Adecco 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Adecco 2011

Post by Mendi »

Og Bryne ut av cupen mot 3. divisjons- motstand. Så til tross for god sesongstart og fornøyde supportere så er det altså fullt mulig å tape mot lag fra 3. divisjon..
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Bryne klarte bare uagjort hjemme mot Asker i forrige serierunde, jeg blir ikke sjokkert om de går inn i en kraftig bølgedal. Det gjorde de i fjor og året før.

Men utover det så er det selvfølgelig mulig å tape mot et 3.divisjonslag også om man er i tippeligaen. Men det er skandale uansett hvordan og hvem det skjer med. Spranget fra 2.div til 3.div er normalt sett enormt.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Adecco 2011

Post by Mendi »

Det kan vi være enige om.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by ingen87 »

Bare et lite innspill. Det er stor forskjell på 3 divisjon.. Feks i Nordland hvor man har kun et nivå under 3 divisjon så vil nivået jevnt over være dårlig også i 3 divisjon .. I Rogaland har du tre 4. divisjonsavdelinger, tre 5.divisjon, tre 6 divisjon og fire 7 divisjon. Slik jeg ser det er nok Staal et atskillig mye bedre lag enn Sortland. Skyt meg ikke om jeg tar feil (kjenner lite til både staal og sortland), men man ser ofte forskjellen når man ser på 2 divisjon.. De lagene som kommer fra "vår" 3 divisjon har som vane å slite helt nederst i 2 divisjon, ofte nedrykk.

Poenget er at 3 divisjonslag ikke kan sammenliknes fra fotballkrets til fotballkrets, da det er veldig ulike forutsettinger.. Jeg har spilt både for Mosjøen og Ås IL og merket sinnsyk forskjell fra HESA til Østfold..
Førr Evig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Forskjellen på 3.divisjonsavdelingene er nok enorme, på øst og vestland har du flere habile 3.divisjonslag og spranget mellom 2. og 3.divisjon blir nok større jo lenger ut i distriktet du kommer.

Staal er det klart beste laget i Ryfylke (større region i Rogaland) og har vært nær opprykk til 2.divisjon flere ganger.
Med Tau-ferga er det også tett avstand til Stavanger, slik at Staal har lettere for å holde på talentene sine kontra andre klubber i Ryfylke som mister dem p.g.a studier, jobb e.l.

Det er nok absolutt urettferdig å sammenligne Staal med Sortland, for Staal skal være flere hakk bedre. Staal er et lag som sannsynligvis ville klart seg greit i 2.divisjon, men er likevel et lag lederen av adeccoligaen bør slå 10 av 10 ganger.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by ingen87 »

Enig i at man skal vinne mot 3 divisjonslag uansett hvilket =) Var bare for å poengtere de enorme forskjellene som det kan være mellom disse avdelingene =)
Førr Evig!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Adecco 2011

Post by Mendi »

Det er helt åpenbart at det er store forskjeller i nivå mellom de ulike 3. divisjonsavdelingene. Derfor er det sportslig sett bra for de bedre 3. divisjonslagene i Nordland at vi har fått en sammenslåing mellom avdelingene fra Hålogaland og Salten/ Helgeland. Også innad i den avdelingen er det store nivåforskjeller, se f.eks. på Sortland sine 7-0 og 11-0 seiere over Junkeren nylig.

En ting jeg er spesielt spent på er hvordan styrkeforholdet mellom lagene fra nordre Nordland og lagene fra Salten/ Helgeland er. Jeg har lenge hevdet at lagene fra Salten holder lavt nivå, årets 3. div vil gi en veldig god indikasjon på dette.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Adecco 2011

Post by mortsto »

http://fotball.adressa.no/forstediv/article200211.ece
Løv-Ham blir fratrukket ett poeng av lisensnemnda i Norges Fotballforbund for ikke å ha fulgt opp den økonomiske handlingsplanen. Per 31.12.2010 oppfylte ikke klubben kravet til egenkapital.

Oppfylte Glimt dette kravet pr 31.12.10? :shock:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2011

Post by Taskeladdn »

mortsto wrote:Oppfylte Glimt dette kravet pr 31.12.10? :shock:
Nei, men hvis du leser årsrapporten så ser du at Glimt hadde fått godkjennt fordi det ble søkt om utsettelse av den datoen med tanke på salg av aspmyra og opprettelse av Nordlandsglimt.

