Spillertråd: Martin Bjørnbak

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
Novi
Sted: Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Legg inn av Novi » man aug 27, 2018 1:52 pm

8 Mill cash + performance bonus hadde vært no.

Men tror det Bjørnbak er verdt for Glimt per d.d. overgår det noen klubb vil betale.
Una mas cerveza.

Sniken

Legg inn av Sniken » man aug 27, 2018 1:54 pm

Takket nei til 8 mill samme dag som de signerte avtalen med Danny Hayes...

Glimt1916

Legg inn av Glimt1916 » man aug 27, 2018 2:26 pm

Tanken har streifet meg også, og jeg håper virkelig det ikke er en sammenheng der.

Uansett vår viktigste spiller, så fantastisk å få beholde han. Så får man bare håpe at vi har råd til det uten den Hayes-avtalen.
Form is temporary, class is permanent.

Brukeravatar
tomath

Legg inn av tomath » man aug 27, 2018 3:29 pm

Kan godt være en sammenheng, men føler meg uansett sikker på at det var fornuftig av Glimt å avslå budet. Det er lenge siden Glimt har budsjettert med spillersalg så det er ingen fare sånn sett. Samtidig er det vanskelig å se for seg Glimt berge plassen med Moe, Lode og Wollen Steen som kjemper om de to midtstopperposisjonene, og da blir rett og slett Bjørnbak mer verdt enn det Molde ville by.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington

Brukeravatar
Gvandreassen

Legg inn av Gvandreassen » man aug 27, 2018 4:09 pm

Helt sant. Vi hadde rykket rett ned uten Bjørnbak, bærer laget tidvis. Han er på hver duell i boks.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.

Brukeravatar
gavharr
Sted: Oslo

Legg inn av gavharr » man aug 27, 2018 9:17 pm

Enormt viktig at Martin ikke ble solgt. Når det er sagt, så tror jeg 8 mill. er ganske nære "smertegrensa" til Glimt, om man kan kalle den det. Spent på om han faktisk spiller i Bodø i 2019.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Brukeravatar
tomath

Legg inn av tomath » tor aug 30, 2018 8:03 am

Bjørnbak er en av Eliteseriens mest undervurderte stoppere (sammen med Skjerve fra FKH) i følge Christian Gauseth og Asbjørn Myhre.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington

Brukeravatar
J I P
Kontakt:

Legg inn av J I P » man nov 26, 2018 2:50 pm

På VG-børsen kapret Bjørnbak en 13-plass i år med et poengsnitt på 5,41 på 29 kamper.

Av Glimtspillerne fulgte Ulrik nærmest på en 19.plass, Layouni på 20. plass og Zinkernagel på 21.plass

https://vglive.no/tournaments/seasons/1675/ratings
Kjemp, Kjemp, Kjemp for poeng
Kjemp, kjemp, kjemp for poeng
Seiern skal vi ha med hjem

mortsto

Legg inn av mortsto » ons des 05, 2018 11:00 am

Fra RBK-forum:
"Bjørnbak blir nok ikke hentet, skal vi tro det jeg hører. Molde skal være enige med Glimt om en overgang med en totalramme på rundt åtte mill. De skal ha vært enige en god stund, bare spillersignaturen mangler."

Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø

Legg inn av Kesseboy » ons des 05, 2018 11:36 am

Dét vil irritere meg voldsomt. Molde?! Må da være lagom for en tur til ... Danmark eller Belgia? En "totalramme" på åtte mill synes jeg heller ikke holder, hvis vi skal selge våre mest framtredende spillere til konkurrenter, bør prisen være åtte mill cash, og så ei ramme over det.
¯\_(ツ)_/¯ Shikata ga nai ¯\_(ツ)_/¯

Knuta

Legg inn av Knuta » ons des 05, 2018 11:58 am

Ja delvis enig, men tviler på at Bjørnbak er en 'internasjonal' spiller. Han har etter min mening for dårlig grunnteknikk til å gå til store ligaer i Europa(unntatt Danmark). Bedre med 8 mill enn kr 0 i desember 2019. Kun Molde og RBK har penger nok til å kjøpe spillere mellom 5-10 mill. Men enig han har vært en bauta for Glimt etter at han kom fra Haugesund. Kankje vi finner spillertyper gratis som Sarpsborg gjør(som f.eks Rosted).

mortsto

Legg inn av mortsto » ons des 05, 2018 12:28 pm

Litt kjipt å miste kapteinen, men får vi åtte mill for ham, så tror jeg vi må si oss fornøyd med ett år igjen av kontraktstiden. Hadde naturligvis heller sett ham i Brøndby eller Gent. Tipper Molde er gira på å få ut Sarr, og sammen med RBK er de vel det eneste laget med penger nok til å hente ham.

Knuta

Legg inn av Knuta » ons des 05, 2018 12:43 pm

Da kan vi legge penger på bordet for en midtstopper, en midtbanespiller og en spiss. La oss si 1,5 mill for hver. Da kan vi få kvalitet og Glimt sitter igjen med 3.5 mill i overskudd på salg/kjøp. Glimt har egentlig ikke noe valg.

Brukeravatar
J I P
Kontakt:

Legg inn av J I P » ons des 05, 2018 2:59 pm

Koteng observert på flyplassen i Bodø skrev noen på fjasboka.

Hvis det bygger opp til budkrig: Hva med 8 mill pluss Konradsen i retur hvor RBK betaler lønnsforskjellen mellom Glimtlønn og RBKlønn?
Kjemp, Kjemp, Kjemp for poeng
Seiern skal vi ha med hjem

Brukeravatar
Garrincha
Sted: Narvik

Legg inn av Garrincha » ons des 05, 2018 3:22 pm

Glimt har vært meget solide defensivt i år, og Bjørnbak skal ha en stor del av æren for det. Det han hovedsaklig representerer er skikkelig styrke i duellene, rutine og lederskap. Han er veldig stabil. Han er bare 26 år og har de beste årene fremfor seg, så selv om han har bare et år av kontrakten, burde 8 millioner være minimum mener nå jeg. Selg til utlandet hvis det går, hvis ikke kan man kanskje komme til enighet med RBK, gjerne med Konradsen retur til B/G innbakt. Vil helst ikke se han moldedrakt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".

Brukeravatar
Novi

Legg inn av Novi » ons des 05, 2018 3:36 pm

Hehe Konradsen I retur?? Han er da verdt langt mer for RBK enn Bjørnbak vil være. Sats på cash, så kan Bjørkan dra på nett-shopping på Slovenia's fotball-Finn.
Una mas cerveza.

Knuta

Legg inn av Knuta » ons des 05, 2018 3:44 pm

Vi fikk jo Zinckernagel for litt over 1 mill. Kanskje starte det nye året med å prøve å være litt positiv.

Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv

Legg inn av G-s-enz » ons des 05, 2018 4:22 pm

Helt forståelig,desverre vokst seg for god for vår klubb i nåværende tilstand. Synes prisen er ok mtp at han kan signere for hvem han vil om 6 måneder. Og for de pengene bør kunne hente en yngre spillere med mye høyere potensial.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Svar