Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Ja jeg har skjønt det at dere holder tidligere resultater mot han. Ingen klagde når vi som et nyopprykket lag som seilte på en bølge av entusiasme og medgang ble nr 4 i tippeligaen. Nå har vi slitt noen sesonger og vi vet alle hva som lå bak. Det var rot med økonomi og mye annet og det ble disharmoni i spillergruppa. Kan dere svare meg på hvor mange av dere som presterer godt på jobb når dere ikke vet om arbeidsgiver kan betale ut lønn neste gang, eller om dere lurer på om arbeidsgiveren deres går konk i løpet av kort tid. Det er ikke enkelt å yte sitt beste når man sliter i hverdagen, har dere ikke prøvd det selv enda, ja da er dere jammen meg ta heldige eller...
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

1. De fleste trenere greier å flyte på entusiasme og medgang. Det krevs en god trener for å snu på dette. (Øystein Gåre 2003).

2. Dersom spillerne underpresterer på grunn av problemer med økonomien på hjemmefronten, og usikkerhet om lønn. Hvorfor fremsto de akkurat like hodeløse og tafatte mot Hødd? Etter en slik økonomisk snuopperasjon skulle man tro at spillerne skulle få ny entusiasme.

3. Jeg er bare student og merker ikke noe til det du sier ang jobbsituasjon. Men per nå har jeg en måned på å levere masteroppgave. Jeg har haugen full med regninger som jeg sliter med å betale. Jeg jobber to til tre dager i uka. Presterer jeg noe dårligere på skole og jobb? Ja kanskje, men da har jeg både en veileder som oppmuntrer meg og en sjef som oppmuntrer meg, til å yte mitt beste selv om jeg står i en meget bratt oppoverbakke! Og tror ikke noen merker forskjell i prestasjonsnivået mitt pr nå, og per desember når situasjonen var helt motsatt! Dårlig argument, ingen fotballspillere sliter på den måten på hjemmefronten! Isåfall får dem ta seg jobb ved siden av, som de fleste andre i Adeccoligaen..
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

FSHelgeland wrote:Ingen klagde når vi som et nyopprykket lag som seilte på en bølge av entusiasme og medgang ble nr 4 i tippeligaen.
Nå sier jeg ikke direkte at Trond Olsen var grunnen til 4.plassen, men som en liten sammenligning stilte Kåre med Thomas Rønning (!) som vingspiller på Lerkendal neste sesong, og det endte med katastrofe. Jeg husker Kåre fortalte at det som måtte til for å slå RBK på Lerkendal i 2008 var å ha raske kanter siden sidebackene til Rosenborg lå så høyt i banen. Hvorfor Thomas Rønning var den utvalgte til å løpe Dorsin i senk i 2009 forblir nok et mysterium.

Det kan være at Kåre er en strålende god trener for et lag hvor han selv kan bestemme spillerstallen han skal ha til rådighet, men da er Bodø/Glimt virkelig feil klubb for han å være i. Vi trenger en trener som kan få mye ut av relativt lite.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

FSHelgeland wrote:Ja jeg har skjønt det at dere holder tidligere resultater mot han.
Og du synes det er rart når resultatene har vært relativt dårlige i 2/3 deler av regimet hans?
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Naturligvis har den økonomiske situasjonen i Glimt gjort arbeidsforholdene vanskelige, det skulle jo bare mangle. Det gjelder både i forhold til spillerkjøp og ikke minst en mer usikker hverdag som naturligvis påvirker spillerne. På den annen side så vil jeg jo tro at det påvirker spillere som er i jobb ved siden av fotballen også, som skal på jobb mandags morgen etter bortekamp, og slik er faktisk tilfellet i mange klubber.
Det er uansett ikke økonomien i klubber som har bidratt til
- Tilsynelatende handlingslammelse fra benken underveis i kamper
- Manglende, merkelige eller sene bytter
- Merkelige taktiske valg
- Merkelige, ja endog uforståelige laguttak

