KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Shredd »

tomzy wrote:Husker med skrekk og gru hvordan stadion var forrige gang den var et kommunalt ansvar.

Haha, jeg elsket den gamle stadionen. Mange gode minner fra barndommen kommer derfra. Stå på langsiden langs gjerdet på bruskasser, sitte på gjerdet å få kjeft hver eneste gang. Kjøpe sjokolade fra trallene de dro rundt løpebanen. I tillegg spilte jo Glimt tidsvis nydelig også :)
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Novi »

Glimt blir vel nødt til å ta noen av kostnadene forbundet med å oppgradere Aspmyra til NFF-krav etterhvert som de kommer. Men kommunen har jo også en gylden mulighet til å tjene seg noen slanter ved å selge stadionnavnet.
Una mas cerveza.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Frodo Baggins »

Novi wrote: Men kommunen har jo også en gylden mulighet til å tjene seg noen slanter ved å selge stadionnavnet.
Akkurat det tror jeg blir problematisk med hensyn til det faktum at en kommune skal være nøytral i det meste den foretar seg. Og jeg tviler på at de får lov til det.

Ett eksempel: Bodø kommune selger navnet til f.eks Toyota. Og dåper den om til Toyota Arena. En stund etterpå er kommunen ute på anbud på biler, og velger Toyota. Samme vil være mot entreprenører, tja stort sett alt av firmaer som har interesse av å kunne delta på kommunal anbud.
Spørsmålet om bindinger etc, kommer fort opp, og kommunen vil vikle seg inn i masse problemer i forhold til nøytral konkurranseutsetning etc.. Dessuten er det ekstremt mange firmaer som kommunen ikke kan identifisere seg med. Så blir Aspmyra kommunal, så er salg av stadionnavn rimelig utelukket vil jeg tro.

Aspmyra blir nok kommunal, kan ikke forestille meg noe annet. så får vi håpe at de tar bedre vare på den enn mange av de andre kommunale anleggene og byggene de har ansvar for. Der er det mye triste syn å se, og vedlikeholdsbudsjettene kuttes veldig fort der, tviler sterkt på at Aspmyra vil være en særtilfelle som prioriteres foran skoler etc.. på vedlikehold.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Glimtfan »

Det er et tveegget sverdt dette, Aspmyra holder ikke mål, men Glimt har økonomi til å beholde Aspmyra. Dette er et ledd i den langsiktige strategien som jeg mistenker mangler. Glimt må ruste opp og uten egen stadion blir det ekstremt vanskelig, så spørsmålet er jo hvordan man skal løse dette.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Kesseboy »

Glimt har neppe økonomi til å beholde Aspmyra, det er vel opp mot tjue millioner i gjeld i Aspmyra Stadion AS ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by youron »

Bare vent. Om ca.12 til 24 år så har GLIMT egen stadion i maskinisten i Bodø:) JADA:))
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Glimtfan »

Re Kesseboy

Er fullstendig klar over det, var rett og slett et "ikke" som ble glemt i forrige innlegg:)
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: KONKURSSPØKELSET SKREMMER FREMDELES!!

Post by Josse »

youron wrote:Bare vent. Om ca.12 til 24 år så har GLIMT egen stadion i maskinisten i Bodø:) JADA:))
Hadde vært noe det!
Post Reply