Spillertråd: Martin Bjørnbak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Parelius »

Som gavharr sa; Ulrik Saltnes.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by RaymondEngmark »

Glimt har gjennomgått en sinnsyk forandring, og det står respekt av det. Når det kommer til kommunikasjon, PR og spillerforhandlinger så virker dem å ha litt igjen å lære. Syntes Glimt må ha en stor bunke hemmelige kort under bordet for å forsvare å ikke signere Saltnes på dette tidspunktet. Julen nærmer seg med stormskritt, og mye tyder vel på at vi møter 2012 med en - EN - midtbanespiller.

Greit det da er enda godt med tid, men jo mere tid som går jo mindre selektive kan Glimt være, noe som mest sannsyneligvis betyr dårlige kvalitet på kjøpene. For Glimt er i den uvanlige situasjonen at dem ikke kan la være å kjøpe spillere. Normalt sett er det jo snakk om forsterkninger / back up i stallen, nå er det snakk om å få en stall. Jo mere tiden går, jo dårligere situasjon er det.
Kristatistisk
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Sven-Rune »

Det er morsomt å være amtør, og kritisere de profesjonelle! :lol:

Som supporter kunne jeg bite av meg tåneglene når vi nå går mot årsslutt og har kun en midtbanespiller i stallen. Heldigvi når jeg ikke ned til tåneglene, tror det hadde vært en større nedtur enn de manglende midtbanespillerne!

Jeg tror at i dagens situasjon er det smart å ha is i magen. Jada, en og annen spiller kan ryke, men spillere som vil til andre klubber kommer ikke til oss uansett!
Fortsatt er det antageligvis spillere som må forlate sine klubber og det selv om de har kontrakt! (ref. Stabekk) Vi skal ikke se bort fra at det er flere nervøse spillere der ute enn vanlig når kronene og kontraktene ikke sitter så løst lenger!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Boombadila »

Per nå er det vel ingen direkte krise at vi ikke har funnet alle midtbanespillerene.

men om vi kommer i mars og det samme er tilfellet, så blir jeg skeptisk.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by RaymondEngmark »

For spillerne er det jo en annen situasjon, dem kan leve på sparepenger, omskolere seg, bli TV2 kommentator og andre ting. Glimt har ikke noe valg, dem -må- handle. Den listen med spillere som vil til Glimt og som Glimt vil ha tror jeg ikke er så forferdelig lang. Faktisk tror jeg den stort sett er brukt opp allerede, så sjangsene for å sitte igjen med middels kvalitet på midtbanen øker for hver eneste dag.

Vi må treffe godt; spillere som er gode nok for TL men som ikke er ønsket eller ønsker seg til TL klubber. Det er ett nåleøye; spillere som tror dem får spillertid i Glimt og har troen på opprykk kontra å gå til en usikker tilværelse i TL. Problemet er at det er ikke de beste spillerne eller de mest selvsikre spillerne. Ut over blir det fort spillere som er 30+ eller som har skadeproblemer - eller holdningsproblemer ref Jim Johansen.
Kristatistisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Parelius »

Liker ikke tanken om at han ikke skal signere for å gå som bosman til høsten.... :klapp
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Masinga »

Skal vi tro Rana Blad, er drømmen hans å bli Bosman-spiller.
Det er i en slik situasjon det kommer en liten gambling, ettersom en ny kontrakt gjør at det blir lengre til han blir Bosman-spiller.
Masinga
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Nilzo »

"– Det handler uansett om å bare være dritgod, så blir man hentet uansett, sier Bjørnbak."

Er jo bare å signere ny kontrakt, få høyere lønn, og bli solgt når du blir for god for klubben da.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by gavharr »

Hva er vitsen med å signere for en klubb som Haugesund, hvis Glimt rykker opp i 2012? :wink:

For hvis Martin blir, og vi klarer å forsterke på midten og på backen, så tror iallefall jeg at sjansen er STOR for suksess. Dessuten er det ikke sånn at klubber mister interessen for Martin hvis han fortsetter å spille godt. Har dessuten ikke vondt av et år til i Adecco.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Novi »

Pratet spillere slik før i tiden også (for dere som har vært med i gamet en stund)? Hva med å gro litt baller og følge det han selv sier - bare å være dritgod så blir man hentet uansett? Han er midtstopper, og kan følgelig vise seg frem som dritgod selv om resten av laget svikter. Ergo er det bare opp til han selv å bli nettopp det - dritgod.
Una mas cerveza.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Sven-Rune »

Det finnes vel ingen sannheter rundt dette og det spørs vel hva du mener med før i tiden: Harald Berg reiste til Oslo for å gå på hotellfagskole, ikke for å gå til Lyn! Ørjan reiste jo rimelig tidlig til Basel (hvis hukommelsen virker?)

Så har vi jo Hrald Martin Brattbak som gjorde det motsatt, han kom fra RBK til Glimt for å "modne" sitt talent. -og lyktes vel så det holder!

Er du god nok blir du kjøpt uansett, og det spørs om spillere ikke bør tenke slik. Går du som Bosman har klubbene lav risiko og du er lett å hente. Det verste eksemplet er vel Petter Vågan Moen so gikk fra fast plass på Brann (og landslaget) til å ikke komme med i stallen en gang i England! Hvis du er så god at en klubb kjøper deg, ender du neppe opp sånn!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by ecke »

Spillerne forsøker vel alltid å finne det som kan passe dem økonomisk og sportslig. B/Gs utfordring er å være svaret, men også hele tiden sørge for å være i førersetet gjennom kontrakter og kontakt med spillere og agenter. Jan Derek Sørensen til RBK i sin tid var en trist Bosman-overgang, Ørjan Bergs siste til RBK ble presset fram av spilleren til tross for langtidskontrakt. Det finnes eksempler på alle variasjoner. Da Ludvigsen og hans agent ville ha han til Monaco for 4 mill, måtte vi bruke alle midler for å hindre dette mens vi ventet på Hertha Berlin. Spillerne vil forhåpentligvis opp og fram. Det er grunnlaget for prestasjonene også i B/G.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Cheese Smirnoff »

Nok en spiller som kunne blitt Glimt-legende kliner avføring oppetter sin egen legg. Godt jobbet! Håper at Thomas Braathen og Nordberg danner et super-midtstopper-par til neste år! Går utfra at Morten Bjørnsbakk spiller på andrelaget til han er ferdig med å gruble.

EDIT:
nordnorgeunited wrote:Bodø/Glimts prislapp på stoppertalentet Martin Bjørnbak (19) er 2 mill., melder Rana Blad. Haugesund og Godset er interessert. #nnunited
2 millioner for Marius Bjørnbukk er en akseptabel pris, forsåvidt.
Last edited by Cheese Smirnoff on Tue Dec 13, 2011 11:43 pm, edited 1 time in total.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by SH »

Ingen grunn til å ikke benke han om han nekter å skrive under kontrakt. Prinsippet er like viktig som spilleren i denne saken, all den tid laget ikke blir svekket uten han i startelleveren. Selger man seg billig og gir etter for presset, kan vi liksågreit stemple skriften "farmerklubb" på brystet.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Crazy horse »

Synes det er veldig stressende at nylig ankomne talenter vil bort igjen, men det som virkelig irriterer meg er at de interesserte klubbene er Haugesund og Godset (særlig Godset da), nå må vi komme oss opp og snappe talenter tilbake. Jeg blir fysisk syk av å miste talenter til sammenlignbare klubber. Skal de bort får de komme seg til utlandet!
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Cheese Smirnoff »

At andre klubber stadig er interessert i Glimts spillere er et godt tegn, isolert sett. Nå vet vel ingen her inne når Glimt tilbød Bjornbak ny kontrakt, så det er vanskelig å si om det kunne vært gjort bedre, men:

Det som virkelig irriterer meg er at Bjørkbak går ut i media over ett (1) år før kontrakten hans går ut, og sier rett ut at han ser frem til å bli bosman-spiller! Dette kommer fra en kar som kom fra 3.divisjon ifjor og som har spilt èn sesong for Glimt i Adecco! Hvis han skal være så frastøtende egoistisk påkaller jeg meg retten til å være det samme. Jeg støtter FK Bodø/Glimt, ikke FK Nettopp Kjønnsmoden Så Farvel.

Lykke til i 3. divisjon igjen, denne gang for Haugesund 2. Kanskje de rykker opp slik at du kan møte Daniel Berntsen igjen.

AAAAARGH! :evil:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by gavharr »

Så saklig man plutselig ble i denne tråden da. Nærmest personangrep av en spiller som til nå ikke har gjort annet enn å gi alt for Glimt.
Bjørnbak er en meget lovende spiller, og da må vi godta at andre klubber er interesserte, og at hovedpersonen selv blir smigret av interessen.
Synes heller vi kan se det positive i det. Bjørnbak sier at han stortrives i Glimt. Det tolker jeg som at han ikke er direkte avvisende til å være lenger i klubben. La gutten gruble, så kommer han nok frem til en god løsning til slutt :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by RaymondEngmark »

Usaklige og fæle mot Martin, men jeg syntes det er sånn det skal være. Dersom din beste venn blir dumpet av dama så står hun ikke høyt i kurs hos deg normalt sett. Og jeg syntes godt vi supportere kan være Glimts venner og være forbanna for at Bjørnbak flørter rundt mens han er knyttet til Glimt.

Sånn på den saklige siden syntes jeg det er en skremmende utvikling, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er Glimt som ikke gjør jobben eller om det er spillerne som ikke håndterer situasjonen bra. Sikkert en kombinasjon.

That being said; dersom du føler du må være bosmanspiller for å ha muligheten i større klubber, så bør man i stede fokusere på å prestere. Samtlige klubber i TL vil nok være interessert i Martin som bosmanspiller, men hvem tenker å bruke han fast?

Jeg vet vi lever i 2011 og alt det der, men er det virkelig ikke mulig lengre å finne spillere som digger Glimt, og vil spille for Glimt til dem føler potensialet er for stort for å utvikle seg videre? Men ingen gutter er vel Glimtsupportere i dag, hele fjøla består vel av Man U supportere som vil bli den neste Rooney, og gjerne så raskt som mulig.

Selv har Glimt alltid vært mitt førstelag. Jeg digger Tottenham og nå som jeg bor i London er det dritkult å dra på kampene. Men når man drar på puben så skjønner man den engelske fotballkulturen - man er ikke spurs supporter fordi man valgte det en gang i tiden - man er født i Tottenham til å være en Tottenhamsupporter. Og derfor ville det være helt fjærnt for meg å knytte meg sterkere til en klubb i england enn klubben som representerer plassen jeg kommer fra; eller med andre ord hvem jeg er. Det er greia i England ... men Norske fotballfans på fylletur har bare ikke skjønt det.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by bjornage »

Situasjoner som dette ville heller ikke oppstått om vi ikke hadde gjort oss klar for den tredje sesongen på rad med adeccofotball....

Det er viktig å klare opprykket. Hadde vi vært i tippeligaen ville aldri Haugesund vært en interessant klubb for våre spillere.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by FSHelgeland »

Er enig med Gavharr her, Bjørnabak er en ung gutt som er smigret over tanken på å få muligheten til å spille tippeliga. Samtidig så liker han seg i Glimt men er litt skeptisk til om vi kan klare opprykket. All den tid CB er eneste midtbanespiller i klubben så må jeg si at jeg deler den skepsisen. Skjønner godt at unge Bjørnbak avventer litt... Å ta nå ikke alt som står i avisene helt bokstavelig, hvis dere noen gang har vært intervjuet av en journalist så vet dere at det slettes ikke er alltid journalisten har forstått deg slik som du mente at du ordla deg...Det har skjedd flere ganger at jeg har følt at det som har stått på trykk faktisk er motsatt av hva det jeg mener. Ser heller ikke bort fra at journalisten har kommet med en del ledende spørsmål og fått noen svar tilbake hvor Bjørnbak drar på det og så blir det presentert som sannheter.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by ingen87 »

bjornage wrote:Situasjoner som dette ville heller ikke oppstått om vi ikke hadde gjort oss klar for den tredje sesongen på rad med adeccofotball....

Det er viktig å klare opprykket. Hadde vi vært i tippeligaen ville aldri Haugesund vært en interessant klubb for våre spillere.
Spot on! Og dette er noe jeg har sakt etter hver sesong i adecco, og folk har sagt at vi ikke trenger å stresse med opprykk, men heller bygge ett lag rundt de største talentene...
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Cheese Smirnoff »

Spontan-reaksjoner er fullt lovlig i fotball, også for supportere? 8)

Det er naturlig at gode spillere vil spille på høyeste mulig nivå, og hvis Haugesund eller Godset vil kjøpe Bjørnbak for 2 millioner er det helt fair for meg. Som mr. Helgeland over her sier; det kan godt være at Bjørnbak har blitt forledet av journalisten, men i Rana Blad står det at hans beste mulighet for å komme seg ut av Glimt er som bosman-spiller og at han derfor avventer ny kontrakt. Dette sier han altså over ett år før kontrakten går ut.

Det er meget uheldig, og som Glimt-supporter får sånne utsagn meg til å føle meg uvel.

:)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Frodo Baggins »

Cheese Smirnoff wrote:men i Rana Blad står det at hans beste mulighet for å komme seg ut av Glimt er som bosman-spiller og at han derfor avventer ny kontrakt
Selvsagt er hans beste mulighet til å dra fra Glimt å gå som Bosman. Med 1 år igjen av kontrakten prises han vistnok til 2 millioner. Signerer han ny og lengre kontrakt med Glimt blir han neppe billigere. Alternativet er å ikke signere nå, avvente situasjonen og da kunne gjøre hva han vil fra 1. juli.

At Bjørnbak avventer litt er da fullt forståelig. Mest sannsynlig så vil han tjene bedre i TL, og p.t spiller Glimt i adecco. At han venter litt å ser om Glimt kommer til å rykke opp i 2012 er da helt naturlig så lenge det faktisk er TL klubber som er interesserte.
bjornage wrote:Det er viktig å klare opprykket. Hadde vi vært i tippeligaen ville aldri Haugesund vært en interessant klubb for våre spillere.
Her er man med kjernen i problemet. Å bygge ett lag med unge, spennende spillere i Adecco er rimelig håpløst så lenge TL klubber finner de interessante og så lenge Glimt ikke rykker opp. Å bli værende lenge i Adecco for en klubb som egentlig har ambisjoner om TL spill er håpløst.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Cheese Smirnoff »

At Bjørnbak avventer er forståelig, selvfølgelig, når han nå har flere valg.

Men at han går ut i media og legger frem planen sin slik er å tråkke på supporterne. Ihvertfall meg. Akkurat det samme som Daniel Berntsen gjorde da han ukritisk sa han gjerne gikk til hvilken klubb som helst i Tippeligaen. Det er merkelig at disse tenåringene har skaffet seg agenter, men tar seg allikevel av overgangs-snakket selv. Og det gjør de på en særdeles klumsete måte.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply