Adecco 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2011

Post by brutus »

Vegard wrote:I år var TL-starten så tidlig som 13. mars, og NFF greide å gi TIL hjemmekamp og Stabæk bortekamp. Satser på at de har lært av det :wink:
Ettersom både TIL og Stabæk spiller på kunstgress burde begge lagene fått hjemmekamp. De første to rundene burde NFF rett og slett bestemme at kunstgresslagene spiller hjemme, både fordi naturgressbanene er elendige så tidlig og for å beskytte disse banene.
DIXI
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Vegard »

Jo, men det beste hadde vel vært en innendørshall? :D
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Ville Lehtinen »

Vi kommer iallefall til å møte Ranheim neste år.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Adecco 2011

Post by Josse »

1. Fredrikstad / Hønefoss
2. Bodø/Glimt
3. Sandefjord
4. HamKam
5. Løv-Ham
6. Ranheim
7. Alta
8. Nybergsund Trysil
9. Bryne
10. Kongsvinger
11. Hødd
12. Strømmen
13. Mjøndalen
14. Sandnes ULF
15. Asker
16. Randaberg
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Adecco 2011

Post by GaleMathias »

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 40580.html

Sæternes ferdig i VIF og mitt spissønske for neste sesong.

Hva med og la Sæternes i sin siste(?) sesong være hærfører på topp for ungguttene i NyeGlimt og la han skyte oss til opprykk!? :guns

Han kjenner Glimt, systemet, er fortsatt sulten og har garantert 10-14 mål i kroppen hvis han holder seg skadefri og får spille en hel sesong.

Kjør debatt!!
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2011

Post by bjornage »

Sæternes er vel godt betalt der han er nå, men om vi kan få han på en ettårskontrakt på en fornuftig Glimt-lønn ville han slettes ikke vært en dum investering, selv om jeg egentlig syns vi bør se etter andre spillere som kanskje kan ha en viss videresalgsverdi. Vi bør heller se oss om etter en ny Sæternes istedenfor å hente den gamle, og det er sikkert nok av dem der ute. Bengt var vrakgods fra Odd og ble virkelig, virkelig god i Glimt, og sånne bør det vel finnes flere av. Betalte vi egentlig noe for han da han kom opp hit?
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2011

Post by Knuta »

Sæternes er spennende. Men Sandefjord vil gjerne ha han. Dessuten tror jeg han har en lønn i dag som ligger på Thiago-nivå og sånn sett er han uaktuell for Glimt.
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2011

Post by mortsto »

Sæternes har nok hatt adskillig bedre lønn enn Martins, og må nok uansett belage seg på et kraftig lønnskutt om det skulle bli Sandefjord eller Glimt på ham neste år. Vi er naturligvis nødt til å få resten av laget godt, men jeg husker at Sæternes i gullårene ofte spilte bra selv om laget rundt ham ikke imponerte særlig. En kan kanskje håpe at navnet hans klinger så godt i ørene til enkelte at det kan være eksterne sponsorer som er interesserte i å betale lønna hans? Han har jo fortsatt endel venner i og rundt klubben, og det må da føles bedre å skyte Glimt opp, enn Sandefjord.
Mener han kosta en halv mill da han kom nordover, og ble kjøpt ut for det dobbelte av Brugge da han hadde et halvt år igjen av kontrakten.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Adecco 2011

Post by GaleMathias »

Sæternes er vel rimelig greit betalt i et par måneder til nå ja, men tvilsomt at han klarer og få seg en til millionkontrakt som han gjorde i jan 2008 hos Vif hos sin tidligere bestevenn. Men hvis det er slik at Sandefjord er klar med en "Thiago-kontrakt" til Sæternes så må de bare ta han.

Så hvis Glimt har mulighet til og hente han innenfor de rammene som NyeGlimt-strategien tilsier synes jeg at han passer som person og spillertype og kunne fungert som mentor for de unge spillerne samtidig som han hamret inn mål.