Men vi er fortsatt i værste kategori og har en handlingsplan å holde oss etter. Hvis man bryter denne så går det nok til helvete.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Adecco 2011

Post by Crazy horse »

Så lite poeng som Glimt karrer til seg, så blir det ikke mye å trekke. :lol: Regner med at vi rykker opp minst én kategori til neste rapportering (september).
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2011

Post by Taskeladdn »

Heheheh, skulle vært prosent trekk :lol:
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Adecco 2011

Post by Mjh »

Se Kenneth Dokken "Klikke" på dommeren.. :roll:

http://www.sb.no/bildegalleri/sport-bil ... -1.6227613
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Ville Lehtinen »

Her er det sterke følelser i sving, ja! :mrgreen:
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Adecco 2011

Post by -list »

Klikke? Kysse!

Jeg har vanskelig for å se for meg en situasjon der jeg ville vært SÅ intim under en krangel :B
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Adecco 2011

Post by -list »

Når tapte vi sist på hjemmebane 16. mai?

Nå ryker vi ut av norgesmesterskapet mot Tromse og vi taper 16. mai-kampen mot tjuvheim med rekord-lite folk på Aspmyra. Vi kan ikke regne med å få all verdens TV-kamper resten av sesongen, og det blir lite inntekter sesongen som helhet. Langt under budsjett. Dette gjør igjen at Glimt må gå noen ekstra runder med forbundet om spillelisens. Debatten vil rase i Bodø om overlønna Glimt-spillere som nettopp har fått milliongaver fra kommunen og kraftselskapene og gjennom tiggeraksjoner. Samtidig knytter Glimt til seg enda flere eks-glimtgutter fra ca 93-stallen, og vil framstå som gutteklubben grei. For å overleve må vi selge unna det første talentet vi skulle klare å utvikle, budsjettet for 2012 må ned til 18 millioner og

jeg ser ikke noen ende på elendigheta.

Dette kan kun løses gjennom sportslig suksess umiddelbart.

Meh.
Last edited by -list on Sat May 14, 2011 10:06 am, edited 1 time in total.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Adecco 2011

Post by Crazy horse »

Kanskje vi gjør som Follo og går til cupfinalen og forsvinner ned i 2. divisjon?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Adecco 2011

Post by -list »

Jaja, vi tapte ikke.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Ville Lehtinen »

Adeccoen ser ut til å være ganske jevn i år, iallfall foreløpig. Men det er en skummel tendens til at de 5-6 nederste lagene begynner å bli hektet av, deriblant oss. Når det er sagt så ligger opprykksfavorittene Hønefoss og Sandefjord på 10. og 11. plass, ikke så halvgæli langt unna oss. Jeg går ut fra at alle lagene i teten unntatt Bryne kommer til å falle av etterhvert, så iallfall en av opprykksplassene skal være mulig å kjempe om for ganske mange, forhåpentligvis inkludert oss etterhvert hvis ting snur.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

Har ikke sett kampen mot LøvHam, så vanskelig å vurdere spillet men seier er bra og seier borte er bra. Nå møter vi topplaget Bryne hjemme og kan faktisk tenne et ørlite opprykshåp med seier. Adeccoligaen virker svakere og jevnere enn på lenge. Alle seriøse opprykkskandidater utover Bryne har hatt en latterlig dårlig sesongstart. Vi er a poeng med Hamkam, 2 bak Sandefjord 3 bak Hønefoss og 4 bak KIL. Lag som Ranheim og Asker kan fint rykke opp, men er ikke lag med kvalitet til å ta lange seiersrekker, derfor tror jeg de ved eventuelt opprykk vil ha relativt få poeng. Da vil jeg vært mer bekymret om vi var 7 poeng bak f.eks Sandefjord. For at det skal skje, tror jeg fortsatt vi trener et trenerbytte.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Adecco 2011

Post by -list »

Med tanke på hvordan Ranheim over tid fortsatte å hente poeng "over evne" og med relativt få plussmål i fjor, tør jeg ikke avskrive dem fra opprykk i år. Spesielt ikke siden de har en trener som tidligere har vist han kan få gode resultater med relativt beskjedne midler.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Vegard »

Arne Sandstø slutter som trener i Løv-Ham og tar over Sandefjord:
http://fotball.aftenposten.no/forstediv ... 201423.ece
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Sulliken »

Nå som Kåre er borte..

Er det for djervt å si at det kun er 7 poeng til direkte opprykk?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Adecco 2011

Post by Boombadila »

for de av oss som tror på jinxing?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2011

Post by bjornage »

Først og fremst må vi begynne å spille fotball, så får vi se hvor vi ender opp til slutt.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Adecco 2011

Post by Mjh »

Adeccoligaen har jo vært nærmest snudd på hodet så langt..

Jeg tror Sandefjord kan bli et veldig spennende lag. Etter de mistet Walker spilte de nærmest på par med Lillestrøm på Åråsen, og Lillestrøm måtte gå til straffekonk.
Post Reply