Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Glimtfan wrote:Det er vel ingen her som ønsker seg hvem som helst.
Her har jeg en glimrende kandidat, som har vært spillerutvikler i Lyn og har bare fått positive tilbakemedlinger. Han er nå ansatt som trener på deltid i FK Leknes. Har vendt tilbake til Lofoten etter 7 år i Lyn.

http://www.ballstad-fotball.origo.no/-/ ... utte-jente
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by rayray80 »

Dette er nok det som skjer:

Pga økonomi kommer ikke Kåre til å få sparken, han er en dyktig trener, men mulig han ikke klarer å få alt ut av spillerne som også spiller med høye skuldrer.
Etter dette møtet som skal være nå blir det bestemt å finne ut av hva som mangler, hvorfor man taper kamper og hvorfor man presterer så mye dårligere på bortebane enn på Aspmyra.

Trener-team kommer til å bli innkalt for å få vite hva som skal gjøres for å snu denne trenden.
Til slutt kommer spillergruppen til å bli kaldt inn, for å snakke om:
hvorfor de ikke presterer slik dem gjorde i sessongoppkjøringa, hva skal til for å snu trenden og hvem er med for å snu hele trenden. Det må være spillere som ønsker å blø for drakta.

Når dette er sagt, så tror jeg faktisk dette møtet er viktig, og at det blir litt større sak i hele landet angående hvordan glimt presterer, dette vil sende en vekker.

Neste kamp vinner glimt, det er jeg helt sikker på, også har vi jo Jonas i mål, som kommer til holde buret rent, da faller det en rimelig trygghet bakover, forsvaret får mer ro og orden, dette flytter seg fremover til midtbanen som også kan få gjort sine ting fremover istede for å bare tenke bakover, og da har de 3 på topp bare en oppgave, få ballen i nota.

Trygghet er nok muligens nøkkelen her..

En annen ting er jo at alle her, iallefall 80% sier at Kåre må gå, men hvem i all verden skal ta over?? Har ikke hørt noe om det. Eneste jeg har hørt er Knut Tørmum. men han får garantert ny kontrakt i start, og ikke er han arbeidsledig nå... så..
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

rayray80 wrote:80% sier at Kåre må gå, men hvem i all verden skal ta over?? Har ikke hørt noe om det. Eneste jeg har hørt er Knut Tørmum.
Du trenger ikke lete mye i denne tråden før du ser en rekke trenerforslag. Ikke mange er veldig sannsynlige, men likevel.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

rayray80 wrote:

En annen ting er jo at alle her, iallefall 80% sier at Kåre må gå, men hvem i all verden skal ta over?? Har ikke hørt noe om det.
Så hvis man ikke som supporter har en ny trener klar så skal man ikke kunne mene at Kåre ikke er rett person?? Det er da ikke en supporters oppgave å komme opp med alternativene, det må da klubben selv klare hvis de mener at Kåre skal sparkes. Det argumentet blir for dumt. Er jo nesten som om hvis jeg leverer bilen på verksted med feil, og ikke kan si hva jeg mener bør gjøres med den, så kan heller ikke verkstedet gjøre noe. Det er jo jeg som påstår det er en feil.

Hvis ikke Glimt etter en prossess ikke klarer å finne en trener som de mener er kapabel til å ta over, ja så har de ett problem. Dette problemet vil jo uansett dukke opp etter neste sesong, da forsvinner Kåre ut døra (Ja, jeg mener det er en utopi at han forlenger kontrakten). Det finnes massevis av dyktige trenere som kan overta midlertidig ut sesongen. Det er jeg sikker på..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Et økonomisk motiv for å holde på Kåre er ikke lenger et godt argument, de utrolig dårlige sportslige resultatene under Kåre påvirker inntektene så mye at det er lite sannsynlig at et trenerskifte ikke vil motvirke dette. Det man da betaler i "dobbelt lønn" vil fort veies opp for økte inntekter som følge av sportslig bedring, for det kan umulig gjøres å prestere like dårlig som Glimt gjør under Kåre.
Kåre må bort!
Gvandreassen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Gvandreassen »

- Dersom Kåre Ingebrigtsen skulle trekke seg, eller få sparken, er du en aktuell kandidat til å ta over treneransvaret?

- Nei, det er jeg ikke. Jeg har ikke de trenerkvalitetene som trengs, avslutter Berg.
Så legger vi den bak oss. Er enig i at Kåre må gå. Han virker som en grei kar, men han er ikke god nok. Spørsmålet er, hvem stiller vi som supportere oss bak som et alternativ? Hvem er det beste alternativet?
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Det er kan være et godt argument (og slik jeg ser det, det eneste argumentet). Har man ikke 3 mill, og det koster 3 mill så har man faktisk ikke råd.. Det har blitt hostet opp mye penger, og med mye "surmuling" blant mannen på gata. Dersom Glimt sparker Kåre nå til prislappen av 3 millioner, så vil det skape oppstandelse!

Dersom man har 3 mill, og bare vurderer hvordan man skal anvende pengene, så er det som du sier et j**** dårlig argument å ikke sparke Kåre! Man kan tape mange millioner på å ikke sparke Kåre nå! Finnes det 3 mill disponibelt, så for all del, BRUK DEM! Dette kalles ei langsiktig økonomisk løsning!

Dessuten bør ansettelsen være i en slik grad at det skaper entusiasme! Slik at det faktisk kommer flere folk på kampene, og ikke færre som en del av "resignasjonsansettelse"..