Disse tingene har ikke noe med usikker økonomi å gjøre.
I tillegg leser jeg stadig at vi har en drøss med ubeskrevne blad, masse unggutter som må spilles gode etterhvert. Det hadde jo vært greit nok hvis det faktisk var sånn, men å si at dårlige resultater skyldes at vi har unggutter som sitter på tribunen er å trekke det hele litt langt synes jeg...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote:1. De fleste trenere greier å flyte på entusiasme og medgang. Det krevs en god trener for å snu på dette. (Øystein Gåre 2003).
Og i 2004 ble fasiten kvalik, med samme trener. Ikke et forsvar for Ingebrigtsen, bare et nyanserende innspill.
Cheese Smirnoff wrote:Jeg husker Kåre fortalte at det som måtte til for å slå RBK på Lerkendal i 2008 var å ha raske kanter siden sidebackene til Rosenborg lå så høyt i banen. Hvorfor Thomas Rønning var den utvalgte til å løpe Dorsin i senk i 2009 forblir nok et mysterium.
Jeg begynner å tro at Thomas Rønning får den tilliten han får, på grunn av at han er lydhør overfor Ingebrigtsens ønsker. Teoretisk sett skulle det ikke være så feil å stille med ham på den plassen i den kampen, men ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Hvis det er slik at Rønning spiller på grunn av at han er lydhør som du sier, så betyr det jo samtidig at resten ikke er det. Da har definitivt Ingebrigtsen tapt...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Kesseboy wrote:
ingen87 wrote:1. De fleste trenere greier å flyte på entusiasme og medgang. Det krevs en god trener for å snu på dette. (Øystein Gåre 2003).
Og i 2004 ble fasiten kvalik, med samme trener. Ikke et forsvar for Ingebrigtsen, bare et nyanserende innspill.
Et godt poeng, Jan Jönsson og Kjell Jonevret er eksempler på trenere som har tatt klubber opp og ned igjen. Forskjellen er bare at disse trenerne bygde opp noe, for så av ulike grunner ikke klarte å følge opp resultater. Kåre kom inn i Glimt etter opprykket hvor ting fløt helt perfekt og alle spillerne traff formtoppen samtidig. Kåre hadde gode taktiske trekk i 2008-sesongen også. Men når Glimt måtte gjøre omskiftninger, med Trond og Birkir ut uten fullgode erstattere inn, begynte nedturen og den har han enda ikke klart å snu. To sesonger og èn kamp ut i den tredje er fortsatt kurven nedadgående. Glimt skal være blant topp 20, og det innebærer å kjempe om opprykk i 1.divisjon. Hvordan lagets kaptein kan gå ut i media og si at styrevedtaket ikke blir fulgt opp, er skremmende og setter seg inn i rekken av tåpelige ting som Berg har sagt i det siste. (f.eks. at dama hans måtte påpeke at selv om gressbana i Ulsteinvik kanskje ikke er den beste i april så skal man fortsatt spille en kamp der for å ta tre poeng. Slik sett har hun forstått noe fotballfaglig som Kåre og Christian ikke har.)

Det eneste argumentet for at Kåre burde fortsette å være trener, sett bort fra det økonomiske aspektet, er tydeligvis at to sesonger med sportslig nedtrapping ikke er grunnlag nok for å evaluere en trener. Fortsetter det slik gleder jeg meg til å se Steigen - Bodø/Glimt på erværdige Saursfjord Stadion. Heia Steigen! :klapp
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Nilzo »

"- Vi må bare riste av oss forrige helgs tap og starte med blanke ark. Jeg er sikker på at vi kommer til å fremstå som et helt annet lag da, og jeg har troen på at vi tidlig klarer å stabilisere oss på et høyt nivå i serien. Fokuset er ikke på opprykk, det vil tiden vise om vi er gode nok, sier Berg"

Vell, selv om du mener at Berg sier at de ikke satser på å nå en "topp 20"- plassering, så er det nok ikke det han sier. Det han sier er at de vil ta en kamp av gangen, og ikke tenke for mye på hvordan tabellen ser ut i slutten av sesongen. Jeg mener at Bergs tankegang er helt rett, og trur at målet til alle i Glimt er at de skal rykke opp.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Skjønner egentlig ikke at jeg gidder diskutere dette, dere har jo bestemt dere. Jeg sier ikke på noen måte at jeg ikke er lydhør for at Kåre bør gå. Derimot så mener jeg at vi må gi han og laget noe mer tid nå som han endelig har gode rammebetingelser. Vi har spillt en kamp denne sesongen, mot et lag som flyter på medgangsbølge og entusiasme. Et lag som lagde uhorvelig med mål gjennom fjorårets sesong. Poenget mitt er at jeg vil se laget gjennom noen kamper til før vi virkelig hyler. Slik som diskusjonen er nå så lager vi bare mer uro, spillerne og media får med seg debatten og kan fort knyte seg enda mer. Jeg vil gjerne se hvordan laget fremstår i et par-tre bortekamper til før jeg feller dommen. Jeg synes det som har skjedd i klubben og det som har skjedd i vinterens treningskamper er så positivt at jeg tror noe veldig bra er på gang, slik at jeg vil vente litt før jeg hyler. Et annet moment er at hvis Kåre klarer å snu dette nå så kommer han ut av det som en meget bedre trener en det han var og vi har da kanskje fått på plass en trener med den nødvendige erfaringen når motgangen igjen kommer. Det er jo likevel mulig dere har rett, at vi skal sparke Kåre og la et nytt ubeskrevet blad få prøve seg, det ser jeg på som mer gambling en at Kåre får fortsette.

