Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

mortsto wrote:
Selv om Ruben er skadet er han vel strengt tatt ikke ute av laget.
Neida, han er ikke ute av laget og er vel klar for spill utpå høsten en gang. Men poenget mitt er at han ikke er tilgjengelig p.t og store deler av sesongen. Og siden Ruben vel er det soleklare førstevalget på venstreback, så er det selvsagt en svekkelse av forsvaret at han ikke er tilgjengelig.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Klarer Rune Skarsfjord å få Brann til å spille langs bakken så skulle man tro Kåre klarer å få Glimt til å gjøre det samme. Skarsfjord klarte det etter et halvt år, Kåre klarer det fortsatt ikke etter to år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Ville Lehtinen »

Brann har tross mangel på alt annet, ræva tilsynelatende full av penger til å handle til enhver tid. Det kan ikke Glimt skryte av.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Mens deres kanskje beste spiller så langt kom gratis - Kim Ojo må jo seile opp til å bli årets signering hvis han fortsetter denne trenden. Helt rå fyr!

Det står respekt av det Brann viser så langt, og de har hatt en diger utskiftning og redusering i stallen i vinter. Kanskje de ikke kommer til å slite like mye som mange mener?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Noe å lære her?.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
commandercool
Posts: 36
Joined: Fri Mar 26, 2010 1:16 pm
Location: Mo i Rana

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by commandercool »

Jeg synes det i utgangspunktet er skadaløst at Kåre fikk fornyet kontrakt etter nedrykket. Ett år hadde vært greit, som en slags "prøvetid". Nå ser vi bare fortsettelsen av elendigheten fra 09-sesongen, med spillere som har elendig innsats og selvtillit (etter min mening er oppbygging av motivasjon hovedtrenerens viktigste oppgave), dessuten får vi tre dødballmål imot, noe som har vært et gjentakende problem under hele Kåres trenerperiode i Glimt (det må da være mulig å lære å forsvare seg på cornere og frispark etter hvert).
Som så mange tidligere har poengtert, finnes det ikke økonomi til å sparke ham, så jeg lever enn i et (antagelig svært naivt) håp om at han selv finner hatten sin og går frivillig. To år med underprestering er rett og slett for mye!
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by sjura ;) »

Sitat: For min del synes jeg det er betenkelig at i all denne tid med redningsaksjoner rundt Glimt, så har supporterklubben, og i særdelshet supporterene i byen, ikke akkurat kjent sin besøkelsestid.

Kan du utdype hva du mener DGH ikke har gjort eller burde gjort??
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Intervju med Kåre i AN i dag der han sier mye av det enkelte har påpekt her: At det ikke er tapet i seg selv men hvordan tapet kommer som er bekymringsverdig, og at det nå etterlyses en reaksjon mot Sandefjord.

Freddy Toresen ser ut til å ha inntatt "Bjørn Lund-rollen" og er hard med kritikken på neste side, så det ser ut som AN har tenkt å gjøre sin del for å legge press på Glimt fremover.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Nå skal ikke jeg lage til noen forsvarstale for Kåre, jeg er enda ikke helt sikker på hva jeg mener om han som trener. Men jeg tror vi skal være litt edruelige her. Se på den midtbanen vi startet med mot Hødd; Haukås, Rønning og Karlsen. Det er ikke akkurat toppklasse. Etter redningsaksjonen som Glimt har vært gjennom må vi regne med å slite litt i en del kamper denne sesongen. Vi har erstattet gode spillere med talenter som må få tid på seg, og har forøvrig en stall stort sett bestående av brukbare spillere på dette nivået. Når vi mangler C. Berg som på søndag, så blir det f.eks. veldig tynt på midtbanen. Da er det ikke veldig overraskende at vi blir kjempet i senk av et entusiastisk hjemmelag, det var sikkert flere enn meg som spådde det på forhånd etter at det ble kjent at C. Berg måtte stå over.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Thomas Andersen »

Kesseboy wrote:Noe å lære her?.
På meg virker det som om Kåre har gjort dette allerede.

Sitter på tribunen. Overlater ansvaret.

Spørsmålet er på hvilken måte dette er gjort. Bevisst eller ubevisst :lol: :evil:
Gult er kult!
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Mendi wrote:Nå skal ikke jeg lage til noen forsvarstale for Kåre, jeg er enda ikke helt sikker på hva jeg mener om han som trener. Men jeg tror vi skal være litt edruelige her. Se på den midtbanen vi startet med mot Hødd; Haukås, Rønning og Karlsen. Det er ikke akkurat toppklasse. Etter redningsaksjonen som Glimt har vært gjennom må vi regne med å slite litt i en del kamper denne sesongen. Vi har erstattet gode spillere med talenter som må få tid på seg, og har forøvrig en stall stort sett bestående av brukbare spillere på dette nivået. Når vi mangler C. Berg som på søndag, så blir det f.eks. veldig tynt på midtbanen. Da er det ikke veldig overraskende at vi blir kjempet i senk av et entusiastisk hjemmelag, det var sikkert flere enn meg som spådde det på forhånd etter at det ble kjent at C. Berg måtte stå over.
Jeg er på ingen måte uenig i at tapet var som ventet, basert på det vi har vist på bortebane under Ingebrigtsen.
Det nevnes midtbanen vi stilte med, det er definitivt ikke Tippeligastandard over den, men er:

Haukås, Rønning og Karlsen

så mye verre i utgangspunktet enn

Heltne Nilsen, Torset og Sandal
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tomzy »

Tror det er på tide at noen tar en stor flaske kaldt vann og heller i blodet. :skål
La oss se på hva vi sendte utpå Høddvoll stadion.
Keeper- Har vel aldri vært god nok, men er årets nødløsning.
Forsvar- En høyreback i Hamoud som ikke har presert på lenge og en stopper i PVR som ikke har prestert på enda lengre. En Eek og en jakobsen som holder okei adecconivå.
Midtbane- En Karlsen, Rønning og Haukås...Dette mine damer og herrer er i beste fall en gjennomsnittelig adeccotrio. Jeg tror at disse tre fort kan havne lengre ned i ligasystemet dersom de slutter i Glimt.
Angrep- Tre mann som aldri har bevist noenting på dette nivået. Sier jo sitt.

I sum så blir dette et lag som må sloss for å overleve.
Jeg vil oppfordre alle som tror at årets utgave av Glimt er godt nok for opprykk til å slutte å røyke sokkene sine.
Vi skal være fornøyde om vi unngår nedrykk.
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

...og slik drukner man all entusiasme i byen. Flott gjort! :klapp
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

Mendi wrote:Nå skal ikke jeg lage til noen forsvarstale for Kåre, jeg er enda ikke helt sikker på hva jeg mener om han som trener.
Etter 2009 og 2010 så har du enda ikke gjort deg opp en mening? :shock:

Vel, er enig i at det blir for dumt å kaste treneren etter én kamp, har vi først valgt å starte sesongen med ham, så får det heller stå til.

At vi tapte på Høddvoll er verken noe sjokk eller noen skandale; seier i seriepremieren på bortebane er ikke noe man har særlig tradisjon for i Glimt. Heller ikke bør det komme som noe sjokk på noen at stallen i år ikke er god nok for opprykkskamp, på papiret i alle fall.

Men Kåre peker selv på det viktigste (takk og pris for at han tross alt ser dette): nemlig at det er måten vi taper på som er det bekymringsverdige. Jeg kan leve godt med at vi p.t. har et dårligere lag enn Hødd. Vi ble mirakuløst berget fra konkurs, og skulle "egentlig" ha spilt 4.divisjon i år. At vi spiller der vi gjør er en ren bonus.

Men; det betyr ikke at det kan aksepteres at spillerne ikke gir jernet. Å tape for et bedre lag, enten det nå heter Hødd eller Barcelona er en ærlig sak, så lenge man spiller opp mot eget potensiale. Det gjør ikke Glimt, og det tror jeg ikke jeg har sett at de har gjort i de to siste sesongene. Akkurat dette er et treneransvar å få til. De økonomiske utfordringene som har vært de siste årene har i stor grad fått "skylden" for tidvis manglende fokus også på banen. Når laget nå fortsetter i samme trenden med å underprestere (i forhold til seg selv) også denne sesongen når de økonomsike rammene er noenlunde på plass, så må kravene til Kåre skjerpes. Jeg er veldig spent på om Torrisen har baller nok til å stille de kravene fra styrerommet, og sette makt bak dem.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Los-Loco wrote:Etter 2009 og 2010 så har du enda ikke gjort deg opp en mening? :shock:
Helt korrekt, og det er veldig enkelt å forklare. Glimt har vært gjennom to katastrofale år når det gjelder klubben som sådan. Hele dens eksistens har faktisk vært reelt truet. Man må gjerne forestille seg at et slikt scenario, blant annet med den konsekvens at lønnen i perioder uteblir, ikke påvirker sportslige prestasjoner og resultater, men da sier jeg at man har ikke peiling på hva man uttaler seg om. Det kan være at det bør være slik i en ideell verden, og på papiret bør det jo være adskilte problemstillinger, men jeg kan opplyse om at sånn funker det ikke. Enten man vil eller ikke så blir man påvirket, selvsagt i større eller mindre grad - ut fra hvor flinke man er mentalt til å "koble om".

At Glimt har underprestert kraftig i både 2009 og 2010 har jeg ingen problemer med å konkludere på, det jeg sliter mer med er å sortere ut hva som kan skyldes utenomsportslige momenter og hva som kan skyldes dårlig jobb fra treneren. I årets sesong får vi se hvordan det funker, de som starter hylekor basert på serieåpningen på Høddvoll får ikke min støtte. Det som er viktig er å kalibrere forventningene, for dette Glimtlaget kommer til å variere voldsomt i prestasjonene.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

re Mendi

Det finnes flust av klubber rundt om i verden som har slitt vel så mye som Glimt økonomisk uten at det har gått like mye utover det sportslige. Man kan skylde på økonomien så mye man vil (med rette), men det er vanskelig å påstå at Kåre ikke har gjort en dårlig jobb. En del av hans jobb er å motivere også i tøffe tider, her har han åpenbart falt helt igjennom både i 09 og 10. Når 11 starter med et stortap borte mot svake Hødd, så er det ikke rart at folk som bl.a meg som har ønsket Kåre bort lenge, fortsetter å ønske han bort. Kåre har ikke startet på ny frisk i 11, han har vært her siden 08 sesongen og er kontinuerlig ansvarlig for resultatene. Etter en god førstesesong, så har resultatene bare blitt verre og verre.

Kåre har ikke hatt de beste rammevilkårene, men det er slike ting som skiller "klinten fra hveten". Kanskje er det feil å si at Kåre er en dårlig trener, men jeg ser store problemer med å kalle han en god trener basert på faktiske resultater.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Det at det finnes eksempler på at noen har lyktes med å prestere på tross av uteblivende lønninger etc betyr ikke at det ikke er "normalt" å bli påvirket. Det er vanskelig å diskutere et slikt tema og folk får ha sine synspunkter på det. Det er også fristende å be deg eksemplifisere, for det er svært få eksempler på klubber som har vært så ute og kjøre som det Glimt nå har vært. For min del er det klokkeklart at en prestasjonsgruppe blir kraftig påvirket av den type støy, og om noen klarer å stenge det ute så er det en stor prestasjon.

Jeg har all mulig respekt for synspunktene om at Kåre har fått sin sjanse uten å lykkes, og det er ikke vanskelig å finne argumenter for et slikt syn. Det kan godt være at jeg også havner der, men jeg har lyst til å se hva han får til i år. Lykkes Glimt med å oppnå en tabellplassering omtrent som i 2010 vil jeg påstå at Kåre har noe skikkelig bra på gang. Jeg er veldig opptatt av at forventningene ikke må være for høye, for dette Glimtlaget er langt fra noen opprykksfavoritt.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Man må komme med andre pro-Kåre argumenter enn å gi ham tid...tid er det eneste han har hatt nok av, og det har ikke hjulpet. Vi trenger en trener som kan å løfte en spillergruppe slik Perry løftet Ranheim og Åssa løftet Alta.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Synes det overdrives og svartmales forferdelig her inne. Kåre hadde en god og heldig hånd med laget i 2008. Kåres svakheter som trener har tidligere vært trukket frem som at han ikke hadde opplevd motgang i trenerkarrieren og det var ussikkert hvordan han ville takle det. En så lenge så har ikke det gått bra, men jeg er fortsatt trygg på at det kommer til å bli bra. Når dette snur for Kåre og laget så vil han få muligheten til å evaluere perioden og man vil da se at han nok har lært enormt mye. Til Kåre og lagets forsvar etter denne ENE kampen som er spillt til nå denne sesongen så vil jeg si følgende:

Laget består av mange unge spillere, spillere som enda vil variere i prestasjonene. Hvertfall hvis man tenker på at de spiller med medspillere som de enda ikke har bygd relasjoner til. Vi stillte til kamp med en helt ny angrepstrio, vi stilte med en midtbane som ikke har spillt mye sammen. Med TR i den defensive rollen med MH og AK ved siden av. Denne trioen i det oppsettet har ikke mye trening sammen. I tillegg så stiller vi med en keeper som har få minutter for Glimt, en midtstopper med det samme (Eek) og en Thomas Jacobsen som spiller på feil side. Alt dette tilsier at det til tider vil være problem med samhandlingen, både offensivt og defensivt. De kjenner ikke hverandre godt nok og spillet blir deretter. Vi manglet også en sjef på banen som kan ta tak og korrigere dette, han var dessverre skadet og ikke med i troppen...

Føler meg overbevisst om at dette laget vil reise seg og spille fin fotball med noen flere kamper sammen. Hadde vi vunnet serieåpningen så kunne laget fått flyt raskt og dette hadde gått av seg selv, nå når vi tapte så tror jeg at de vil trenge noen flere kamper før det kommer, men at det kommer ja det er jeg trygg på. Jeg er også strålende fornøyd med at Kåre har fått en samarbeidspartner i Cato som jeg tror er av et helt annet kaliber en Bent-Inge var og at også dette vil gavne Kåre's og Glimt's utvikling gjennom sesongen. Jeg håper og tror at styret og Nordlandsglimt står av denne "stormen" og beholder Kåre som trener en god stund til, da jeg tror at dette vil gavne laget mest på sikt.

Så ja, jeg er i mot en sparking av Kåre!

Freddy
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Jeg har fortsatt fryktelig vanskelig for å forstå hvorfor folk tror at det snart skal snu. Det har gått nedoverbakke i to sesonger + 1 kamp nå, og jeg synes det er for sent å innse alvoret den dagen nedrykket til 2.divisjon er sikret.
Hva skal egentlig til før vi gir en trener fyken? Vel og merke tenker jeg generelt nå, jeg har forståelse for de økonomiske vanskeligheter med å gi Ingebrigtsen fyken, det er uansett på sin plass med et kraftig press.

Når det gjelder stallen vår, så synes jeg det overdrives en del. Vi er rett nok på papiret ikke blant de aller heteste opprykkskandidatene, men å si at en plass midt på tabellen vil være en god prestasjon er etter mitt skjønn svada. Hva er det som tilsier at klubber som Strømmen, Hødd, Asker mfl skal være på samme nivå som oss? Vi har profesjonelle spillere i Glimt, som en av få klubber, vi henter spillere fra hele landet for å spille fotball, der andre klubber bruker gymnaselever, for å sette det på spissen.
Ja, vi har hatt store utskiftninger, men det er jo ikke noe vi er alene om. At vi skal godta å tape 3-0 mot et Hødd som har flust av egenproduserte spillere i stallen, som kommer fra en liten landsby, det er jo helt utrolig. Synes ikke vi skal unnskylde Ingebrigtsen for mye pga dårlig stall, husk at vi er i Adeccoligaen, ikke Tippeligaen.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Generelt så mener jeg at det er alt for lett og altfor lettvint å sparke fotballtrenere. Vi må kanksje godta at vi av og til taper noen fotballkamper, men langsiktighet og kontiuinitet tror jeg vil være det som vil gi oss de beste resultatene på sikt. Jeg er fotsatt trygg på at vi kan få en bra sesong og at vi nå har et lag som vil vokse utover i sesongen, å som vil vise seg å bli riktig så bra. Som en digresjon så kan jeg jo nevne at Stabæk tapte 7-0 i sin første hjemmkamp mot Lillestrøm. I sin andre kamp så slo de Rosenborg 2-1 på Lerkendal...
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Jepp, men det er ingen her inne som har krevd Ingebrigtsens hode på et fat etter en kamp. Det har vært en kontinuerlig nedadgående spiral nå i de to foregående sesongene, og det har ikke vært et eneste tegn til bedring. Hadde folk gått helt av skaftet etter en kamp hadde det vært galskap, men det er altså ikke slik det er, og jeg mener fortsatt Ingebrigtsen er feil mann selv om vi skulle slå Sandefjord 10-0.
For all del, det kan snu, og vi kan gjøre en kjempeseong, men er du villig til å ta sjansen på at det snur, når alle piler peker i motsatt retning?

EDIT: Hva eksakt er det som tilsier at ting skal snu? Hva gjør at Ingebrigtsen framstår som rett mann for Glimt?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

FSHelgeland wrote: Jeg er også strålende fornøyd med at Kåre har fått en samarbeidspartner i Cato som jeg tror er av et helt annet kaliber en Bent-Inge var og at også dette vil gavne Kåre's og Glimt's utvikling gjennom sesongen. Jeg håper og tror at styret og Nordlandsglimt står av denne "stormen" og beholder Kåre som trener en god stund til, da jeg tror at dette vil gavne laget mest på sikt.
Tror du virkelig at å skifte ut assistenttreneren gjør mer for Glimt enn å skifte treneren? Det blir som da Brann sparket assistenttreneren fordi hovedtreneren mistet spillerstøtten, totalt meningsløst og et tegn på at styret var rådvill.

Enten må Kåre opp ti hakk fra det han har klart de to siste årene eller så må noen andre inn. Jeg gidder ikke se på at Glimt sportslig bygges ned og ned og ned bare fordi vi har en trener som gjør gråstein til grus. Enten må Kåre gjøre en mye bedre jobb, og vise at Glimt var verdig en redningsaksjon, eller så må han vekk. Og jeg tror ikke NordlandsGlimt er interessert i å putte penger i en klubb som ikke viser resultater eller ambisjoner, jeg håper ihvertfall ikke det. Kåre har fått de to angrepsspillerne han har ønsket seg, og nå er det på tide å vise at de to siste årene ikke var hans skyld. Men han kan ikke få all verdens med tid, og han begynner å nærme seg smerteterskelen med stormskritt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Jeg tror at det å skifte ut assistenten med en annen type kan bidra til å gjøre trenerteamet bedre ja. Jeg tror også at vi alle har evne til å lære og til å komme styrket ut av motgang. Har da opplevd det så mange ganger både med meg selv og med andre at det er ikke åpent for diskusjon engang. Dette laget blir bra, de trenger bare noen flere kamper sammen og så trenger de en positiv opplevelse eller to så løsner det. Det er alt for lettvint å sparke treneren fordi vi ikke har gjort det bra de siste sesongene og fordi vi hadde en dårlig førstekamp nå. Rammebetingelsene har da jammen heller ikke vært tilstede... Først nå at det begynner å bli stell på ting, og da mener jeg vi bør gi de litt arbeidsro slik at de kan få løftet seg og vist det potensialet som ligger der. Hva er det egentlig som tilsier at vi blir å gjøre det mye bedre med en annen trener om han kommer inn nå? Tørr vi ta sjansen på et bytte nå?
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Det er ingen garanti for at vi gjør det bedre med en annen trener. Det faktum at store deler av laget har blitt individuelt langt svakere på to år er noe som peker i retning av at det ville være positivt med et trenerbytte. I tillegg er det taktiske rariteter i absolutt hver eneste kamp, det peker også mot et trenerbytte. Når vi ser på serieåpningen hvor Glimts spill besto i å få ballen lengst mulig bort så snart vi fikk tak i den, så kan det tyde på en av to ting:
1. Det var Ingebrigtsens taktikk.
2. Ingebrigtsen hadde lagt opp en annen taktikk, men spillerne ga blaffen i den.

Begge scenarioene tilsier at en Ingebrigtsen ikke evner å få potensialet ut av laget.

Det er naturligvis ingen garanti for bedre resultater med et trenerbytte, men jeg mener at alt ligger til rette for akkurat det. Garantier har man aldri, men i så måte kunne jo like gjerne jeg tatt over Glimt, det kunne jo skapt resultater, hvem vet?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Locked