Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by gavharr »

Men Glimt MÅ ha råd til å supplere med spillere fra b-laget. Det er helt håpløst at vi ikke har med noen nye fra B-Laget i år. Det burde spes på med spillere fra b-laget minst annenhvert år, men helst hvert eneste. Man MÅ klare å hoste opp penger til 2-3 proffkontrakter. Det er for dumt å spille med indreløpere på backplass, spisser som midtstoppere osv. Må jo være ufattelig kjedelig for spillerne på b-laget å se hvor tafatte a-laget er, men samtidig vite at det for dem selv er ren utopi å håpe å få spille på det.

Dette er jo en stor klisje. Men hadde jeg fått 1 år på meg til å bare spille fotball, så skulle jeg for helsike ha hevet nivået på dette laget. Og iallefall gjort det mer målfarlig.
Vi er jo like giftige som smørblomster og løvetann...

Uansett. Haukås er dagens mann! :hedre
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Gvandreassen

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Gvandreassen »

Haukås legger inn stor innsats uansett kamp, uansett gressmatte. Fin fyr det der!
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Hadde vi hatt 10 Haukås på banen i dag så hadde det hvertfall blitt jobba 100%!

Så dårlig som Glimt var i dag har jeg ikke sett ett lag i de to øverste divisjonene være noensinne!
Kor i guds navn er all selvtilliten til spilleran blitt av,kun Ruben torte å utfordre i dag?
I guds navn bli kanskje feil sida vi spilte mot ett lag som er sponsa av Kirkens bymisjon
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Glimtfan »

Re Knuta

Jeg tror både Bjørdal og Hamoud forsvinner, det kan fort skje vederlagsfritt. Det er klubber som vet at disse spillerne har en elendig trener, men et godt potensiale. Glimt kan fort bli tvunget til å selge/gi bort, rett og slett for å få ned lønnskostnader.

Det er etter det jeg kan se ingen spillere i Glimt som har hatt en veldig positiv utvikling under "bruttern". Konradsen og Johansen har positive tendenser, men har ikke utviklet seg så raskt som i det minste jeg hadde ønsket. Karlsen har ikke blitt bedre, Stensland har ikke imponert og spillere som Eekh og Johannesen imponerer ingen. Dette er "talentene", samtidig er INGEN unge spillere tatt opp i A-stallen under "bruttern".

Blant de etablerte virker det som spillere som Martins, Hamoud, CB, Bjørdal, PVR etc har blitt gradvis dårligere. Så kan man diskutere om skylden er spillernes eller trenerens, men det er vel lite sannsynlig at det er tilfeldig at alle blir gradvis dårligere?

Hva har egentlig "bruttern" gjort som er positivt i sin tid? Han trente klubben til en fin 4.plass første sesongen, men det var med omtrent samme spillerstall som før opprykket og med et grunnlag som var tydeligvis godt. Året etter raknet det med omtrent samme spilllerstall og vi har ikke mistet veldig mange siden i fjor heller, men det blir bare dårligere og dårligere. Ikke kom å påstå at det er spillernes skyld og at treneren ikke er ansvarlig for problemene?
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Ville Lehtinen »

Når Pavel Londak står for en av tre halvbrukbare muligheter gjennom kampen, da er det noe som ikke stemmer. All ære til Pavel, han var den eneste spilleren som havnet på pluss-siden i min bok i dag. Det er så utrolig frustrerende å se at hver gang har får ballen i armene inn i feltet, så er han også den første Glimtspilleren på vei frem og har ingen å kaste til når han så gjerne vil sette spillet raskt i gang.

Haukås havner på null, og selv om Stefan Johansen viser tegn til kampvilje i starten av innhoppet, så er det ikke nok til å forandre at hele resten av laget får en stor feit STRYK i kveld. Hvorfor skal Mjøndalen få være først på både første-, andre- og tredjeballer for svarte svingende? Det koster så lite å prøve å gå inn i duellene med et håp om å vinne ballen, men det er det ingen på dagens Glimtlag som har tenkt å investere i.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Masinga »

Dette går bare ikke an!
Masinga
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Josse »

Skyt meg før jeg selv gjør det.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Tror det blir en opprydding i stallen etter årets sesong (håper iallfall det). Begynner også å ønske meg en ny trener (Bjørkan er en av mine absolutte favoritter). Vi må få en ny giv i laget, slik det er nå virker det som om vi har hel nervebunt utpå matta.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Nå skal vi ikke bli historieløse heller -- Glimt vinner ikke denne typen kamper. Mot bunnlag, på hjemmebane, når man er i fin form, osv. Dette er ikke nytt med Ingebrigtsen.

