Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Det er altså derfor de urutinernte presterer best?

Jeg tror prestasjoner handler om hva som gjøres på treningsbanen og sies i garderoben.
Rutine kan ofte være en fordel i forhold til å ha erfaringer med spillemønster, takle press etc, men behøver heller ikke å bety allverden. Rutine er også avhengig av hvilke erfaringer du har gjort deg, er man f.eks vandt til å vinne eller tape?

Det er i alle fall interessant at de to minst rutinerte spillerne var de som presterte desidert best i siste kamp og det til tross for at det ble lagt tydelig press om prestasjon i den kampen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Glimtfan wrote:Rutine kan ofte være en fordel i forhold til å ha erfaringer med spillemønster, takle press etc, men behøver heller ikke å bety allverden. Rutine er også avhengig av hvilke erfaringer du har gjort deg, er man f.eks vandt til å vinne eller tape?
Hva med rutinen i 2010? Og i 2009? For eksempel en Thiago Martins som utstålte elendig holdning og innsats. Er det noe slikt vi mangler i Glimt? Eller en "Derek" som stort sett bare maktet å slå støttepasninger? Om dette er et problem kan vi alltid kaste innpå Ludde, han er nok alltid klar til å tilføre laget rutine, dersom vi skal fortsette med det vrøvlet. Kan vi snart legge den ballen død? Jeg sliter i allefall med å forstå hvordan dette kan være en pågående diskusjon. Eller kanskje "aktuellt tema" er mere riktig å si.
Taskeladdn wrote:Er vel her rutine og spiller inn, at man ikke tar til seg alt negative styret rundt en når man drar på jobb.
Du tuller? Du siteter vel ikke for alvor en Glimt-spiller her? Det håper jeg da virkelig ikke. Administrasjonen bør lese litt på forumet innimelleom, for om du trekker i fra 50% på det som blir sagt her inne, så finner du stort sett den menige manns mening. Men om spillerene bruker tiden til å lese hva supporterene skriver om dem, så bør dem virkelig få innstruks fra klubben om å ikke gjøre det. Spesiellt om det er et problem.
Kristatistisk
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Taskeladdn wrote::P Må bare sitere en kjenning jeg, likte komentaren :P
Vi hadde garantert prestert bedre hadde det ikke vært pga stemningen som skapes via Glimtforumet
Er vel her rutine og spiller inn, at man ikke tar til seg alt negative styret rundt en når man drar på jobb.
Får da virkelig håpe at det ikke er en Glimtspiller som har uttalt dette. Da bør han isåfall gå inn i seg selv og spørre seg hva han holder på med. Enten får han slutte å lese her, eller så må han bli instruert om å ikke gjøre det, hvis han ikke takler det. Det skulle da blott bare mangle at vi som betaler for moroa har en mening om det som foregår!

Forøvrig kan han vel se langt etter noen videre karriere om han ikke takler presset i Glimt og på Glimtforumet. Glimts tilhengere er vel ikke kjent for å være de verste i klassen når det gjelder å skape press utenfra.

Antar imidlertid at det ikke er en spiller som har uttalt dette, men en supporter. Blir skremt om jeg tar feil.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Som kundekonsulent i et av verdens største oljeselskaper blir jeg stadig kritisert for bl.a. prisnivået på drivstoff og vaskerutiner på toalett, men jeg ruller ikke baconpølser noe dårligere av den grunn.

Mulig jeg er mye sterkere mentalt enn Glimt-spillerne, men det tviler jeg sterkt på.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Du er vel rutinert? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Har ikke rullet like mye baconpølse som profesjonelle fotballspillere har sparket en fotball. Heldigvis.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Har du rekesalaten over eller under pølsa?
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Hva med å så litt på hvilken rutine vi snakker om? De som har spilt i Adecco for Glimt de siste 2 år har jo fått rutine, men stort sett av den dårlige sorten. Slik jeg ser det handler rutine om å kunne gjøre gode valg kjapt, altså at man bygger opp en god intuisjon for hva som foregår på banen. De siste 2 år har dem lært hvordan ting ikke skal gjøres, så jeg vil nok stille spørsmålstegn til hvordan man teller rutine på spillere.
Una mas cerveza.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Taskeladdn wrote::P Må bare sitere en kjenning jeg, likte komentaren :P
Vi hadde garantert prestert bedre hadde det ikke vært pga stemningen som skapes via Glimtforumet
Er vel her rutine og spiller inn, at man ikke tar til seg alt negative styret rundt en når man drar på jobb.
Hvis det er en Glimtspiller som har sagt dette så blir jeg skremt. Hva blir det neste , at spillerne blir lei seg fordi de fikk dårlig score på børsen i AN og kan derfor ikke prestere bedre før de får gode karakterer?
Regner med at dette ikke er seriøst ment..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by gavharr »

Jeg har lyst til å lansere André Bergdølmo som trenerkandidat!

Akkurat nå trener han juniorlaget til LSK, og ifht. fysikk og fokus på kondisjon osv. Så kan det nevnes at juniorene knuser A-laget på løpetester :D
I tillegg kjenner han GODT til 4-3-3, er ambisiøs, og jeg har hørt fra sikre kilder at han gjerne vil trene et "voksenlag" i neste omgang.

Han er også MEGET opptatt av ballsikkerhet og pasningsevner, så han kunne virkelig blitt en vitamininnsprøytning for laget. :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Bergdølmo var et interessant alternativ, ja ... uten at jeg skal gå inn på reservasjoner i forhold til kosnader.

Angående rutine, så kan det jo tenkes litt. Heller enn å kalle det for patetiske unnskyldninger å snakke om manglende rutine, godta det som en fungerende analyse for et øyeblikk. Det blir således en kritikk mot klubben, følg med.

Hvis vi henger oss på Novis forståelse av rutine, så handler det om evnen til å gjøre gode valg hurtig, eller nærmest instinktivt om du vil. Altså, evnen til å gjøre riktige valg i situasjoner, uten å måtte instrueres. Det er noen ting vi vet om FK Bodø/Glimt, og det er at man historisk sett ikke akkurat har vært for flinke til å gi sine spillere den beste oppfølginga på alle mulige måter. Ut fra det lille jeg vet fra utafor klubben, snakker jeg her primært om kosthold og treningskultur. Det finnes elsempler på spillere som har stagnert i Glimt, og blomstra andre steder. For eksempel fikk Tom Høglis karriere et oppsving da han (blant annet) fikk bedre kostholdsveiledning i Tromsø. Motsatt finnes det flusst av eksempler på spillere som "får det til" i Glimt, men ikke andre steder. Det kan være et resultat av at klubben ikke er flink nok til å gi spillerne sine det mest grunnleggende av kunnskaper (og dermed rutine) innenfor områder som kosthold og treningsarbeid. Mye et hovedtreneransvar, men kanskje mest et kollektivt ansvar for hele klubben.

Da blir det interessant å se på en del av spillerne i Glimt, som rett nok har både Tippeliga- og mye Adeccoligaerfaring, og spørre om den erfaringa i seg sjøl tilsier at de har fått den rutinen som trengs for å prestere godt fra dag til dag. Den erfaringa man åpenbart gjør seg fra å spille i Tippeligaen vil være oppfatning av kampbilder, behovet for å kunne reagere raskere i kampsituasjoner, og en del ytre press, media og publikum. Det er kanskje mer grunnlaget for rutine banen enn utenfor. Hvordan man skal opptre utenfor banen for å på best mulig måte kunne løse de situasjonene man havner i på banen, er kanskje et område preget av manglende (gode) erfaringer -- og dermed manglende rutine -- for mange av spillerne, og at dette gir seg utslag i dårlige prestasjoner?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Bergdølmo spilte noen år i Ajax, nesten det alene bør gjøre han litt interessant...

Ellers humrer jeg veldig over at Glimtforum visstnok får skylda for at spillerne ikke presterer. Nekter å tro at noen i Glimt har sagt noe sånt, og hvis det faktisk har skjedd håper jeg spilleren som sa det drar en "Vikestad" så raskt som mulig.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Denne tråden begynner å bli mindre og mindre interessant. I starten var den veldig leseverdig fordi det stadig dukket opp nye argumenter både for og imot Kåre. Nå er det slutt på argumenter, så da har det heller blitt til at man rakker ned på hva den andre parten måtte mene. Kort oppsummert vil jeg påstå at ståan er slik:

For Kåre:
- Ungt og urutinert lag
- Mange nye spillere som må spilles inn i nytt system
- Økonomisk uvær

Mot Kåre:
- Flere år med dårlige prestasjoner
- Innfrir ikke forventningene
- Merkelige kamptaktikker og spillerdisposisjoner (spesielt borte)
- Manglende glød og arbeidsinnsats, spesielt på bortebane

Kan sikkert finne flere argumenter i begge leirer, men det er disse argumentene som stadig blir "gulpet" opp, og kritisert av den motstående part.

Kåre har nå to kamper, borte mot Sortland og Asker, hvor det nærmest er vinn eller forsvinn. Skulle vi ryke ut av cupen mot Sortland, så blir det oppstannelse både blant fans, sponsorer og sikkert alle de som klagde på at kommunen gikk inn å kjøpte Aspmyra. Skulle vi tape mot Asker, begynner det å se fryktelig mørkt ut i serien. Da er det plutselig luke opp til sikker grunn, og det alene burde resultere i at varsellampene begynner å lyse inne i kontorene på Aspmyra. Hamkam er beviset på at ingenting er umulig i Adecco..

Vi kan støtte oss så mye vi vil på urutinerte spillere og økonomisk rot, men vi har ikke råd til et videre nedrykk til andredivisjon, og jeg tror heller ikke klubben har råd til å kjempe i bunden av Adecco (publikumssvikt). Med dette tror jeg det fører med seg ekstreme inntektstap, samt at vi vil få problemer med å forhandle frem nye og gode sponsoravtaler. Dessuten blir det vanskelig å beholde spillere, og slik det ser ut på forumet idag, så blir man "butfucked" om det ikke er profiler igjen på laget.

Ser spent frem mot Sortland og Asker, og forventer to seire, slik at kanskje det senker seg en ro over Aspmyra igjen!
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

For meg beskriver Kesseboy mere prinsippet rundt nivå fremfor rutine. I allefall slik jeg tolker de begrepene. Et eksempel på det er Bjørnbak som kommer rett inn på laget og spiller med en slags "rutine", men er det noe vi alle er enige om, så er det jo at Bjørnbak ikke har noe rutine i fra hverken Adeccoligaen eller Tippeligaen. Det handler bare om at han har et ferdighetsnivå som virker å ha vært usedvanlig høyt til å komme fra en lavere divisjon.

Den "rutinen", altså nivået er mye enklere å bygge på et høyt nivå, men det er ikke et absolutt, som vi ser med Bjørnbak. Nå er det litt skummelt å kommentere dette etter èn kamp, men han er pr nå et godt eksempel. Spillerene har øvd på mottak, vendinger, orientering, pasning, skudd etc hele livet, og om dem har stått to timer ekstra hver dag etter trening, så får man den "rutinen". Bruker man den ekstra tiden går omstillingen til et høyere nivå også raskere.

Det jeg definerer som rutine er hva man finner hos en typisk alfahann. Man har vært ute en vinterdag før og man vet hva som kreves for å løse situasjoner. Det gjelder både holdninger og treningsarbeide men ikke minst også den mentale biten. Her kommer rutine inn for meg, den rutinen som det er snakk om når det spilles cupfinaer og vm-sluttspill. Det å beholde roen å spille fotball selv om man får et drittmål i mot. Det å vurdere på hvilken måte man skal disponere kreftene og hvilke dueller som er verdt å ta. Slike situasjoner er det hvor rutinen kommer frem.

Og når Glimt har en dårlig start på 2011 så kan man lett påstå at rutinen mangler, men den er jo der, gruppen fungerer bare ikke på den måten av det kommer noe positivt ut av det. Kolstad, Mounir, PVR, Jack, Ludde, Sakk og Berg er alle spillere som har nok erfaring til å vite at selv om det ble 0-1, så må vi fortsette å spille vårt spill for å lykkes, det hjelper ikke å miste hodet. Men dette virker ikke å bo i laget, tross at det burde være slik.

Men det har vært et problem lenge. Og det kan være så enkelt at det er dårlig humør i spillergruppen, konflikter eller at treneren ikke bruker rutinen til spillerene til å spre sikkerhet. For maksnivået i Glimt er veldig bra til Adecco å være, og rutinen er der. Men vi makter bare ikke å få det frem.

Som en sa; vi presterer ikke sportslig, og det ansvaret tilhører Kåre Ingebrigtsen.
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Når det gjelder Berntsen og Bjørnbakk så er jeg overbevist om at disse rett og slett holder et høyere nivå i sin posisjon kontra andre i laget. Utfordringen da er de faktisk får utviklet seg videre, det har man ikke klart under KI og ei heller under Hoftun/Bergersen.
Nøkkelen etter mitt syn er da at man tørr å satse på de unge spillerne tidlig og la dem få lov til å feil, der aner jeg en bedring hos KI kontra tidligere sesonger, men det er fortsatt noe tilfeldig. Hvorfor har ikke Berntsen spilt tidligere i sesongen, når han faktisk klart seg bra i fjorårets sesong. Hvorfor har ikke Nordberg fått prøve seg, når han har imponert i treningskampene.
Rutine kan være viktig, men jeg er slett ikke sikker på om rutinen som er heller har vært i Glimt er verdt mye med dagens trenerapparat og med de spillertypene som har mest erfaring. Selv om jeg kanskje ikke tror Haukås er den spilleren i stallen vår med mest potensiale, så har jeg inntrykk av at han over tid kan bli særdeles viktig for troppen.
Innstillingen han har vist og utalelsene, virker for meg å være mye mer konstruktiv enn de KI og CB har kommet med.
Rutine er en ting, men typene er vel så viktig og jeg tror Glimt har savnet de rette ledertypene både på trenersiden og i spillertroppen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Glimtfan wrote: Hvorfor har ikke Berntsen spilt tidligere i sesongen, når han faktisk klart seg bra i fjorårets sesong. Hvorfor har ikke Nordberg fått prøve seg, når han har imponert i treningskampene
Ryktet sier at Berntsen ikke har fått spille pga noen regelbrudd fra hans side.
Desverre så vil man tydeligvis ikke bekrefte eller avkrefte dette. Men jeg forstår det slik at straffen var på sin plass, og jeg har full forståelse for at man setter ungutter på plass når det skjer noe som ikke burde skje med tanke på å utvikle fotballspillere for fremtiden.

Nordberg har ikke fått prøve seg fordi han ikke har proff kontrakt og man allerede har flere spillere enn budsjettert under kontrakt. Hvis man ikke får penger til å signere han eller solgt spillere så tviler jeg på at man får sett han mere enn 3 kamper iår ( mener det var 3 som var max )
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Taskeladdn wrote:
Glimtfan wrote: Hvorfor har ikke Berntsen spilt tidligere i sesongen, når han faktisk klart seg bra i fjorårets sesong. Hvorfor har ikke Nordberg fått prøve seg, når han har imponert i treningskampene
Ryktet sier at Berntsen ikke har fått spille pga noen regelbrudd fra hans side.
Desverre så vil man tydeligvis ikke bekrefte eller avkrefte dette. Men jeg forstår det slik at straffen var på sin plass, og jeg har full forståelse for at man setter ungutter på plass når det skjer noe som ikke burde skje med tanke på å utvikle fotballspillere for fremtiden.
)
Det ble vel såvidt nevnt noe om dette for en tid tilbake, uten at det ble utbrodert noe mer. Jeg mener at det ikke trengs å gå i detalj om alt, men er helt enig i at en litt mer utfyllende forklaring hadde vært på sin plass.

Når det er sagt håper jeg virkelig dette gjelder alle på Glimt, ser ingen grunn til at Berntsen skal være underlagt et annet sett regler enn Christian Berg (tenkt eksempel). Mtp hvordan tilstanden har vært i Glimt med en del beviselig utenomsportslig aktivitet som ikke har fått synlige konsekvenser, lurer jeg på hva Berntsen har gjort.
Enten har Glimt innført nye regler, Berntsen har gjort noe vanvittig grovt, eller så er det forskjellige regler for forskjellige spillere. Håper tese nr 1 er tilfellet...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

tjongs wrote:Mtp hvordan tilstanden har vært i Glimt med en del beviselig utenomsportslig aktivitet som ikke har fått synlige konsekvenser, lurer jeg på hva Berntsen har gjort.
Men en plass må dem også starte å rydde, om så bare for å gi en prevantiv effekt. Men jeg syntes godt Glimt kunne gått ut med en pressemelding som sa at Berntsen/Robertsen var satt ut av laget av disiplinære årsaker og at saken ville håndteres internt.
Kristatistisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

RaymondEngmark wrote:For meg beskriver Kesseboy mere prinsippet rundt nivå fremfor rutine. I allefall slik jeg tolker de begrepene. Et eksempel på det er Bjørnbak som kommer rett inn på laget og spiller med en slags "rutine", men er det noe vi alle er enige om, så er det jo at Bjørnbak ikke har noe rutine i fra hverken Adeccoligaen eller Tippeligaen. Det handler bare om at han har et ferdighetsnivå som virker å ha vært usedvanlig høyt til å komme fra en lavere divisjon.
"Rutine" i Glimt-sammenheng er vel litt mer en en sesong bak seg i Adecco. Går vi et par år tilbake så måtte man ha mange sesonger i tippeligaen, ha spilt i mange klubber og gjerne i utlandet, ha solid erfaring fra Champions league og helst et par medaljer i skapet for å bli telt med blant de rutinerte på laget. Det jeg tror både Kåre og CB viser til er jo at vi nå totalt mangler folk av typen Runar, Stig, André og Jan Derek for å nevne noen. Vi har "alltid" hatt to-tre eller flere av den kaliberen spillere på laget, mens det i år kun er CB selv og Ludde som er i nærheten av den kategorien, og ingen av dem er på laget for tiden.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Los-Loco, jeg tror du glemmer å se ting i sammenheng. Det du skriver ville vært helt riktig, fordi f.eks Stig, Derek og Runar måtte kjempe mot rutinen til Berg Hestad, Roar Strand, Martin Andresen, Bengt Sæternes, Ole Martin Årst etc.

Men vi må sammenligne med dem som er rundt oss. Med unntak av dem som rykket ned er vel Glimt i en særkalasse av rutine. Fure brødrene på IIL (om dem enda er der) har tonnevis av rutine, men ingen av dem har spillt på landslaget.
Kristatistisk
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

RaymondEngmark wrote:
tjongs wrote:Mtp hvordan tilstanden har vært i Glimt med en del beviselig utenomsportslig aktivitet som ikke har fått synlige konsekvenser, lurer jeg på hva Berntsen har gjort.
Men en plass må dem også starte å rydde, om så bare for å gi en prevantiv effekt. Men jeg syntes godt Glimt kunne gått ut med en pressemelding som sa at Berntsen/Robertsen var satt ut av laget av disiplinære årsaker og at saken ville håndteres internt.
Helt enig! Som sagt er det eneste jeg håper på at det er nye regler, ikke forskjellige regler.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

RaymondEngmark wrote:Los-Loco, jeg tror du glemmer å se ting i sammenheng. Det du skriver ville vært helt riktig, fordi f.eks Stig, Derek og Runar måtte kjempe mot rutinen til Berg Hestad, Roar Strand, Martin Andresen, Bengt Sæternes, Ole Martin Årst etc.
Nei, jeg glemmer ikke, jeg sier bare hva jeg tror CB og KI legger i rutine-begrepet.

Og jeg tror ikke at de nødvendigvis mener rutine skal måles i score-points som summeres opp i hvert lag, slik at det laget som har høyest rutine er det som vinner. Det de savner er spillere som har vært "ute en vinterdag før", og som har den nødvendige autoritet til å ta tak i situasjonen innad i laget når ting butter i mot. Bjellesauer, for å bruke et annet bilde.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Det stemmer nok det, Los Loco, og det er iogforseg et godt poeng. Men det er likefullt en dårlig unnskylding/forklaring på de sportslige prestasjonene. For meg er det på nivå med å si "Det er vanskelig" som en forklaring på hvorfor man ikke presterer. Joda, vi har mistet gode og rutinerte spillere, men det har man visst i lengre tid, og siden potensialet i gruppa ikke er tatt ut er det jo ikke værre at det de bare må jobbe enda hardere og prestere enda bedre.

Håper vi slipper slik gnåling med unnskyldninger igjen. Gi oss en handlingsplan for hvordan det fortsatt kan bli opprykk i år, ikke en forklaring på hvorfor de spiller som bestemødre.
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Hvem er enig i at Kåre Ingebrigtsen ikke har fått ut potensialet i spillergruppa? For tross alt, det er jo det det bunner ned til. Er DU enig eller uenig?
Last edited by RaymondEngmark on Sun May 01, 2011 12:42 pm, edited 3 times in total.
Kristatistisk
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Sier ikke resultatene i seg selv at Kåre ikke har fått potensialet ut av gruppa?

Jeg er helt enig.. Det virker som Kåre nærmest har skapt en tape-trend som ligger planta baki hodet på nesten samtlige spillere. Tror vi trenger et nytt trenerregime for å få ting til å snu.
Locked