønner at årets sesong med hittil sportslig fiasko og tilskuertall godt under budsjettet, ikke akkurat hjelper på en skral økonomi. Sannheten er at Glimt er svært ille ute økonomisk og har vært det i flere år. Nedrykket i fjor var ille for oss og det er åpenbart at vi sportslig satser på opprykk i år, det innebærer en økonomisk risiko av de sjeldne. Klarer vi ikke opprykk, vil vi åpenbart ende opp i samme situasjon som vi var i for få årsiden, dvs konkursrisiko.
Hvor har du disse økonomiske opplysningene fra? Så vidt jeg har forstått det og det inntrykket jeg har fått fra Hansen er det nettopp tæring etter næring de har lagt opp til. Hansen gikk selv ut å sa det før jul eller i vinter.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Johansen wrote:Re BoforPres
Så er det vel litt forskjell på hva Vieira og Keane betydde for lagene sine, kontra hva Martine betyr for Glimt. Lattelig sammenligning.
Da skjønner du ikke sammenligningen. Poenget er ikke hva den enkelte spiller betyr for laget. Poenget er at Roy Keane hadde gjort akkurat det samme i et øyeblikk av frustrasjon.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:Re Novi
Den eneste Glimt forsterkningen før sesongen var en middelmådig 2.divisjonspiller og han hadde vi knapt råd til å lønne, det sier litt om den økonomiske situasjonen Glimt er i.
Det kan også si noe om hvor seriøst Hansen tar den økonomiske situasjonen. 2 sesonger tilbake hadde vi handlet uansett.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Krølle »

BoForPres wrote:Da skjønner du ikke sammenligningen. Poenget er ikke hva den enkelte spiller betyr for laget. Poenget er at Roy Keane hadde gjort akkurat det samme i et øyeblikk av frustrasjon.
Problemet til Martins er ikke et øyeblikks frustrasjon. Hovedproblemet er at han er konstant sur, frustrert og grinete. I tillegg leverer han aldri varene mot god motstand.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote: Re Boforpress
Jeg forstår hva du tenker, men mitt innspill handler ikke om å gi opp opprykk, men å prioritere en langsiktig satnsning foran et kortsiktig jag hvor man satser alt på opprykk i år. Vi har en prekær økonomisk situasjon og da mener jeg at vi i lys av varierende sportslige resultater, høye kostnader og sviktende tilskuertall, bør erstatte dyre spillere som ikke presterer på høyt og jevnt nivå, med unge og lovende spillere (som er billigere i drift). Det betyr ikke at jeg mener at vi ikke bør jobbe for opprykk, men at vi rent økonomisk bør være forberedt på å takle en sesong uten opprykk. Det beste for Glimt vil etter min mening være å kvitte seg med en del av de dyre spillerne, få inn unge og lovende spillere (spesielt i angrep), samt klare opprykk, men vi må ha en drift som gjør at vi takler en sportslig "fiasko" i år. Det tror jeg dessverre vi ikke har. Jeg aner en økonomisk katastrofe om vi fortsetter sportslig slik vi gjør i dag med samme mannskap.
Da er vi forsåvidt enig..foruten at jeg tror de tar høyde for at de ikke nødvendigvis rykker direkte opp.
Et signal på at de tar situasjonen seriøst er at de ikke har handlet inn spillere. Et annet signal på at de prøver å balansere økonomisk edruelighet med satsning er at de ikke ville selge Lædre. Sykt å si det om en leder i Glimt, men når det gjelder økonomi har jeg faktisk tro på Hansen. Men skulle uansett foretrukket at vi kunne budsjetert med lavere tilskuertall. 3300? eller var det 3500? Når det gjelder budsjett av tilskuertall er det flere variabler som trekker inn. Har man i det hele tatt budsjetert cupkamper? Jeg tror ikke det. Eventuelle kvalik kamper er vel heller ikke budsjetert.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Knuta »

Glimtfan wrote: Selg gjerne Hamoud og eventuelt Bjørdal eller Rønning, slik at vi kan få inn erstattere i angrep, samt på back.
Greit nok, men Hamoud ønsket seg bort i høst, men Glimt fikk ikke et eneste bud på spilleren. Dessverre så er det ikke noe marked for salg i 2010 og når vi ser at samtlige eliteserielag begynner å bli edruelig og satser på egne talenter så tror jeg det ikke er mye penger å hente for de 3 ovennevte spillerne. Skulle ønske det var annerledes med desverre. At man dropper en mulig forlengelse med Thiago kan vel vel være greit. Men jeg ser også en stor fordel i at Glimt bruker tid til å etablere seg igjen med utvikling av alle de talentfulle spillerne som finnes i området. Så vidt jeg har også Glimt to tvillinger i klubben (huske ikke navnet) som er meget talentfulle, pluss 2-3 spillere på Innstranden 16-17 år som er store talenter. Bruk tid, her er jeg helt enig med Glimtfan.
Så ønsker jeg heretter å slippe alle fjollete kommentarer fra Kåre.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Glimtfan »

