Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Glimtfan wrote: Åssa fikk mye ut av Alta og ligger nå i toppen med Ranheim, til tross for at Ranheim har hatt et relativt tøft program hittil.
I tillegg mistet Ranheim 7-8 spillere fra førstelaget i fjor. Var tippet som dumpekandidat p.g.a det, samt at det er et reint amatørlag hvor de fleste spillerne har jobb ved siden av. Har sagt det tidligere at Åssa er det største trenertalentet i Norge i dag. Snakket forøvring med Lars Tjernås her om dagen, han var direkte imponert over hva han har fått til. At Glimt ikke kjente sin besøkelsestid når han vendte tilbake til Bodø fra Alta, ja det er en skam.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Åssa er bare å glemme i denne omgang. Han er kanskje tilgjengelig i fremtiden, men vi hadde ikke mulighet til å hente han i vinter så da får vi håpe på at muligheten kan dukke opp senere om han fortsetter i samme stil som før.

Hadde vært positiv til at Staurvik tok over sesongen av samme grunn som at jeg ville vært positiv til bestemor på 79 som glimttrener. Så lenge vi slipper Kåre er jeg positiv, for nå er bunnen nådd. Gruer meg nesten litt til 16. mai og tomme tribuner nå. Kan sikkert spise meg mett på sushi ihvertfall.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

RaymondEngmark wrote:Jeg slenger meg på hva andre har sagt i mellomtiden. Vi kan ikke drive med å fabrikere "andre problemer" for å unnskylde Kåre.
Her er jo ikke snakk om å unnskylde noen ting som helst. Her er snakk om en interesse for å finne ut hva det er som ligger bak, uten å gripe til "Kåre må ta sin hatt og gå".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Ville Lehtinen »

Jeg gir egentlig blaffen i hva vi kan vente oss av resultater med en annen trener. Det viktigste nå er å vise at klubben tar grep for å endre på situasjonen, og jeg kan egentlig ikke se hvordan det kan gjøres på andre måter enn å skifte ut den som er øverste sportslige ansvarlig i klubben. Ovenfor mannen i gata i Bodø ser jo Glimt ut som en skute helt uten styring nå, som bare har tatt ned alt av seil og ror og skurer avgårde uten å styre noe som helst, og det er ikke slik man lokker folk til Aspmyra.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Kesseboy:

Jeg mente ikke å kritisere initsiativet ditt på noen måte, jeg er enig i at det kan være verdt å undersøke om det liggere mere bak. Men jeg er ikke sikker på at det er noe svar, og vi må gjøre som bilmekanikere - bytt ut det du vet er feil, før du feilsøker videre.

Glimt som vi kjenner det i dag er en del av perioden 1992-2011. 90-tallet var jo Hawaii for hele fotballnorge, og virkelig en tid hvilken som helst askeladd kunne nå frem. F.eks Stridheim og Hødd var eksempler på det. Så fulgte det flere år med uheldige treneransettelser, så kom Benn Eidissen og rotet det meste til, så kom det økonomiske utfordringer - og nå sitter vi med hva som ser ut til å være en dårlig trener.

Det jeg skal frem til er at det er mye som har vært byttet ut eller ryddet opp i. Økonomien er på plass, det er Nord-Norske spillere. Nårtid sist så du en ravende full Glimt-spiller i glasshuset? I allefall har ikke jeg hørt om det på lenge.

Slik det ser ut nå, så er det mye som peker på at Kåre er problemet. Og jeg tror det kan være smart å prøve en ny trener før vi begynner å se på andre ting, når tross alt så mange ting er tatt tak i.
Kristatistisk
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Styret VET at Kåre må gå. Jeg tror de vil ha alt på plass før det skjer. Økonomi/trener m.m.

Et Glimt som ingen bryr seg om koster MYE MER enn å la Kåre gå ut kontraktstiden. Dette er i ferd med å ødelegge klubben. Om Kåre har skylda eller ei vites ikke, men det ser ihvertfall ikke ut som spillerne orker å yte noe særlig for at han skal få beholde jobben sin...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Kanskje AN kunne blitt litt tøffere? I 2007 holdte Sandefjords blad en annonym avstemming blant spillergruppa i SF, som avslørte at 15 av 19 spillere ville skifte ut treneren.

http://fotball.ba-avis.no/forstediv/article94559.ece

Selvfølgelig, slikt kan skape oppstyr. Har sett hvordan noen reagerte mot artikkelen her da den kom.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Regner med AN intensiverer Kåre-debatten nå. De har vært rimelig kritiske i det siste, regner med Bjørn Lund kommer med noen sleivspark i morgen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

