Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Glimtfan wrote:Det har nok blitt forhandlet en stund rundt at KI trekker seg og som flere av oss har skrevet, så behøvde ikke dette bety at han fikk fullt betalt ut kontraktstiden, nå får han etter det jeg kan se 66% av det han etter kontrakten hadde krav på.
Hvor står dette?
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Jaha, så kåre hadde vært ute av klubben selv om vi hadde vunnet champions league?

Bare le dere - Det kan tolkes slik :)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

mortsto wrote:Hvor står dette?
Kåre får utbetalt sluttpakke på 1 års lønn istedet for 1.5 år.. Står i en av linkene som er postet her..
Lurer på om det kommer info om hvem som finansierte dette =)
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by trmika »

Litt sent med denne kommentaren , men :

JAAAAAAAAAAAAA :klapp :D (b)
Olsen00
Posts: 1
Joined: Wed May 25, 2011 5:02 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Olsen00 »

Mange klager på hvordan kåre ble sparket.. men hvordan skulle glimt gjøre når Kåre ikke ville rikke seg?.. Kanskje litt feil måte men reslutatet ble jo bra og derfor mener jeg styre gjorde en grei jobb.. Lett å sitte her og mene at klubben skulle gjøre ditt og datt, men nå må vi stå bak styret og fortelle at dette var noe Glimtsupporterne har ventet lenge på ellers er all den jobben nå er gjort forgjeves.. Glem svartmalerne og andre hatere.. Vi må møtt opp og fortelle at vi er fornøyd med det som har skjedd og prøve å gi ny giv til spillerne med ny trener sånn at dette blir best mulig for klubben for alle vill at klubben skal være lenge som mulig. Vill ikke leve som Lyn...
Last edited by Olsen00 on Thu May 26, 2011 5:16 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

:skål

Men media får det til å se ut som at vi er uenig med sparkingen.. Fix!

Nå må det komme ny giv! KOM PÅ STADION!
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by sjura ;) »

At noen ikke er enig med det jeg sier i media sier seg vell selv.. Desverre har jeg ikke mulighet til å ringe alle medlemmer for å finne ut hvor stor prosent som mener dette er gjort på en bra måte og hvor mange som ikke mener det. Det tok 2 minutter fra første person sendte meg melding om at Kåre vistnok har gått til jeg hadde dagbladet, VG, nrk sporten, nrk nordland osv på telefonen. Kunne ikke falle meg inn å si at DGH ikke har noen kommentar til saken. Men jeg gjør det enkelt: til de som måtte ha et problem med hva som er sagt eller spørsmål rundt det.. Ring meg gjerne etter 21.00 på 94162040 å ta det med meg personlig.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by glimtpia »

Jubla for Kåre sin exit, men skeptisk til prosessen! Dog, skulle gjerne likt å være flue på veggen på Myra de siste dagene! :mrgreen:

Håper motgangen snur snart og at vi kan klatre på tabellen!! :glimt
Seier
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Enig - kom på stadion - støtt opp rundt Glimt nå, nå kan man ikke klage mere!

Og enn så lenge er en eveutell misnøye i Glimt bare i ryktene. Så hvorfor skal Glimt kommunisere dette hverken til media eller spillere? De ryktene dør ut fort. La oss se 26.06.11 om det blir postet noe rundt denne saken på glimtforum.net?
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Re Sjura

Jeg synes dine utalelser har vært fornuftig.
Det er vanskelig å påstå at denne prosessen har vært ryddig, vi vet selvfølgelig ikke hva som har foregått i kulissene og detaljer i samtaler, men om det var tanken at Stig skulle "brukes" for å presse ut KI eller ei, så har det uansett lekket ut i pressen før KI var ute av klubben og det foringer prosessen. Styret og andre rundt er ansvarlige for å holde slike ting internt og for kommunikasjon med pressen. Jeg er utrolig glad for at KI er ute av Glimt, resultatene under han har vært totalt sett latterlig dårlig, men bismaken sitter også i, da vi blir minnet på at Glimt igjen opptrer på en amatørmessig måte. Det er synd at det skal være slik rundt klubben vi støtter.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

sjura ;) wrote:At noen ikke er enig med det jeg sier i media sier seg vell selv.. Desverre har jeg ikke mulighet til å ringe alle medlemmer for å finne ut hvor stor prosent som mener dette er gjort på en bra måte og hvor mange som ikke mener det. Det tok 2 minutter fra første person sendte meg melding om at Kåre vistnok har gått til jeg hadde dagbladet, VG, nrk sporten, nrk nordland osv på telefonen. Kunne ikke falle meg inn å si at DGH ikke har noen kommentar til saken. Men jeg gjør det enkelt: til de som måtte ha et problem med hva som er sagt eller spørsmål rundt det.. Ring meg gjerne etter 21.00 på 94162040 å ta det med meg personlig.
Denne saken er helt klart vært veldig "shady", men jeg husker selv at du sa på nrk at du trodde Kåre kom til å gå hvis det ikke ble noen bedring, og det har vell ikke endret seg.

Det er riktignok prosessen som har vært i sentrum. Vi mistenker jo at han har blitt skvist ut på en uverdig måte, mens kåre selv og torrisen nå i ettertid sier at det var kåre selv som sa opp etter en lengre tid med uenigheter.

