Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Taskeladdn wrote:
Hvordan skal det brevet til NFF formuleres da?

Igjen argumenterer du dårlig Taskeladdn. Det du svarer med er at hvis man kommer med kritikk av Kåre og Glimt, så skal man selv ha oppsettet klart, være seg brev eller økonomien. Samme argumentasjon hadde du tidligere. Nå anser jeg de som sitter i styret og BTH som såpass kompetente at de nok fint klarer å både skrive brev til NFF, samt finne en måte å fjerne Kåre på hvis de vil det.
Jeg er rimelig sikker på at det jobbes ganske intenst i Glimt for å finnne en løsning på å bli kvitt Kåre, og med ett dårlig resultat mot Ranheim på mandag, så sparkes han.

PS! Rykker Glimt ned så er de ikke underlagt lisenssystemet lenger (bare til info)

Taskeladdn wrote:Hmmm, høres nesten ut som filosofien til TIL dette. Hvor mange poeng blir dem trukket 1 september?
Igjen ett dårlig argument. Dette har da alldeles ingenting med TIL å gjøre.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Masinga wrote: Det eneste jeg vet er at det er ingenting å hente i avisene og da særlig AN. Jeg kan opplyse AN om at snøen har forsvunnet, sesongen har startet, det spilles fotball rundt i landsdelen og det er på tide å komme seg ut av hiet.
Nå er det vel bare en avis som følger Glimt, og det er AN. Og de er nok på tur ut av hiet, snart begynner de jo å dele ut sommerblomsten, så da har de nok å gjøre. Både å finne kandidater, samt å reise rundt å dele ut å ta bilder av de som får.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Frodo Baggins wrote: Igjen argumenterer du dårlig Taskeladdn
Det var en spøk, ikke et argument.
Glimt styret er da ikke så dumme at dem kødder med NFF slik situvasjonen er.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Taskeladdn wrote:Så for min del så retter jeg fokus imot i tingene som er mulige og lar seg gjøre..
Akkurat DET burde Kåre også gjøre i stedet for å male om alle de uerfarne og unge spillerne han har til rådighet. Det er nok potensiale i spillergruppa til at de burde kjempe om opprykk. FOKUSER på spillerne du HAR til rådighet, Kåre. Hør og lær av ishockeylandslagets Roy Johansen!!!

Men når det kommer til bortforklaringer er Kåre i Norgestoppen og denne skuta synker uten at "kapteinen" velger å forlate den for at den kan berges....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

dalers wrote:
Taskeladdn wrote:Så for min del så retter jeg fokus imot i tingene som er mulige og lar seg gjøre..
Akkurat DET burde Kåre også gjøre i stedet for å male om alle de uerfarne og unge spillerne han har til rådighet. Det er nok potensiale i spillergruppa til at de burde kjempe om opprykk.
Dette må du nok lese et par ganger, jeg dønn enig med deg :lol:
Men skal man se litt anneledes på det, så kan det jo hende at han sier dette til pressen kun for å ta presset vekk ifra spillerene som underpresterer.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Kan godt være at Kåre har en strategi på å si noe til pressen,og noe helt annet til spillerne. Men mht. spillestil og kampstrategi så vil han jo da fremstå som en som legger en plan, også gjør spillerne noe helt annet. Dette funker fint når man får resultater. Når man ikke gjør det, så fremstår det for folk flest på en måte at spillerne ikke har tro på det Kåre sier, og derfor gjør noe annet. Og da fremstår det utad som om det ikke finnes noen autoritet, og plan på hva som skal gjøres. Noe som igjen gjør at "trykket" mot Kåre og Glimt øker.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Og etter redningsaksjonen har Kåre et krav på seg om åpenhet rundt laget, som han selv er en stor del av. På dette området svikter han også totalt. Med mindre NordlandsGlimt-folkene ikke bryr seg om hva pengene deres går til, så antar jeg at de har et visst press på Glimt-styret rundt situasjonen nå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Kåre Ingebrigtsens opptreden i media har vært en pine å se på siden motgangen starta i 2009. Bortforklaring av soleklare tap med at marginene ikke var på vår side, og "denne kampen burde vi vunnet" fortsatte med uttalelser ala "vi trenger ikke vinne neste kamp" helt til vi rykka ned. I fjor hadde Glimt så mange "gode treningsuker" at det er uforståelig at de ikke gikk rett opp igjen. Jeg tviler på at Glimtlag med en snittalder på 24-25 år er så sarte at de ikke tåler å få høre når de underpresterer, så hvis teorien om å "ta vekk press" stemmer, så er jo dette bare nok et eksempel på at Kåre bør trene breddefotball istedet. Gi meg en heller en kar ala Rekdal som forventer at spillerne skal gjøre maks innsats, og som kjefter og smeller når det underpresteres.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg skjønner behovet for å ta bort presset på spillere som spiller kampene sine framfor titusener av mennesker, samtidig som det er hundrevis av millioner på spill. Men ærlig talt, Glimt-spillerne spiller for maks 3000 personer og det er like stort press på dem som en hvilken som helst annen arbeidstaker. Til tider føler jeg meg patetisk som diskuterer disse spillerne opp og ned i mente når de er helt vanlige mennesker som spiller i bunnen av førstedivisjon.

Kåre har ikke noe press å ta vekk fra spillerne. Snart er det bare noen skarve få som bryr seg om laget.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote: Med mindre NordlandsGlimt-folkene ikke bryr seg om hva pengene deres går til, så antar jeg at de har et visst press på Glimt-styret rundt situasjonen nå.


Såklart bryr dem seg, er jo derfor det vil være en katastrofe om man ikke klarer delmålene i handligsplanen slik at alt går tapt. Dem vet jo veldig godt at Glimt ikke kan bruke penger på å sparke Kåre uten at NFF lager bråk og presset går nok på at Glimt må prestere bedre. Hvis dem vil at Kåre skal sparkes så vet dem jo og at dem må bruke enda mere penger fra egen lomme slik at styret får det økonomiske mirakelet dem trenger for å i det hele tatt vurdere en slik mulighet.
Til tider føler jeg meg patetisk som diskuterer disse spillerne opp og ned i mente når de er helt vanlige mennesker som spiller i bunnen av førstedivisjon.

I det ene øyeblikket er dem supermenn som skal takle alt av styr og iallefall ikke sammenlignes med en vanlig arbeidstaker.. I det andre øyeblikket er dem vanlige mennesker og en normal arbeidstaker.
Mariasha
Posts: 2714
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mariasha »

En vanlig arbeidstaker må også tåle press og kritikk om h*n ikke gjør jobben sin godt nok. Til og med en skoleelev på 13 år må takle dårlige karakterer, konstruktiv kritikk og å måtte ta seg sammen og prøve hardere hvis h*n ikke gjør det h*n skal godt nok. Det har ingen verdens ting å gjøre med å måtte være "supermenn".

Tror du Glimt klarer å gå i pluss i år dersom tilskuernatallet fortsetter å synke, de blir liggende på nedre fjerdedel av tabellen, og sponsorinntekter (som dog er viktigere for neste år og året etter der) forsvinner? Du argumenterer som om det ikke finnes mulighet for økonomiske tap ved å la Kåre fortsette.
Last edited by Mariasha on Wed May 11, 2011 2:05 pm, edited 2 times in total.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Man trenger ikke være supermann for å spille fotball i Adecco.

Det nærmeste man kommer supermenn da isåfall, er spillerne på Asker som har fotball som sidejobb og fortsatt overkjører de heltidsansatte Glimt-spillerne.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Mariasha wrote:Tror du Glimt klarer å gå i pluss i år dersom tilskuernatallet fortsetter å synke, de blir liggende på nedre fjerdedel av tabellen, og sponsorinntekter (som dog er viktigere for neste år og året etter der) forsvinner? Du argumenterer som om det ikke finnes mulighet for økonomiske tap ved å la Kåre fortsette.
Håper dem klarer å gå i pluss, er gode muligheter for det. Hvis ikke så sliter man bigtime.
Er trossalt bedre å ha gode muligheter enn å ødelegge alt =)

Jeg argumenterer ikke som om at det ikke finnes mulighet for økonomisk tap ved å la Kåre fortsette. Jeg sier bare at sålenge NFF har lagt føringene så burde man kanskje prøve å være litt realistiske. Jeg vil heller ha en klubb som jeg faktisk kan bekymre meg for neste år og året etter der, enn ingen klubb i det hele tatt.

Hvis Glimt ikke viser positiv egenkapital og at man følger handlingsplanen 1 september så mister man poeng, og hvis dette ikke er bedret ved utgangen av året så mister man muligens lisensen. Er for dumt å gamble med lisensen på en sånn kanskje det blir bedre hvis vi sparker Kåre tankegang når man vet at man ikke har hværken lov eller råd.

