FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by GaleMathias »

Skal ikke lage noe stor sak av dette og jeg har argumentert for hvorfor C.Berg burde beholde ankerjobben og jeg føler meg rimelig sikker på at Kåre blir og beholde såfremst at C.Berg kan er skadefri og kan spille.

Men jeg er litt forunderlig over hvorfor enkelte mener at C.Berg burde byttes ut for Haukås. At C.Berg har hatt en svakere sesong enn tidligere er en ærlig sak, men i den rollen er han utvilsomt mer rutinert og komplett enn Haukås. C.Berg har fullstendig kontroll på sine arbeidsoppgaver,men at han får vanskeligere arbeidsbetingelser enn tidligere i og med at laget mangler balansen fra 2008 sesongen kan ikke bare skyldes han. Og gi C.Berg "pes" for å ha en for defensivt fremtreden er ganske spesielt synes jeg. Se gjennom kamper fra 2008 ( da han var helt makalaus) og jeg tror ikke man vil finne noe forandring i hans pasningsmønster.

At man da vil flytte vår for tiden mest aktive og målfarlige indreløper Haukås (5 mål? matchvinner i 2 av disse) lengre ned i banen når vi er i en periode da vi "må" vinne våre resterende kamper finner jeg ganske merkelig...

Alle har selvsagt lov til og ha sine meninger og jeg har selvsagt lov til og være uenig i dette :)

Jeg bare håper og føler meg rimelig sikker på at ikke Kåre sender utpå en "tynn" og urutinert midtbane bestående av feks Berntsen - Haukås - konradsen på bortebane mot et Brynelag som kjemper mot nedrykk.

Re Kesseboy: Jeg har og tidligere sett for meg Glimt i den nye in-formasjonen 4-2-3-1 som jeg tror ville vært en suksess med enten Haukås eller Konrad i den hengende spissrollen med 2 "sittende" midtbanespiller bak. Men jeg er skeptisk til og prøve dette nå midt i sesongen. Men jeg er enig i at dette kan være en utvikling av Glimts tradisjonelle 4-3-3.

Konradsen - C.Berg - Haukås er vår desidert beste midtbanetrio for tiden og jeg håper at disse stiller i krigen på Jæren :)
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Kesseboy »

Det er lett at en snudd V vil bli 4-2-3-1 på papiret, men neppe i praksis (heller 4-2-1-3). Tror heller ikke det er noe poeng i å spille en in-formasjon (som du sier, nesten alle spiller den nå for tida). Indreløper-bevegelsene i Glimt er godt etablert, så min motivasjon for å ødelegge det mønsteret (bare litt) med en defensivt innstilt Haukås, er å unngå å bli overspilt på midten. Glimts tremannsmidtbane er i utgangspunktet sårbar, og en hardtkjempende motstander som Bryne bør ikke få mer plass der enn de må. Da kan Konradsen heller stikke som vanlig høydemessig, men lenger inn i banen (om ønskelig) breddemessig. Man angriper med mindre tyngde, men gir fra seg mindre rom og balanse. Det ligger vel litt i kortene her at jeg ikke har trua på at Glimt drar ned og hælsparker Bryne unna vegen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by liverglimt »

Glimt slår Bryne med overgangsfotball av godt gammelt merke. Det kjenner jeg på gikta. Tror ikke på noe dill-dall med systemet som Kesse foreslår. Sistemann som prøvde det var Nedrykksmoen. Han er heldigvis borte. :D
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Kesseboy »

Du foretrekker å blindt storme ut med laget som klarte å karre seg til et hederlig nederlag hjemme mot Sandnes-ULF ...? :wink:

Ingen motsetninger mot å spille overgangsfotball (det er jo egentlig det jeg legger opp til?) og å styrke midtbanen defensivt ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by GaleMathias »

Og tro at Glimt skal overkjøre Bryne på en forblåst bane på Jæren med sitt blendende overgangsspill er jo selvsagt naivt (selv om det er lov og håpe), så forslaget med 2 "defensivt" orienterte midtbanespillere er ikke feil. Jeg har jo selvsagt heller ingen tro på at Kåre blir og gjøre noe med formasjonen, men i teorien er det ikke dumt for å unngå at en sårbar midtbane skal bli overspilt. Jeg har ingenting imot et kynisk Glimt på søndag som venter på den ene sjangsen, for jeg frykter at skal vi stange mot Brynemuren og få mange brudd imot siden angrepsspillet langt fra sitter om dagen..