Men hvis det finnes en ung Sæternes der ute som vi har mulighet til og hente sier jeg selvsagt ikke nei takk! :)
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2011

Post by bjornage »

Sæternes fortjener en hyllest, for der hadde vi et fyrverkeri av en spiller. Han puttet vel i gjennomsnitt i annenhver kamp, og hadde en enorm arbeidsinnsats og vilje. Sterk som tykje sjøl og det måtte være et helvete å spille mot han sånn som han holdt på.
Gvandreassen

Re: Adecco 2011

Post by Gvandreassen »

Tror Sæternes enda har mye å gi, men vil vi kaste penger etter en spiller som er "over the top"? Om et år kan vi kanskje sitte og skrive her "Du, det var bortkasta penger" eller "Du, det var en knallovergang etter 20 scorte mål". Jeg tror den første er mest realistisk. Jeg tror ikke ledelsen i Glimt vil begynne nye Glimt med å signere en 35 åring.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Adecco 2011

Post by GaleMathias »

Re Gvandreassen: Jeg ser poenget ditt. Men hvis Glimt klarer og signe BS på en ærlig kontrakt og ikke tar en JanDerek så er ikke risikoen så stor. Og jeg er jo og enig i at det passer seg kanskje ikke helt at det første man gjør i NyeGlimt er og å hente en "gamling". Men man kan ikke bare ha ungutter. Pr i dag virker det som om at Glimt kunne stiller med to mann på over 30 til neste år (Sakken og C.Berg) så det er plass til og nødvendig med et par rutinerte menn rundt ungguttene. Og en Sæternes med noen raske unggutter på kantene tror jeg kan bli god stemning.

Men nå er det jo slik at vi allerede har en gamling på topp (Sakken) og vi trenger ikke to....
Det optimale hadde vært en Sæternes og en ung lovende som tar neste år som en læringsesong og tar over etter Sæternes i 2012.
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Re Josse

Tipper FFK vinner over Hønefoss. Uansett så blir nok taperen en av favorittene i adeccoligaen, ser også for meg at Glimt, Bryne, HamKam, Sandefjord, KIL og kanskje Løv-Ham vil bli å se i toppen. Blir ikke overrasket om Strømmen og Ranheim får en vesentlig svakere "2.sesong". Med Randaberg, Bryne og Sandnes-ULF i adeccoligaen, så blir i det i alle fall ikke vanskelig å få med seg lokaloppgjør på Jæren.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 385 times

Re: Adecco 2011

Post by liverglimt »

Glem Bengt Sæternes, han har en frue som ikke vil nordover. Noe jeg veldig godt kan forstå siden jeg bor nært den hun har trått sine barnesko. 8)

EDIT: Han selv har uttalt at Glimt kunne vært aktuellt, men av hensyn til familien...
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Adecco 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Dama til CB bor vel i Fredrikstad, så det må da gå ann å pendle....
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Gvandreassen

Re: Adecco 2011

Post by Gvandreassen »

Med Randaberg, Bryne og Sandnes-ULF i adeccoligaen, så blir i det i alle fall ikke vanskelig å få med seg lokaloppgjør på Jæren
Noe jeg er veldig glad for :glis
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2011

Post by bjornage »

Sterkt av en region som Jæren å være representert med hele fire lag tilsammen i de to øverste divisjonene. "Normalt" sett skulle vel kanskje Stavanger IF også vært med?
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Adecco 2011

Post by Josse »

Vel, de rykka jo nettopp ned til tredje da.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Både Randaberg og Stavanger er småklubber som har klatret i systemet p.g.a økonomisk doping. Randaberg hadde jo et enormt budsjett når Fred Ingebrigtsen var inne. SIF ble sponset av flere bl.a Beverly (uteplass i Stavanger) og gikk vel fra 5.divisjon til adeccoligaen på få år. Pengene tok slutt i Randaberg for et par år siden og de har drevet godt med små ressurser og stort sett lokale talent. Stavanger har kollapset totalt og rykket ned bl.a med en svært stygg tapsrekke.
I Rogaland er det nok mer naturlig at Randaberg etablerer seg på adecco-2.divisjon enn at Stavanger gjør det.
folkeveksten på Jæren er relativt høy, så ikke bli overrasket om det på sikt kommer opp et lag til i tillegg til Haugesund og VIking.
Du har også Ryfylke som er et geografisk stort område, her vil jeg tro at Staal (Jørpeland) har et godt potensiale innen 5-10 år, folkeveksten vil antagelig øke betraktelig med fergesambandet Ryfast. Staal tapte opprykk til 2.divisjon mot Viking 2.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Ville Lehtinen »

