KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by youron »

Har det vært gjort en stor feil av Glimt og ikke være nok i media ang. den kritiske økonomien i klubben? Media e vel eneste eller beste mulighet for å nå ut til pengesekker rundt i landsdelen.

Klubben har vel aldri tidligere vært så nær konkurs som nå.

Lurer litt på om de kanskje skal ta seg en telefon til RICA-kjeden å tigge litt. Dem har jo tenkt å slå rot med storhotell i Bodø. Hører jeg Rica stadion? Er det noen som vet hvor prekær situasjonen er?

Dette med at det ikke er likviditet til å utbetale lønn til spillerer er jo også noe som kommer til å gå utover det sportslige i klubben. Spillerne har ikke fått utbetalt lønn som avtalt på forrige fredag. Hvor langt tid kan det gå før spillerne kan løse seg selv fra kontrakten? Dette lover ikke bra for en GUL høst :(
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Kesseboy »

Som jeg har skrevet i en annen tråd, det jeg fikk høre var at det var så ille som det noen gang har vært.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by BørreA »

Konkurs kan til og med være løsningen? Jeg har i alle fall blogget om dette (Bodø Nu-kommentar):
http://www.arntzen.info/2010/09/kan-kon ... rge-glimt/

BørreA:)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by gavharr »

Kan de ikke spytte inn usle 25 millioner på Glimt da!? :cry:
http://www.kulturkvartalet-bodo.no/wips/633991769/
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by -list »

25 millioner tar de inn bare på å bytte til en mindre fancy stein i kulturkvartalet ;p

Ja, konkursspøkelset skremmer fremdeles. Muligens er det gjort noe vesentlig positivt på gjeldssiden det siste året...? Da er det å håpe at samarbeidspartnerene (les: DnB Nor) vet å se litt på de store linjene her.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Frodo Baggins »

Nå kunne sikkert Bodø kommune gitt 25 millioner til Glimt.. Hadde det ikke vært for at det strider i mot alt av regler i det offentlige.. Her kommer likebehandlingsprinsippet inn.. Gir det penger til en idrettsklubb, så må de gi til alle andre.. Og Glimt regnes vel som en komersiell aktør, ergo så kan ikke Bodø kommune bare redde en bedrift som sliter..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by youron »

Det er sant som du sier. Men med loven i hånd så kan kommunen om villig vel og merke, gi Glimt et lån med en svært lav rente eller t.o.m. rentefritt. Dette har kommune gjort før.

DA midler har vært en redning for Glimt flere ganger tidligere. Men dette viser seg å stride med EØS regler og er ikke tillatt. (desverre)

Eneste redning som jeg ser det er om det kommer en helt ny sponsor inn med betydelige midler. Men da må vi nok også si sayonara til Aspmyra stadion-navnet. Noe jeg også synes er helt greit. Et AS er også en vei å gå. Men der tror jeg det ikke er nok tid igjen for Glimt å få igang før det er for sent (konkurs).

Men som vanlig vet vi veldig lite om det som skjer i kontorene hos Glimt. Noe som er jævlig irr. og ikke minst negativt for dem selv vil jeg tro. *DGH* Burde jo få bli invitert av Glimt ang. situasjonen i klubben?? Dette burde jo være et krav fra DGH.

Jeg er selv styremedlem i GLIS (Glimt i sør) som er supporterklubben her i Oslo og sør-Norge og det vil jeg gjerne fortsette med.

GLIMT FØRR EVIG OG ALLTID :glimt
Last edited by liverglimt on Fri Sep 17, 2010 7:00 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av FORRIGE innlegg!
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Frodo Baggins »

youron wrote:
Det er sant som du sier. Men med loven i hånd så kan kommunen om villig vel og merke, gi Glimt et lån med en svært lav rente eller t.o.m. rentefritt. Dette har kommune gjort før.
Det kunne de nok gjort, men sist de ga Glimt ett lån så ble det ettergitt.. Og her kommer også politikk inn i bildet. Hvordan vil det oppfattes, blant de 43500 som ikke går på Glimtkamp annenhver helg at kommunen igjen lånte penger til Glimt, som med ganske stor sannsynlighet må anses som tapt. Samtidig som det gjennomføres kutt i bla. helse og sosialavdelingen, skole etc. for å balansere kommuneøkonomien.

Og jeg synes faktisk det er litt pussig at ikke Nordlandsbanken har stilt opp og forskuttert midler til lønningene. Tror det kan tolkes som ett tegn om at økonomien er såpass ute å kjøre at de ikke ser for seg at de pengene er Glimt i stand til å betale tilbake. Og om en måneds tid så går Glimt i den perioden av året med minst inntekter.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by MhepA »

En gang Glimt, alltid GLIMT!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Cheese Smirnoff »

http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 180097.ece
Runar Berg (40 i oktober), som ringer tilbake til Aftenposten med et galgenhumoristisk «kan du ringe meg opp – vi har ikke fått lønn» som første hilsen.
:lol:
Det er DnB Nor-konsernet som eier Nordlandsbanken. DnB-sponsorsjef Jacob Lund er ikke optimistisk på Bodø-klubbens vegne:

– Jeg tror Bodø/Glimt er neste lag ut i en rekke av konkurser, sier Lund.
Da må vi vel håpe at en eller annen onkel plutselig dukker opp med penger. Og det skjer jo ikke.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
redis
Posts: 9
Joined: Fri Apr 16, 2010 12:43 am

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by redis »

:tenk
Last edited by redis on Fri Sep 17, 2010 6:37 pm, edited 1 time in total.
førr evig
RS2-Gti

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by RS2-Gti »

Det er DnB Nor-konsernet som eier Nordlandsbanken. DnB-sponsorsjef Jacob Lund er ikke optimistisk på Bodø-klubbens vegne:

– Jeg tror Bodø/Glimt er neste lag ut i en rekke av konkurser, sier Lund.
Denne Jacob Lund er vel neppe en Bodøgutt, og ser enkelt og greit på verdien av en sponsoravtale, i stede for nostalgiske følelser. Mon tro om Glimt sin hestekur ikke bare ikke har fungert, men at den også har gjort klubben mye mindre interessant for sponsorer.

Man kan i allefall annta at det har en viss betydning i det hele.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Frodo Baggins »

Selvsagt ser DNB på sponsoravtaler kommersielt.. De fleste gjør det.. Ett av de hederlige unntakene har vært Nordlandsbanken som har holdt liv i Glimt så lenge jeg kan huske..

Men sitter med en feeling at NB nå mener nok er nok, og at de når de ser på tallene ikke kan se at det er liv laga for Glimt uten at de spytter inn masse penger. Mere enn de har lyst til å gjøre. I alle forhold finnes det en grense for alt, og jeg ser ikke bort i fra at Glimt og NB er kommet dit i sitt forhold...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Kesseboy »

NB er jo ikke NB lenger. NB er nå DnB, med langt mindre sentimentalitet involvert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Mendi »

RS2-Gti wrote:Mon tro om Glimt sin hestekur ikke bare ikke har fungert, men at den også har gjort klubben mye mindre interessant for sponsorer.
Jeg ville vel heller sagt motsatt. Glimt sin hestekur ser nå ut til å ikke ha fungert, og da er ikke Glimt lengre interessante for sponsorer. Dårlig økonomistyring er lite attraktivt for tiden..
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Nilzo »

Er vell ikke så lenge siden det ble diskutert å selge stadionnavnet.. Er ikke det fremdeles muligheter for? Burde vell være verdt et par hundre tusen?
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Novi »

Stadionnavnet bør vel være verdt et par millioner i året, ellernoe. Avhengig av hvilken liga man spiller i, selvsagt.
Una mas cerveza.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Nilzo »

Men om det faktisk har en verdi, som er lett realiserbar, burde det prøves.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Glimtfan »

Glimt er i en desperat situasjon og bør prøve det som går an.
Hadde jeg vært i ledelsen til Glimt, ville jeg tatt en telefon til mediaklovnen Vollvik og foreslått Aspmyra Chess Stadion eller noe sånt. Har Chess penger til dette, så går de garantert med på det, da Vollvik skjønner at han fort kan tjene inn beløpet på mediaeksponering. Dessverre er det ikke sikkert at verdien av slikt navnesalg er verdt noe særlig pdd, men en avtale på 1 mill pr år i 5 år eller noe sånt, bør være et minstekrav.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Cheese Smirnoff »

Nå har vel Vollvik ingenting å gjøre med Chess lengre. Spør vi Vollvik får vi Ludo Stadion, og deeeeet... :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Glimtfan »

Det var selvfølgelig Ludo jeg mente:).

Navnene er like dårlige, men i en kritisk situasjon er det etter mitt syn av mindre betydning.
ihateikea
Posts: 14
Joined: Mon Sep 20, 2010 11:25 am

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by ihateikea »

Dette med å selge stadionavnet kan være en nødvendighet. Uansett hvor mye prat det blir om sjel og den slags. Selv mektige Borossia Dortmund måtte selge sitt stadionnavn for noen år siden. Signal Iduna Park, ikke heelt det samme som det fullsatte Westfalen slik vi stort sett kjenner denne enestående fotballstadionen. Og hva nå? Klubben kom seg unna den verste økonimiske hengemyra og er igjen i toppen av tysk fotball. Selvsagt ikke bare pga dette med salg av stadionnavn. Men en del av et stort puslespill.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Sven-Rune »

Og hva med IKEA Arena? :lol: :lol:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Glimtfan »

Rec Wafer har jo større operasjon i Glomfjord, selv om det er et stykke derfra til Bodø og REC har slitt voldsomt gjennom finanskrisen, så synes jeg Aspmyra REC Solstadion klinger greit:) :lol:
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Sven-Rune »

Ellers må en stor og kraftfull saltenaktør på plass som sponsor (og stadionsponsor?)
-nemlig Salten Kraftsamband!

For de kreative bør det gi muligheter for "sterke" stadionnavn!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Post Reply