Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote:Hvis det er et alternativ å sparke Kåre hvis resultatene fortsetter å utebli går jeg utfra at det fins penger til å gjøre det.
Er det et alternativ? Sånn bortsett ifra meningen til enkelte inne på dette forumet?
Glimt styret har iallefall sagt klart ifra hva dem mener om saken, jeg har mere trua på dem.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Vi får se, da, hvem som har rett.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Trapattoni »

Taskeladdn wrote: Glimt styret har iallefall sagt klart ifra hva dem mener om saken, jeg har mere trua på dem.
Jeg synes styret i Glimt var særdeles uklare etter møtet i forrige uke. Styrelederen stotret frem noe om at de var misfornøyde og skulle se an til etter neste kamp. Jeg savner skikkelig ledelse i Glimt.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

De klarer nok å hoste opp penger om ting blir for ille. Børre Arntzen har vanligvis litt innsyn i ting, hadde vært greit om han kunne dele tankene sine rundt denne problemstillingen også utover det han skriver på Twitter i dag.

http://twitter.com/boarntze/status/62841303737704448
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Må nok en gang minne på: en tidlig exit i cupen = pengene Kåre koster å sparke. Det er "en million" usikkerhetsmomenter i det økonomiske regnestykket. Kåre koster penger enten han blir eller drar, det er sikkert.
Som du sier så var det mye støy og økonimiske problemer i 09 og 10 som gjorde at rammebetingelsene ikke har vært de beste.
Selv er jeg ikke enig, fordi jeg mener utenomsportslig støy har gjort arbeidsforholdene vanskelige i 2009 og 2010. Resultatene i klubber vi kan sammenligne oss med, f.eks. Lyn, har også gått i dass i takt med at problemene utenfor banen har tårnet seg opp.
Jeg mener han burde vært ute av klubben etter 09-sesongen og i alle fall etter 10-sesongen.
I de fleste andre klubber ville nok Kåre måtte ha gått etter 09 sesongen. Sett i ettertid så har vi de samme sportslige problemene nå og da, men de har fått utvikle seg videre. Og når det gjelder Kenta/Hoftun og hylekoret som ville ha dem vekk ... med den formen Glimt hadde den høsten kunne fort den ballen ha rullet andre veien i kvalliken.

Og man må være litt rar for å ikke mene at det var problematisk for spillerene med en dårlig økonomisk situasjon. Men en virkelig god trener ville fått laget til å prestere tross problemene, siden gode resultater ville vært en del økonomien (blir nesten som å jobbe på provisjon). Resten av førstedivisjon er avhengig av å jobbe ved siden av for å kunne betale husleia.

Økonomiske problemer er noe omtrent hele fotballnorge har nå, så å bare peke på Lyn blir feil. Mange andre klubber går med heidundrende underskudd og har økonomiske utfordringer uten at dem kjemper i bunnen av adeccoligaen av den grunn.

Man kan også ta i betraktning at Kåre i 2010 hadde en spillerstall ikke forferdelig ulik den som gjorde det så bra i 2008.
Så kommer vi også til å havne over disse lagene på tabellen. Muligens kan Ranheim havne over oss, men de har en god stall. Jeg tror vi skal stikke fingeren litt i jorda og erkjenne at det kommer til å ta litt tid å komme tilbake.
Kan vedde på at det var en del kamma-supportere som sa akkurat det før dem rykket ned til andredivisjon. Siden vi heter Glimt og er i fra Bodø så skal vi være vaksinerte mot å rykke ned. Det skal en del til før det skjer, men samtidig skal det ikke mere til enn at vi ikke forbedrer oss. Tabellen lyver ikke, selv om det nå er bare etter 4 seriekamper. Dersom vi taper mot Asker, så begynner den å fortelle oss veldig mye.
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Taskeladdn wrote: Glimt styret har iallefall sagt klart ifra hva dem mener om saken, jeg har mere trua på dem.
Klart i fra? De sa vel absolutt ingenting, og det var ingen klar støtteerklæring Kåre fikk etter det møtet. Jeg tror Kåre er ferdig, styret kan ikke sitte å se lenger på dette. Sponsorene murrer, det er knapt folk innom på Aspmyra på kampdag, treningene er elendige med null trøkk, spillestilen er i beste fall uklar, og folk flest virker å gi blaffen.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Nei det er ikke et alternativ, og jeg tror at dersom man heller velger nedrykk istedefor å sparke Kåre så velger styret alternativ 1.

