Adecco 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Adecco 2011

Post by mortsto »

Glimt-Sandefjord er i andre runde og konkurrerer med HamKam – Ranheim.
Glimtkampen burde uansett vært prioritert.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Adecco 2011

Post by MhepA »

Helt enig i at prioriteringen er latterlig. SU-Bryne blir sendt og ikke Sandefjord-Hønefoss som vel er det ultimate. Når ville TV2 prioritert Sogndal-Haugesund istedenfor Vålerenga-Rosenborg?

Synes det er bra med fordeling, men de aller største oppgjørene MÅ sendes!
Sandefjord spiller to store kamper i de to første serierundene og ingen sendes?

Håper følgende kamper i serierunde 7-12:

7. HamKam-Hønefoss
8. Sandefjord-Randaberg
9. Asker-Kongsvinger
10. Hønefoss-Bodø/Glimt
11. Bodø/Glimt-Kongsvinger
12. Sandefjord-HamKam

Når det ikke er noen spesielle storkamper kan man blande inn disse askeladdene (uten tilskuere) og gi dem TV-tiden de fortjener.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2011

Post by bjornage »

Bryne har hentet tilbake Tommy Høyland (eller Høiland?) fra Viking, ikke gode nyheter for oss siden han kommer til å score bøttevis med mål for dem.
Gvandreassen

Re: Adecco 2011

Post by Gvandreassen »

Njaa, han var vell aldri en hit i viking? Mener han er overvurdert som spiller.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Adecco 2011

Post by Shredd »

Et klassisk tilfelle hvor ferdighetene ikke tilsvarer selvtilliten. Er vel en spiller som heller ikke takler motgang spesielt godt. Men får han flyt i Bryne så kan han fort score mange mål, og Bryne har en skummel duo på topp nå i Høiland og Helle.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2011

Post by Frodo Baggins »

Gvandreassen wrote:Njaa, han var vell aldri en hit i viking? Mener han er overvurdert som spiller.
På samme måte som hverken Jim Johansen og Ahram Khalili heller aldri har vært noen hiter i Tippeligaen ? Men som dere har klokketro på i Adecco...

På papiret så har Bryne en av Adeccos beste angrepsduoer i Helle og Høiland. Resten av laget er jeg mere tvilende til..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Gvandreassen

Re: Adecco 2011

Post by Gvandreassen »

Touché! Jeg gir meg der :)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Adecco 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Synd at Norges fæleste fotballspiller blir å se på Aspmyra igjen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Høiland har vel prestert som bare det i Viking2, men slitt litt på A-laget og har vel ikke akkurat hatt den beste holdningen kan det høres ut som. Er likevel en habil og fortsatt relativt ung spiller som fort kan bli livsfarlig sammen med Helle. Det var vel ikke plass til Helle i Stabæk og Høiland var ikke prioritert i Viking, likevel to habile spisser som fort kunne slått igjennom i Tippeligaen med tillit.
Det samme er kanskje tilfelle med Khalili og Johansen, men jeg anser Høiland og Helle som betydelig sterkere på papiret.
Er likhet med Frodo Baggins også skeptisk til resten av Bryne laget og egentlig til den generelle kulturen/moralen i laget, men klarer de å få en slags stabilitet i laget, så kan Bryne fort bli meget skumle i år. Spissduoen skal i alle fall være den beste i adeccoligaen på papiret.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Adecco 2011

Post by Krølle »

Glimtfan wrote:Det var vel ikke plass til Helle i Stabæk
Helle var ønsket med videre i Stabæk. Det var familiære årsaker til at han ønsket å dra tilbake til Rogaland.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Adecco 2011

Post by Shredd »

Tror også det handler mye om tillit, alle nevnte spillere har et stort potensiale, men det er jo massevis av eksempler på at det ikke trenger være nok til å slå igjennom. Viking slår meg ikke akkurat som en talentfabrikk, og har vel stagnert karrieren til de aller fleste talentene de har hatt siste årene (arrester meg gjerne her, jeg kommer bare ikke på noen gode eksempler på det motsatte). Bryne har jo vært gode på å få fram talenter, men slitt en del siste år, har likevel troen på at både Høiland og Helle vil ha det bedre der enn i Viking og Stabæk. Selv om Stabæk sikkert kunne vært bra det også, vet lite om situasjonen til Helle der.

Grunnen til at man har så stor tro på Khalili og Johansen i Glimt er jo at man historisk har sett at Glimt har fått fart på karrierer som har manglet det siste pushet for å slå ordentlig igjennom eller stått litt fast i andre klubber. Kan jo nevne Brattbakk, J.D Sørensen, Sæternes, Stig Johansen, Birkir Bjarnason, Kenneth Høie og Trond Olsen som eksempler. Sikkert litt tilfeldigheter ute og går, men spillere som er komfortable med spillemønster, får enkle arbeidsoppgaver og roller å forholde seg til tror jeg er stikkord. Og spesielt det tror jeg er Vikings problem, de henter inn spillere som overhode ikke passer inn i deres system, og blir stående på stedet hvil utviklingsmessig.

