Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Heltenjohn »

Kåre bør være såpass av gentelman at han lar seg sparke gratis, for så å spasere til NAV for å få utbetat "lønn.."
Men om han går/blir sparket, hvem da til å overta??
Cato Hansen - sterkt tvilende!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Hva Christian Berg sa nevnte jeg over. Ellers har AN snakket med Mads Torrissen og Ørjan Berg som begge sier at det som har blitt vist nå er altfor dårlig, men det indikeres ikke at Kåre er på vei ut.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Nilzo »

bjornage wrote:AN sier det vil koste 3 millioner å gi Kåre sparken, så jeg tror nok ikke han drar noe sted.
Seriøst? Hvor god kontrakt har han egentlig??
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

http://www.an.no/glimt/article5211506.ece
Glimt har trukket 22.676 tilskuere til sammen på sine åtte hjemmekamper. Det er en svikt på 5.324 tilskuere sammenlignet med budsjettet (3.500 omsatte billetter per kamp.)
Tenker vi oss et snitt på 100 kroner per billett (som er et bevist underestimat), så snakket vi 532.400 i direkte tap på tilskuersvikten, HALVVEIS i fjorårets sesong. Man kan jo anta at vi tapte ca 1 million i tapte billettinntekter ifjor.. Nå vet jeg ikke hva det budsjetteres med i år, men om trenden fortsetter vil vi nok ligge på rundt 2000 i snitt i år. Det er solgt langt færre sesongkort, noe som gjør at tallene ikke blir kunstige høye..

Som det står i artikkelen ble det solgt 2857 billetter til den kampen mot Tromsdalen, men det reelle tallet var 1500.. Siden vi ikke har så mange sesongkort å støtte oss på i år, vil snittet bli enda lavere enn fjoråret..

Er det noen som vet hvilket tilskuertall det budsjetteres med?
Førr Evig!
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Ola »

dalers wrote:
bjornage wrote:AN sier det vil koste 3 millioner å gi Kåre sparken, så jeg tror nok ikke han drar noe sted.
Det koster 3 millioner å la Kåre sitte ut kontraktstiden. Og et nedrykk?? HVA gjør Nordlandsglimt??
Enig med Dalers,
bare tilskuersvikten vi kommer til å oppleve vil inneværende sesong beløpe seg p mer enn de 3 mill.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mr Bean »

Panikken begynner og bre seg ????

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7599587


La oss leve i håpet .. :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Nilzo »

"vi har begrensede økonomiske ressurser som gjør at vi ikke kan kjøpe oss ut av problemene i full fart. Nå må vi stramme oss opp og gjøre det vi kan gjøre noe med akkurat nå, sier Torrisen."

Her sier han jo at de ikke har råd til å sparke Ingebrigtsen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Glimt med sin fantastiske økonomiske spiral. Har ikke råd til å sparke han nå, så vi reduserer heller inntekten med en gitt sum hver måned de neste to/tre (?) sesongene..
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

SKJER med at det blir dobbelpost..
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mr Bean »

Re Nilzo:

Tror det må han si uansett før at noe er avklart... Så de ikke får han KI på nakken ???
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

ingen87 wrote:
Er det noen som vet hvilket tilskuertall det budsjetteres med?
2500 i følge NRK.no
Og etter første kampen så ligger de på snittet, 2486 mot Sandefjord
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Det må jo være ganske ille å være Kåre i Bodø sånn som situasjonen er. Skulle ønske det kunne komme en eller annen løsning hvor han kan gå på dagen og evt få lønn ut året. Så kan Cato overta og vi kan få inn Stig som assistent.
Evt at ledelsen i Glimt og Ranheim kan gjøre en byttehandel.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Da får vi se mot Hamkam hvor mange som finner veien. Jeg tror ikke vi kommer opp mot det tilskuertallet igjen denne sesongen (med unntak av 16 mai kampen).
Førr Evig!
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Wendigo »

Det 3millioners regnestykket kjøper jeg ikke i det hele tatt.

Selv med 1mill i årslønnn inkl. feriepenger blir det ikke mer enn 2MNOK selv med arbeidsgiveravgift. (normalt legger man på godt med ekstra kost til sosiale utgifter, men dette er tilnærmet irrelevant for en avtale man faktisk har avsluttet).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Det snakkes mye om at vi har et ungt og urutinert lag, derfor må Ingebrigtsen få tid før dette laget vil prestere. Jeg mener dette er bortforklaringer, som kanskje bunner i et ønske om at det finnes gode unnskyldninger for det uføret vi har havnet i.

Jeg har satt meg ned og regnet ut snittalderen i troppen på alle Adeccoligaklubbene. Kilder er klubbenes egne sider, alltidfotball.no, samt skattelister(!) og wikipedia. Alle spillernes alder er satt til den alderen de fyller i løpet av 2011. Løv/Ham ble det et noe tynt grunnlag på grunnet manglende data på enkelte spillere. Dokumentasjon har jeg på excel dersom noen tror jeg har funnet på dette.

Har også tenkt å regne ut snittalderen i start-11eren i en gitt serierunde, men har ikke tid til det akkurat nå.

