Lisensnemda NFF

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Lisensnemda NFF

Post by Thomp »

Ser i en artikkel i Nettavisen at fortsatt strever mange norske klubber med økonomien, og derfor har NFF innført handlingsbegrensninger overfor de hardest rammede klubbene, som er delt inn i 3 katagorier.

I Addecco er det nå 8 klubber som har fått en slik begrensning, Glimt er ikke en av disse, dette må vel da bety at Glimt`s økonomiske helse er noe bedre enn jeg trodde? noen som mer innsyn i Glimt`s portefølje? :)

Ser forøvrig at det er Stabæk og Tromsø som ligger best an når det gjelder lagene i tippeligan
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Lisensnemda NFF

Post by Snorreth »

Jo, vi er nok blant disse. Har visst vært en glipp av mange aviser da Glimt ikke kom med.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble litt forvirret da jeg så at det gjaldt den 31.12.09.

Dette er klubbene i kategori 1: Sogndal, Tromsdalen, Bryne, Lyn, Sarpsborg, Bodø/Glimt, Sandnes Ulf, Follo. Men da også litt merkelig at Moss har klart å kave seg opp på Kategori 2.

Går sterkt ut i fra at NFF har rett: http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/2 ... iske-grep/

Blir skummelt 2011 hvis styret driter seg ut:
•Klubbeneble første gang kategorisert per 31.08.09. regnskapet
•Desom havnet i kategori I da har etablert delmål de skal oppnå per 30.06.10.
•Oppnårklubben ikke målet er reaksjonen en irettesettelse for første gangs brudd.
•Nestemåledato er 31.12.10, oppnår de ikke målet da er reaksjonen poengtrekk 1 poeng i serien for 2011
•Neste måledatoer 30.06.2011, oppnår de ikke målet da er det nye 3 poeng som trekkes i 2011.
•Ingen lag kan få mer enn irettesettelsei sesongen 2010
•For 2011 sesongenkan de klubber som ikke snudd sin økonomi fra 31.08.09 frem til 31.12.10 og 30.06.11 få opptil 4 poeng trukket.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Lisensnemda NFF

Post by Thomp »

Akkurat, da har nok Nettavisen en jobb å gjøre når det gjelder etterettlighet :guns , mener Moss fortsatt var kat.1?

vel da er vi der vi også da :(
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Lisensnemda NFF

Post by Snorreth »

Skulle tro de havnet på kategori 1 mtp. det før sesongen ja, men de har det nok lettere å kvitte seg med utgifter enn oss.

Kjenner ikke til hele greia. Kanskje Hallow på dette forumet kan forklare.
Post Reply