Supporterne derimot, raser mot glimtstyret! Jeg mener det blir et feil bilde for folk flest..
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by sjura ;) »

MJH!
Tror du helt seriøst at Styret vill gått ut å sagt at de hadde drete seg ut og behandla Kåre som dritt og skutt han i ryggen? Tror du de ville gått ut med at Stig sin inntreden var en enkel løsning på å få han ut? Tror du de i det hele tatt ville sagt noe negativt om sin egen jobb?? Aldri! Kåre er heller ikke typen til å gå ut med noe sånt. Hadde han vært Nordmark så hadde nok sannheta kommet ut, men sånn er det ikke.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Kåre er en gentleman ihvertfall, rakrygget og bra opptreden på tv2-sporten nå nettopp.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Sjura ;)

Neida, jeg har sett lignende før jeg også.. Selvfølgelig oser det av positivitet, og jeg er enig i uttalelsene dine. Jeg syntes det så ut i media som at supporterne ikke ønsket at Kåre måtte gå, noe jeg er uenig med.

Dagbladets overskrift er:

Fansen raser mot Glimt-styret etter sparkingen av Ingebrigtsen
- De har presset ham ut.
Last edited by Mjh on Thu May 26, 2011 5:52 pm, edited 1 time in total.
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by GULTeKULT »

Det er sikkert noen som enda mener at Kåre var den rette for Glimt, men når jeg leser at supporterne raser, så skaper jo det ett helt feil inntrykk av situasjonen. Slik jeg ser det så er vel de fleste veldig glad for at vi slippper å gremmes over trenerens udugelige disposisjoner gang etter gang etter gang.

At DGH lederen fordømmer styret og prosessen som har resultert i trenerens avgang, er jo veldig rart all den tid det bare dreier seg om hva man tror og ikke hva som faktisk har skjedd. Faktum er jo at ingen, bortsett fra de innvolverte, ikke vet hvordan denne prosessen har foregått.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Aspmyra »

Per Angell Berntsen sier mye riktig her!
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by glimtpia »

Ja, det var mange kloke ord å lese her!
Seier
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Josse »

Mini kan jo ta over.. :wink:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Mini sier vel ikke så mye klokt ;)

Men kudos og cred osv. til Adas håndtering av det trykket som har vært på henne, Kåre og Mini :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by -list »

DGH: Jeg synes ikke det er sammenheng mellom Dagbladets overskrift og det Ada siteres på. Det er en typisk oppblåst klikk-innsanker, og når man ser bak den, er det mest Dagbladet og ikke DGH som burde kritiseres.

Oppsigelsen: Det er mange som er enige med Ada om at en oppsigelse av hovedtreneren bør være verdig, men det er kanskje litt naivt. Jeg tror ikke det er praksis noe sted i norske fotballstyrer. Hvorfor? Fordi verdig koster ekstra. Forøvrig er oppsigelser nesten alltid konfliktgrunn internt.

Pengene: For ett års etterlønn lar jeg meg gjerne sparke fra hvorsomhelst! Glimt har spart et halvt år lønning, men må fortsatt betale dyrt for denne oppsigelsen. Jeg tror de har håpet på en billigere løsning enn de fikk, men da de var kommet så langt så måtte de legge på ekstra trykk for å avslutte. Og kanskje burde de lagt på trykk tidligere, for hvor mye har de tapt i publikumsinntekter det siste halvåret? Glimt blør penger denne sesongen, og underskudd i forhold til budsjett kommer til å bli forsidesak i Avisa Nordland en gang mellom oktober og januar.

Ettertanke: Hva kunne vi gjort anderledes? Ingebrigtsen var en spenstig ansettelse og førsteåret imponerte. Jeg synes det var en riktig ansettelse i forhold til situasjonen der og forstår at man ville beholde ham. Men si meg, er det så vanskelig å få en trener til å flytte halvannet fylke nordover, at man nærmest må tilby ham livstidskontrakt med oppsigelsesvern? I såfall bør vi ansette en mye eldre trener.
Last edited by -list on Thu May 26, 2011 7:11 pm, edited 2 times in total.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by brutus »

Ingebrigtsen har klamret seg til jobben og nektet å si opp. At Glimt henter Stig Johansen som er en person Ingebrigtsen ikke tåler synet av skjønner jeg meget godt. Det var åpentbart noe Glimt gjorde for bli kvitt Ingebrigtsen. Slik jeg ser det sparte Glimt en halv årslønn på dette trekket, som jeg støtter fullt ut. At DGHs leder ikke skjønner dette er utrolig.
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Cheese Smirnoff »

Fakta er vel at de fleste Glimt-supportere ikke er medlem av DGH, så det er litt rart at DGH fortsatt er talerøret for Glimt-supportere...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Heltenjohn »

Ut ifra diverse lenker står det at saken med stig var dråpen, og at det har vært uenighet over en lengre periode med spillerkjøp og annet.
Kan jo tenkes at "sparking" av Bent Inge var andre enn Kåre som bestemte, valg av spillerutvikler ble gjort uten at Kåre ble hørt m.m
Sitter med en følelse at styret/adm har ønsket seg større innflytelse på den sportslige fronten enn det Kåre ønsket.
Så får diskusjonen været a som er riktig.. Om trener skal ha det hele og fulle ansvar, siste ord eller bli overkjørt av styre.
Hvis det siste er tilfelle, så har vi nok av eksempler der dette funker dårlig, og hvilken kompetanse har et par jurister og andre lekmenn til å styre det sportslige i Glimt?
Locked