1 Hødd 22,26
2 Asker 22,67
3 Alta 22,88
4 KIL 23,36
5 Løv/Ham 23,61
6 HamKam 23,68
7 Randaberg 23,73
8 Sandefjord 23,95
9 Nybergsund 24,55
10 Bryne 24,73
11 Glimt 24,95
12 Mjøndalen 25,04
13 Strømmen 25,05
14 Ranheim 25,27
15 Sandnes/Ulf 25,6
16 Hønefoss 27,71

Jeg synes dette viser ganske tydelig at unnskyldningen om ungt og urutinert lag ikke holder. I tillegg har vi faktisk ganske mange på laget med Tippeligaerfaring..
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

Jeg vil anta at tremillionersbeløpet enter er spekulering, eller kommer fra en eventuell sparken-klausul i kontrakten.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Nilzo wrote:
bjornage wrote:AN sier det vil koste 3 millioner å gi Kåre sparken, så jeg tror nok ikke han drar noe sted.
Seriøst? Hvor god kontrakt har han egentlig??
Relativt sett en god kontrakt, sammenlignet med klubbene rundt oss nå er den god. Sammenlignet med de som var rundt oss da Kåre fikk kontrakten er den ikke allverdens. Styret hadde åpenbart veldig god tro på han da han får en sånn kontrakt etter et nedrykk. Selvfølgelig ikke Kåres feil, men heller nok en indikator for hvor langt klubben var ute å kjøre med pengesekken på denne tiden.

Når det er sagt er det slettes ikke noe som er eksklusivt for Glimt, Kåre hadde fremdeles en nokså høy stjerne i fotballnorge etter 08-sesongen og han ble sett på av mange som en som på sikt skulle ta over RBK. Da er det ikke så rart at de ville holde på han.

At han derimot fikk en så lang kontrakt..vel, det er lett å være etterpåklok, men i fotballen generelt er det galskap at trenerne får så lange kontrakter når de ikke er i nærheten av å ha råd til å avslutte avtalen om det skulle gå skeis. Tom Nordlie må ha norgesrekord i inntekt fra sluttpakker, og likevel får han gang på gang de samme kontraktene - og han er slettes ikke den eneste. Fra trenerens standpunkt skjønner jeg at absolutt at de vil ha en noenlunde forutsigbar fremtid med tanke på lønn og situasjon, men sett fra klubbenes synspunkt er det absolutt ikke rom for sånt i en prestasjonsrettet bedrift.

Nå sitter vi i saksa dessverre, men det er ikke Kåres skyld. Hadde det vært edruelige mennesker som hadde forhandlet frem avtalen ville det aldri gått så langt som det har gått.
Last edited by bjornage on Mon Apr 18, 2011 11:37 am, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

For alderssammensetninga i ei lita gruppe mennesker, så er vel medianen et bedre mål enn gjennomsnittet? Hilsen mattelærer.

EDIT: Ved årsskiftet var medianalderen for den nåværende stallen minus Bjørnbakk 24 år.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

tjongs wrote:Jeg synes dette viser ganske tydelig at unnskyldningen om ungt og urutinert lag ikke holder. I tillegg har vi faktisk ganske mange på laget med Tippeligaerfaring..
Jeg er enig der. De aller fleste har solid Adecco- og tippeligaerfaring, med unntak av Erlend Robertsen og de unge som ikke spiller.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Crazy horse »

Er det mulig med et rollebytte? Cato som hovedtrener og Kåre assistent? Eller er det å bryte kontrakten fra Glimts side? Vet det ikke er en helt heldig løsning, men da slipper man å sparke treneren. Spent på hva uttalelsen Torrisen snakker om, vil bli. Fint at det reageres på et eller annet vis fra styrets side.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

nja, vil tror at så lenge rollen din er definert i kontrakten, så må man vel enten forhandle om ny kontrakt(og dermed ny rolle), eller gi vedkommende sparken, eller beholde han.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Nilzo »

Vell, i denne kampen så tror jeg faktisk at sandnes/ulf hadde et eldre mannskap enn det Glimt hadde, men det er ingen unnskyldning.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Crazy horse wrote:Er det mulig med et rollebytte? Cato som hovedtrener og Kåre assistent? Eller er det å bryte kontrakten fra Glimts side? Vet det ikke er en helt heldig løsning, men da slipper man å sparke treneren.
Dersom skillet mellom hovedtrener og assistenttrener er så skarpt at et rollebytte vil medføre en vesentlig endring av metodene i den sportslige avdelinga, så er det også grunn til å bli skremt over organiseringa. Nå føler jeg at jeg maser om dette, men; det er vel en grunn til at det kalles trenerteam?

Er på tide at klubben evalueres ovenfra og ned, nedenfra og opp, fra høyre mot venstre og fra innsida og ut. Og at CB sier at det ikke er tida for å vurdere treneren ... det var det tid for allerede for halvanna år sia.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Før i tida når jeg hadde en stri tørn med laget mitt på CM så gikk jeg på ferie og lot ass.manageren min ta over laget i en måneds tid. Det ga gode resultater, ihvertfall fram til jeg tok over laget igjen. Kanskje en slik løsning kunne fungert i Glimt? Kåre tar seg en lang og god ferie på Mallorca og Cato Hansen styrer laget fram til sommeren, så skraper man sammen en sluttpakke til Kåre i mellomtiden.

(Og ja, jeg har gått over til FM og er mye bedre manager nå enn da.)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Kåre vil jo miste ansikt totalt om han plutselig skulle bli assistenten i teamet, så det er vel lite sannsynlig.
Locked