Når det gjelder supermann komentaren så ble jeg avvist totalt når jeg prøvde å samenligne spillerene med vanlige arbeidstakere, synes bare det var litt morro at dem ble samenlignet med vanlige arbeidstakere da =)
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Taskeladdn: "Vanlige mennesker" skrives det her. Det er flere som prøver å dra inn sammenligninger av Glimt som en fabrikk og spillerne som "vanlige arbeidstakere." Jeg kan ikke huske at noen av disse analogiene har bragt debatten videre på noe som helst slags vis.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Det er jo ikke nødvendigvis sånn at vi går konken og mister lisensen om vi bruker noen ekstra kroner på en prosess som resulterer i en ny trener, Nordlandsglimt sa senest i går at det er midler tilgjengelig for å hente spillere i sommer om nødvendig. Med mindre disse midlene er øremerket spillerkjøp kan dem sikkert benyttes på å lønne en evt. ny trener.
Cheese Smirnoff wrote:Man trenger ikke være supermann for å spille fotball i Adecco.

Det nærmeste man kommer supermenn da isåfall, er spillerne på Asker som har fotball som sidejobb og fortsatt overkjører de heltidsansatte Glimt-spillerne.
Ellers Sarpsborg 08 som rykket opp uten en eneste heltidsansatt spiller. Jeg leste i Josimar for litt siden om akkurat hvor liten den klubben er, og det var interessant lesning. De har en som er ansatt som spiller og fysio i deltidsstilling i klubben samtidig som han jobber som fysioterapaut i det sivile livet.

Og hvor mange gamle glimtgutter jobbet vel ikke på Berg Sport ved siden av fotballen i sin tid? Klart, det var andre tider da, men de klarte ihvertfall å inneha såpass fokus at flere av dem klatret opp til toppen av norsk fotball.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

bjornage wrote:Det er jo ikke nødvendigvis sånn at vi går konken og mister lisensen om vi bruker noen ekstra kroner på en prosess som resulterer i en ny trener, Nordlandsglimt sa senest i går at det er midler tilgjengelig for å hente spillere i sommer om nødvendig. Med mindre disse midlene er øremerket spillerkjøp kan dem sikkert benyttes på å lønne en evt. ny trener.
Disse pengene er jo øremerket spillerkjøp. Hvis Nordlangsglimt stiller med penger til et trenerbytte så gir dem styret beskjed om det. Hvis det ikke blir bedring så trur jeg Nordlandsglimt faktisk gjør nettopp dette snart. For dem er fullstendig klar over den økonomiske situvasjonen til Glimt.
mortsto wrote:Taskeladdn: "Vanlige mennesker" skrives det her. Det er flere som prøver å dra inn sammenligninger av Glimt som en fabrikk og spillerne som "vanlige arbeidstakere." Jeg kan ikke huske at noen av disse analogiene har bragt debatten videre på noe som helst slags vis.
Som hvilken som hellst annen arbeidstaker sto det gitt..
Denne debatten kryr av innlegg som ikke bringer debatten vidre på noe som helst slags vis..
Egentlig så er hele debatten ren idioti med tanke på di kriteriene som settes til Glimt og hva Glimt har å forholde seg til. På 90% av innleggene her så krever jo folk at Glimt skal pisse i buksa for å holde varmen. Og dette selv om Glimt har fått klar beskjed fra NFF om at hvis dem pisser i buksa så blir dem straffet.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Taskeladdn wrote:
bjornage wrote:
Disse pengene er jo øremerket spillerkjøp.
Nå er vel neppe denne øremerkinga så rigid at Nordlandsglimt ikke kan omdisponere disse pengene til andre formål hvis de ønsker det.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Poenget mitt var at grunnen til at Glimt ligger i bunnen av Adecco ikke er på grunn av psykisk svake spillere. Det fins ikke noe press på dem annet at de skal gjøre det de er best til; spille fotball.

Grunnen til at Bodø/Glimt ligger der de gjør er mangel på laginnsats og elendig spillestil. Hvem skal samle laget? Treneren og kapteinen. Hvem legger opp spillestilen? I de aller fleste tilfeller er det treneren.

De fleste spillerne på a-laget har spilt fotball på dette nivået i flere år, man glemmer ikke plutselig hvordan man spiller fotball. Jeg undres også hvor man mener at denne debatten skal gå? Enten er man for eller mot Kåre, ingen kommer til å endre synspunkt på det med mindre noe drastisk skjer innad i klubben.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Frodo Baggins wrote:Nå er vel neppe denne øremerkinga så rigid at Nordlandsglimt ikke kan omdisponere disse pengene til andre formål hvis de ønsker det.
Time will show, hvis dem har et ønske om nettopp dette så er det ikke så usansynlig at pengene blir omdisponert.
Der er en av plassene som supportere skulle lagt press hvis dem ville det skulle skje noe. Rett fokus mot Nordlandsglimt og prøv å overbevise dem at invisteringene deres vil være mere lønnsomt hvis dem invisterer enda mere. Nytter ikke å kreve ditt og datt som koster penger til Glimt når dem ikke har mulighet til å gjøre noen økonomiske valg, det forsurer bare hele jobben. Blir som å stå å kjefte på en impotent mann fordi han ikke får den opp :P
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

:?:

Er det ikke dette alle har snakket om hele tiden, da? Har du lest noen av innleggene her?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote:Er det ikke dette alle har snakket om hele tiden, da? Har du lest noen av innleggene her?
Jeg holder meg veldig godt oppdatert på hva som skrives her inne ja.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Så at vi håper at NordlandsGlimt bruker midler på å sparke Kåre er nytt for deg?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Taskeladdn wrote:
Time will show, hvis dem har et ønske om nettopp dette så er det ikke så usansynlig at pengene blir omdisponert.
Der er en av plassene som supportere skulle lagt press hvis dem ville det skulle skje noe. Rett fokus mot Nordlandsglimt og prøv å overbevise dem at invisteringene deres vil være mere lønnsomt hvis dem invisterer enda mere.
- Supporterne legger da ett rimelig kraftig press på både Glimt og Nordlandsglimt allerede. DGH har ikke tillit til treneren, publikum holder seg borte fra Aspmyra, og bl.a her inne rettes det relativt kraftig kritikk mot måten klubben styres sportslig på. Skal det legges mere press fra supporterne, så må det temmelig drastiske tiltak til.
- Angående lønnsom investering, ingen i Nordlandsglimt er vel med der fordi de tror at dette er en lønnsom investering. Foreløpig har det betalt 20 mill, for en vare som er verdt max. 1-2 million. Skal investeringen bli lønnsom, så trenger de noe som er i stand til å videreforedle investeringen på en positiv måte. Det vil si sportslig utvikling. Etter 3,5 år ser det foreløpig ut til at Kåre ikke er riktig person til å videreutvikle spillere. Nordlandsglimt vil i det lange løp tjene på at det er dyktigere personer som utvikler investeringen.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote:Så at vi håper at NordlandsGlimt bruker midler på å sparke Kåre er nytt for deg?
Hvem er vi?

Debatten her dreier seg mest om at Glimt må kvitte seg med Kåre, Glimt har råd til å kvitte seg med Kåre, Glimt styret er udugelige hvis dem ikke kvitter seg med Kåre osv osv.. Jeg har i di fleste innleggene prøvd å gjort folk oppmerksomme på at Glimt ikke er i stand til dette, har ikke lov til dette og må ha økonomisk hjelp fra andre for å få dette til. Men da har man jo somregel blitt motargumentert med at dette er tull og at Glimt har råd til dette.. Glimt og Nordlandsglimt er to forskjellige ting, om Nordlandsglimt tar den konklusjonen om at dem vil bidra økonomisk for å gjøre et slik valg mulig så er det topp.. Da kan styret iallefall ta seg den frihet og vurdere muligheten.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Selvsagt har Glimt lov til å kvitte seg med Kåre, selvsagt kan Glimt gjøre dette hvis de vil. Og de kan gjøre det uten å øke kostnadene nevneverdig.

Spark Kåre, innsett Cato Hansen som trener, og TKS som assistent. alternativ TKS som trener, og Cato fortsetter som assistent. Dette er personer som i dag mottat lønn fra Glimt, slik at ekstrakostnaden ikke blir så voldsom stor.
Kostnaden på Kåre er relativt lik om han sparkes eller ikke. Han skal lønnes ut neste år uansett.
Den totale ekstrakostanden med denne løsningen er på max 500 000.- (selv om jeg tror at den neppe er så stor)
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Locked