Hvis derimot sponsorer, supportere, og andre utad setter press på styret så kan man ikke se bort at de må velge en annen løsning enn å satse på Kåre til kontrakten hans er utgått. Sponsorene har ingenting å tjene på at Glimt kjemper om nedrykk.

Jeg er også pro Bodø/Glimt, men jeg mener at klubben ikke har godt av å være der vi er idag. Sesongen er enda ung, og Kåre kan kanskje greie å snu det..

Som sagt tidligere i debatten så er ikke arbeidsinnsats noe som følger rutine. Det er ikke slik at Runar og Thiago ifjor la inn en større innsats fordi dem hadde drøssvis med rutine ifjor.. Når vi taper kamper, igjen = bortebane, så er det på grunn av manglende innsats og manglende plan i angrepsspillet.. Å slå langt på to ensomme på topp har vært kjenningsmelodien på bortebane i to sesonger nå, og om spissen heter Martins (plenty med rutine) eller Kahili (litt rutine) eller Robertsen (ingen rutine) tror jeg ikke har en pøkk å si.. I såfall burde Martins putta inn drøssevis med mål ifjor.. All den tid Glimt opptrer slik på bortebane kommer jeg til å rope etter Kåres avgang!

I 2009 var det et vanskelig andreår i Tippeligaen vi mistet våre to viktigste spillere fra sesongen forut.
I 2010 var det et tøft økonomisk år med mye kluss, spesielt på høsten, dette innvirker også på det sportslige
i 2011 er det et nytt ungt lag, som må samspilles samt bygge rutine før man kan prestere..

I 2012? Har ikke et budsjett som tilsier at vi skal være i toppen?
I 2013? Mistet mange av de viktigste spillerne fordi de ikke har signert ny kontrakter, må samspille et nytt lag å bygge rutine...
I 2014? Ny trener og opprykk til Tippeligaen! :D
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Frodo Baggins wrote:
Taskeladdn wrote: Glimt styret har iallefall sagt klart ifra hva dem mener om saken, jeg har mere trua på dem.
Sponsorene murrer, det er knapt folk innom på Aspmyra på kampdag, treningene er elendige med null trøkk, spillestilen er i beste fall uklar, og folk flest virker å gi blaffen.
Takk Frodo. Der fikk du blåst ut meningene mine i en kort og god setning! :klapp
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Trapattoni »

Frodo Baggins wrote:og folk flest virker å gi blaffen.
Du har et godt poeng der. Jeg var riktignok kampklar så det holdt i går ettermiddag, men jeg merker på meg selv at jeg ikke engang klarer å bli forbanna over det som presteres. Trekker bare på skuldrene når jeg får spydige tekstmeldinger fra Alta og Trondheim. Det bekymrer meg selv... :) Men det bør ikke minst bekymre klubben at ikke flere er sinte og forbanna. Det mangler trøkk, og det bør bekymre klubben enda mer enn resultatene i de fire første kampene.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Trapattoni wrote:
Taskeladdn wrote: Glimt styret har iallefall sagt klart ifra hva dem mener om saken, jeg har mere trua på dem.
Jeg synes styret i Glimt var særdeles uklare etter møtet i forrige uke. Styrelederen stotret frem noe om at de var misfornøyde og skulle se an til etter neste kamp. Jeg savner skikkelig ledelse i Glimt.
Klart di er misfornøyde, det er vel alle som følger med Glimt for tia.
Men når dem går ut å sier at pga økonomien så må det et mirakel til hvis det blir gjort radikale endringer + man må ha fokus på å gjøre noe med di tingene man kan gjøre noe med grunnet den økonomiske situvasjonen. Da synes jeg dem er tydelige nok.

Glimt har ikke råd til å gjøre noe med Kåre nå, derfor er dette et urimelig krav å stille Glimt.
Glimt har heller ikke mulighet til å ta beslutninger basert på kanskje hvis om og med, her er det litt sånn..
Uten spåkula så kan man rettåslett ikke ta den økonomiske risikoen som kan ødelegge all jobbinga som er gjort i det siste.

Skal man tenke hvis og om og men så kan man kanskje og forestille seg at Glimt bruker pengene dem ikke har på å ansette en ny trener, treneren får det ikke til å fungere. Medgangssupporterene gir fortsatt faen, og siden man tok den økonomiske risikoen så kommer NFF inn i bildet og. Glimt må ut på en ny tiggerferd for å overleve og dette blir møtt med latter, forrige gang var siste. Og siden dem brøyt alt dem lovte da, hvorfor skulle man stole på dem nå?

Men såklart, skulle det skje et mirakel så kan man starte å vurdere andre ting selv om spillerene sier at trenerene gjør en god jobb og at problemet ikke ligger der.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

ingen87: Jeg tviler på dem velger nedrykk forann å sparke KI, men om dem lar KI sitte så lenge at sesongen 2011 ikke kan snu er en annen sak.

Og det er ikke bare de meritterte som forsvinner. Konradsen og Stefan Johansen burde vært en del av Glimt i 2011, selv om jeg skjønner at dem ikke er det. Men det viser igjen at vi kan ikke drive nede i adecco og bygge talener, for så snart dem kan gjøre mere enn å bidra, altså løfte klubben til nye nivåer, så er det mye enklere å dra til en klubb som allerede har det nivået inne.

Hadde Rønning og Ludde vært borte, og Konradsen og Johansen vært igjen ville vi kanskje hatt den sterkeste stallen av alle unge staller i Norge, sett bort i fra Strømsgodset.

Edit: Og siden det er så mye fokus på penger, så er det fullt mulig å sparke Kåre å ha Cato som trener. Vanskelig å se at det blir værre. Aktuelle hjelpetrenere kan nok hentes lengre ned i Glimt systemet. Husk at kapteinen på skuta fungerer som om han var full og siktet på isfjell, da blir ikke en matros noe dårligere.
Last edited by RaymondEngmark on Tue Apr 26, 2011 2:35 pm, edited 1 time in total.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

I parantes bemerket kan det synes som om at Bodøs befolkning gir blaffen i Glimt uansett....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

De aller fleste i Bodø har en mening om Glimt. At storparten for tiden har en negativ oppfatning er ikke fryktelig rart.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Trappatoni: Sliter meg å engasjere meg noe særlig jeg også. Det skal sies, jeg delte ut mye tyn til kompisene rundt i landet i 2008, fikk velfortjent mye tilbake året etterpå og første delen i fjor men nå har det gått så langt som at selv kompisen min som heier på Strømmen syns det blir litt vel ufint å gi meg Glimt-relatert tyn selv om jeg egentlig ikke klarer å bry meg lengre om hva andre sier. Og det sier det meste om hvor dårlig trasig tingenes tilstand er nå :D
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Boombadila wrote:I parantes bemerket kan det synes som om at Bodøs befolkning gir blaffen i Glimt uansett....
Jepp, og det er synd. Jeg lurer på hva dem gjør i Aalesund siden de har klart å bygge den voldsomme interessen. Kan det være sulteforingen på toppfotball over så mange år som gjorde det? Eller ny stadion? Selv da Ålesund var et jojo-lag for noen år siden klarte dem å fylle stadion hver helg, de rykket ned annethvert år for fulle hus. AAFK var ikke akkurat som å se på Brasil spille, så det var ikke den feiende flotte fotballen som lokket folk på kamp heller.

I Bodø har nok Glimt blitt et offer for sin egen "suksess", 12 år med sammenhengende tippeligafotball har nok gjort bodøfolket bortskjemte. Medgangssupporterne gidder ikke dra å se Glimt tape hjemme for Sandnes/Ulf når de kan se Manchester United eller Barcelona på tven, og blant de som ikke er noe interesserte i fotball har Bodø/Glimt et særdeles dårlig omdømme, så det er ikke bare det sportslige som skal ha skyld for lave tilskuertall.

Når det er sagt, Tromsø er i toppen av tippeligaen og drar bare knappe 4000 til Alfheim en fin vårdag. Det er ikke bare vi som sliter å få folk på kamp...
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Boombadila wrote:I parantes bemerket kan det synes som om at Bodøs befolkning gir blaffen i Glimt uansett....
En annen parantes er at Bodøs befolkning gir MER blaffen nå, enn for 10 år siden. All den tid at det er under 2000 folk på kampene (fysisk tilstede) så er dette veldig veldig dårlig. MEN, jeg mener ikke Bodøs befolkning kan lastes for dette. Ser vi rundt oss på tabellen så samler vi desidert flest folk på kamp, synes det er sterkt å samle over 1500 på en bunnkamp i norsk 1 divisjon!

All den tid at laget leverer såå dårlig som de gjør nå så er det ikke interesse for å dra på kamp. Mange er ikke supportere, og for å få en helt vanlig tilskuer på kamp så må man levere resultater, noe ikke Glimt gjør..
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Det er forøvrig litt rart at Kåre klager på at stallen er ung og urutinert og allikevel er det Berntsen og Bjørnbak som står for de to beste prestasjonene mot HamKam. :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Å skylde på alder er et særdeles tynt argument. Sogndal rykket i fjor opp med en av de yngste stallene i adeccoligaen og hvis jeg ikke husker feil, så er ikke Glimt blant de 3-4 yngste i år heller. Vi har flust av rutine og alder i forhold til mange adeccoligalag, så her tar nok Kåre feil i et forsøk på å bortforklare manglende resultater.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Føler meg rimelig sikker på at det jobbes med kartlegging av alternative trenere. Dersom vi har et attraktivt trenernavn klart til å steppe inn finnes det garantert penger i markedet for det. Sitter mange kompetente folk i styret, og de klarer nok like fint som oss å sette opp et regnestykke som ikke ser spesielt fint ut med Kåre som trener og sportslig katastrofe. Koster mer nå, men jo værre Kåre gjør det, jo mindre blir risikoen.

EDIT! Når det er sagt vil jeg ikke avskrive Kåre før etter kampene mot Sortland og Asker. Tap i begge kan da ikke føre til annet enn Kåre-exit. Seier og spillemessig fremgang kan være starten på en fin sommer og høst.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Crazy horse »

Jeg kjenner fortvilelse over situasjonen, men tror ikke på nedrykk i alle fall. Tenker med gru på slutten av åttitallet, men alltid har jeg fulgt med Glimt og vil være like engasjert uansett hvor de spiller og i hvilken forfatning de befinner seg. Jeg er mest bekymret over at det er så mange andre som sier de ikke bryr seg like mye lengre, det er trist. Tror oppturen kommer snart, selv om det er tvilsomt at det blir opprykk i år.
Fotball er nesten alltid morsomt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Trapattoni »

Novi wrote:EDIT! Når det er sagt vil jeg ikke avskrive Kåre før etter kampene mot Sortland og Asker. Tap i begge kan da ikke føre til annet enn Kåre-exit. Seier og spillemessig fremgang kan være starten på en fin sommer og høst.
Tap i begge? Fortsetter Kåre etter et evt. tap mot Sortland, så sørger ihvertfall klubbens ledelse for høyere temperatur i byen... :)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Jeg er mest bekymret over at det er så mange andre som sier de ikke bryr seg like mye lengre, det er trist. Tror oppturen kommer snart, selv om det er tvilsomt at det blir opprykk i år.
Tror når noen sier det, så er det uttrykk for frustrasjon fordi dem faktisk bryr seg. Jeg trenger for øvrig ikke opprykk, havner vi på 4-6 plass så er det såpass nært at det litt entusiasme for 2012. Og vi kan kan gå på på kamp mot slutten og faktisk få lov til å håpe.
Kristatistisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Trapattoni »

Veldig enig med Raymond her. Jeg er ikke så opptatt av opprykk, men Adeccoligaen kommer til å bli så jevn at om vi henger med litt over midten vil det alltid være dette lille håpet. Det vil bety mye for publikumsoppmøtet utover sommeren og høsten. Blir vi liggende på 12-13. plass vil vi få helt katastrofale tilskuertall utover. Var ille nok på mandag, der bøtter og spann av sesongkortseter stod tomme.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Crazy horse »

Faktisk så er det kun seks poeng til toppen, og de fleste kan visst gå på en smell. Glimt stilte mandag med rundt åtte spillere som ikke var ofte i førsteelleveren i fjor. Håper de kan bli mer samspilte og at de får en real opptur mot Sortland og Asker, da ser alt mye lysere ut igjen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Trapattoni wrote:Tap i begge? Fortsetter Kåre etter et evt. tap mot Sortland, så sørger ihvertfall klubbens ledelse for høyere temperatur i byen... :)
Ikke det at jeg er uenig, men apropo det: Sortland er faktisk et ganske så godt lag. Om de har skikkelig dagen samtidig som Glimt er på sitt verste, så kan vi ryke. Det bør selvsagt ikke skje, men dette er ingen walkover.

I tillegg bør Glimt benytte muligheten til å se på noen av Sortland sine spillere, de har et par store talenter. Det har vært en viss interesse fra Tromsø, så det gjelder å være på banen.
Locked