Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Re Taskeladdn

Har du link som bekrefter dette?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Hvis du får bekreftet at NFF har gått vekk ifra at man må ha positiv egenkapital for å få fornyet lisens og heller bare gir ut irretesettelse, så skal jeg ta en telefon til Ivar å få han til å lage en link som bekrefter dette til deg.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Hvorfor skal jeg legge ut en link som bekrefter noe jeg aldri har påstått?

Det jeg har sagt er at det ikke er noen selvfølgelig at Glimt vil få problemer med å oppfylle retningslinjer ved å sparke Kåre. Med andre ord sier jeg at det slett ikke er sikkert (faktisk lite sannsynlig) at man vil ende med negativ egenkapital ved å sparke KI.

Jeg har aldri sagt at NFF har gått bort fra krav om positiv EK.

Frodo Baggins har lagt ut en link som sier det motsatte av det du sier, når du da påstår at det han sier ikke er sant, så er det naturlig å be om en link som bekrefter påstanden din.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Linken han ga ut bekrefter jo at det ble betalt en sluttpakke?
Glimtfan wrote:Så lenge man har et regelverk som man følger, så vil ikke Glimt kunne hoppe over punktet med irrettesettelse med mindre man har noe skriftlig om dette i regelverket.
Det er også bare spekulasjoner at sparking av kåre vil føre til at vi ikke klarer å opprettholde krav i henhold til retningslinjer.
Hvis Glimt tar på seg ekstra utgifter så kan man ikke vise til en positiv egenkapital som gjør at NFF glatt hoppe over puktet med irrettesettelse. Ja hele debatten er basert på spekulasjoner, men jeg trur ikke at det snur så mye med et trenerbytte at man tjener inn utgiften det vil være å måtte betale en sluttpakke innen budsjettpapirene må leveres inn.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Taskeladdn wrote:Linken han ga ut bekrefter jo at det ble betalt en sluttpakke?

.
Har aldri sagt at IMN ikke fikk sluttpakke. Det jeg har tilbakevist er din påstand om at IMN fikk 1 million i tort og svie i tillegg til sluttpakken. Hva med å prøve å være litt etterrettelig? I mine øyne så fremstår du som useriøs, og som en som har 0 peiling på hva du snakker om...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Itillegg til sluttpakken? Tort og svie = sluttpakken det.. Han fikk utbetalt den itillegg til lønna i 2006 ja.
Noe som jeg gang på gang prøver å poengtere, sluttpakker betales ut som enkeltsum i di fleste tilfeller og dette er noe Glimt ikke har råd til.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by MhepA »

Skjønner ikke samvittigheten til denne fyren. DU MÅ GÅ!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

En oppfordring til alle som er inne på denne diskusjonen; det skrives mye mellom linjene for tiden, og jeg syntes dem som har håndfast informasjon for sine argumenter bør om ikke annet si at de er sterkt begrunnet, uten at dem kan nevne kilde etc.

Dette er mere en krangel enn en diskusjon.
Kristatistisk
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Ville Lehtinen »

Jeg skjønner ikke hvilke briller Kåre ser kampen med, som lar Jim Johansen drive på med det han gjorde i dag i 87 minutter. Det kan kalles mye rart, men ikke fotball.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Taskeladdn wrote:Itillegg til sluttpakken? Tort og svie = sluttpakken det.. Han fikk utbetalt den itillegg til lønna i 2006 ja.
Noe som jeg gang på gang prøver å poengtere, sluttpakker betales ut som enkeltsum i di fleste tilfeller og dette er noe Glimt ikke har råd til.
Så nå har vi skiftet mening igjen ja.. Du har vært veldig standhaftig på at IMN fikk 1 million i tillegg til lønn for tort å svie. Når du blir konfrontert med at du hadde feil, så endrer du argumentasjonen. Typisk for de som ikke har peiling på hva de snakker om (noe du forsåvidt viser når du snakker om lisens, og alt hva nemda kan nekte Glimt å gjøre) og for de som ikke kan debattere.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

Frodo Baggins wrote:Igjen en tullete uttalelse fra Kåre. Han fortsetter å komme med de samme unnskyldningene_
- Dårlig økonomi ( det har alle lag i Adecco)
- Unge spiller (det har alle lag i Adecco, Glimt er ikke spesielt unge)
- Mistet mange spillere, greit nok, men det har f.eks Ranheim og Alta å gjort..

Hvorfor ikke benytte anledning til å være litt offensiv ? Prøve å spre litt optimisme..
Hvis Kåre hadde den gaven at han kan spre optimisme, tror du vi hadde ligget der vi ligger på tabellen da? "Alle" ser jo, og har sett i lang tid, at Glimts problemer sitter mellom ørene på spillerne. Det er nettopp en fyr som kan spre optimisme vi mangler, en som kan tenne gnisten i garderoben og sende guttene på banen med engasjement og tro på seier.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Frodo Baggins wrote:Så nå har vi skiftet mening igjen ja.. Du har vært veldig standhaftig på at IMN fikk 1 million i tillegg til lønn for tort å svie. Når du blir konfrontert med at du hadde feil, så endrer du argumentasjonen. Typisk for de som ikke har peiling på hva de snakker om (noe du forsåvidt viser når du snakker om lisens, og alt hva nemda kan nekte Glimt å gjøre) og for de som ikke kan debattere.
Javel, jeg bomma med en halv mill iforhold til linken din.. Føler meg ganske sikker på at jeg finner andre summer på forskjellige aviser hvis jeg googler litt og.. Jeg endrer ikke argumentasjonen i det hele tatt jeg, IMN fikk lønn i 2006 + en sluttpakke (tort å svie ) siden han ble sparket.. En ca 2.5 totalt i lønnsutgift fra TIL på IMN i 2006.
En slik lønnsutgift har ikke Glimt råd til og heller ikke lov å ta på seg, man er trossalt en kategori 1 klubb.

Konfronter mg så mye du bare vil med at jeg har feil grunnet økonomien til Glimt og di rettningslinjer man må følge for å ikke bli straffet av NFF. Men jeg er alikavel sikker på at jeg har rett og jeg trenger litt mere enn sånn kanskje ditt og datt argumenter for å bli overbevist om noe annet.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Du argumenteter med å miste lisens, men har ikke fått med deg at systemet er endret. Og du skjønner ikke hva som klubber kan gjøre mht. nemda. så inntil videre så fremstår du som en som ikke har peiling.
taskeladdn wrote: Javel, jeg bomma med en halv mill iforhold til linken din.. Føler meg ganske sikker på at jeg finner andre summer på forskjellige aviser hvis jeg googler litt og.. Jeg endrer ikke argumentasjonen i det hele tatt jeg, IMN fikk lønn i 2006 + en sluttpakke (tort å svie ) siden han ble sparket.. En ca 2.5 totalt i lønnsutgift fra TIL på IMN i 2006.
Du har tydeligvis tungt for det, TIL pådro seg ingen ekstra kostnader slik du har sagt. Og det du kaller for 1 million i tort å svie, er lønn ut kontraktsperioden. Noe som er helt normalt. Dette har jeg og Glimtfan prøvd å forklare deg ved utallige anledninger, men du har hele tia argumentert mot dette og sagt at TIL måtte ut med 1 million ekstra til IMN.
Igjen viser du at du har svært begrensede kunskaper på hva du snakker om, og du bør kanskje sette deg inn i ting før du ramler utpå diskusjoner du tydeligvis ikke har peiling på...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Frodo Baggins wrote:Du argumenteter med å miste lisens, men har ikke fått med deg at systemet er endret. Og du skjønner ikke hva som klubber kan gjøre mht. nemda. så inntil videre så fremstår du som en som ikke har peiling.
Hvis det er slik at man ikke lengre mister spillelisensen ved å ha negativ egenkapital så vil jeg gjerne ha dokumentasjon på dette. For som sagt tidligere, da vil jeg stille meg litt anneledes til dette. Og da siden jeg ikke har peiling så kan jo du kanskje opplyse meg?
Frodo Baggins wrote: Du har tydeligvis tungt for det, TIL pådro seg ingen ekstra kostnader slik du har sagt. Og det du kaller for 1 million i tort å svie, er lønn ut kontraktsperioden. Noe som er helt normalt
Så du ser ikke at det å måtte betale "lønna" for 2007 i 2006 som en ekstrakostnad for budsjettet i 2006? Og som en drastisk øking av personal utgifter det året?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Her tror jeg du misforstår betydningen av begreper Taskeladdn. Sluttpakke er ikke noe man får i tillegg til lønn, sluttpakke er noe man får når kontrakten brytes. Sluttpakken vil som regel inneholde lønn en viss periode i kontraktsperioden, så er det sikkert tilfeller hvor noen har fått en sum for tort og svie i tillegg til sluttpakke.

Når det gjelder IMN så står det tydelig at han har fått en sluttpakke som er MINDRE enn lønnen han skulle ha ut kontraktstiden, han har selvfølgelig ikke fått noen sum utover dette.

Det er heller ikke slik at økning av kostnad automatisk fører til negativ egenkapital, det er rett og slett tull og tøys.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Etter kampen i dag er jeg forbanna for at vi fikk med oss et poeng. Labert oppmøte til en 16. mai kamp som hadde endt med 0-1 tap mot Ranheim hadde vært nærmere en Kåre-sparking. I stedet må vi tåle ennå en uke med syting over spillermateriell og gudveitmeghva.

Ingen kan med hånda på hjerte se en kamp som i dag og si at dette skal snu seg uten at det tas handling. Ikke faan.
Una mas cerveza.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

I dag ble det kjent at Altas divisjonskollega Løv-Ham ikke oppfylte kravet til egenkapital per 31.12 2010 og blir dermed fratrukket ett poeng
regner med at du er i stand til å google litt selv.... så finner du ut..

Og angående IMN og TIL, du har enda ikke sagt du tok feil vedrørende tort og svie + lønn.. Og Det står ingen plasser om at TIL betalte alt med engang. for alt det vi vet så ble utbetalingen fordelt over 6 måneder. Og i ett regnskapmessig så kan du periodisere utgifter selv om du foretar en utbetaling 1 gang, slik at regnskapet ikke er forandret. Utfordringen kan være likviditeten som bl.a Glimtfan har påpekt.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Jeg sier det igjen, den eneste måten dette kan snu på, er hvis Kåre Ingebrigtsen blir sparket. Det er en skandale at han fortsatt er trener i Glimt. Vi har nå 3 strake 1-1 kamper hjemme og 3 strake bortetap uten scoring, det er direkte latterlig, svakt og vitner om at vi vil kjempe for å unngå nedrykk. Er hovedårsaken unge spillere? Nei.
Er hovedårsaken dårlig spillermateriell? Nei, Er hovedårsaken mangel på rutine? Nei.

Hovedårsaken er en trener som ikke gjør en god nok jobb!! Kåre Ingebrigtsen må sparkes fra jobben i Bodø/Glimt.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

+1.

Man må være rimelig fotballmessig blind for å se dagens kamp (eller hvilken som helst kamp fra denne sesongen), og med hånda på hjertet tro at dette skal snu seg ved å la de samme folkene styre treningsfeltet, eller at det kommer inn en ny defensiv midtbane i sommer. Hvor lenge skal vi være totalt handlingslammet?! Er rimelig normal praksis å sparke en trener når ting går til hælvete, og i denne sammenhengen er det ikke bare en naturlig reaksjon - det er så begrunnet i fakta at det er til å grine av: Glimt funker ikke med Kåre som trener. Man kan peke fingrene i mange retninger, men det er et rimelig velbegrunnet faktum.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Savner at AN opptrår skikkelig i denne saken, jeg kan ikke komme på et saklig argument for å holde på KI. Resultatene er så latterlig dårlig etter hvert at jeg knapt har ord, men AN tier. Er ikke det litt pinlig?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

AN planlegger årets sommerblomst utdeling, samt hvilken fjære de skal besøke for å ta bilder av til neste bildeserie. Så da har de selvsagt ikke tid til å skrive noe om Glimt.

Samtidig er mesteparten av sportsredaksjonen ( - Bjørn Lund) opptatt med å være venner med spillere og andre i Glimt, så noe så voldsomt kan man vel ikke forvente derifra..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Glimtfan wrote:Hvor en sluttpakke som regel er lønn ut kontraktstid eller mindre, om det er betalt med en gang eller delutbetaling f.eks hver måned som lønn, er irrelevant i forhold til regnskapsføring av kostnader. Det er derimot et likviditetsspørsmål, da det ofte vil være en fordel å spre en slik utbetaling over tid. Men kostnadsmessig vil disse tingene bety akkurat det samme.
Dette er forsåvidt riktig, og jeg er enig med Glimtfan i det han skriver om kostnader vs utgifter (vesentlig forskjell) ved å sparke Ingebrigtsen. Den ekstra kostnaden Glimt har ved å sparke Ingebrigtsen, og ansette en ny trener, er kostnaden til å lønne en ny trener i den perioden som er varigheten av Ingebrigtsen sin kontrakt. Kostnaden til å lønne Ingebrigtsen har man allerede pådratt seg, uavhengig av om han blir ut kontraktsperioden eller ikke, dette kan man kalle sunk cost. Ekstra kostnad er derfor det man må ut med for å erstatte han.

Det bør likevel poengteres at det å sparke Ingebrigtsen vil medføre betydelige kostnader i regnskapet for 2011. I det øyeblikket Glimt inngår en avtale om sluttpakke til Ingebrigtsen skal denne kostnadsføres i sin helhet umiddelbart. Det betyr at dersom Glimt balanserer på grensen av det forsvarlige ift egenkapital, så vil det å sparke Ingebrigtsen ha betydelige økonomiske konsekvenser på kort sikt.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Re Mendi

Det er korrekt beskrivelse og ser man kun på 2011 og ikke 2012, så vil dette medføre at kostnader flyttes fra 2012 til 2011, så når jeg sier at sparking av KI ikke direkte medfører økte kostnader, så mener jeg som du skriver over 2011-2012.

Når det er sagt så mener jeg man nå har kommet milevis over punktet hvor det er naturlig å anta at et trenerskifte vil bidra inntektsmessig på en slik måte at det over 2011-2012 mer enn oppveier for kostnadsøkningen ved trenerskifte. Hovedutfordringen er at vi overhodet ikke beveger oss spillemessig eller resultatmessig i noen retning.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Josse »

NFF mangler jo en framtidlig landslagssjef... hahah :mrgreen:
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Kåre for Norge! :klapp
Førr Evig!
Locked