Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by mortsto »

RS2-Gti wrote:Jeg var forresten en av dem som ville likt å se Stefan som spiss, men igjen, jeg er da ikke på treningene og kan se/prøve der. Derfor blir det helt meningsløst å bruke han som spiss når man ser hvordan han løser oppgavene.
I all raljeringen kommer det et glimt(!) av selvinnsikt. Du er ikke på treningene til laget og har derfor et noe sviktende grunnlag for å kritisere trenernes disponeringer på? :klapp
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Kesseboy »

Skal la kampen ligge for øyeblikket, men vil gjerne komme med en liten oppfordring. Til de av dere som måtte kjenne til den gråhårede mannen som satt på bakerste rad, ovenfor gangen fra tribuna og ut til kioskene, mellom J- og I-feltet, kan dere være så vennlige å be ham om å holde seg hjemme? Jeg husker ham fra i fjor, da han holdt på i samme stil, med å kritisere i hytt og pine, høylydt, og spre generell vemmelse og hånlatter når spillere gjør noe galt. Han presterte til og med å rope ut "Anders Konradsen, du e dårli!" litt ut i andre omgang. Rimelig sikker på at Konradsen hørte det. Du gråhårede mann, jeg er også rimelig sikker på at du har misforstått. Enten hvordan man ønsker å bidra under kamp som supporter/fan/tilskuer, eller hvor man plasserer seg dersom man holder med bortelaget. Jeg er fullt inneforstått med at man skal kunne være kritisk mot eget lags prestasjoner, det er da jeg også til gangs. Men jeg liker å tro at jeg ikke sprer like meget av surmaga uhygge som denne herren tilsynelatende gjør hver gang jeg ser ham på Aspmyra. Sist ble det jubla blant hordemedlemmer da Thomas Rønning ble bytta ut, denne gangen kom det et sånt tilrop fra en som var plassert nær nok J-feltet til at jeg føler meg trygg på at utsagnet blir tilskrevet oss. Så vær så vennlig, spar horden for belastninga ved å få oss til å framstå som ikke akkurat supportende, og spar barna/barnebarna hans for ydmykelsen. Be ham om å se neste kamp på TV.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by eidurgud »

Thomas Rønning var da ikke så dårlig i dag? Jeg sitter med den oppfatningen av at sålenge han slipper å spille back, så gjør han en grei jobb. Han har ikke den samme pasningsfoten som Runar har/hadde, men det er det vel ingen som forventer heller? Som indreløper så fungerer TR godt - som back er han horribel.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Glimtfan »

TR isolert sett hadde en helt ok kamp sammenlignet med de andre. Problemet blir at han er alt for lik Konradsen i spillestil, styrken er løpskraft og driv, svakheten er manglende overblikk, teknikk og pasningsfot. Vi har den "defensive" i CB, vi har drivkraften i Konradsen, det vi da mangler er pasningsfot, overblikk og kreativitet fra siste mann. Dette har ikke TR. For min del, så kritiserer jeg ikke TR som spiller i denne sammenheng, men Kåre som bruker han samtidig som CB og Konradsen er de andre i midtbanetrioen.
Dette er for min del bare en av mange dårlige valg i rekken fra Kåre. Det virker ikke som han klarer å se helheten i spillet. Spillerne må passe inn i et system med fordelte "roller", slik at helheten blir best mulig. Men for all del, TR er overhodet ikke grunnen til at vi tapte i dag!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Kesseboy »

Men, hvem i dagens Glimt-stall har de kvalitetene du etterlyser?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Glimtfan »

Ingen av de vi har i stallen fyller den rollen perfekt. Runar hadde disse kvalitetene, men var dessverre etter hvert for svak i forhold til temporelaterte egenskaper. Men både Berntsen og Karlsen er betydelig bedre på disse kvalitetene enn Rønning. Alternativt mener jeg også at Haukås er bedre i den rollen enn Rønning.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by MhepA »

Det er en jævla skam å gå på kamp. Det er ikke rart det blir langt under 3000 på kamp mot serielederen når man vet hva man får! Og det er bare dritt! Hvorfor brukes ikke Berntsen? Deilig at Martins ble byttet ut i pausen. Håper han slutter snart. Idag var desverre hele Glimt møkka dårlig. Jeg var på kamp i går og så mye bedre takter. Dette var i 3. divisjonskampen mellom Innstranden og Fauske/Sprint.

Kåre, nå må du fatte å begripe at din tid er omme! Du har jo personlig rævkjørt klubben langt ned i Adeccoligaen. Hadde Glimt hatt penger hadde du vært sparket for lenge siden. Helt sykt at du velger den startelleveren du gjør. Martins er jo en vits!

Dere kan jo begynne med å øve på skudd, for tilogmed jeg hadde avsluttet bedre på mål enn det som ble vist i dag.

Bodø/Glimt førr evig! :glimt
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by eidurgud »

MhepA wrote:Det er en jævla skam å gå på kamp.


Bodø/Glimt førr evig! :glimt

Hvordan får du til å skrive dette i samme innlegg?
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Josse »

Lurer jeg også på...
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by dagobert »

klart vi elsker Bodø/Glimt. men IKKE at vi er i Adecco og IKKE at det spilles møkkafotball.....
Kåre må gå!!
Glimt selvfølgelig!
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by GULTeKULT »

Bodø/Glimt førr evig! :glimt[/quote]


Hvordan får du til å skrive dette i samme innlegg?[/quote]

Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å svare på alt da Eidurgud...
RS2-Gti

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by RS2-Gti »

Etter å ha fulgt Glimt over mange mange år, så har jeg dannet meg et inntrykk av hva som er en "Glimt" spillestil. Med det mener jeg hvordan de har fremstått, hvordan de har ønsket å fremstå, hvordan dem har oppnådd suksess og hvordan dem har fenget både egne og andres supportere.

Først; vingene. Her skal det være raske krittsniffere med god høyre/venstrefot, slik at spissen får gode innlegg å jobbe med. Dette fører til at vi må ha en spesiell type midtspiss, en type som er litt sterk, men mye viktigere; bevegelig og smart i avgjørelsene slik at han kan komme fri når innleggene kommer. Bevegeligheten er også nødvendig når laget anngriper på andre måter.

Men gode vinger er avhengige av gode pasninger. Dette betinger at man har minimum en spiller i midtbaneleddet med en kreativ fotballhjerne samtidig som pasningsfoten må være godt innstillt. Her snakker vi millimeterspasninger og timing. Evnen til å finne/skaffe seg rom blir også helt nødvendig i slike situasjoner.

Ofte er slike offensive kreative spillere ingen arbeidshester, og dermed kommer faktor nummer to inn på midtbanen; man behøver minimum en arbeidshest. Kanskje helst en arbeidshest, mens man også har en spiller som har litt av begge deler. Løpskapasitet er viktig, men "smartness" i løpene er enda viktigere, slik at midtbanen kan fylle på i boksen når innleggene fra vingene kommer.

Behovet for løpskraft på midtbanen reflekteres også i backene; i Glimt skal det være offensive backer som kommer på overlap så snart sjangsen byr seg. Man må derfor ha relativt raske vingbacker med en god innleggsfot slik at det blir en verdi i å bruke dem. Samtidig må de selvfølgelig være trykke defensivt.

Midtstopperene bør være spillende og ha evnen til å fordele ballen både kort og langt, siden laget ofte omstruktureres mye som følge av at backer flyr frem og tilbake. Dermed blir det også behov for hurtighet siden det på kontringer kan bli smått med hjelp fra backer.

Keeper bør være flink til å sette spillet raskt i gang, siden ofte backene skal fordele ballen til neste ledd i Glimt sitt spillesystem.

Her er tingen; jeg syntes Glimt enda forsøker relativt hard å spille dette systemet så langt det lar seg gjøre, men dem disponerer ikke mannskap etter dette - og definitivt handler dem ikke spillere etter et fast system.

Stig Johansen, Trond Olsen, Ludde (i form), Harald Brattbakk, Åsmund Bjørkan, Thor Mikalsen, Andreas Evjen, Cato Hansen, Bent Inge Johnsen, Trond Sollied, Petter Solli, Ola Haldorsen, Tom Høgli, Andre Hanssen, Bengt Seternes, Runar Berg, Ørjan Berg, Arild Berg +++++ er alle eksempler på spillere som passet som hånd i hanske etter Glimt sitt spillesystem.

