Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

dalers wrote:Kan jeg lese deg dithen at du mener jeg uttalte meg heelt bortinatta feil til nrk idag? (radio/tv/nett)
Trur egentlig ikke at du uttalte deg så bortinatta feil, men trur du ble utsatt ifra pressevoldtekt/utnyttelse på det groveste slik at alt bare ble feil :D hehehehehe..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

dalers wrote:
Boombadila wrote:det blir vel ingen kommentar, untatt en fra Dalers antar jeg.
Hvis det kan glede deg og Task så burde jeg greie å komme opp med noe ;) Kan jeg lese deg dithen at du mener jeg uttalte meg heelt bortinatta feil til nrk idag? (radio/tv/nett)
var vel mer ment som en ironisk kommentar over at glimt har valgt å være struts i media...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Intervjuet i seg selv var egentlig ganske greit, men du skaut dgsjøl i fotn akkurat her:
Misnøye med resultatene så langt i år, og mangel på tillit til trener Kåre Ingebrigtsen må ta noe av skylda
En sånn kommentar vil media og folk melke på det groveste din Tottenham supporter :P
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Taskeladdn wrote:
dalers wrote:Kan jeg lese deg dithen at du mener jeg uttalte meg heelt bortinatta feil til nrk idag? (radio/tv/nett)
Trur egentlig ikke at du uttalte deg så bortinatta feil, men trur du ble utsatt ifra pressevoldtekt/utnyttelse på det groveste slik at alt bare ble feil :D hehehehehe..
Vi skal ikke diskutere dette noe særlig i denne tråden om vår alles kjære Kåre, men jeg kan kjapt si et par ord.
Det ER aldri lett å si akkurat de riktige tingene på lufta direkte eller inn i kamera, men dette har jeg gjort før mye dårligere enn i dag ;)
Det var ikke meningen å svare for HELE DGH, men spørsmål OM DGH kommer og jeg svarte som best jeg kunne ut i fra den nære kontakten jeg har til styret :)
Den første overskiften til nrk.no var så feil at Bjarne Hagen ringte intetanende meg opp og beklaget det hele.

Sånn. Over til Kåre...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Taskeladdn wrote:Intervjuet i seg selv var egentlig ganske greit, men du skaut dgsjøl i fotn akkurat her:
Misnøye med resultatene så langt i år, og mangel på tillit til trener Kåre Ingebrigtsen må ta noe av skylda
En sånn kommentar vil media og folk melke på det groveste din Tottenham supporter :P
Nå merker jeg du sluker journalistens "ordleggelse" av intervjuobjektet og det må du få lov til. Slike ting skjer og kan ikke alltid styres av intervjuobjektet. Men å skyte seg selv i foten over en slik påstand skjønner jeg ikke hvor du vil hen med?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Skulle ikke vi over til Kåre?
Skyte seg i foten i den forstand at folk som leser dette tenker automatisk medgangs supporter, dette vil nok henge mere i enn nån du prioriterte Tottenham istedet for treningskamp :lol:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Tottenham er nok fortsatt mitt førstelag så denne harde sannheten har nok ikke forandret seg siden du koste deg med den opplysningen i 2006 ;) Og den som kunne ha den glede av å være medgangssupporter :D Tar folk en fyr for å være medgangssupporter som står i sørvest kuling på kaia i Bodø i mai og hutrer seg gjennom et intervju der han kun ønsker klubben sin alt godt (edit: det inkluderer trenerbytte slik at vi holder oss til rett tema) ikledd gult når laget sliter i bunnen av Adecco de får så gjøre :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Og det er nettopp her jeg mener at du gjorde feil i din tid + det gjøres feil nå.. (edit: Kåre saken for å holde oss til tema)
DGH bryr seg for lite om oppfatningen til folk flest. Eller di stakkarslige ensomme titterene som du kalte alle som ikke var medlem i supporterklubben :lol:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Folk flest? Er det ikke det vi har FrP til da?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

FRP? Også kjent som rekruttavdelinga til DGH? :rock
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mangkhut »

Når går han da? :tenk
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Bjørn Lund i dagens AN:
"Kun Stig står rakrygget igjen"

"Kåre Ingebrigtsen er i sin fulle rett når han sier nei til å ta Stig Johansen tilbake i stallen. Han er den sportslige sjefen. Men i en slik situasjon ville imidlertid et handlekraftig styre normalt ha sparket en trener med så dårlig dømmekraft. Byen og klubben er jo mot ham. Når det ikke skjer, er det fordi Ingebrigtsen sitter på en veldig god kontakt. Den underskrev han sammen med den forrige styrelederen rett før jul etter nedrykket i 2009. Tenkt det!"