Jeg ser jo at Randaberg ligger ganske nært Stavanger og nok tjener på det, men når et sted på denne størrelsen har et Adeccolag, er det en skam at man ikke klarer å få et lag fra Mo eller Narvik opp også.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Det er ikke sammenlignbart. Avstanden mellom kommunene på nord-jæren er forsvinnende små og avstanden til noen av Ryfylke-kommunene og resten av jær er også relativ kort. Bare i de 4 kommunene på nord-jæren så har du et nedslagsfelt på over 200.000, tar du med hele jæren og deler av Ryfylke, så snakker du om opp i mot 300.000. I Mo bor det under 20.000, tar du med nærliggende områder, så kommer du likevel ikke opp i et tall som er i nærheten.
I tillegg er økonomien på Nord-Jæren og i Randaberg god, slik at det er godt med treningsfasiliteter og muligheter. Sånn sett så er det nok helt naturlig at det er 3-4 lag fra jæren i de to øverste divisjonene kontra Mo.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2011

Post by Frodo Baggins »

Randaberg ligger vel sånn cirka like langt fra Stavanger sentrum som Mørkved ligger unna Bodø sentrum, og selv om det er 2 forskjellige kommuner, så er vel Randaberg i praksis Stavanger. Og summerer man de 4 kommunene som så å si er vokst sammen i regionen så bor det sånn cirka 200 000 mennesker i området. Så at det er 1 tippeligalag og 2 adeccolag (Randaberg og Sandnes) er vel nesten sånn det må være. tradisjonelt har Vidar vært nummer 2 klubben i Stavanger, nå vet jeg ikke hvor de ligger i divisjonssystemet. Men de var ett habilt adeccolag til tider, og spilte bl.a kvalik til eliteserien i 1986.

Når de gjelder fotballen i Nordland så er det ingen tvil om at den er svak for øyeblikket. Nå har heldigvis Mjølner rykket opp i 2.divisjon igjen, og jeg har trua på at de kan komme seg opp i Adecco etterhvert. Mo er en egen historie, med 2 "store" klubber som vel slår hverandre i hjel med ambisjonene. At Mo skal få ett Adeccolag anser jeg som en utopi, så lenge Mo IL og Stålkameratene ikke samarbeider.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Adecco 2011

Post by gavharr »

Tror Mjølner rykker opp til første, enten i 2011 eller 2012. :wink:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Re Frodo
Vidar er oppe i 2.divisjon igjen etter å ha vært en stund nede i 3.divisjon.
Der havnet de midt på treet.

Jeg er forøvrig helt enig i at man bør se disse 4 kommunene sammen, samtidig er det en rekke andre kommuner med grei befolkning i nærheten. I 2.divisjon så er vel bare Viking 2, Ålgård og Vidar som har nedslagsfelt i "Stavanger/Sandnes" området.
Ser man på befolkning så er Oslo kommune ekstremt underrepresentert i de 2 øverste divisjonene. I de fleste land er det vanlig at hovedstedene minst har 2-3 lag i øverste divisjon. Oslo har 1 i tippeligaen og 7 i 2.divisjon. Det bor nesten 600.000 i Oslo kommune. Bergen og Trondheim er greit representert med 1 i tippeligaen og 1 i adeccoligaen, mens Stavanger/Sandnes er godt representert.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Adecco 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Frodo Baggins wrote: At Mo skal få ett Adeccolag anser jeg som en utopi, så lenge Mo IL og Stålkameratene ikke samarbeider.

Mo og Stålkam samarbeider vel godt i disse dager siden Stålkam henter alle de gode spillerne fra Mo. Stålkam er laget som står sterkest på Helgeland for tiden, og sikkert en god stund fremover.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply