Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Heltenjohn »

Cheese Smirnoff wrote:Fakta er vel at de fleste Glimt-supportere ikke er medlem av DGH, så det er litt rart at DGH fortsatt er talerøret for Glimt-supportere...
Vell, hvem skal gjøre det da?? Dalers!? ;)
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimt1916 »

E fornøyd med at Kåre endelig takka av. Det som har skjedd i klubben i det siste e definitvt ikke blandt Glimts stolteste øyeblikk. Skjønna at andre mein nokka anna, men for min del e en klubb meir enn bare resultata på banen. En klubb består av mye meir enn bare spillera og trenera 90 minutta i uka. Det e derfor noen klubba e meir spesiell enn andre. Æ håpa at alle i klubben har lært av det som har skjedd i det siste og at vi slepp å opplev lignende ting igjen.

Takk for innsatsen Kåre. Ingen trenera før dæ har gitt mæ så sinnsyke svinginga i humøret og trua på laget. Fra æ sto stolt og syngte på Lerkendal i 2008* etter endelig å ha slått Rosenborg til årets nesten bunnløse fortvilelse.

*http://www.youtube.com/watch?v=Z-W4zZOV ... ideo_title
Last edited by Glimt1916 on Thu May 26, 2011 9:34 pm, edited 2 times in total.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by -list »

I følge Dalers er vi ikke supportere, vi er tilskuere.

Forøvrig så synes jeg ikke verden har forandret seg så mye siden Trond Sollied fikk sparken. Gode resultater. Mindre gode resultater. Supportere mot rus. Supportere mot klubb. Styre mot trener. Tupp.
Last edited by -list on Thu May 26, 2011 7:18 pm, edited 1 time in total.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Cheese Smirnoff »

Man er vel ikke mye supporter når man boikotter kamper? :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by dalers »

Cheese Smirnoff wrote:Fakta er vel at de fleste Glimt-supportere ikke er medlem av DGH, så det er litt rart at DGH fortsatt er talerøret for Glimt-supportere...
Nei, men i helvete :lol: Hvem skal være talerør for supporterne om ikke supporterklubbens leder? :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Cheese Smirnoff »

Fordi de fleste supportere ikke er i DGH? Er det ikke 80 medlemmer i år da?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by -list »

Jeg er enig med mr. D:

Hvem ellers skulle de spurt om supporternes meninger? Adm @ glimtforum? Adm @ facebook? Avisa Nordland?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Cheese Smirnoff »

Så klart er det naturlig at media går til DGH, men det er også et paradoks at DGH ikke representerer de fleste Glimt-supporterne!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by dalers »

Cheese Smirnoff wrote:Fordi de fleste supportere ikke er i DGH? Er det ikke 80 medlemmer i år da?
Men hvordan skal stemmer utenfor Klubbens indre høres? På en slags åpen linje? Media springer til DGH med en gang noe skjer (og faktisk ikke omvendt om noen tror det). Glimt har flere supporterklubber, men det er rart med det. GLIS blir sjelden spurt av nrk og an. Kanskje en fordel?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by -list »

Avhengig av din definisjon av supporter (i motsetning til Dalers') så kan man argumentere at INGEN supporterklubber representerer de fleste av sin fotballklubbs supportere.

Summen av antall mennesker som setter pris på lokal fotball er større enn summen av antall mennesker som setter pris på å organisere seg for å stå og synge gjennom hele fotballkampen, hver kamp, for å sette ting på spissen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by dalers »

Faktisk ENIG ;)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Cheese Smirnoff »

Det høres mer ut som en supporterklubb når GLIS er tilstede på kamp enn DGH. Men det kan være ett fett hvem som uttaler seg, så lenge Glimt-supportere ikke fremstilles som noen som er misfornøyd med alt mulig og baserer seg på rykter.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by dalers »

Du er en svoren GLIS-tilhenger, Ost? Jeg synes GLIS gjør en fremragende jobb ofte, ikke alltid. Og jeg synes DGH med rette har tapt seg i år. Men at folk orker å stå og synge gjennom kampen er et pluss for laget på banen uansett - tror jeg da :)

edit: for å relatere dette mer i henhold til trådens tematikk så tror jeg faktisk vi får se et lite supporteroppsving nå. Jeg tror folk var LEI Kåre....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg har aldri hatt noe med GLIS å gjøre, jeg har bare sett og hørt dem på bortekamper. DGH var fantastisk sist Glimt var i Adecco, og når lederen uttalte seg da (som f.eks. i alkohol-brevet) var det med flere hundre medlemmer i ryggen. Du var vel høyt oppi systemet selv på den tiden? :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Mjh »

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/265535/

Sparkinga av Kåre ble vist på dagsrevyen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

ecke wrote:
ecke wrote:Jeg tror som andre at han heter TKS, og snart spiller vi nok også 4-2-1-3 :roll:
Begivenhetene har sørget for forklaringen :)
Det var 4-2-1-3-kommentaren jeg ikke skjønte, og den synes jeg fortsatt ikke er forklart :wink:
brutus wrote:At Glimt henter Stig Johansen som er en person Ingebrigtsen ikke tåler synet av skjønner jeg meget godt. Det var åpentbart noe Glimt gjorde for bli kvitt Ingebrigtsen. Slik jeg ser det sparte Glimt en halv årslønn på dette trekket, som jeg støtter fullt ut.
Så ... vi kaster alle prinsipper på båten og turer fram bare for å få det som vi vil? Henger meg på Glimt1916 her -- en fotballklubb ønsker vi gjerne skal være litt mer enn bare en gjeng som spiller fotball ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Chris »

brutus wrote:At Glimt henter Stig Johansen som er en person Ingebrigtsen ikke tåler synet av skjønner jeg meget godt. Det var åpentbart noe Glimt gjorde for bli kvitt Ingebrigtsen. Slik jeg ser det sparte Glimt en halv årslønn på dette trekket, som jeg støtter fullt ut.
Så ... vi kaster alle prinsipper på båten og turer fram bare for å få det som vi vil? Henger meg på Glimt1916 her -- en fotballklubb ønsker vi gjerne skal være litt mer enn bare en gjeng som spiller fotball ...[/quote]

Det kan du godt mene, men en trener som setter seg selv høyere enn en hel klubbs eksistens er ikke noe å ha på. En trener bør ikke sette seg selv foran en klubb. Preseterer vedkommende ikke engang sånn noenlunde så bør vedkommende vise skjønn nok til å gi seg og gi andre muligheten. Hadde Kåre fortsatt slik han holdt på kunne det meget vel endt med nedrykk og konkurs. Det kan NEPPE bli værre enn det var.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Mr Bean »

Hurra for avgjørelsen.. :glimt Og meld dere inn i supporterklubben i stedet for og kritisere enkelte personer .. :wink:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
nordnorgeunited
Posts: 42
Joined: Wed May 04, 2011 9:58 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by nordnorgeunited »

Chris wrote:
brutus wrote:At Glimt henter Stig Johansen som er en person Ingebrigtsen ikke tåler synet av skjønner jeg meget godt. Det var åpentbart noe Glimt gjorde for bli kvitt Ingebrigtsen. Slik jeg ser det sparte Glimt en halv årslønn på dette trekket, som jeg støtter fullt ut.
Så ... vi kaster alle prinsipper på båten og turer fram bare for å få det som vi vil? Henger meg på Glimt1916 her -- en fotballklubb ønsker vi gjerne skal være litt mer enn bare en gjeng som spiller fotball ...

Det kan du godt mene, men en trener som setter seg selv høyere enn en hel klubbs eksistens er ikke noe å ha på. En trener bør ikke sette seg selv foran en klubb. Preseterer vedkommende ikke engang sånn noenlunde så bør vedkommende vise skjønn nok til å gi seg og gi andre muligheten. Hadde Kåre fortsatt slik han holdt på kunne det meget vel endt med nedrykk og konkurs. Det kan NEPPE bli værre enn det var.
Jeg forstår at Bodø/Glimt velger å kvitte seg med Kåre Ingebrigtsen, som vel i realiteten er det som har skjedd her. Men to ting jeg reagerer på:

1. At styret tilsynelatende har forsøkt å blande seg inn i det sportslige i for stor grad, eksemplifisert gjennom Stig Johansen-saken.

2. At såkalte supportere mener det er helt greit å fjerne Kåre Ingebrigtsen på en ufin måte - "så lenge man er kvitt han er alt OK". Og at noen i fullt alvor mener at Kåre skulle trukket seg tidligere, og ikke satt seg selv foran klubben ved å fortsette. Hallo? Har det falt dere inn at Kåre, med Norges høyeste trenerutdannelse, faktisk tror på seg selv som trener, og mente han var på rett spor med ungsatsingen?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Trapattoni »

nordnorgeunited wrote:2. At såkalte supportere mener det er helt greit å fjerne Kåre Ingebrigtsen på en ufin måte - "så lenge man er kvitt han er alt OK".
Helt enig i alt du skriver. Gjør bare oppmerksom på at fyren du siterte som mener behandlingen av Kåre er helt grei (Brutus), er TIL-supporter...:-)
nordnorgeunited
Posts: 42
Joined: Wed May 04, 2011 9:58 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by nordnorgeunited »

Greit :)

Men Brutus er faktisk ikke den eneste som har ytret at Kåre I. nærmest fortjener uansett hva han får, fordi han ikke selv innser at han ikke duger til å lede laget. Jeg mener faktisk det er styret som må ta en slik avgjørelse - det er nå gjort, det kommer sikkert noe mer grums rundt prosessen ut i mediene, men så må man faktisk komme seg videre.

Jeg håper noen har en plan, for å si det slik. Feil retning nå ødelegger for mange år framover.
Last edited by liverglimt on Thu May 26, 2011 11:22 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av forrige innlegg
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Thomas Andersen »

Splitting hairs. Rykter. Antagelser.

Rop opp den som er misnøyd med det faktum vi er kvitt Kåre - uansett hvordan det skjedde.
Gult er kult!
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Thomas Andersen »

Foreslår det lages en egen tråd om styret/daglig ledelse, om man har misnøye med dem. Denne tråden handlet OM vi ville ha Kåre. Den kan lukkes, og fokus kan gå på fremtiden.

Jeg stoler på at ledelsen har lært av dette. Og håper at Kåre ikke minst har lært, spesielt om dette stemmer:

"Etter det TV 2 Sporten kjenner til skal det ha vært et dårlig arbeidsmiljø hele det siste året, og Ingebrigtsen har vurdert å gå fra klubben på et tidligere tidspunkt."

Link til Sulliken og andre: http://www.tv2sporten.no/fotball/kaare- ... 03534.html :-D

Og det MÅ jo stemme, for den lederen vi har sett har vært uten glød, inspirasjon og energi. Slike mennesker kan bare IKKE lede toppidrettsutøvere, og MÅ ta sin hatt å gå. Eller snarest skaffe seg nødvendig inspirasjon.
Gult er kult!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Taskeladdn »

Om det grepet med å prøve å få inn Stig var dråpen som fikk begret til å renne over for Kåre så vil jeg rose styret for bra jobb jeg. Her har di fleste slaktet styret for å ikke gjøre en god nok jobb til å kvitte seg med Kåre, og når dem endelig får Kåre til å innse at det er nok + får fira litt på krava ang sluttpakke.
Så vil jeg påstå at det er det fantastisk bra jobba av styret.

Dem som mener noe annet har jaggu ikke opplevd hvordan det er å jobbe med folk man virkelig vil kvitte seg med.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by Thomas Andersen »

For de twitter-løse:

"Kjipt å høre nyhetene om Kåre. Det var en stor glede å spille under han i #Glimt og håper han lykkes i framtiden."

- Anders Konradsen.

https://twitter.com/anderskon/status/73849636246392832
Gult er kult!
Locked