Og til dere som ikke mener styret har gjort noe feil:

"Når for eksempel styrelederen var med og sydde et opplegg for Stig Johansen sist helg UTEN å ha klarert opplegget med treneren, er noe riv ruskende galt."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Crazy horse »

Her ser det ut som om det er mye amatørmessighet ute og går. Gode ledere vokser ikke på trær. Dette blir mer og mer en smørje som trekker klubben nedover. Blir ikke lett å komme styrket ut av dette med det første.
Virker på meg som om det er mye vonde følelser ute og går, og at personlige faktorer/beskjentskaper spiller inn. Trodde Kåre og de tidligere glimtspillerne var gode venner, men her kan det se ut som om det har blitt det motsatte.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Det sto jo i AN eller VG at Stig og Jan Derek sto i bresjen for et lite opprør mot Kåre i 2009. Da antar jeg at det stilte seg flere spillere bak dem, og at det var de to mest rutinerte som frontet det hele. Begge to la opp etter den sesongen, men mistilliten til treneren har helt sikkert blitt igjen hos enkelte spillere. Det er kanskje der det ligger da, at de rutinerte spillerne ikke presterer og de nye spillerne, som er opptatt med sine egne prestasjoner, presterer mye bedre. Det kan ikke være særlig oppløftende å bli trent hver dag av en mann du ikke liker og respekterer.

Jeg tror i det lengste at styret ikke har tabbet seg så kraftig ut som det kan se ut som. Men det er jammen meg på tide at de åpner kjeften ut til oss andre snart og forklarer hva som skjer.

Jeg bryr meg ikke om hvem som stiller med pengene for å sparke Kåre, bare det blir gjort!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Vel. En skal være forsiktig med å dra alskens rykter inn i debatten, men jeg fikk gjenfortalt en historie fra en relativt sikker kilde, om at de mest etablerte spillerne hadde et litt annet syn på treningsmengde og seriøsitet enn resten av laget, noe som kanskje kan forklare kræsjen med Kåre. Det kan ikke være lett å komme til klubben og se at enkelte tror de har helt andre kjøreregler, og prioriterer det glade liv (jfr Runars forklaring på dårlig form den fine 2009-sommeren), og selv om jeg reiv meg i håret da Kåre benka en uskada Runar i nedrykkssesongen, så skjønner jeg i ettertid hva som var planen bak det. Berntsen&Robertsen ble jo også benka da de ikke overholdt reglene her i begynnelsen av sesongen.

Jeg merker jeg er ganske ambivalent til de folkene som hentes inn nå. Jovisst var 93-årgangen en herlig gjeng, og de ga meg mange flotte stunder, og de har utvilsomt hjerter for klubben. Men samtidig tenker jeg at endel av dem surfa på noen fantastiske talenter, og dessverre kombinerte toppfotball og høy partyføring på en noe uheldig måte. Er de egentlig gode forbilder og egnet til å drive klubben?

Edit: Jeg leste gjennom Høglitråden i går, og ble overraska da jeg så gamle bilder av en lubben Tom Høgli i gul drakt. Var det ikke nettopp en uttalt mangel på seriøsitet i klubben som fikk ham til å dra nordover? Er klubben mer seriøs ift kosthold, livsstil og trening nå?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

mortsto wrote:Jovisst var 93-årgangen en herlig gjeng, og de ga meg mange flotte stunder, og de har utvilsomt hjerter for klubben. Men samtidig tenker jeg at endel av dem surfa på noen fantastiske talenter, og dessverre kombinerte toppfotball og høy partyføring på en noe uheldig måte. Er de egentlig gode forbilder og egnet til å drive klubben?
Uff, denne diskusjonen føler jeg vi har hatt noen år... :lol: Og jo, du har rett angående Høglis uttalte grunner for flytting nordover...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Synes Lund her bommer i sin kritikk. Hva godt har vi av Stig i klubben nå? Vi har allerede en spiss i klubben som burde ha alle forutsetninger for å kunne gjøre det bra i likhet med mange andre på laget. Laget er i sportslig fremgang og ut i fra det jeg har sett i det siste så kommer vi til å plukke godt med poeng fremover. Kåre er nok heller ikke en så dårlig trener som dere skal ha det til, men akkurat nå så famler han litt og når han finner ut av dette så kommer han ut av det som en meget habil trener som vil være en god trener for oss fremover. Vel og merke hvis han får lov til å bli da, de siste dagers hendelser viser vel at kommunikasjonen mellom styret og trener ikke fungerer optimalt for tiden, og det bekymrer meg litt. Det betyr nemlig at de ikke trekker sammen for å løse problemene noe som ofte medfører at det tar lengre tid å komme ut av dem. legger ved link til en artikkel så ecke en gang skrev i meninger om Glimt. Vi mangler vel en slik spiller som det han beskriver i dagens lag... eller har vi han? Bare at Kåre ikke har funnet han, eller ikke kan bruke han fordi CB er ute?

http://bg.wips.no/wips/1904392251/modul ... 0artikkel/
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ecke »

mortsto wrote:Bjørn Lund i dagens AN:
"Kun Stig står rakrygget igjen"

"Kåre Ingebrigtsen er i sin fulle rett når han sier nei til å ta Stig Johansen tilbake i stallen. Han er den sportslige sjefen. Men i en slik situasjon ville imidlertid et handlekraftig styre normalt ha sparket en trener med så dårlig dømmekraft.
Bjørn Lunds kampanjejournalistikk, eller "ticks", har vi sett tidligere; han gjorde Tom Kåre Staurvik en bjørnetjeneste, Titten Stensland kostet B/G 100.000,-, og nå Stig Johansen. Jeg får tro og håpe at Stig Johansen lykkes når han endelig entrer banen, men det må være en utrolig selvsikkerhet i egne sportslige vurderinger når man kan si at det er "så dårlig dømmekraft " å holde en "pensjonert" spiller på andre året, nå 38 år, tidligere mye skadet spiller, som over lang tid internt og eksternt har motarbeidet treneren, utenfor troppen. Jeg ville nesten sagt at det er KIs beslutning som er den naturlige. men kanskje ikke rett. Jeg hadde nok vært noe mer tilbakeholden enn BL som på vegne av oss alle "garanterer" SJs suksess.

Hadde jeg hatt de pengene man bruker på Stig Johansen, da hadde jeg sett etter andre spillere. Kanskje er denne Møller som TIL har i troppen, en mulig leiespiller? Kanskje er det nødvendig å fylle den sentrale midtbaneplassen med noe mer. KI ønsket dette før sesongstart, men spilleren ble sendt til RBK. Er han fortsatt ledig? Det er ikke bare et spørsmål om SJ, men også hva man sier nei til! Dersom troppen skal settes sammen av de som har mest penger, mest handlekraft, men kanskje minst fotballvett, da er det dårlig dømmekraft.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

dalers wrote:
mortsto wrote:Jovisst var 93-årgangen en herlig gjeng, og de ga meg mange flotte stunder, og de har utvilsomt hjerter for klubben. Men samtidig tenker jeg at endel av dem surfa på noen fantastiske talenter, og dessverre kombinerte toppfotball og høy partyføring på en noe uheldig måte. Er de egentlig gode forbilder og egnet til å drive klubben?
Uff, denne diskusjonen føler jeg vi har hatt noen år... :lol: Og jo, du har rett angående Høglis uttalte grunner for flytting nordover...
Den har vi hatt noen år. Men jeg mener den plutselig ble aktuell igjen. :roll:
Forøvrig var det litt tragikomisk å lese Høgli-tråden. Var en del der inne som kunne garantere at Glimt var den beste utviklingsarenaen, og at Høgli kom til å komme tilbake med halen mellom beina etter noen år. :wink:
Og nå; fast landslagsspiller og kanskje den enste som drar ut i Europa?
User avatar
bg72
Posts: 185
Joined: Wed Feb 23, 2005 12:44 am
Location: Nord Salten

