Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Knuta »

Sitat PVR:
'Vi var for langt unna i alt som skjedde. Vi sprang ikke nok, og vi sprang ikke fort nok. Vi manglet intensitet og entusiasme. Nå må vi virkelig sette oss ned og gjøre noe med dette.'

En floskel vi hørte i hele fjor og året før.
Det nytter ikke å sette seg ned for å gjøre noe, men hvis man tror det så er man like langt.
Trodde man hadde tatt opp dette flere ganger i fjor og året før.
Eller har man ikke det?.
Ingen ting forbauser meg.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Glimtfan »

Det handler ikke om å løpe raskt nok, manglende intensitet e.l.
Det handler om at man ikke har god nok samhandlingsmønster. Hvis spillerne vet hvordan de skal opptre sammen på banen, så vil man også være bedre posisjonert, ha bedre og mer effektive bevegelser og samtidig få en glød fordi man vet hvordan man skal opptre sammen.

Dette har egentlig alltid manglet under Kåre også i 08. Spillermaterialet vårt er mer enn godt nok til å slå Hødd på bortebane på dårlig gress. Problemeter at spillerne ikke er valgt ut på laget i forhold til konkrete roller, det betyr at man har en del spillere som ikke burde være på banen samtidig og de som er på banen er ikke godt nok driller i forhold til hvordan de skal opptre sammen.

Man kan "sette seg ned" så mye man vil, men det vil neppe hjelpe mer enn maksimalt inn mot 1 kamp e.l. Det så vi også i fjor. Her er det et systematisk sportslig problem og det er nærliggende å peke på hovedtreneren.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by brutus »

Interessant å merke seg gjennomsnittsalderen på Hødds startelver lå på ca 22 år, mens Glimts gjennomsnitt lå på ca 24 år.
DIXI
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by OTH »

Etter å fått en nattsøvn etter det jeg så på Høddvoll igår kan jeg skrive her. At vi taper mot et lag som vil og jobber mer er greit, men måten det blir gjort på. Vi hadde 11 hodeløse høns der ute.
Noe så elementert som en passning greide de ikke. Samspill var et fremmed ord.
Vi kan iallefall ikke komme lengre ned på tabellen enn vi er nå, så nå kan det bare gå oppover.
Det som gjør meg sint er å se Kåre sitte på benken når det står 1-0 med hend i lomma. Hvilket signal sender det da?
Når ikke trener og lag orker å yte mer gidder jeg heller ikke å irritere meg over noe så dårlig som det som ble vist igår. Gårdagens høydepunkt var 3-0 målet for det var fantastisk.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Cheese Smirnoff »

Igår var kampplanen rimelig tydelig. Her skulle hele forsvarsrekka lempe baller inn mot Hødds 16meter. Treffprosenten på pasningene var godt under 50, og når ballen en sjelden gang kom til en Glimtspiller gikk det maks to touch på ballen før Hødd hadde den igjen. En annen hendelse jeg reagerte sterkt på var når Jim Johasen var på midtstreken og hentet ballen, dro av en mann og gikk nedover linja. Hva gjorde de andre Glimtspillerne i angrep? De flokket seg til på motsatt hjørne av 16metern og ventet på et innlegg. Ikke èn spiller gikk i møte for å skape alternativer for Jim. Den kollektive bevegelsen viste at dette var innøvde trekk. Og det er helt utrolig horribelt.

Hvor var midtbanen? Jeg mistenker Haukås for å være den eneste midtbanespilleren, han jobbet og fylte plassene til både Thomas Rønning og Anders Karlsen. Og defensivt står samtlige og ser på og forventer at ballen skal ende opp i føttene på en Glimt-spiller. Det er helt sjokkerende at de 11 på banen igår har fotball som yrke. Jeg har sett kamper i HESA-serien som har hatt større kvalitet enn dette.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Young Gun »

http://www.glimt.no//index.php?page=news&id=20707
Vårt mål på søndag er å få med oss alle tre poengene hjem til Bodø, ikke å underholde publikum på Høddvoll. Med det mener jeg at vi kommer til å spille kynisk dersom det blir behov for det. Alle kampene i Adeccoligaen er kriger som må vinnes. Hødd hjemme er ikke en enkel kamp, så vi reiser ikke dit i den tro at vi skal rundspille dem. Vi skla spille vårt spill, og selvfølgelig gå for seier, forteller Kåre.
Her er vel beviset på at vi ikke hadde noen planer om å prøve å spille fotball. Spille kynisk mot nyopprykkede Hødd?
Hvor ligger ambisjonene? Vi skal og må bevise at vi er et bedre lag enn Hødd, uansett om det er hjemme eller borte. Dette er det samme som å si at vi ikke tror på oss selv, og har null selvtillit på bortebane.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Shredd »