Det mannskapet Glimt har i dag passer ikke den type spillesystem. Det har blitt handlet feil, og her har Kåre mye av skylden! Jeg syntes man må bygge om stallen så snart som mulig og få inn de rette typene; men enda viktigere - disponere dem riktig! Jeg ønsker ikke å se Glimt i 4-4-2. Jeg liker det ikke, og ønsker ikke å se det. Og Glimt vinner ikke like mange fotballhjerter i det systemet, noe som i dag er blitt veldig viktig med situasjonen klubben er i.

Vi har Stenland og Mounir som passer perfekt som vinger. Vi har midtstoppere og keeper som passer godt inn. Vi har gode vingbacker også. Men her stopper det. Vi har handlet midtbanespillere totalt blottet for fotball-iq, og vi har spisser som totalt mangler bevegelse. Men man kan også disponere anneledes. Ikke vet jeg, men jeg har en misstanke om at Stefan kan fylle Runars sko. Andre disponeringer kan også gjøres, men Kåre stokker på laget som om det var en kortstokk!
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Josse »

7 poeng til nedrykk, og fem tap på rad på venting, med mindre Kåre vil at vi skal vinne, noe han aldri vil tydeligvis.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Boombadila »

For all del, jeg kan ha to tanker i hodet til de som spør etter det. Hele mitt poeng er bare, om Kåre får sparken(noe som er like usannsynlig som at han går eller enda mer sannsynlig at han blir fristilt grunnet konkurs), hvem skal overta?

Og bak hele dette så kommer dette som jeg savner, svaret på hvorfor 4-3-3puristene skal få herje og diktere spillestilsdebatten? Hvorfor i all verden må glimt spille 4-3-3? Jeg ser for meg at vi kunne ha spilt mye bedre med det matrialet vi har i en 4-4-2 feks.(og her er kanskje det rom for kritikk av Kåre, hvorfor holde fast på en spillerstill vi ikke mester?). Jeg har sett kamper fra PL og latt meg imponere, ja faktisk sjarmere av lag som spiller 4-4-2, og grunnen her er at det er likegyldig hva slags formasjon og system du prøver på, det kan være like pent på en annen måte. På samme måte som at du trenger ikke å pule på en sau når du har kvinnfolk tilgjengelig! Dette er i samme grad det som kjennetegner bodø by, og som gjør at mange i distriket ikke liker glimt. Ting blir gjort på samme måte oppat og oppat igjen, og om noen spiller spørsmål, så "veit vi best sia vi e fra byen!".

Det jeg savner er egentlig ambisjoner, for i Bodø har stort sett ambisjonen vært at vi skal blir større enn Tromsø. Vel, Tromsø er ikke noe annet en ett atombombemål for russerene. VI må jo tørre å ha større mål enn å være det samme som nordens murmansk. Det er greit at tromsø og rosenborg vil leke Bør Børson, men hvorfor i all verden holder vi på med det samme?

Om Glimt skal ha sjans til å klare seg gjennom denne krisen, så må økonomien ryddes opp i, administrasjonen må vrenges ut til tørk slik at vi får bort råten, og vi kanskje må det og byttes sportslig ledelse. Dernest må man for Guds skyld få inn kompentente folk, og legge en plan bak det man gjør. For eksempel så bør det være et overlagt mål i planen om at vi skal bli best, vinne champions league samt knuse rosenborg 20-0 i hver eneste kamp. Grunnen er at vi skal ha noe å strekke oss etter, slik at vi tomme etter tomme faktisk kan bli bedre, og ikke være fornøyd med og være like god. Alle fotballag har en glasshake og vil få seg en på kjeften, spørsmålet er jo hva vi har tenkt å gjøre når vi får en på kjeften. Jeg vil se at glimt da reiser seg opp og slår tilbake, slik at vi har sjans til å vinne. Jeg vil se ett Glimt som ikke bare utspiller motstanderen, men som får Barcelona til å ligne på U.S marines på vinterøvelse i nordnorge. Jeg vil se et glimt som evner å tenke, og som faktisk klarer å befri seg fra bodømentaliteten om at det er kun byen som gjelder. Jeg ønsker å se et Bodø/Glimt som forstår at om vi skal lykkes, så er det under parolen By og Land, hand i hand. Jeg vil se lokale spillere påspedd med talenter utenfra som blør for drakta, som ikke stopper før dommeren har blåst i fløyta. Jeg vil se spillere som motstanderene er redd for å møte, bare på grunn av ryktet.

Og sist, men ikke aller minst, jeg vil se at Glimt faktisk evner å ta vare på sjanser, evner til å ta vare på goodwill, evner til å styre økonomien, evner til å skape ny entuiasmen, evner til og være åpen, evner til og være seg selv på en positiv måte.

Jeg vil ikke se et glimt som blir reddet, bare for å gå i samme fellen igjen. Da er dette kjærlighetsforholdet over, hvor tungt nå enn det måtte bli uten Bodø/Glimt!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Gvandreassen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Gvandreassen »

Boombadila;

:hedre

Veldig bra sagt!
RS2-Gti

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by RS2-Gti »

Jeg er enig i mye av det du skriver, men jeg forstår ikke alle problemene du sikter til. Men jeg syntes Glimt SKAL spille 4-3-3, det er bare min mening. Det er mange klubber hvor man har bestemte spillestiler, dog få med 4-3-3, men det er litt av sjarmen med Glimt.

Mest av alt er jeg enig med deg om at man må tørre å ha ambisjoner om å bli best, å faktisk ikke være en farmerklubb. Det meste i Glimt må snus på hodet, og selv om det er tilfelle nå at vi må selge Trond Olsen for å overleve (tidligere), og vi må gjøre det en stund fremover, så sikt på en dag hvor vi ikke må det.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by dagobert »

Men uannsett hvilket spillesystem man velger, må spillerene kunne treffe med pasninger, avslutte PÅ mål. ha en viss plan på hvordan man skal spille. og her er det mye som mangler for tiden....
Kåre må gå!
Glimt selvfølgelig!
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by trmika »

Boombadila;

Du sa det

:hedre
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by MhepA »

eidurgud wrote:
MhepA wrote:Det er en jævla skam å gå på kamp.


Bodø/Glimt førr evig! :glimt

Hvordan får du til å skrive dette i samme innlegg?
Kanskje jeg ikke formulerte meg riktig..

Jeg skjemmes av det som skjer utpå banen når jeg sitter på stadion og ser på kamp.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Vegard »

Boombadila wrote:samtlige ansatte som har vært der siden skoboksaffæren i 92 tenker jeg er et greit utgangspunkt!
Svevende :roll:
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by mangkhut »

Jeg har har ikke vært veldig aktiv på dette forumet, men har fulgt Glimt ganske tett i mange år. Har sågar i en svak stund tatovert Glimt-logoen på høyre skulder..... :roll:

Men nå føler jeg for å formidle noen tanker om Glimt og våre problemer (ja en får vel love til å si "Vi", "oss" og "våre" om Glimt formoder jeg....) Først av alt - det har vært himla mange store stunder og takk for alle disse. Men det har i sannhet vært noen nedturer også. I år har det vært mange av disse sistnevente.
Jeg ønsker ikke å slenge meg ppå hylekoret som kritiserer enkeltspillere og trenere osv og kommer med svært negative personkarakteristikker av disse. Dog kan en ha mange generelle tanker rundt dagens Glimt-lag.
Det som slår meg mest er at dagens Glimt lag virker dårlig trent. Jeg sa ikke at de er dårlig trent, bare at de virker sånn. I kamp etter kamp slipper en inn mål i slutten av kampen - bare ta de siste hjemmekampene som eksempel.
Mot Sogndal - mål i mot på overtid, mot Sandnes slipper en inn mål mot slutten, mot FFK likeså. Og i svært mange bortekamper har det også vært sånn. Mot Sandnes ble Glimt laget rett og slett kjempet i senk, Sandnes-spillerne sprang tilsynelatende mye mer enn sine motstandere. Lignende tendenser har en sett i mange kamper. Hva kommer dette av, har Glimt spillerne dårligere kondisjon enn sine motspillere? Har de dårligere fysikk? Mot Sogndal ble Glimtspillerne flere ganger tvunget til å spille ballen over egen dødlinje og ut til corner av hardtkjempende Sogndalspillere. Hva kommer dette av? Manglende kondisjon, fysikk, holdninger, guts, baller? Mangler Glimtspillerne simpelthen kuk? Det skal ikke gå an å bli fraløpt og kjempet i senk av Sandnes-Ulf på hjemmebane... At en kan være uheldig og få dommeravgjørelser i mot seg som i kampen mot FFK er en ting, men å rett og slett bli fraløpt og nedkjempet på hjemmebane kan ikke forsvares....

Som andre allerede har nevnt synes det å mangle plan over spillet til Glimt. Det mangler også tilsynelatende langsiktige ambisjoner for Bodø/Glimt som klubb.
Det må ryddes opp i økonomien og en bør nok utvise adskillig mere nøkternhet på utgiftssiden.

Skal ikke si så mye om spillesystemer, og roller på banen. Hvilket spillesystem en har kommer an på spillerne en har til rådighet, trenernes preferanser og klubbens tradisjoner. En må alikevel ikke stivne i gamle mønstre.
Feks er vel plasserinegen av Jostein Flo på vingen det mest suksessfulle trekket i norsk fotballs etterkrigshistorie og samtidig noe av det mest utradisjonelle. En trenger ikke nødvendigvis ha "krittsniffende kjappiser" på vingen. Haukås fungerer jo fint den tiden han har fått spille.... Og Glimt trenger ikke spille 4-3-3 for enhver pris bestandig. Dette blir fort bare en belasstning i stedet for en styrke. Mange lag spiller jo i dag 4-2-3-1. Uansett er dette bare tallkombinasjoner. Det Glimt trenger er spillere som har kondisjon, fysikk, guts, rette holdninger og baller og kuk, spillere som er villig til å blø for drakten, takle motspillere over sidelinja, slite seg ut til de spyr i slutten av 2. omgang og vinne kamper. På det nåværende tidspunkt ser det ikke ut til at vi har det.....
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by brutus »

Trist å høre at glimtspillerne verken har baller eller kuk. Hva har skjedd? Er dere blitt lurt til å kjøpe kamuflerte damespillere? Er noen blitt kastrert? Er det Ernst Pedersen som står bak dette? :?
DIXI
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Chris »

Mindre god kamp i går: Savnet Runar. Runar ga sin plass for ungdommen, hvor ble det av ungdommen?

Laguttaket er merkelig og uforståelig, også i går. Spillere flyttes rundt og en evner ikke å utnytte styrker og dekke over svakheter. Et grelt eksempel er en grå midtbane som nå bare skal bestå av løpskraft. Runar med sin kreativitet, ro med ballen, blikk for spillet og gode pasningsfot er sterkt savnet. S. Johansen er den i dagens Glimt som har noe av det Runar hadde, om en i litt mindre mengder.
I går burde Glimt, etter mitt syn stilt med følgende lag:

Londak
TJ - JLB - PVR - Imingen - Det handler om å spille inn en 4-rer
S Johansen - C. Berg - Konradsen - Dette gir balanse i midtbanen
Hamoud - Martins - Ludde - Dette er vinger som også vil vingspill, et mål ved 4-3-3

Hukås har vært ok på vingen i det siste, gitt sine forutsetninger, men han er ingen ving.
Ville vurdert følgende bytter etterhvert:
- Karlsen/Haukås på midtbanen
- Berntsen for Ludde. Det er uklart for meg om Berntsen også er god nok på midten foreløpig.
- Stensland for Hamoud
- Haukås for Martins. Haukås er langt bedre enn Sakk. Ikke ideell, men verdt et forsøk. Han har noe av det en target mann trenger. I tillegg har han forbilledlig innsats. Kanskje kunne det tent Martins også.

Bytter. I går byttet man rart: Det er ikke første gang. Dette til tross for at det offensive ikke fungerte. Runar la opp for å ikke fortrenge ungdommen. Hvorfor kom ikke Berntsen inn? Hvorfor brukte en ikke alle byttene? Hvorfor kom ikke Karlsen inn for å bidra på midten. Noen var slitne og ingen var outstanding. Kåre har ikke klart å prege kamper gjennom bytter. Ofte har han ikke en gang forsøkt, dvs. få eller altfor sene bytter.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sogndal 3. Oktober 15:30

Post by Vegard »

RS2-Gti wrote:Men jeg syntes Glimt SKAL spille 4-3-3, det er bare min mening.


Så lenge klubben har en vingspiller ala Trond Olsen er 4-3-3 topp. Men Kåre stiller jo med midtbanespillere på vingene. I går burde det vært Ludvigsen - Martins/Sakk - Stensland på topp.
Post Reply