Når det er sagt, så virker Glimt som en organisasjon som skriker etter (godt) lederskap på alle nivåer. Flaggutdelinga var i og for seg et steg i riktig retning, men det blir jo bare pinlig når resultatet blir sånn her.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by tobben »

Så litt av kampen på web i dag og reagerer når jeg leser at publilkumstallet er oppgitt til over 3000!
På meg virket det utrolig glissent på Aspmyra i dag. Noen som var tilstede og kan komme med et anslag på dagens "virkelige" publikumstall?
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Josse »

Crazy horse wrote:Tror det blir en opprydding i stallen etter årets sesong (håper iallfall det). Begynner også å ønske meg en ny trener (Bjørkan er en av mine absolutte favoritter). Vi må få en ny giv i laget, slik det er nå virker det som om vi har hel nervebunt utpå matta.
Så forresten Bjørkan på Aspmyra i dag, jeg tviler ikke på at han har lyst å bli trener.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by bjornage »

tobben wrote:Så litt av kampen på web i dag og reagerer når jeg leser at publilkumstallet er oppgitt til over 3000!
På meg virket det utrolig glissent på Aspmyra i dag. Noen som var tilstede og kan komme med et anslag på dagens "virkelige" publikumstall?
Husk på at de alltid regner med sesongkort i publikumstallet, selv om de ikke har møtt opp.
RS2-Gti

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by RS2-Gti »

Kesseboy wrote:Nå skal vi ikke bli historieløse heller -- Glimt vinner ikke denne typen kamper. Mot bunnlag, på hjemmebane, når man er i fin form, osv. Dette er ikke nytt med Ingebrigtsen.

Når det er sagt, så virker Glimt som en organisasjon som skriker etter (godt) lederskap på alle nivåer. Flaggutdelinga var i og for seg et steg i riktig retning, men det blir jo bare pinlig når resultatet blir sånn her.
Blir du aldri god gammeldags forbanna?

Takk til Glimt som holdt meg våken til 4 på natten lokal tid, mens jeg skulle opp 7. Det var min egen feil å være så dum. Men det kostet meg i allefall ikke en billett på Aspmyra.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Forbanna blei jeg før. Nå kjenner jeg at jeg rett og slett ikke bryr meg så veldig lenger. Nå er det mest bare faglig interesse til overs, ikke engang tre uker uten mer enn en omgang med Glimt har vekka følelsene til live.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Stusslige saker!

Tror ikke bare vi trenger en ny trener, administrasjonen virker som en daukjørt hest, så for de som vil sparke, det er mye å ta tak i.


Når det gjelder kampen var det faktisk fascinerende å merke at laget ikke ble bedre etter byttene, det sier jo sitt. Kanskje har vi ikke ett bedre lag en at vi fortjener de resultatene vi får?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by bjornage »

Nå har jo dette pågått såpass lenge at ledelsen og administrasjonen i Glimt må se på seg selv og tenke godt igjennom hva de egentlig holder på med. Ikke at det er noe nytt, men det er ganske mirakuløst at Glimt klarte å overleve i tippeligaen under inkompetent ledelse i såpass mange år fra 90-tallet og utover. Når historien gjentar seg igjen, og igjen og igjen så må kanskje de som sitter øverst i skuta som må tenke på hva de gjør og hvilken kultur de holder liv i.
User avatar
dr.mojo
Posts: 281
Joined: Mon Mar 28, 2005 7:25 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by dr.mojo »

Kesseboy wrote:Forbanna blei jeg før. Nå kjenner jeg at jeg rett og slett ikke bryr meg så veldig lenger. Nå er det mest bare faglig interesse til overs, ikke engang tre uker uten mer enn en omgang med Glimt har vekka følelsene til live.
Det er akkurat dette som er skummelt. Akkurat det samme som skjer på Lillestrøm. Likegyldighet som preger omgivelsene. Ellers hadde jeg forventet å se en topp motivert Alo i dag. Du verden som han skuffet. Basisferdigheter som en middels guttespiller. Skal han levere ballen fra seg med en snev av presisjon, må han få en hodeduell å bryne seg på. Litt som Steen og Aune i når de var hos oss.
Byråkratiets formål er å kompensere for inkompetanse og manglende disiplin. Et problem som forsvinner av seg selv hvis man har de rette personene om bord.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Fk Bodø/Glimt - Mjøndalen 15.08 kl. 18:00

Post by Josse »

Står over takk..
Post Reply