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bg72 »

Enig, Ecke, men er det ikke meningen Haukås/Rønning skal være arbeidsmaur på midtbanen? Ikke lett å finne den Leonhardsen-typen som kan gjøre jobben godt nok.
Bodø Gint....mine første ord:-)
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 434 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimt1916 »

Enig i alt Ecke si. Vil bare legg til at Stig faktisk fyll 39 år om tre uka.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

bg72 wrote:Enig, Ecke, men er det ikke meningen Haukås/Rønning skal være arbeidsmaur på midtbanen? Ikke lett å finne den Leonhardsen-typen som kan gjøre jobben godt nok.
Rønning var det i 08, han hadde en enorm kapasitet da og jaget ballen overalt. Han gjorde en stor jobb for at Runar skulle få konsentrere seg om sitt eget spill. Hva som skjedde etter det er ikke helt godt å vite. Perioden hans på høyreback var mildt sagt en katastrofe. Han var aldri noen spektakulær spiller for oss men innsatsen han la ned på midtbanen var gull verdt da han spilte der, men som forsvarsspiller ble han altfor ofte avslørt dessverre. Nå har den gnisten han hadde forsvunnet helt er jeg redd for.

Haukås har i utgangspunktet stor kapasitet men er ikke spesielt rask og har en tendens til å bli veldig statisk innimellom, spesielt etter han har mistet ballen. Det så vi mot Ranheim og flere ganger ellers. Jeg liker Haukås men han er altfor ujevn.

Anders Karlsen er det box-to-box teft over, ser for meg at han kan bli veldig nyttig hvis han brukes i den rollen fremover.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Er helt enig i mye av det som skrives i AN, Glimt med styre og ledelse opptrer (som vanlig!!) på amatørnivå. KI viser tydelig at han ikke er opptatt av så veldig mye mer enn å sikre sin egen økonomisk fremtid og setter seg selv høyere enn klubben, selv han forstår at resultatene er så elendige at han burde fått fyken tidligere. Styrelederen og styret som ga KI fornyet tillit etter 09 burde holde seg langt unna alt som heter Glimt i fremtiden.
Styret som sitter i dag, burde ha pondus til å sparke KI og det å hente inn en ny spiller uten KI sin viten, er latterlig.

Det som bør skje med Glimt er at KI sparkes og man må få byttet ut personer i dagens styre ved første anledning. Jeg tror ikke hele styret står bak KI, kanskje ingen, men måten dette har kommet frem på, er direkte pinlig.
Så lenge denne farsen fortsetter, vil Glimt lide mer og mer, både sportslig og økonomisk. KI må sparkes så fort som mulig, slik at man kan starte skikkelig på nytt.

Når det gjelder Stig Johansen, så er det ikke på spissplass vårt største problem ligger, nei vi scorer ikke nok mål, men balansen på midtbanen er helt feil og vi lider sårt spesielt offensiv i fraværet av en ledertype på midten. Alle tilgjengelige midler burde brukes på en spillertype a Kara eller Nosa. Jeg er helt sikker på at det ville styrket det offensive spillet og det ville gjøre jobben til Khalili/, Robertsen og Johansen enklere. Stig Johansen som person, tror jeg Glimt muligens har bruk for, men ikke når KI er trener i klubben. Det vil høyst sannsynlig forsure et miljø som etter all sannsynlighet sliter fra før.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Litt peiling har Kåre tydeligvis : Han tror TIL tar gull i år. Så helt borte er han ikke :D
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Siden Kåre synes å ha dårlig vurderingsevne på det aller meste, så ville jeg jammen ikke tatt det som et kompliment.
Edit: Blir vel Molde som tar gullet nå når de henter Tore R :lol:
Last edited by mortsto on Thu May 26, 2011 11:26 am, edited 1 time in total.
Locked