Igår var forresten første gang at jeg prefererte Liverpool fremfor Bodø/Glimt når kampene koliderer! Sjukt!? :oops:

Alternativ som Tom-Kåre kunne vært ei grei midlertidig løsning! Tror det er vanskelig å skaffe dyktige folk midt under sesongen! Tom Kåre med Runar/Stig/Ørjan som assistent, hadde ihvertfall skapt entusiasme! :)
Førr Evig!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by BoForPres »

Kesseboy wrote:Mitt eneste ufravikelige krav i denne sammenhengen er at organisasjonen går seg sjøl etter i sømmene (eller aller helst at noen utenfra gjør det) for å finne ut hvorfor det skulle gå så langt.
Organisasjonen? Er vel nok å granske det sportslige!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Shredd »

Om Kåre ikke akter å gå, så burde han i allefall ta initativ til å få inn ekstern hjelp på de områder som overhode ikke fungerer, mentalt f.eks. Og det av sin egen lomme. Blant annet kan han jo ta seg en tur rundt i de mindre klubbene i byen å ta en titt på motiverings arbeidet der. F.eks Tommy Hansen ser jo ut til å få mye godt ut av ungguttene i Junkeren.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Noen Berg burde ikke være aktuell.

Jeg ser Aasmund Bjørkan som en knakenes god kandidat og forstår ikke hvorfor han ikke har blitt lansert tydelig av AN.
Gvandreassen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Gvandreassen »

Han er ikke et alternativ vil jeg si av den enkle grunn; Han har nettopp signert for Ranheim, han drar ikke med det første. Jeg vil virkelig ha Bjørkan til Glimt, men det er "out of the question" nå. Da måtte vi kjøpt han fri fra kontrakten, lønna han og kjøpt Kåre fri. Dyrt.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Kommer vi til å få noen nyheter fra styremøtet i løpet av dagen mon tro?
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Går det an å å leke med en tanke om byttehandel, eller er fotball for kompleks til at noe slikt overhode har mulighet til å inntreffe? Leker likevel med tanken om byttehandel med Bjørkan og Kåre! :D hehe.. Åssa var ungdomskordinator i Glimt da jeg spilte der, og med tanke på hvor urutinert og hvor ungt lag vi har, vil jeg påstå at det ikke finnes noen bedre mann for oppdraget enn Åssa (som i teorien kan være?)..
Førr Evig!
Gvandreassen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Gvandreassen »

Problemet er; Vil Ranheim bytte vekk en talentfull trener med en lang karriere foran seg mot en trener som ikke får ting til?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Ranheim er neppe i posisjon til å nekte Bjørkan en overgang, vil han, så kommer han nok. Kåre er de neppe villig til å ta i mot i retur.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:Det som er sikkert er at Kåre ikke har det som trengs, det har prestasjonene med han som trener bevist. Han har fått så mange sjanser, at jeg helt har mistet tellingen. Vi ble i går knust av tegneserielaget Sandnes-Ulf og tapte fortjent mot Hødd i åpningen, det er direkte pinlig og kommer i kjølvannet av to MEGET svake sesonger. Dårlige unnskyldninger om underlag, rutine/aldre og pengeproblemer er for dumt.
Det mest skremmende er måten vi taper. Kan knapt telle 5 kvalifiserte målsjangser på 3 kamper!!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by BoForPres »

ingen87 wrote:Det har blitt hostet opp mye penger, og med mye "surmuling" blant mannen på gata. Dersom Glimt sparker Kåre nå til prislappen av 3 millioner, så vil det skape oppstandelse!
Hvis Kåre sparkes vil de for alt det er verdt holde en eventuell sluttpakke hemmelig for offentligheten.
Alternativt bli enig med Kåre om at Glimt kan gå ut i media å si at det var kostnadsfritt. Enighet om avskjed.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

hvis Kåre sparker så må alt fram i lyset, her kan vi ikke ha at klubben går tilbake til at alt skal ordnes på bakrommet, da vil i hvert fall redningsaksjonen ha vært forgjeves!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

MhepA wrote:Hvis han nå enda hadde sagt at målet var å kjempe for å holde plassen så hadde man ikke trengt å bli så jævlig skuffe heller.
Sa ikke Kåre nettopp det tidligere i vinter? Før han ble korrigert i media av kaptein, markedssjef, styreleder og supportere?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Og litt seg selv også.

Jeg har ingen problemer med at Glimt taper så lenge det ihvertfall blir gjort forsøk for å unngå det utpå banen...
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

bjornage wrote:
Jeg har ingen problemer med at Glimt taper
Det har tydeligvis ikke Kåre heller.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Jeg forstår ikke helt den demoniseringa av mannen, jeg ... skjønner at folk er skuffa, og vil ha bytta ham ut, men når folk begynner med trønderkonspirasjonen, da ramler jeg av.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Du kan jo begynne med å ta en spøk så skjønner du kanskje. :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

han er vel en demon siden han ikke har vunnet Vm, CL og TL med Glimt...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Re Boombadilla:

Ingen forventer at vi skal vinne VM (for klubblag antar jeg), CL og TL. Det virker jo rett og slett som du ikke har mer seriøst å komme med når du kommer med sånt tull. Synes du vi presterer godt nok?
Så, for å rette diskusjonen tilbake på et saklig spor, så ser jeg gjerne at du kan komme med dine argumenter for at vi skal beholde Ingebrigtsen.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Locked