Kesse. No worries. Det kommer til og bli stygt, men vi kommer til og vinne :)
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
RS2-Gti

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by RS2-Gti »

Med den formasjonen Glimt spiller, så har vi tradisjonellt en defensiv midtbanespiller, samt to indreLØPERE. De skal ikke stå hverken høyt eller lavt på banen, og i den tid jeg har spillt 4-3-3 var det nødvendig at indreløperene var løpssterke slik at de kunne ta både offensive og defensive løp. Haukås gjør dette til gangs, men Konradsen har en spillemåte som gjør at han slentrer rundt i det meste han foretar seg - også returløpene. Desverre skjeldent jeg ser Konradsen på på 100%. Dette ødelegger balansen, også fordi Konradsen har en del balltap offensivt.

Vingene i Glimt skal jo også jobbe til en viss grad bakover. Når vi f.eks bruker Hamoud som ving, så spiller Glimt i praksis en skeiv 4-4-2 under press. Mens andre vinger, ja feks Trond Olsen, han kunne forveksles med motsatt cornerflagg og ingen av keeperene til Glimt vet hvordan ansiktet hans egentlig ser ut.

4-3-3 fungerer utmerket når alle gjør det dem skal gjøre. Dersom vi endrer på dette går det igjen over den offensive spillestilen (som kanskje er på tur tilbake), siden vi trenger folk som truer bakrom. Det å snu midtbanen blir bare litt rart for meg, i all den tid at den "skal" vær snudd under press dersom alle gjør jobben sin. Eller har virkelig noen i Glimt inntrykket av at 5-6 stykker bak skal gjøre en jobb alene, mens de kula'n ?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by liverglimt »

Største utfordringen til glimtspillerne er at de vet ikke hva de skal gjøre i 4-3-3. Det kan vi takke treneren for. :(

Mitt forrige innlegg var mer en drøm enn virkelighet. Uansett, jeg er sterkt i mot å skulle endre på laget etter en seier. Mønstre samme mannskap og spill dere varme. Det holder posting.php?mode=reply&f=1&t=9643# 8) forhåpentligvis i 90 minutter og vi har scoret flere mål enn Bryne.
@liverglimt
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by GaleMathias »

Jeg er enig i at i en perfekt verden så er 4-3-3 min favorittformasjon hvis alle gjør arbeidsoppgavene. Konrad har arvet litt etter Runar med at han er gladere i og løpe fremover enn hjem. Og det er jo en ærlig sak. Grunnen til at mange, inkl meg, er glade i Glimt er jo at vi er kjent for en offensiv 4-3-3 formasjon og jeg håper Glimt fortsetter denne tankegangen

Jeg skal ikke oppfordre til en spillestildebatt. Glimt trenger kanskje ikke flere tanker i hodet for tiden. Jeg bare mener at i de periodene 4-3-3 ikke fungerer hadde det ikke vært feil med en plan b. Spesielt siden man de 2 siste årene (bortsett fra de siste kampene) har vært veldig svake borte og en stor del av grunnen til dette mener jeg er en noe naiv og offensiv 4-3-3 formasjon må ta skylden for.
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Kesseboy »

I bortekampene mot Ranheim og Sparta (i hvert fall, der var det mulig å se) spilte Glimt for det meste noe som likna på en slags 4-2-2-2. Så det har ikke bare vært naiv 4-3-3.

Jeg har gått helt bort fra tanken om å spille likt fra gang til gang. Noen måneder tilbake mente jeg man burde holde seg til faste bevegelser og gå for å styre kampene. Har nyansert meg endel.

Til RS2-Gti, Midtbanen skal vel ikke være "snudd" under press, men heller flat? Gjerne med vingene på høyde, så det blir en 4-5-1 (eller skeiv 4-4-2, som du sier)? Er enig om at det er skummelt å kødde med offensive mønstre som fungerer. Men man vil nok uansett være nødt til å tenke litt mer defensivt mot Bryne, og å få den ene indreløperen til å holde litt mer igjen (i hvert fall som et utgangspunkt) må da være gangbart?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Gvandreassen »

Ser at det kanskje ble litt vell mange endringer på laget i originalposten, men det vell ingen hemmelighet at Bjørdal, Hamoud og Berg må skjerpe seg.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by FSHelgeland »

Virker som om ingen tenker på at 4-3-3 lett blir til 4-5-1 på bortebane. Fortsatt bare lek med tall, men det er så enkelt som at kantspillerene trekkes lengre ned i banen og de vil da også være med å styrke midtbanen. Så får vi håpe de har løpskapasitet og fart nok til å komme seg frem når spillet tilsier at det er muligheter for det. Nå kan jo forhåpentligvis kampforløpet bli slik at vi kan spille 4-3-3 men blir det ikke slik ja, da spiller vi 4-5-1 og får inn den tryggheten i midtbaneleddet som flere etterlyser.
Tippeliga 2015
RS2-Gti

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by RS2-Gti »

Nei litt sant Kesse, mente vel i grunn at midtbanen kom ned. Men vi spiller ikke 4-5-1 under press, utenom cornere ligger det minst to mann på topp; midtspiss med ryggen mot og en ving med snuten mot. I grunn fungerer det bra, men spillemønsteret har vært dårlig og spillerene umotiverte, så.
Gvandreassen

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Gvandreassen »

Det blåser iallefall friskt her nede, og høsten er i full sving, men dette er gutta vant til. Skal ta turen ut og se kampen, så kanskje dere ser meg? Hehe, blir kjekt å endelig få sett en kamp!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Mr Bean »

Får håpe dem har penger til flybiletter da... Og en 3-1 seier i favør oss :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by stormp »

Hamoud vrakes mot Bryne

Kåre har tydeligvis lest på forumet og konkludert med at Jack passer bedre på høyreback i bortekampen mot Bryne. Anders Karlsen blir heller ikke med til Jæren, ei heller Alo som kom skadet hjem fra landskamp... Kåre blir heller ikke med, så da kan vi kanskje få bytter til pause?

Vi bør likevel ha et godt nok mannskap til å slå et lag som kjemper mot nedrykk fra Adecco. Men - på den annen side - det bør jo RBK også ha...
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Boombadila »

bajs, mister første omgangen og kanskje hele kampen grunnet møte og julebordsplanlegging. La oss bare håpe glimt spiller slik at de ikke har vært på overnevnte sosiale begivenhet!

Nå er jeg ingen trener, men hvorfor skal Kåre drive å bytte hele tiden under kamp? Følger han noen her burde ha bytte etter fem minutter, andre etter pause. Er det noe bestemt tidspunkt som er det ultimate å sette inn nye spillere på?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Masinga »

Uforståelig at Hamoud ikke er i troppen mot Bryne!

Ellers har jeg kampen fra 30. mai friskt i minne. 0-5 på Aspmyra var direkte flaut. Håper Glimt har evnen til å hevne dette tapet.
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Kesseboy »

Reiser Glimt uten reserver, er det derfor han ikke er i troppen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Cheese Smirnoff »

At Hamoud ikke starter ser jeg på som naturlig, siden han ikke har vært på stasjon i år. Men at han ikke er med i troppen er svært forunderlig. Har ikke Kåre klagd på at vi har så få alternativer på benken? :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Knuta »

Hamoud virker veldig irretabel om dagen. Ikke rart når han har barn og nystartet famile og hus og så får han ikke lønn til å betale daglige utgifter.
Da er det nesten bedre at Glimt permiterer spillere slik at de i hverfall får penger fra NAV. Moss gjorde det i fjor høst. Slik det er nå er det horribelt og direkte flaut.
Da får man heller ta fra Runar kontoen som nå er på ca. 1 mill slik at spillerne får en verdig avslutning for 2010.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Glimtfan »

Jeg synes det er merkelig og sannsynligvis feil å bytte inn TJ for Hamoud etter at Hamoud spilte 90 minutter i vår første seier på lenge. Denne rokkeringen og "tilpasningen" til motstanderen er noe av det jeg mener er svakheten til Kåre som trener. Han legger opp alt for mye etter motstanderen, ytre forhold, jeg tror vi hadde tjent med å spille mest mulig likt som mot Ranheim og med samme mannskap.