Ps, veldig enig med Nilzo i overstående innlegg
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Novi wrote:...og har alt med treneren og spillernes psykologi å gjøre. Er flere som har etterlyst en psykolog/mental trener i lengre tid, og det bør vel være rimelig klart at det er oppe i hue det ligger?
Jeg har tidligere nevnt at den beste kampen Glimt spilte i fjor var bortekampen mot Bryne hvor Bent Inge var trener og coach. Jeg husker spesielt den aktive Bent Inge som ga ordre, ropte og det var en fryd å se på spillere som gav alt og var supertente. Var det en tilfeldighet?, neppe. I kampen etterpå da Kåre var tilbake var det tilbake til samme elendighet. Kan ikke se at økonomien i klubben var forskjellig i de to kampene.
Jeg ergrer med grønn av å se Kåre med henda i bukselomma når laget f.eks ligger under 1-0 mot Hødd, ingen aktivitet, ingen coaching, ingen endring, men putter inn Sakk som ving. fantastisk spør du meg.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

ingen87 wrote:3. Jeg er bare student og merker ikke noe til det du sier ang jobbsituasjon. Men per nå har jeg en måned på å levere masteroppgave. Jeg har haugen full med regninger som jeg sliter med å betale. Jeg jobber to til tre dager i uka. Presterer jeg noe dårligere på skole og jobb? Ja kanskje, men da har jeg både en veileder som oppmuntrer meg og en sjef som oppmuntrer meg, til å yte mitt beste selv om jeg står i en meget bratt oppoverbakke! Og tror ikke noen merker forskjell i prestasjonsnivået mitt pr nå, og per desember når situasjonen var helt motsatt! Dårlig argument, ingen fotballspillere sliter på den måten på hjemmefronten! Isåfall får dem ta seg jobb ved siden av, som de fleste andre i Adeccoligaen..
Av og til kan det være bedre å bare si at du ikke vet. Det du skriver her har jo ingen verdens ting med Glimts situasjon i 2009 og 2010 å gjøre. Hvis skolen din plutselig hadde blitt rammet av en akutt krise, med den konsekvens at du ikke fikk ta eksamen og dermed ikke får vitnemål, da begynner det å bli sammenlignbart. Noen hadde nok klart å fortsette forberedelsene til eksamen helt uberørt, men 80- 90 % av studentene hadde fått problemer med fokus.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Det er litt vanskelig å snakke om overføringsverdien fra år til år, men Glimt har jo helt siden 1993 vært ute av stand til å gjenskape gode resultater fra ett år til neste. Så det hadde vært greit for organisasjonen om den kunne lært litt. Å komme seg ut av en nedtur uten å sparke treneren for å få det til, kunne vært gull verdt for klubben. Men det krever jo gjerne at man tar andre tak enn sparking.

Nå forteller kapteinen at spillergruppa ikke har problemer med treneren (hva annet skulle han sagt?), hvis så er tilfelle har vi kun kvaliteten i spillergruppa, treningsplanlegginga, kampplanlegginga og kampledelsen igjen. Og dette er jo ... ca. alt. Der må det kunne gå an å gjøre grep gjennom veiledning og samarbeid, framfor å sparke, sparke, sparke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Re FSHelgeland:
"Dere har jo bestemt dere, så det er ikke vits å diskutere". Jeg tror ikke jeg har bestemt meg mer enn noen andre hverken for eller mot, men du kan jo heller ikke forvente at man skal skifte mening når jeg enda ikke har fått noen grunn til å gjøre det. Klart, storspiller vi resten av sesongen og vi får opp kvaliteten på spillerne våre, så skal jeg personlig møte opp på Aspmyra, ta Ingebrigtsen i hånda og beklage at jeg tok feil av hans kvaliteter. Det jeg lover jeg.
Grunnen til at har mistet troen på at det skjer er vel tidligere beskrevet, og jeg mener at han har fått mer enn nok tid til å overbevise meg om at han er rett mann, uten å a overbevist.