Du har forsåvidt rett i dette med salg av Hamoud og da må jeg understreke at "gi bort" kan være vel så viktig som å selge. Slik jeg ser det, kan det å få ned driftskostnadene være vel så viktig som det å få inn noen småkroner på salg av spillere. Nå vet jeg at det å gi bort spillere heller ikke er det letteste sak i veien, det var en rekke tilfeller av spillere som ble forsøkt gitt bort i forrige overgangsvindu uten hell.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Kesseboy »

RS2-Gti wrote:Kesse;

Jeg syntes du treffer bra med dine spissformuleringer. Men du er alltid så måteholden på andre måter. Da tenker jeg på kritikk og løsningsforslag. Dersom du skal leke ekspertkommentator for noen stunder, hva mener du må gjøres for at Glimt skal ha -noen- sjangse for å rykke opp?
De problemene jeg mener må røskes opp i, i prioritert rekkefølge er de følgende:

1. Samhandling. Laget henger ikke sammen som lag. Det er ikke mange som jobber for hverandre, det andre har skrevet, som spiller hverandre gode. Om jeg var i trenerteamet til Glimt hadde jeg kanskje brukt litt tid på å kartlegge de sosiale relasjonene mellom spillerne -- er det noen som ikke går over ens med hverandre, og kan det gjøres noe med? Hvem kommuniserer best med hverandre?

I tillegg må laget drilles på når det skal ta hvilken risiko. Karlsens opptreden før 0-1 i dag er et rimelig klassisk eksempel på at feil mann tar for høy risiko på feil tidspunkt. Det trenger ikke å være krise for et midtbaneanker å miste ballen der, men i den ubalansen Glimt var i der og da, så var det krise.

2. Eggen. Det ser ut til at lagets kollektive ferdigheter er mindre enn summen av spillernes individuelle. Det kan komme som en konsekvens av pkt. 1, men det kan også -- jeg føler det er mer oppe i dagen -- at spillere ikke får brukt sine spisskompetanser. For eksempel spiller det jeg anser for å være vår beste høyreback, Mounir Hamoud, ikke høyreback. I dag kom han inn som venstre ving. Da fikk vi inn skuddstyrke sentralt (Johansen) men mista innleggsstyrke fra venstre. Det kunne vært løst med å sette inn Imingen i stedet for Hamoud (sistnevnte ville jeg hatt inn på høyre back uansett). Den estiske landslagsspilleren Alo sitter på benken og ser ikke ut til å aspirere til noen slags startelleverplass.

Med begrensa ressurser må man gjøre det beste ut av det man har. Og det Glimt har å rå med tilsier at man må dyrke de beste der de er best.

3. Forberedelser. Det så ikke ut til at Glimt-spillerne skjønte hva som traff dem da Bryne kom ut av startblokkene i høyt press og høyt tempo. Det bør være greit å avtale alternative opplegg for de første ti minuttene (hvis de presser høyt gjør vi sånn-sånn, hvis de presser lavt gjør vi sånn-sånn), til trenerteamet har fått funnet litt ut av motstanderens kampopplegg, og kan justere etter det.

Herunder kommer også den biten med motivasjon og mental forberedelse. De riktige ledertypene må få de riktige rollene -- trener, assistentttrener og kaptein har tradisjonelt de viktigste oppgavene her, men så lenge det er kontrollert ovenfra kan og bør alle ressurser utnyttes.

4. Overraskelsesmomentet. Glimt MÅ ikke spille den samme inn-ut-4-3-3 med de samme tradisjonelle vingbevegelsene. I dag bytta indreløperne plass en periode, med det resultat at Bryne ble litt satt ut en periode. Det går an å bytte vingene også, men gjøre dem til inverterte inn-inn-vinger (fordrer god bevegelse fra back) for en mindre periode, og så gå tilbake til en tradisjonell ving. Man kan trekke inn en kjapp ving som midtspiss for å plage stopperne med bakromsløp, mens midtspissen (Martins, sukk) trekker inn fra kant for å lage problemer for mostanderens markeringsopplegg.

Ulempen med dette er at det må avtales på forhånd, spillerne må kunne følge avtalene, og de må kunne iverksette dem på beskjed.


Har masa mye om mental trening tidligere -- punktene 1 og 3 vil kunne utbedres ved hjelp av en passende konsulent. Punkt 1 av en idrettspsykolog eller motivator aleine, punkt 3 ved hjelp av en samtalepartner for trenerteamet (kan også være fra internt), mens en tilstrekkelig dyktig person vil kunne ta seg av begge. Man har mye å tjene på å analysere relasjoner, både i spill og i kommunikasjon. Og noen må kunne bygge lagmoral, det klarer neppe Kåre aleine nå. Så derfor må man trå litt forsiktig -- for mye ekstern hjelp vil skape ei egenrådig spillergruppe, for lite vil ikke utgjøre noen forskjell.

Det er mye som kan gjøres internt uten hjelp utenfra, men veldig mye mer om man får hjelp av noen som ikke er i systemet. Dessuten er det nok billigere enn å gi trenerteamet fyken.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by eidurgud »

Johansen wrote:Mounir fikk gult for "filming", etter å ha sett situasjonen sier jeg meg enig med Shredd, ikke straffe og ikke gultkort. Ser ut som Brynespilleren faktisk prøve å forklare dommeren at det ikke er gultkort..
La merke til at Brynebacken var borte hos dommeren for å prøve å unngå at Mounir skulle få kort, men han ville ikke høre på det øret. Han må ha hørt med samme øret som hver gang Johansen ropte på straffe.. 8)
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by ecke »

Det første og største problemet er at spillerne må flytte beina fortere, alle spillerne. Det er trøstesløst å se hvordan man blir rundspilt 2 Brynespillere mot 5 Glimt i forsvaret. Ingen kommer seg inn i press. Slik var det hele veien og slik er det dessverre Bodø/Glimt gjennomgående løser oppgavene.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by Johansen »

eidurgud wrote:
La merke til at Brynebacken var borte hos dommeren for å prøve å unngå at Mounir skulle få kort, men han ville ikke høre på det øret. Han må ha hørt med samme øret som hver gang Johansen ropte på straffe.. 8)
Når Aspmyra får seg storskjerm og man kan se at dommere en sjelden gang gjør rett på skal jeg la dommerne gå tvilen tilgode :glis
Syns straffa så billig ut, men i ettertid når man kom hjem så man jo at dommer faktisk ikke hadde drukket så mye som man trodde :blå

Da hadde kanskje speakern også sett at ikke samme spiller fikk gult kort to ganger :lol:
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by mortsto »

Tullete å komme med forslag på å kvitte seg med Thiago, Mounir samt Bjørdal og Rønning. Ingen kommer til å være villig til å legge penger på bordet for Thiago. Ingen i dagens marked kommer til å betale den lønna han har i Glimt heller. Og Thiago kommer heller ikke til å si fra seg flere hundre tusen for å være snill. Hele sirkuset i 2007 var jo nettopp at Thiago vurderte andre klubber fordi han gjerne ville tjene litt penger på tampen av en lang og ikke alt for innbringende karriere. Hamoud har sagt at han vil spille i Tippeligaen, men foreløpig er det ingen bud på ham. Bjørdal og Rønning er det vel bud i klassen en til to millioner som er kommet, og jeg mener de er verdt mye mer for Glimt i en sesong hvor jeg, til tross for gårsdagens fadese, fortsatt regner med vi skal kjempe om opprykk.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne Søndag 30 Mai kl 16

Post by dalers »

BoForPres wrote:Det er da vel ikke slik at man må spille Adecco fotball for å utvikle spillere? Det finnes mange eksempler på unge talenter som utvikler seg i dagens Tippeliga. Skjelbred, Henriksen, Selin, M. Pedersen, Berget, Lyn og LSK under ledelse av Henning Berg, Stokkelien, flere Tromsø spillere osv.
Jeg tror ikke Kåre TØR å satse på ungdommer slik som RBK og TIL gjør oppe i Eliteserien. Tror du? Det har ikke vært kultur i Glimt for å ta spesielt mange sjanser. Jeg tror heller at en kanskje kan tørre i Adecco. I elitserien fikk Derek spille en sesong for lenge i stedet for å satse på Stensland eller Stefan. Det er slike ting som gjør at en må vurdere hva som er klokt.

Å rykke opp med dette laget her kan synes å være et år for tidlig uansett. Og kanskje bør en ikke være så livredd for at en mister noen "stjerner"?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply