Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Jeg er egentlig helt enig med deg Mendi med tanke på ambisjoner. Jeg skjønner at laget ikke er godt nok for å kjempe om opprykk. At vi taper kamper med mange nye fjes er å forvente.

Det er ikke det at vi taper som er problemet, men det er måten vi taper på. Og den er helt lik som den var i 2009 og 2010.. Manglende innsats og planløst angrepsspill (spesielt på bortebane). Jeg sliter likevel med å se hvordan Glimt skal komme på topp fem etter å ha sett de fire første kampene. De må gjøre noen drastiske steg fremover skal poengfangsten komme skikkelig igang.
Førr Evig!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Inntil i går var det mange som slet med å se for seg at RBK skulle kjempe om seriegull. Nå er de allerede nesten ajour med de antatt hardeste konkurrentene og ordet krise er helt ute av vokabularet. Folk er generelt sett raske med å tilpasse sine forventninger til det som foregår akkurat i øyeblikket og ikke så flinke til å løfte blikket og se ting i et større perspektiv. Det gjelder også de som følger Glimt.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Rosenborg har vært best i landet de to foregående sesongene, og da med bare ett tap. Selvfølgelig var det bare snakk om tid før dette laget begynte å vinne kamper igjen. Bodø/Glimt har vært Norges værste bortelag (kanskje litt subjektivt men endrer ikke poenget) under hele perioden med Kåre's ledelse. Dersom vi ikke vinner hjemmekampene så har jeg ingen som helst tro på at vi kommer spesielt høyt opp på tabellen. Som du sier, setter man ting i pittelitt perspektiv, hva tyder på at Glimt skal plutselig begynne å sanke trepoengere på bortebane?

Mitt perspektiv på Glimt strekker seg tilbake til Kenta og Hoftun. Etter tapene mot Raufoss, Sarpsborg, med fler på bortebane ville folk sparke trenerne, så si samtlige, før kvallikkampene for å få noe fornuftig ut av disse.. Vi var et LANGT LANGT bedre og mer sammensatt lag under Kenta og Hoftun! Likevel var det et relativt kraftig hylekor som ville ha dem avsatt, noe vi selvfølgelig ikke skulle gjort..
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Trapattoni »

ingen87 wrote:Som du sier, setter man ting i pittelitt perspektiv, hva tyder på at Glimt skal plutselig begynne å sanke trepoengere på bortebane?
Eller hjemme? Glimt har én seier på de åtte siste hjemmekampene i Adecco.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

ingen87 wrote: Vi var et LANGT LANGT bedre og mer sammensatt lag under Kenta og Hoftun! Likevel var det et relativt kraftig hylekor som ville ha dem avsatt, noe vi selvfølgelig ikke skulle gjort..
Må vel skyte inn at Hoftun skulle gi seg uansett, han hadde vel allerede fått jobb i RBK, så da så vel ledelsen sitt snitt til å kvitte seg med Kenta også, de hadde vel en litt "unormal" arbeidsfordeling så det er umulig å si hvordan det ville gått med Kenta ved roret uten Hoftun, det var ikke akkurat sånn at Glimt spilte så bra at dem satte himmel og jord i bevegelse da de styrt skuta. At vi i det hele tatt klarte å rykke opp var et lite under med tanke på hvor grusomt middelmådige vi var igjennom mesteparten av 2007-sesongen, og det med et langt bedre spillermateriall enn vi har nå.

At de derimot klarte å samle troppene og vinne playoffmatchene fortjener all mulig honnør, for de to kampene var noe av det beste jeg har sett Glimt spille noensinne.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Mendi wrote:De som snakker om opprykk, og måler Glimt ut fra det, bør ta en titt på hva slags lagoppstilling Glimt hadde på banen etter at PVR ble skadet i går. Vi er ikke i nærheten av å ha spillermateriell til å rykke opp. I tillegg har det vært enorme utskiftninger, og da vil det nødvendigvis ta litt tid før prestasjonene kommer.
Hvilket spillemateriell har Strømmen , Ranheim, Alta?. Ingen heltidsansatte spillere, få spillere med erfaring. Glimt har flere spillere med eliteserieerfaring, flere års adecco-erfaring, en spiller som var landslagsaktuell og som er i sin beste alder.
Hvis man fortsatt skal gjemme seg bak dette, lurer man seg selv. Glimt har en stall på høyde med Bryne, Sandefjord, Hønefoss og KIL.
Synes forresten at kampen i går var et fremskritt også det at Cato er mye mer involvert(etter press fra styret), flere unge spillere som utmerket seg, en midtbane som tidvis var god.
Neste bortekamp er på kunstgress, så da kan ikke fortsette med unnskyldninger.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Re Mendi

Ja det har vært en del utskiftninger, men slik er fotballen. Glimt har en ambisjon om å kjempe i toppen og ligger i bunnen, prestasjonene de to siste årene har vært elendig og sesongstarten like så.
Vi er kanskje den største klubben i adeccoligaen og har et av de største budsjettene. Av spillerne våre har flere tippeligaerfaring.
Ja, vi kunne absolutt trengt en stjerne på midtbanen, bedre keeper og bedre backer, men så på de andre lagene i adeccoligaen i forhold til alder og erfaring.

Pdd er vi et bunnlag i adeccoligaen og det er milevis unna der vi burde være med dagens spillermateriell og ressurser.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Knuta wrote:Hvilket spillemateriell har Strømmen , Ranheim, Alta?
Så kommer vi også til å havne over disse lagene på tabellen. Muligens kan Ranheim havne over oss, men de har en god stall. Jeg tror vi skal stikke fingeren litt i jorda og erkjenne at det kommer til å ta litt tid å komme tilbake. Når vi stiller med vår beste startoppstilling er vi av de bedre i Adecco, men på spillerne fra nr 13-14 og nedover mangler vi mye på dette nivået. Når vi mangler PVR og C Berg er vi faktisk ekstremt tynt besatt. Hadde det ikke vært for en kanondebut av Bjørnbakk i går så hadde vi hatt et syltynt forsvar og mest sannsynlig tapt kampen i går.

Jeg sier ikke at alt som gjøres er bra og riktig, og om jeg fikk velge skulle jeg gjerne sett Bjørkan som Glimt-trener i stedet for Kåre. Men jeg synes mye av kritikken av det sportslige i Glimt bygger på urealistiske forventninger.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Noe urealisme er det nok å spore hos flere, men jeg har inntrykk av at de fleste her ser for seg at Glimt skal være med å kjempe i toppen, for min del vil det si blant de 5. Det er også i tråd med forventningene klubben selv har satt og omtrent på nivå med plasseringen i fjor som var svært skuffende.

Jeg er overhodet ikke så sikker på at vi ender foran Alta, Ranheim eller Strømmen også Mjøndalen og Asker kan bli problematiske. Adeccoligaen er jevnere enn før og lagene som kommer opp fra 2-divisjon har som regel hatt en knalltøff kamp mot 2-3 lag som fort kunne klart seg i adeccoligaen. Unntaket er kanskje Randaberg som nok ikke var "rett lag" som rykket opp i forhold til toppnivå.

I fjor endte Ranheim og Løv-Ham foran oss, Strømmen og Alta endte på plassene bak oss. Alle er lag som har et budsjett som er langt under vårt. Lag som knapt har tilskuere og som ikke har vært i tippeligaen i moderne tid.
Pdd er vi et bunnlag, vi har en målforskjell på 2-8 og ligger 6 poeng bak Ranheim/Strømmen, 5 poeng bak Mjøndalen og Alta. Stallen vår kunne uten tvil vært bredere og vi er spesielt tynt besatt bakover og på midtbanen. Vi har nå testet Haukås, Rønning og Karlsen sentralt defensivt uten at noen har fungert. CB er svært skadeutsatt.

11eren vår er betydelig yngre enn tidligere, men er sammenlignet med andre lag ikke veldig ung og Kolstad, Hamoud, Jacobsen, PVR, Khalili og Johansen har alle erfaring fra tippeligaen. Eek, Karlsen og Haukås har alle erfaring fra adeccoligaen, så rutinen skal ikke være problematisk, men det er klart at det tar tid å spille seg sammen, men mye av den jobben skulle strengt tatt vært gjort i vinter og det er tross alt bare Sandefjord av de vi har møtt som kan forventes å havne i toppen i år.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Mendi wrote:Men jeg synes mye av kritikken av det sportslige i Glimt bygger på urealistiske forventninger.
Er det urealistisk at den klubben med størst budsjett skal være i toppen ? Hvis ja, så stemmer dine påstander..
Joda, Glimt har hatt utskifninger i stallen, men det er de ikke alene om .. Ranheim mistet vel hele stammen i laget, Alta har mistet 4 sentrale spillere fra i fjor. Disse stiller også med nye trenere som normalt sett skulle trengt litt tid på å få ting til å sette seg, men hittil så virker de å fungere bedre enn Glimt..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Så er det jo også noe med å trekke sine konklusjoner etter fire spilte kamper.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Trekker ikke en eneste konklusjon jeg hvis det er meg du sikter til Mendi...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Mendi wrote:Så er det jo også noe med å trekke sine konklusjoner etter fire spilte kamper.
Mine antakelser og konklusjoner om trener og coaching bygger seg på 70 serie og cupcamper siden 2009.
Mulig det er et litt lite grunnlag.
Men jeg synes det er flott dersom Kåre bruker Cato mer aktivt, samt et aktiv styre som jevlig har evaluering av trener osv, samt en bedre coaching under kampene, samt at spillerne tror på trenerne, samt at spillere som i kamp etter kamp spiller elendig men likevel har klippekort. Hvis mye av dette endrer seg er jeg ikke uvillig til å la Kåre være trener.
Last edited by Knuta on Tue Apr 26, 2011 12:01 pm, edited 1 time in total.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Det er vel ingen som trekker konklusjon etter 4 kamper, men etter 94 kamper...

Det er ikke slik at vi kan nulstille forventninger før hver eneste sesong, en vurdering må tas etter den helhetlige prestasjonen over tid. KI har vært trener i 3 sesonger + en sesongstart. Den første sesongen var bra, etter det har det bare gått nedover. Selvfølgelig har man andre ytre forhold som har bidratt negativt, men forholdene er ikke verre enn i mange andre klubber som ikke har hatt like negativ sportslig utvikling.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Det er et helt ok synspunkt det. Selv er jeg ikke enig, fordi jeg mener utenomsportslig støy har gjort arbeidsforholdene vanskelige i 2009 og 2010. Resultatene i klubber vi kan sammenligne oss med, f.eks. Lyn, har også gått i dass i takt med at problemene utenfor banen har tårnet seg opp. Derfor vil jeg se mer av hvordan det går i år før jeg konkluderer. Jeg forventer at Glimt havner på topp 6 og at vi ser unge spillere som tar steget, og jeg vil bedømme Kåre ut fra det.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Ja, da har vi forskjellige ståsted. Jeg mener gode trenere skal takle slikt støy og få mer ut av spillerne enn KI har klart. Jeg mener han burde vært ute av klubben etter 09-sesongen og i alle fall etter 10-sesongen. Når nå starten på 11 er katastrofal spillemessig og resultatmessig, så ser jeg ikke at dette kan snu tilstrekkelig med KI som trener.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Mendi wrote:Jeg forventer at Glimt havner på topp 6 og at vi ser unge spillere som tar steget, og jeg vil bedømme Kåre ut fra det.
Det er vel igrunn det som er forventningene mine og :) hehe, sånnsett er vi enige ;)
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Re Mendi

Det er så deilig at andre kan være enige med meg, Taskeladdn og Boombadilla. Du sier også ting på en måte som får folk til å forstå poenget ditt. Jeg er helt enig med dine betraktninger og mener at vi bør se på denne sesongen som en sesong hvor fremtidens Glimt skal bygges. Som du sier så var det mye støy og økonimiske problemer i 09 og 10 som gjorde at rammebetingelsene ikke har vært de beste. I tillegg så gikk jo også hele denne vinteren bort før det ble klart at klubben ungikk konkurs. Slik at fokuset til spillerne har kanskje ikke vært det beste nå i forkant av sesongen heller.

Kampen i går viste fremgang og de første 25 var vi aggresive og kom raskt i angrep. Ofte satt også pasningene. Fortsetter de med å prøve på samme måte så vil spillet sitte lengre neste gang og enda lengre gangen etter der igjen. Når selvtilliten og tryggheten kommer snikende så vil også laget bli bedre til å hvile med ballen i laget. Det tærer på kreftene å være så aggresive som i starten i går.

Eneste jeg håper på nå er at Kåre instruerer spillerne sine til å spille på samme måte også i bortekamper.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Vi får se, det blir spennende fremover. Jeg håper dere som er pro-Kåre har rett og jeg hadde elsket å innrømme at jeg har tatt feil hele tiden men jeg klarer bare ikke å se at det kommer til å skje.

Personlig tror jeg Kåre er ferdig i sommer med mindre det blir en drastisk sportslig oppsving. Når det er sagt, ingenting annet enn seier i bortekampene mot Sortland og Asker er godt nok nå.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.glimt.no/wips/1454105840/mod ... med_bilde/

Nå skal vi lære av laget som er skrekkeksemplet på hva som kan skje med sportslig rævkjøring over noen år.

Supert.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Vil ikke påstå at jeg er pro-Kåre..
Mere pro-Glimt og synes valg som kan være ødeleggende for hele prosessen med å bli Nordlands stolthet blir for dumt =)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Ja, akkurat det forbauser meg, både fra enkelte forumister og Kåre selv. Når det blir sagt/hintet at vi har et dårlig/middelmådig spillermateriell, hvem er det vi sammenligner med da? Brann? Strømsgodset? Start? Tromsø? Viking? I så fall har han et poeng.

Men nå spiller ikke vi i Tippeligaen, og vi skal sammenligne oss med lagene rundt oss på tabellen. Løv-Han, Randaberg, Sandnes Ulf, Asker og Nybergsund. Og har vi da en dårlig stall? Nei-nei-nei sier jeg, mens jeg hopper opp og ned som om jeg var med i Karl & Co.

Erfaring er det nok av! Kolstad, Imingen, Jacobsen, Rønning, Hamoud, andre blad Rønning, Berg, Ludde, Johansen, Sakk, Kahili og Stensland har alle spillt tippeligafotball. Er DET noe lagene over kan skilte med? I tillegg har vi en haug med spillere med U-landskamper.

Pølsevev har jeg aldri brukt før. Bruker ordet nå.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Taskeladdn wrote: Mere pro-Glimt og synes valg som kan være ødeleggende for hele prosessen med å bli Nordlands stolthet blir for dumt =)
Det er jeg selvfølgelig enig i. Et bunnlag i Adecco er bedre enn ikke noe lag. Men har man midlene som skal brukes til spillerkjøp eller trenerbytte vil jeg at det brukes til det siste. Kåre har fått de to angrepsspillerne han har hatt lyst på, og nå er det på tide at han viser at han kan få det beste ut av dem. Hvis ikke er det ikke vits i å signere nye spillere.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote:Men har man midlene som skal brukes til spillerkjøp eller trenerbytte vil jeg at det brukes til det siste
Men di midlene har man jo ikke, så jeg klarer bare ikke å se problemstillingen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis det er et alternativ å sparke Kåre hvis resultatene fortsetter å utebli går jeg utfra at det fins penger til å gjøre det.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Locked