Når dette valget er tatt og vi tar med at Anders Karlsen ikke er med, så er det relativt sannsynlig at det er økonomien som styrer. Lønna er ikke betalt ut enda, vi har bortekamp mot Strømmen rett etter Bryne. Vi sender nok en minimal tropp med maksimalt 2-3 utespillere på benken, kanskje ikke det en gang. At Hamoud da ikke er på benken er kanskje en rett/gal avgjørelse, men det er nok ikke enkelt å finne rett spiller på benken hvis man er tvunget til en liten tropp.

Forøvrig kan det Knuta si, være korrekt. Jeg tror ikke man skal glemme at for enkelte så betyr penger på kontoen fra lønn, svært mye, man har faste kostnader og hvis kun en i husholdningen jobber, så er man svært avhengig av denne lønna. Nå aner jeg ikke om dette er tilfelle med Hamoud, men man skal har forståelse for at enkelte blir ekstra påvirket av den økonomiske uroen, spesielt når dette er andre gang på 2 måneder at lønna er over en uke forsinket.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by eidurgud »

Hamoud har ikke vært "på stasjon" siden han var i landslagsdiskusjonen, så å si at han er elendig pga den dårlige økonomien til Gimt blir feil. Det bidrar nok til at han ikke blir i noe bedre form, men er langtfra grunn alene.
Syns igrunn det er greit å la TJ spille, han kan i det minste ta et korrekt innkast. Vi mister noen som kan springe ballen til innspark for Brynekeeperen, men det kan erstattes.
Regner med Per Verner fortsetter med å slå håpløse langpasninger, så det tar jeg ikke så tungt..

Når det gjelder pengene på "Runarkontoen", så er de sperret, og vil ikke kunne brukes til løpende utgifter, enda.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by Kesseboy »

Glimtfan wrote:Jeg synes det er merkelig og sannsynligvis feil å bytte inn TJ for Hamoud etter at Hamoud spilte 90 minutter i vår første seier på lenge. Denne rokkeringen og "tilpasningen" til motstanderen er noe av det jeg mener er svakheten til Kåre som trener. Han legger opp alt for mye etter motstanderen, ytre forhold, jeg tror vi hadde tjent med å spille mest mulig likt som mot Ranheim og med samme mannskap.
For radikale endringer er ikke lurt, men kampene er veldig forskjellige på mange måter. Ranheim-kampen var hjemme, for å ta det åpenbare, mot et lag som har gått fra å være i en slags flytsone til å slite litt mer. Bryne-kampen blir på bortebane, mot et lag som har gått fra å tape åtte av ti kamper en periode, til å muligens få litt mer sving på sakene. De trenger også poeng for å berge seg fra nedrykk. Uten at jeg er alt for velinformert med tanke på Ranheim og Bryne, men har jo det varige inntrykket at Ranheim er langt mer ballspillende enn et Bryne-lag som spiller mer på fysikk. Det er mange grunner til å gjøre tilpasninger, spesielt når Glimt-laget befinner seg i alt annet enn en flytsone. Men alt med måte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RS2-Gti

Re: FK Bryne - FK Bodø/Glimt 20 oktober kl 19.00

Post by RS2-Gti »

Jeg syntes det er helt ok, jeg er litt sånn at jeg varierer mellom Hamoud og Jack, om hvem jeg syntes bør starte. Men Hamoud har en slags tenk-sakte-aksjon gående virker det som om. Det skal nesten ikke gå ann å falle så til de grader i kvalitet på et par år. Det er nesten så jeg tror det ligger noe bevisst bak det.

Edit: Vrakingen er i allefall ikke direkte ufortjent
Post Reply