Re Kesseboy:
Jeg er helt enig i at sparking, sparking,sparking ikke er veien å gå. Men det er viktig å huske på at i de fleste andre klubber enn Glimt, hadde Ingebrigtsen forlengst vært erstattet. Vi har heller ingen tradisjon for å sparke trenere i Glimt, langt derifra, så den kommentaren synes jeg kanskje var littt malplassert.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Kesseboy wrote:Så det hadde vært greit for organisasjonen om den kunne lært litt. Å komme seg ut av en nedtur uten å sparke treneren for å få det til, kunne vært gull verdt for klubben. Men det krever jo gjerne at man tar andre tak enn sparking.
Helt enig. Når vi rykka ned i 2009 syns jeg det var rett at Kåre fikk ny kontrakt. Jeg håper av hele mitt hjerte at Kåre klarer å snu dette og slå skikkelig tilbake. For at det skal skje tror jeg han trenger hjelp. Christian Berg sier at Kåre er god med enkeltspillere og det kan jo forklare hvorfor Glimt ikke spiller som et lag og hvorfor han er inaktiv på sidelinjen i kamper. Har noen kommet med konstruktiv kritikk til han og er han villig til å høre på det?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

tjongs wrote:Vi har heller ingen tradisjon for å sparke trenere i Glimt, langt derifra, så den kommentaren synes jeg kanskje var littt malplassert.
Vi har ingen tradisjon for å sparke trenere ofte, men hvis vi ser litt på resultatene trenerne har hatt, så er det veldig få som har dratt fra klubben med positive resultater som siste inntrykk.
:!: Sollied rykket opp, tok sølv, rykket nesten ned, tok bronse, før han nesten førte laget til nedrykk atter en gang. Og så ... fikk han sparken? Trakk han seg? Jeg husker ikke helt hva som ble sluttsummen der. (Var riktignok cupfinaletap i 96-sesongen, så den sesongen var ikke fullstendig nedtur).
:!: Gåre fulgte opp, og hadde vel greie resultater fram til han trakk seg.
:!: Opjordsmoen hadde ikke gode resultater, og fikk sparken.
:!: Gåre tok over igjen, hadde noen middels resultater, én svært god sesong, og så en katastrofesesong, før han igjen ga seg.
:!: Haldorsen hadde en fæl sesong, og ga seg.
:!: Bergersen (og Hoftun) hadde en dårlig sesong og en god sesong, før de ga seg.
Og nå Ingebrigtsen ...

Så, hvis man ser på dette slik jeg gjør, så har alle treneravganger i Glimt, bortsett fra Bergersens, vært mer eller mindre direkte følger av dårlige sportslige resultater. Så kan man spørre seg om hva som har snudd og når. Sollied kjørte berg-og-dal-bane med klubben i 93-96. Gåre snudde nedtur i 2002 til opptur i 2003. Bergersen snudde nedtur i 2006 til opptur i 2007, en opptur som varte inn i 2008 med Ingebrigtsen. Hva gjorde disse riktig da? Og hva har blitt gjort ellers? Dét er virkelig spørsmålet jeg mener man burde bruke en del energi på å finne ut av.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Hylekoret forlagte da at Bergersen og Hoftun måtte gå og...
Dem ble berget av kvalliken og fikk "heltestatus"
(hadde Glimt hatt en stang inn ifjor, så hadde kanskje Kåre vært helten til hylekoret nå)

Nå er Glimt en klubb som alltid har vært en berg og dalbane klubb og man har vel strengt tatt ikke ressursene eller tilhengerene som tilsier at man skal være noe mere. Jeg gleder meg som faen di gangene man overpresterer, er det som er sjarmen med klubben. En gang i blandt så presterer man som faen, og det er rått at en så liten klubb skal klare det. Det som er enda råere er at Glimt har nå gjort endel grep som andre klubber enda ikke har gjort, dette blir å merkes fremover.

Hadde Glimt prioritert som di fleste andre klubber sist vi var i tippeligaen, så hadde vi kanskje fortsatt vært der oppe. Men mest sansynlig så hadde Glimt ikke eksistert, dette blir bare spekulasjoner. Men den sesongen vi rykket ned, så ble økonomi et stort fokus.. Vi var vel faktisk en av klubbene i tippeligaen med best økonomisk resultat da. Hadde vi fex valgt en liten minus og økonomisk gambling som dem andre klubbene hadde, så trur jeg Trond Olsen og Birkir ville gjort at klubben fortsatt var der oppe.

Men siden vi ikke prioriterte som di andre klubbene så har vi faktisk en klubb som etter denne sesongen ( hvor flere spillere forlater klubben) har et luksusproblem, En god og sikker økonomi, ingen handlings restriksjoner og et hav av spillere å velge mellom fordi di andre klubbene må starte med jobben Glimt allerede har gjort.