Glimtfan, uten å diskutere alt annet som er nevnt her i tråden, er du sikker på at eventuelle utbetalinger til Kåre kan deles opp ut over kontraktperioden? Slik jeg leser AML og gjeldene rettspraksis så mener jeg at han har krav på å få alt utbetalt på en gang, uten å være skråsikker selvsagt.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

bjornage wrote:Regner med AN intensiverer Kåre-debatten nå. De har vært rimelig kritiske i det siste, regner med Bjørn Lund kommer med noen sleivspark i morgen.
Du regner med Bjørn Lund gjentar sitt krav om å hente inn Stig Johansen som spiller igjen, mener du? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Bjørn Lund ja, han er vell veldig aktiv i kommentarfeltet på an.no ;)
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Pipp »

Boombadila wrote:Slik jeg leser AML og gjeldene rettspraksis så mener jeg at han har krav på å få alt utbetalt på en gang, uten å være skråsikker selvsagt.
Ved dom har han krav på å få alt utbetalt på en gang. Dersom det blir et forlik kan det avtales utbetaling etterhvert. Glimt trenger ikke ta alt i en smell i regnskapene sine. Kostnadene ved en utbetaling kan fordeles over tid.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by J I P »

hmm - det føles litt tungt å være Glimtsupporter på Østlandet.
Siste seier var mot Lyn 12. Juli 2009.

Når vi spiller neste kamp her nede - Søndag 5. Juni - da vil det være 693 dager siden.

Det begynner å bli veldig veldig lenge siden siste seier her nede . :cry:
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by BoForPres »

J I P wrote:hmm - det føles litt tungt å være Glimtsupporter på Østlandet.
Siste seier var mot Lyn 12. Juli 2009.

Når vi spiller neste kamp her nede - Søndag 5. Juni - da vil det være 693 dager siden.

Det begynner å bli veldig veldig lenge siden siste seier her nede . :cry:
Jeg var der! Kanskje løsningen er å sende meg på ALLE bortekampene. Årets Glimtaksjon: "Få BoForPres på bortekamp" :D
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

J I P wrote:hmm - det føles litt tungt å være Glimtsupporter på Østlandet.
Siste seier var mot Lyn 12. Juli 2009.

Når vi spiller neste kamp her nede - Søndag 5. Juni - da vil det være 693 dager siden.

Det begynner å bli veldig veldig lenge siden siste seier her nede . :cry:
Den kampen var mot et lag som var tungt konkurstruet og endte desidert sist på tabellen med negativ målforskjell på 30 mål og skarve 16 poeng. Det er nesten sånn at man ikke kan telle den med. Forrige borteseier i serien før den igjen var i november 2008 på Lerkendal...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

En kjapp titt på bortetabellene på altomfotball.no viser at vi i seriesammenheng vant totalt 8 bortekamper i 2008, 2009, 2010 og så langt i 2011. Er vi norges dårligste bortelag?

Vi vant 3 i 2008 (men fikk til gjengjeld 9-3-1 i hjemmekampene), vant 1 og tapte 9 i 2009 (-20 i målforskjell) og vi vant 4 bortekamper i fjor, alle kom på tampen av sesongen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Scoringen i Lyn-kampen var også et selvmål. :roll:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Forresten:

Kåre takker ikke tilreisende supportere etter kampen, og ifølge glimt.no fikk ikke webredaksjonen tak i Kåre etter kampen og intervjuet derfor Gaute Larsen. (Teksten om at Kåre ikke var tilgjengelig er forøvrig fjernet nå fra artikkelen, pussig nok) Har han resignert nå? Eller orker han ikke bare å få kritiske spørsmål lengre?
Gaute Larsen wrote:Jeg synes faktisk at Glimt er ett godt lag, og når dere får tilbake flere av de skadede spillerene vil selvtillitten komme med flere seire.
Er det dèt som blir neste unnskyldning? For mange skader?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote:Samtidig har vi en trener som har Glimt som et trinn i sin RBK stige.
I påska fikk jeg høre at Kåre akkurat har kjøpt seg hus i Bodø, og nå er etablert med sin ikke helt ukjente samboer. Jeg tipper det hadde vært enklere for Kåre og Glimt å skille lag om ikke dette var en del av bildet. Synes det er såpass mange saklige argumenter mot ham at vi kan forholde oss for gode til å påstå at han kun ser på Glimt som en mellomstasjon, at han går rundt i gatene og ler av ondskapsfull trønderfryd fordi han har ødelagt en tradisjonsrik klubb, og annet tøv.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

At han vil til RBK skulle i utgangspunktet bare være et positivt mål for Glimt. Nå har han nok ødelagt alle muligheter for å bli RBK-trener i nær (og sikkert fjern) framtid.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

Synes denne er like fornøyelig å se på hver gang Glimt går på et nytt "uforklarlig" bortetap:

http://www.youtube.com/watch?v=7AXycB-KUkE
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Parelius »

:lol:
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Josse »

Da var Sandefjordtreneren sparka, håper vi er neste..
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Der var Walker ute av Sandefjord. Hvor lenge må vi vente?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Og det murres i Sandnes etter en svak start..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Locked