Og jada tromsøfolk og resten av kritikerne, vet at det finnes eksempler på det motsatte i Glimt også, dere trenger ikke dra fram Høgli for meg.
Gvandreassen

Re: Adecco 2011

Post by Gvandreassen »

Vil si at Khalili er en betydelig bedre spiller enn Høiland på papiret.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Re krølle

Det kjente jeg ikke til, men det understreker vel bare kvaliteten til Helle.

Re gvandreassen
Klarer ikke helt å se hva som gjør at Khalili skal være bedre på papiret. Høiland har i tillegg til å være ute i lang tid p.g.a skade tidlig i sin karriere, men fått relativt godt med innhopp for Viking, samt spilt et titalls kamper for Bryne og scoret flittig i 2/3.div. Khalili har vel fått smått med innhopp i tippeligaen, men fikk godt med spilletid i 08 da Start var i 1.div.
Synes forøvrig Khalili er en spennende spiller som har fått for lite tillit i Start, men anser Høiland som en spiller som har levert mer pdd og begge er vel født i 89.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Sulliken »

Sulliken wrote:http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1- ... d=10082577

Lurer på hva ligaen blir hetende om Adecco får fyken...
Jeg vil litt tilbake til denne, jeg.

forslag som kom opp:
Aker RGIgaen
Redbull-Ligaen
First Price-ligaen (bra forslag: Billig og bare nesten like bra som varene de skal erstatte 8) )

Nei, bombis. Ikke Glimtligaen, jeg liker ikke det som er implisitt i det navnet.
Kesseboy wrote:
- Adecco er i ferd med å bli et skjellsord
I ferd med?!?
Jeg hadde stor sans for Nytt på Nytts tilnærming. Hvis Adecco skifter navn, burde det være til "helvete". Lærern fra helvette, it-ansvarlig fra helvete, vikaren fra helvete, osv.

Og ikke minst "Helvetesligaen". Et meget treffende og beskrivende navn :mrgreen:
ok det er sent, og humoren er deretter, men dæsken det hadde vært tøft


EDIT: Litt seriøst. Jeg mener å huske at Høiland i 2009 scoret mot oss i Stavanger på et langskudd godt utfor hjørnet av 16...

EDIT2: Never mind, det var Danielsen http://www.altomfotball.no/element.do?c ... asonId=331
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2011

Post by FSHelgeland »

Frodo Baggins wrote: På samme måte som hverken Jim Johansen og Ahram Khalili heller aldri har vært noen hiter i Tippeligaen ? Men som dere har klokketro på i Adecco...

På papiret så har Bryne en av Adeccos beste angrepsduoer i Helle og Høiland. Resten av laget er jeg mere tvilende til..
Noen av oss har kanskje klokketro på Khalili/Johansen, selv synes jeg duoen virker spennende og får de ut potensialet så kan det bli meget bra. Når det gjelder Bryne så kan de fort bli skumle, de spilte meget bra store deler av sesongen før det raknet litt på slutten. Nå med styrket angrep samt at de har en god del habile spillere som vi vet holder godt nivå så kan de fort bli skumle. Kan nevne spillere som Vegar Landro, Aleksander Midtsian, Tommy Eide Møster, Kai Risholt, Marius Helle, Håkon Stenersen, Kai Ove Stokkeland, Esben Ertzeid. Skal bli spennende å følge også Bryne denne sesongen, som sagt så holdt de høyt nivå store deler av forrige sesong og klare de å stabilisere seg på et litt høyere nivå så blir de skumle.
Tippeliga 2015
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2011

Post by brutus »

Sulliken wrote: Glimtligaen
Strålende forslag! :wink:
DIXI
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Adecco 2011

Post by Bateman26 »

Cheese Smirnoff wrote:Synd at Norges fæleste fotballspiller blir å se på Aspmyra igjen.
Nå skjønner jeg ikke hvem du mener. Verken Høgli, ramovich, martin andresen, årst eller hulsker skal spille på aspmyra neste år. ( er litt usikker på hulsker men tror nu ikke det.)
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Ville Lehtinen »

Tommy Høiland har en i utgangspunktet utrivelig spillerpersonlighet, kombinert med et klamt, glætt solariumsbrunt sydensjarmørutseende, som gjør han til en type det er lett å mislike.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2011

Post by bjornage »

Da blir det enda bedre å se at Per Verner "Røder" Rønning bretter han sammen og plasserer han pent og pyntelig i baklomma 8)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Adecco 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Eller at Røder er så vidt borti Høiland slik at han stuper og ruller til Rønvika og får straffe.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Ville Lehtinen »

"Tommy, nu kan du vrang av dæ buksa, så ska æ hente krakken og han Røder!"
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Adecco 2011

Post by rayray80 »

Ville Lehtinen wrote:"Tommy, nu kan du vrang av dæ buksa, så ska æ hente krakken og han Røder!"
Ble plutselig ei så god stemning her.. ka sker?? :skål :klapp
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Adecco 2011

Post by MhepA »

Fikk en litt morsom telefon fra en som personlig ville takke meg for at jeg har meldt meg som styreformann i Asker Fotball. I tillegg har jeg fått en forespørsel fra Strømsgodset om å komme i møte med Jostein Flo og diskutere nabosamarbeid.

Svarte at det hørtes lite interessant ut ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Sulliken »

er ikke du litt inhabil i akkurat det? ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Vegard »

La Manga:
Bryne - Strømmen 1-0
Ranheim - Alta 1-1
Post Reply