Innsamlingsaksjon

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Innsamlingsaksjon

Post by liverglimt »

Nok en gang er vi ved det punktet at klubben i vårt hjerte trenger penger. Når jeg så at DGH hadde sendt over 60.000 NOK så gikk jeg sporenstreks og betalte ett medlemsskap, oppfordrer alle til å gjøre det samme. På den måten viser dere engasjement og har i tillegg muligheten til å stemme ved neste årsmøte. Den eneste måten å få innflytelse på hva som skjer i klubben.

Gi ditt bidrag ved å bli medlem, ønsker du å gi mer så betal inntil 9 ganger prisen på medlemsskapet! :)

La oss få i gang en gul revolusjon! :twisted:

Trykk her for å bli medlem
@liverglimt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Glimtfan »

Positivt tiltak og en supporterklubb verdig, så får vi håpe at pengesterke personer med "Glimt i hjertet" trør til og bidrar til at det ryddes opp i klubben økonomisk en gang for alle. Det beste for glimt er en økonomisk redning og opprykk via kvalikk, begge deler bør være fullt mulig!

Heia Glimt! :glimt
Haarek
Posts: 2
Joined: Thu May 08, 2008 8:43 pm

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Haarek »

Akkurat som da Lyn slet som verst er 10NOK avsendt.

Syntes det ble litt vel over ivrig å sende en tier delt på Bodø og Kongsvinger (en femmer hver).
Så jeg satt hele sulamitten inn i sin helhet.

Jeg ser på det som en langsiktig investering og vurderer å sende en tier til NFF pga "konkursen" innen dommerstanden.
Faktisk så er dette samme summen som må til for å være "Profesjonelle investor" i TILs emisjon del 2.

Så ta godt vare på tiern min, den kan komme godt med.

Lykke TIL hilsen nordnorges :ball by
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Novi »

Glimtfan wrote:Det beste for glimt er en økonomisk redning og opprykk via kvalikk, begge deler bør være fullt mulig!

Heia Glimt! :glimt
Og det er den historien som må fortelles, samt leves opp til. Alle skjønner at intet opprykk i år kun vil føre til ny redningsaksjon neste år, og det er ingen tjent med. Spørs bare om det er for sent og overbevise de pengesterke om at Glimt er sportslig god nok for opprykk? 3 poeng til FFK var absolutt ikke heldig, så vi er nok pent nødt til å se Glimt gjøre to-tre meget gode kamper på rad nå for i det hele tatt å ha håp om at noen tør kaste penger til Glimt.

Men er Kåre en god nok motivator til det da? Klarer han heve spillergruppa i en negativ tid hvor de ikke får betalt en gang? Erfaring fra de siste 2 årene sier vel at det ikke akkurat er tilfelle...?
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Cheese Smirnoff »

Glimtfan wrote:Positivt tiltak og en supporterklubb verdig, så får vi håpe at pengesterke personer med "Glimt i hjertet" trør til og bidrar til at det ryddes opp i klubben økonomisk en gang for alle.
Ja, vil det nå gjøres det da? :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Heltenjohn »

:klapp :klapp
Et veldig bra tiltak av styret på vegne av DGH!
Desverre er dette et scenario vi senest var oppe i ifjor, da endte det med auksjon av reklame på drakta der eidissen og "rikingen" sponset glimt.n
Håper bare næringslivet og de pengesterke folka ser nødvendigheten av å ha et lag i toppen, da helst eliten.
Så får håpe og tro at DGH´s initativ er med og baner vei for en større aksjon som har et større mål en kun å berge oss over likviditetskrisa.
Godt vi kan være den 12.spilleren uttafør banen, siden vi bare blir dårligere og dårligere på banen...
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Mr Bean »

Done.... Men er det bedre og la klubben konke og begynne på scratch igjen tro???
Det er dette som er skrevet før ang og ha det enorme etterslepet med seg til neste år og neste år osv... :?


Men uansett hva som skjer : Glimt førrevig :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Innsamlingsaksjon

Post by sjura ;) »

Slenger inn kontonummeret til DGH hvor alt av penger vil gå direkte til Glimt. HVER KRONE HJELPER!! 8902.1244.334
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Johnny »

Går pengene direkte til Glimt eller står de på en konto slik at man kan ta forbehold om at pengene ikke går direkte til et konkursbo?
Er meningsløst å spytte inn penger i klubben hvis den går til helvete, da burde man heller ha disse pengene på bok slik at man kan bruke dem på en ny klubb og ikke til å dekke eldre gjeld.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Los-Loco »

Det er flere som prøver å samle inn penger, men det er tydeligvis ikke så lett:

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 180471.ece
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Innsamlingsaksjon

Post by youron »

Nå har vi heldigvis litt flere gode musikere i Bodø som også garantert trekker fler enn 20 stk. Men det er uansett VELDIG dårlig av supporterne til KIL å ikke være flere som støtter opp.
Last edited by liverglimt on Tue Sep 21, 2010 6:58 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av FORRIGE innlegg!
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Knuta »

Så en ganske fin måte å få inn penger på som en liten klubb i Lofoten har gjort for å då kunstdekke på banen. Man betaler 200 kr og utfordrer 10 andre personer som også må betale 200 kr. Disse 10 utfordrer 10 andre osv og plutselig kan det ved 4 ledd og alle betaler((10 * 10 * 10 * 10) * 200) være 2 mill i kassa. Men vil noe slikt fungere i Bodø og Nordland og glimtsympatisører i Oslo og andre deler av landet??.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Innsamlingsaksjon

Post by GaleMathias »

Jeg ble selv utfordret til å gi penger til bygging av kunstgressbane på Bøstad i Lofoten og da måtte jeg selvsagt gi. Jeg er enig i at dette er en veldig fin innsamlingsmåte ved at folk blir utfordret i avisen, noe som gjør at folk føler litt press. MEN utgangspunktet i denne innsamlingsaksjonen er litt annen enn her i Bodø, da midlene her går til bygging av en ny bane som folkene som gir ser resultatet av innen kort tid, mens her i Bodø vil midlene da gå til det som på folkemunne her i Bodø og på korrekt vis omtales som gammel morro. Og da sitter kanskje ikke givergleden like løst som når man ser fysiske resultater av det man gir. Selv om at jeg personlig gjerne gir litt for å dekke opp for den gleden jeg hadde i sesongen 2008. Seieren på Lerkendal alene er verdt at jeg kan gi en 1000-lapp nå i ettertid :) Men spørs om alle er enig med meg her da...

Men uansett, i den situasjonen Glimt er er alle penger og ideer gode så her gjelder det å skrape sammen det man klarer via de mulighetene man har! Kjør på!
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by liverglimt »

Det var intensjonen med starten av tråden. Men da med at alle blir medlemmer og betaler 500 kroner. Er det for mye, send penger til DGHs konto.

Poenget er at hvis man viser støtte med medlemsskap er det virkelig målbart, samt at klubben får oversikt over potensielle støttespillere for framtiden. Dette kan være første skritt for å få Bodø/Glimt over på "Barca-modellen". :)
@liverglimt
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Knuta »

Vi er i gang. Flere og flere kommer på banen.
http://www.lofotposten.no/lokale_nyhete ... 319389.ece
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Thomas Andersen »

WOW! Lenge leve Lofoten!

Personlig sitter jeg på gjerdet og venter med å se hvor jeg skal gi, og hvor mye. 4 eller 5-sifret beløp blir det helt sikkert. Men jeg kjenner denne følelsen av å sende penger i et konkursbo ikke er så kult.

Ønsker meg et Glimt som er mer åpen med situasjonen i media. Feks kommunisere at "halvparten er på plass - og nå må private givere trå til..."

Eller noe slikt.

Nå sitter jeg med en følelse av at jeg og mange andre risikerer å ikke få sjansen til å bidra, for snart står daglig leder i media og allerede har varslet opppbud. Folk og næringsliv må få vite MER og da tror jeg pengene kommer.
Gult er kult!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by mortsto »

Thomas Andersen: Som nevnt på s4 i "hva skjer hvis konkurs"-tråden sier bruker GaleMathias følgende: "Slik jeg har forstått det vil Glimt presentere en modell der det årlige budsjettet vil ligge rundt 30 mill årlig, altså 20 mill under 2008-nivå. Og dette er et budsjett der man har som mål pg være en topp 20 klubb i Norge hvert år. Altså, selv ved opprykk skal ikke budsjettet opp 20 mill "bare" for å gamble på et nytt gullår på Myra."

Hvis dette stemmer og blir presentert for Bodø i AN iløpet av de nærmeste dagene, så tror jeg dette vil ha positiv effekt. Ellers bør Glimt huske bidragene fra Lofoten og kjøre sjarmturné der og i resten av Nordland neste år.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Glimtfan »

Det å ta utgangspunkt i et slikt budsjett er fornuftig. Samtidig må man legge opp til muligheter for en sunn vekst, dvs at budsjettet økes hvis inntektene økes på bakgrunn av økt tilskuertilstrømning, bedre arbeid i markedsavdeling med sponsorer etc, etc.
Det man ikke må legge opp til, er at budsjettet styres av kostnadene, altså at man legger opp til et kostnadsnivå som skal styre den sportslige satsningen uten at det er noen realisme i at inntektene skal dekke inn satsningen. Det er fullt mulig å ha et budsjett på 50-70 mill i Glimt, men det fordrer at man får gjort noe med stadion og styrker kvaliteten i markedsavdelingen. Det å starte med 30 mill som utgangspunkt er fornuftig og sannsynligvis i tråd med en bærekraftig utvikling.
I tillegg bør klubben ha et fokus på utvikling av unge spillere, samtidig som man jobber aktivt med å hente rimelige unge spillere fra inn og utland som har et utviklingspotensiale i Glimt. Det vil også være viktig å ha et strengt fokus på lønnsnivået, det er ikke heldig å gå i en felle hvor f.eks lønn til "toppspillere" blir skyhøye fordi de betales av eksterne, dette vil nemlig presse lønnsnivået hos andre spillere.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Innsamlingsaksjon

Post by sjura ;) »

Går pengene direkte til Glimt eller står de på en konto slik at man kan ta forbehold om at pengene ikke går direkte til et konkursbo?

Pengene går inn på en av DGH's kontoer og vi overfører med jevne mellomrom til en av Glimts kontoer. Selvfølgelig risikerer vi at pengene går til en klubb som muligens går konkurs, men det er jo det vi gir penger for å forhindre.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Crazy horse »

Tenker man ikke gir mer enn man har råd til å tape ved en eventuell konkurs. Jeg "hiver" penger ut vinduet hver uke til tippeselskaper og annet, så da får jeg ta meg råd til noen kroner til Glimt også. Hjertet mitt har ikke råd til at de forsvinner. :wink:
Fotball er nesten alltid morsomt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by liverglimt »

Crazy Horse, du er herved utfordret til å bli medlem i Bodø/Glimt! :)
@liverglimt
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Innsamlingsaksjon

Post by trmika »

Ja da har jeg gitt en liten sjerv jeg og , selv om jeg føler det kanskje ikke er nok. Skulle gitt mer , men det får være til neste lønning. Litt skralt her og , økonomisk akkurat nu. Eller som en kompis sier cash-flow-en er litt dårlig for øyeblikket :)
Oppforder alle til å gi
:glimt
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Innsamlingsaksjon

Post by Sven-Rune »

Og jeg utfordrer medlemmene i GLIS til også å melde seg inn i klubben i våre hjerter!

Kom igjen Gøran og dere andre :klapp
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Innsamlingsaksjon

Post by youron »

Jeg tar utfordringen og sender den også videre ut til våre medlemmer i GLIS :glimt
Last edited by liverglimt on Wed Sep 22, 2010 7:52 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av FORRIGE innlegg!
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Innsamlingsaksjon

Post by ingen87 »

Får på en måte litt flau smak i kjeften når jeg ser at BALLSTAD UIL hjelper FK Bodø/Glimt økonomisk.. Menmen, alle monner drar, så man bør ikke klage. Det er jo ikke slik det bør være, men slik har det desverre blitt!
Førr Evig!
Post Reply