Spørsmålet er vel hva man legger i å ikke underholde. Glimt har gang på gang bevist at de ikke takler å være et lag som ligger bakpå og venter på å få overganger og den slags. I allefall de siste 5 årene ++. Desverre er Kåre den eneste som ikke ser dette virker det som. Glimt styrer de fleste hjemmekamper ganske naturlig og ovespiller motstanderen med den type spill, mens man på bortebane skal ligge passivt bak og vente på feil. Det har gang på gang vist seg å være en horribel taktikk fra Glimt sin side, og det faktum at Kåre ikke evner å se dette, er det ultimate bevis på at han ikke er rette mann for Glimt. Fult mulig at han er en god trener og har mye kompetanse, men han er totalt inkompetent når det gjelder å analysere fotballkamper virker det som, og der en tragedie at ingen i Glimt har sett dette enda. I 3 år har han tilgode å overbevise på bortebane, jeg var selv tilstede på Lerkendal i 08 når de slo RBK, og ikke faen om jeg mener at Glimt var bedre enn RBK som totalt kjørte kampen. Fakta er og blir at under Kåre er Glimt et begredelig bortelag som ikke evner å slå noenting som helst, og denne med at vi skal ikke føre kampen mentaliteten er blitt Glimts bane virker det som. Noen må ta tak, og det fort som fy, ellers må vi nøye oss med kjemping på nederste halvdel. Skulle ønske Kåre så dette selv, og egentlig tror jeg han gjør det, men pga forholdet til Hege Leirfall vil han aldri i livet innrømme at han har feilet så grovt som han har gjort. Å uansett så har Glimt inkompetanse innarbeidet i systemet så lenge man lar Bjerk ødelegge talenter år etter år. Har selv pratet med mangt et talent som har sagt at de kom til klubben pga Gåre, men mistet all motivasjon og lyst på fotball når Bjerk tok over 2.laget.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by mortsto »

Glimt har selv under Kåre klart å ligge bakpå for å kjøre kontringer. I 2008 gjorde vi dette ofte, og kampen hjemme mot TIL og borte mot Godset og RBK er gode eksempler. Med Trond Olsen og Runar klarte Glimt å spille flott kontringsfotball sånn som vi husker det. Etter dette har ting stort sett vært ganske begredelig. Kåre har ikke klart å hente eller utvikle spillere som gjør at Glimt har kunnet spille på denne måten lenger. Når jeg hørte at Hødd tok ledelsen tenkte jeg at Glimt kom til å måtte slite mot en mur de siste 85 minuttene, men etter det jeg har lest av kamprapporter var det Hødd som styrte alt, og der Glimt ikke visste hva de skulle gjøre når de fikk låne ballen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by bjornage »

At vi solgte Trond Olsen var nødvendig (spesielt sett i etterkant med tanke på den fantastiske prisen vi fikk for han), men det fikk store konsekvenser for spillet på banen når vi ikke hadde den eksplosive løpskraften tilgjengelig som Runar kunne slå pasninger i blinde til.

Oduro var åpenbart tiltenkt en slik rolle, det lille han spilte viste at han hadde et bra tempo men det funket dessverre ikke. På den andre kanten hadde vi en snart forhistorisk Jan Derek Sørensen, og uten det tempoet vi hadde på kantene (sammen med f.eks Bjarnason i midten) i 08 fungerte det rett og slett ikke lengre å spille kontringsfotball.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by brutus »

Glimt uten kontringsfotball er som pølse uten ketchup og sennep.
DIXI
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by mortsto »

Alle nevner Berntsen som personen som kan overta den kreative rollen til Runar, og jeg syntes han var svært lovende, det lille jeg så av ham i fjor. En skulle tro at med god drilling gjennom en hel vinter, så ville trioen Berntsen, Hamoud og Stensland (evt en av de nye ungkalvene) kunne herje på høyresida.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Wendigo »

brutus wrote:Glimt uten kontringsfotball er som pølse uten ketchup og sennep.
og pølse
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Sulliken »

Denne gjorde meg litt lysere til sinns...

http://frodeolsen.tv2blogg.no/article2169684.ece
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Frodo Baggins »

mortsto wrote:Alle nevner Berntsen som personen som kan overta den kreative rollen til Runar
Ja, ser at mange gjør det.. Synes derfor at det er merkelig at han ikke har fått proffkontrakt med Glimt, ei heller spilt så voldsomt mye i vinter, og blir vraket til serieåpningen. Ser man på hva enkelte skriver i spillertråden hans, så er han ekstremt god, derfor finner jeg det merkelig at han her meget begrenset tillit hos Kåre.. '
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Kesseboy »

Eller at han er en smule oppskrytt ...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Knuta »

Kesseboy wrote:Eller at han er en smule oppskrytt ...?
Det er vel derfor Runar mener han er det største talentet han har sett i Glimt på mange år.
I dette tilfellet velger jeg å tro på Runar's vurderinger kontra Kesserboy's sine.
Hvis det skal være et år Glimt har anledning til å bygge opp et fantastisk lag med lokal forankring så er det i år.
Det er også noe av Nordlandsglimt intensjoner.
Skjer ikke dette tror jeg Nordlandsglimt begynner å presse ledelsen for å få en annen trenerstruktur.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Krølle »

Frodo Baggins wrote:ei heller spilt så voldsomt mye i vinter'
Det kan jo muligens henge sammen med at han brakk ankelen i slutten av desember og brukte første del av sesongoppkjøringen til å hinke rundt på krykker.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Mjh »

Ja, stefan johansens farvell var det ikke?

Et stygt uhell, men synd for berntsen..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Kesseboy »

Knuta wrote:I dette tilfellet velger jeg å tro på Runar's vurderinger kontra Kesserboy's sine.
Jeg har ikke gjort noen vurderinger, jeg bare stiller spørsmålet. Jeg har ikke sett Berntsen spille mye, og for alt jeg vet kan han være en ny Messi. Eller en ny Stafsula. Mange har sagt veldig mye bra om ham, og det lover jo godt, men det er mye som mange ikke vet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Crazy horse »

Jeg husker ham bare veldig godt fra finalen i Norway cup, da ble jeg imponert. Men det handler jo om å ta neste nivå, og det er jo ikke alltid så lett.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply