Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Mjh wrote:Der var Walker ute av Sandefjord. Hvor lenge må vi vente?
Jeg tror 16.mai-kampen blir vinn eller forsvinn for Kåre. Glimt tåler ikke enda en ydmykelse, og ihvertfall ikke på det som skal være den store festdagen for fotball. Hvis det i det hele tatt dukker opp folk på kamp. Med mindre Skarp slås med tresifret antall mål tror jeg neppe det blir mer enn 3000 på aspmyra, og da er jeg kanskje litt i overkant optimistisk.

Når det gjelder det økonomiske klarer de nok å finansiere det på en eller annen måte, for å gå 6 kamper på rad uten å vinne fra start av er helt uakseptabelt - uansett hvem treneren måtte være.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Den treneren jeg ser mest opp til om dagen er hockeylandslagssjef Roy Johansen. Han har fokusert KUN på de spillere han har tilgjengelig til tross for mannefall av de beste før mesterskapet. På spørsmål om hva som ligger til grunn for suksessen svarer han: Innstilling til idretten!

På slutten av 2009 når nedrykket nærmest var et faktum for Glimt så sluttet Kåre å uttale seg til media. Da tok Bentis over. Nå ser det ut som han trekker seg tilbake igjen. Karaktersvikt kaller jeg det.....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

http://www.sb.no/sport/walker-er-ferdig-i-sf-1.6221524

Walker fikk sparken i Sandefjord ja. Reaksjonen hans er faktisk lik mye av det vi spekulerer i skulle klubben sparke Kåre. Styret i klubben mener at resultatene ikke står i stil med klubbens ambisjoner og potensial, og gir Walker sparken.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Situasjonen i Sandefjord er ganske lik den i Glimt. Laget rykte opp, fikk en knallsesong, solgte nøkkelspillere og rykka ned. I tillegg var det vel økonomisk rot i klubben ifjor? Walker får sparken etter en dårlig start på første sesong i Adecco, Kåre sitter etter å ha ført Glimt i sumpa i Adecco på andre sesongen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Ifølge en kommentar på FB, så jobbes det med en løsning men at det mangler litt penger på å få det til. Hvis dette stemmer så er det ingen gunstig situasjon, treneren og spillerne vet at han ikke har tillit i styret, og vil forsvinne. Man må bare bente til man får samlet inn nok penger først...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Frodo: Er dette en kommentar som ligger "åpen" for alle?

Skulle så gjerne sett at Kåre hadde tatt hatten sin og gått NÅ. Presentasjon av ny trener kunne fort ha ført til 1000 ekstra på 16.mai. Nå tror jeg mange nekter å ta turen i rein protest.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

Walker er jo ledig nå, kanskje vi kjører stolleken?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

mortsto wrote:Frodo: Er dette en kommentar som ligger "åpen" for alle?

Skulle så gjerne sett at Kåre hadde tatt hatten sin og gått NÅ. Presentasjon av ny trener kunne fort ha ført til 1000 ekstra på 16.mai. Nå tror jeg mange nekter å ta turen i rein protest.
Protest og protest..den gemene hop bryr seg ikke så langt. I Bodø er fotball ren underholdning og hvis Glimt ikke underholder kommer ikke folk på kamp, da sitter de heller hjemme og ser premier league med et halvt øye med Glimt på nrk.no.

For å få gode tilskuertall trenger ikke Glimt bare poeng, men de må først og fremst spille god fotball. Jeg har en liten teori om at Glimt ikke ville fått noen eksepsjonelle tilskuertall selv om gutta spilte kynisk, kjedelig og effektiv fotball med 1-0-seire over hele linja. Litt som Tromsø Idrettslag som bare klarer å dra inn skarve 4000 på hjemmekampene sine selv om de gjør det veldig bra i tippeligaen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Vi er vel ikke istand til å velge og vrake, men jeg håper ikke Walker kommer nordover. Tror fort en trener "utenfra" kan bli en ny Oppjordsmoen sånn som ståa er. Selv om jeg tror en sekk poteter med svart og gul treningsjakke kunne gjort det like bra som Kåre, håper jeg det kan komme inn noen som kjenner byen og filosofien og som vet hva som må til. Burde ikke Nordmark være interessert i å redde "ettermælet" sitt i norsk toppfotball?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Slik situasjonen er nå, så spiller vi kjedelig fotball og taper. Ingenting er verre enn det.
Vi har spillermaterialet til å spille underholdende fotball og vinne de fleste kampene, i alle fall i adeccoligaen.

Hvis ikke styret sparker KI nå, så har de rett og slett ikke kompetanse. Vi har ikke råd til å beholde KI og han har fått alt for mange sjanser uten at vi ser noen form for forbedring. Vi har scoret 2 usle mål, begge på hjemmebane, på bortebane har vi 0-7 i målforskjell, det er nesten skandaløst for et lag som skal kjempe i toppen.
Hvis noen i det hele tatt tror at KI kan være rett mann for Glimt, så vil jeg påstå at de ikke har fnugg av peiling på fotball. Skal vi få noen opptur må KI vekk fra Glimt, det er ikke sikkert det alene er nok, men det er i alle fall utenkelig med noen opptur hvor KI er ved roret.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by gavharr »

Æsj... Har gledet meg i hele dag til å komme hjem fra jobb, fordi jeg trodde det skulle være noe nytt om trenersituasjonen.... Her er det bare det samme gamle :(
Kan ikke Glimt bare finne frem telefonen og ringe André Bergdølmo!?

Han tar jobben langt billigere enn Kåre, i tillegg til at jeg vedder gjelda mi på at han er en 500 ganger bedre motivator!!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

jeg har ikke lyst på mer gjeld...

Men slik jeg har forstått det må Bergdølmo kjøpes ut?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Når det gjelder lønn, så tror jeg man kan finne frem 15-20 gode kandidater i inn og utland som krever mindre enn det KI får betalt i dag.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ecke »

Jeg tror som andre at han heter TKS, og snart spiller vi nok også 4-2-1-3 :roll:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

bjornage wrote:Litt som Tromsø Idrettslag som bare klarer å dra inn skarve 4000 på hjemmekampene sine selv om de gjør det veldig bra i tippeligaen.
4.000 er ikke "skarve" i Tromsø-sammenheng, det er et veldig bra tall. Har sagt det før, og kan gjerne gjenta det; TILs tilskuertall kan ikke sammenliknes direkte med byens innbyggertall. Tromsø er antakelig den byen i Norge foruten Oslo med høyest andel "innflyttere", altså folk som ikke har noen naturlig grunn til å heie på TIL. Det reelle grunnlaget TIL har for å trekke hjemmepublikum er betydelig lavere enn de 68.000 innbyggerne byen er registrert med. I tillegg er det "tomt" for folk fra bygrensen og i en radius på tre timers kjøring. Når TIL drar 4.000 er det helt i Norgestoppen ifht oppslutning av hjemmepublikum.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by gavharr »

Boombadila wrote: Men slik jeg har forstått det må Bergdølmo kjøpes ut?
Mulig det, men tror ikke Bergdølmo har verdens største inntekt som junior elite-trener, og
dessuten har han nok veldig på en større utfordring!
Tror glimt hadde hatt godt av en person litt utenifra, som kan komme med nye impulser og perspektiver på ting.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

tja, men han er vel strengt tatt enda et ubeskrevet blad, noe som beskriver samtlige trenere hos glimt siden årtusenskiftet...

Men det er jo en avveining styret må ta, hvis de kommer fram til at de skal bytte trener, og det er jo hvorvidt man skal satse på en fra egne rekker, finne enda en "ukjent" en utenfra eller et mer etablert navn.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Frodo Baggins wrote:Ifølge en kommentar på FB, så jobbes det med en løsning men at det mangler litt penger på å få det til.
Nå tuller du, ifølge dommedagsprofetene så har jo Glimt mer enn nok penger til å få sparket Kåre og inn med en ny.
Kan da ikke mangle penger da? :lol:
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

Forresten, kanskje Hareide blir ledig på markedet etter kveldens kamp?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Aspmyra »

"Når TIL drar 4.000 er det helt i Norgestoppen ifht oppslutning av hjemmepublikum." Det stemmer vel ikke helt...

Hvorfor blir Andre Bergdølmo nevnt som en mulig trenerkandidat? Hvilke klubber har han trent før? Ingen på toppnivå i Norge iallefall.

Gleder meg 16. mai. Kåre blir sparket og Cato Hansen blir ny hovedtrener. Plutselig er optimismen tilbake i byen!
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Josse »

Kan de ikke slutte å skrive på glimt.no at unguttene trenger bare mer tid før ting løsner..?Problemet er jo at vi ikke har mer tid...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

Aspmyra wrote:"Når TIL drar 4.000 er det helt i Norgestoppen ifht oppslutning av hjemmepublikum." Det stemmer vel ikke helt...
Det stemmer helt utmerket, når tallene måles opp mot reelt potensielle tilskuere innenfor en radius av 1 times kjøring til stadion. Fratrukket alle innflyttere allestedsfra har Tromsø max 47.000 "tromsianere", og da tror jeg ikke at jeg har tatt hardt i. Det er ikke mange lag i Norge som matcher TILs publikumsoppslutning når man ser slik på tallene.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Trapattoni »

Men har du noe grunnlag for å si at det er en mindre andel av innflytterne som går på kamp i forhold til de 47000? Her i Bodø har jeg inntrykk av at innfødte bodøværinger sitter hjemme og furter over det meste som skjer her i verden, mens innflyttede folk fra Lofoten og Bærum går på kamp. Samt meg, som kommer fra Troms...

Innflyttere må definitivt regnes inn blant "reelt potensielle tilskuere".
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Sånn er det her i Oslo også. Jeg kommer alltid til å være veldig langt unna å være Vålerenga- supporter, men jeg går nå på en kamp i ny og ne, i motsetning til mine naboer med Vålerenga- flagg på verandaen.

Jeg tror det blir helt feil å utelukke innflytterne, de er minst like engasjert i idrettsliv og samfunnsliv som de innfødte.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

Trapattoni wrote:Men har du noe grunnlag for å si at det er en mindre andel av innflytterne som går på kamp i forhold til de 47000? Her i Bodø har jeg inntrykk av at innfødte bodøværinger sitter hjemme og furter over det meste som skjer her i verden, mens innflyttede folk fra Lofoten og Bærum går på kamp. Samt meg, som kommer fra Troms...

Innflyttere må definitivt regnes inn blant "reelt potensielle tilskuere".
Nei, det er klart at det også er en del innflyttere på kamp, og jeg har ingen grundige undersøkelser å slå i bordet med. Men jeg tror det er en ganske sikker hypotese at prosentandelen som går på kamp vil være høyere i den gruppen som har geografisk tilhørighet til laget, enn i den gruppen som ikke har slik tilhørighet. Og i Tromsø er altså denne gruppen betydelig større ifht det totale folketallet enn Bodø og de fleste andre steder.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Locked