Hele Glimt har gjort en kjempejobb for at vi supportere skal ha laget i all fremtid, og det er lagt til rette som faen for at man faktisk skal kunne få gode resultater fremover. Så jeg forstår ikke at hylekoret gang på gang skal lage kvalm. Glimt beit godt ifra seg ifjor, man var i toppen og hadde nesten kvallik. Jeg tipper Glimt blir å bite godt ifra seg iår og jeg. Skulle ønske at hele Glimt fikk den respekten og sjansen dem nå fortjener.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Krølle »

Taskeladdn wrote:Hylekoret forlagte da at Bergersen og Hoftun måtte gå og...
Hylekoret den gang bestod i første rekke av Bjørn Lund, som kun dager før kvaliken skrev at duoen burde sparkes. Det fikk Lund velfortjent mye pepper for, også her på forumet.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Nei jeg snakker om det vanlige hylekoret her inne på forumet jeg...
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Krølle »

Taskeladdn wrote:Nei jeg snakker om det vanlige hylekoret her inne på forumet jeg...
Der er jo du stormester.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Krølle wrote:Der er jo du stormester.
Takk takk, du viser dine snev av storhet selv til tider =)

Men et par mnd før det berømte innlegget til Bjørn Lund så starta hylekoret på nesten alle kamptråder, hvor det gikk på alt av kjeppjaging fra byen osv.. Altså i kjent glimtforum stil.. Det ble og etterhvært opprettet en egen tråd hvor folk lurte på om dem burde lede laget i kvalliken mot Odd..
Last edited by Taskeladdn on Fri Apr 08, 2011 2:41 pm, edited 2 times in total.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg fatter ikke hvorfor noen skal bli irritert over at man er uenig om Kåre er riktig mann eller ikke. Fremtiden vil jo vise det. Hvis Glimt-spillerne presterer dårligere av diskusjonen her inne blir jeg oppgitt, men jeg kan ikke tro at det er tilfelle. Man skulle tro at dette tente Kåre til å bevise at han er den beste trenern som Glimt kan ha nå...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote: Hvis Glimt-spillerne presterer dårligere av diskusjonen her inne blir jeg oppgitt, men jeg kan ikke tro at det er tilfelle.
La oss si at du jobber på en viktig fabrikk...
Det er mange som følger med på denne fabrikken, det er tilåmed folk som skriver om den og dem som jobber der på et forum... Du er ikke blandt di dyktigeste i denne fabrikken men du gjør no jobben din så godt du kan.. Desverre så er økonomien slik at du ikke har fått lønn på et par mnd, du er litt irritert. Du har faktisk kontrakt med denne fabrikken, og du gjør jobben din så godt du kan.. Hva faen skal du gjøre nå som du ikke får betalt regninger, eller vet med sikkerhet om du har noe jobb å møte opp til fremover. Du kommer hjem og finner ut at du skal lese litt på nett.. Er jo tross alt et forum ang arbeidsplassen din som er såppas usikker.. Kanskje det står noe positivt der..

Der finner du masse skriv om at du er udugelig, folk fatter ikke at du jobber der. Du burde si opp kontrakten din og forlate byen. Du har ingenting der å gjøre.

Trur du at dette ville få deg til å prestere bedre?
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Saklig diskusjon er sunt, og jeg setter stor pris på de argumentene som kommer både for og mot Ingebrigtsen selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i alt. Hvorfor begrepet hylekor skal dras frem vet jeg ikke, det er et dårlig uttrykk som ikke hører hjemme i en saklig diskusjon. Jegvil tørre å påstå at diskusjonen og argumentasjonen i denne tråden i stor grad er saklig, så la oss holde det slik istedet for å blande inn generalisering og dårlige hersketeknikker.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Gvandreassen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Gvandreassen »

Jeg er ikke veldig for sparking. Kontinuitet er det beste. Har alltid hatt sympati for Ingebrigtsen, og han slår meg som en klok type, som spillerne respekterer mer enn de frykter. Jeg vil gjerne ha Ingebrigtsen i Glimt, men da bør han begynne å forandre litt på ting.

Han bør for det første lære laget å spille korte pasninger langs bakken og bygge opp spill før vi slår den lange gjennombruddspasningen. ".Pass and move is the fabric of the game".

Han bør for det andre begynne å tenke mer på hvordan han setter opp laget og hvordan han former det iløpet av kampen.

For det tredje bør han begynne å bli litt mer åpen om hva som faktisk skjer på trening og hva som gikk galt/bra i kamp. Mye av den kritikken som kommer kunne ha vært unngått hadde vi visst hva han tenkte. Dette har blir påpekt før.

Hvis Kåre klarer å gjøre disse endringene, eventuelt noe lignende, så ønsker jeg at han blir på Myra. :glimt
Locked