Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 461
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 44 times
Been thanked: 25 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Thomas Andersen »

RaymondEngmark wrote:Hvem er enig i at Kåre Ingebrigtsen ikke har fått ut potensialet i spillergruppa? For tross alt, det er jo det det bunner ned til. Er DU enig eller uenig?
Enig!
Gult er kult!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

Novi wrote:Det stemmer nok det, Los Loco, og det er iogforseg et godt poeng. Men det er likefullt en dårlig unnskylding/forklaring på de sportslige prestasjonene. For meg er det på nivå med å si "Det er vanskelig" som en forklaring på hvorfor man ikke presterer.
Det er vi helt enige om.

Personlig så er jeg ærlig talt ikke så opphengt i resultater situasjonen tatt i betraktning. Dersom virkeligheten er slik at vi har mistet så mange gode spillere at vi pt rett og slett har den dårligste stallen i Adecco, ja da må vi tåle å ligge nederst på tabellen. Om vi da taper for Sandnes/Ulf, Indre Beiarn eller Blixvær småguttelag det får stå sin prøve. Det som derimot ikke er akseptabelt over tid er dersom potensialet i spillergruppa er betydelig mye bedre enn dette, men spillerne likevel ikke klarer, prøver eller gidder å få det ut. Hvilket er Engmarks poeng; det er det det hele bunner ned til. Hvis det er tilfelle, så er det et soleklart treneransvar. Og ja, jeg er enig, slik jeg ser det har denne spillergruppa et betydelig større potensiale enn hva de har vist så langt.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Er spent på om neste kamp mot Asker sees på som en være-eller-ikke-være-kamp for Kåre? I det minste forventer jeg blod-innsats fra spillerne, og dersom det ikke resulterer med seier mot ligaens desidert svakeste lag, nei da vet ikke jeg!

Vanskelig å si at tap betyr ut med Kåre, men innsats og holdninger fra spillerne lik den vi har sett i bortekampene de siste 2 årene levner liten tvil hos meg om at det må tas handling.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Hvis ikke dette snur siste 15 minuttene, så kan ikke styret ha noe annet valg en å sparke Kåre. Dette er for dårlig.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Så du stiller med pengene Glimtfan? Slik at dette blir en valgmulighet?
Jeg skal iallefall ikke legge meg ned å grine hvis noen bidrar med et lite økonomisk mirakel slik at det blir mulig.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Begynner du å se nødvendigheten du også? :mrgreen: Endelig!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote:Begynner du å se nødvendigheten du også? :mrgreen: Endelig!
Har da aldri vært med i mine betraktninger at Glimtfan skulle stille med pengene slik at dette ble mulig.
Jeg liker å forholde meg til ting som er mulig jeg.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Re Taskeladdn

Muligheten har og er der økonomisk, det har aldri vært umulig å kvitte seg med KI p.g.a penger.
Det hele handler om valg som styret må ta og nå må de skjønne at klubben økonomisk og sportslig LIDER under KI.
Vi ligger som nr 16 i adeccoligaen og er pdd på vei til 2.divisjon.... Tenk hvilken inntektsmell det vil gi klubben.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis det finnes èn person igjen i verden som syns at Kåre er rett mann for Glimt skal jeg personlig kakke denne i bakhodet.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Minner om at Ranheim nå leder over oppryksfavoritten Hønefoss og er a poeng med bryne på topp.

Hvorfor har man ikke prøvd hardere for å få tak i Åssa?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Glimtfan wrote: Muligheten har og er der økonomisk, det har aldri vært umulig å kvitte seg med KI p.g.a penger.
Nei men dette burde du jo informere styret om. Hvis du kan bidra så har dem jo flere valgmuligheter.
For styret vet ikke om dette og må forholde seg til ståa slik den er.

For å sitere Torrisen
– Det må et lite mirakel til, vi har begrensede økonomiske ressurser som gjør at vi ikke kan kjøpe oss ut av problemene i full fart. Nå må vi stramme oss opp og gjøre det vi kan gjøre noe med akkurat nå, sier Torrisen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Cheese Smirnoff wrote:Hvis det finnes èn person igjen i verden som syns at Kåre er rett mann for Glimt skal jeg personlig kakke denne i bakhodet.
Jeg gir meg, dette var det dårligste jeg har sett av Glimt noengang. En mann får godkjent i denne kampen mot Asker og det er Kolstad. Han forhindret slakt... Kåre nå er det på tide du går...
Tippeliga 2015
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Det var vel Knuta som tok opp at styret visstnok har gitt KI 3 kamper før HamKam, Sortland og Asker. Nå er fasiten her.

Vi gikk videre i cupen, noe som bare skulle mangle, samtidig har vi klart 1 usselt poeng. Dette er og blir for dårlig. Styret må rett og slett bare innse at KI IKKE er rett mann for Glimt.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Don't stop me now I'm having such a good time
I'm having a ball don't stop me now
If you wanna have a good time just give me a call
Don't stop me now ('Cause I'm having a good time)
Don't stop me now (Yes I'm having a good time)
I don't want to stop at all
Jeg blir forundret dersom det ikke kommer en pressemelding i løped av neste uke som sier at Kåre er nødt til å forlate klubben. Jeg orker ikke å argumentere hvorfor, det er helt åpenlyst. Hvem som blir ny trener får være en annen diskusjon, nå må vi bare luke bort ugresset først.
Kristatistisk
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Nilzo »

Dersom det er slik at Glimt ikke har råd til å sparke han, er det ikke da bare å gjøre det på den gammeldagse måten? Hente fakler og høygaffler.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Disse kampene ble gitt før man vurderte å gjøre tiltak ja..
Hvilke tiltak som gjøres blir spennende å se, og om noen såklart stiller med pengene så øker det tiltaks mulighetene.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Problemet er vel at Kåre ikke kommer til å få en annen jobb innen fotballen etter det han har gjort med Glimt, så han har ingenting å tape på å fortsette.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

RaymondEngmark wrote: Jeg blir forundret dersom det ikke kommer en pressemelding i løped av neste uke som sier at Kåre er nødt til å forlate klubben. Jeg orker ikke å argumentere hvorfor, det er helt åpenlyst.
Stiller du og med pengene altså?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote:Problemet er vel at Kåre ikke kommer til å få en annen jobb innen fotballen etter det han har gjort med Glimt, så han har ingenting å tape på å fortsette.
Der har du et veldig godt poeng, hvis han mener han er rett mann + mener han kan snu dette.
Hvorfor skulle han da si opp og ødelegge sin fremtid innen fotball? Eneste muligheten man har til å "kvitte" seg med han, det er å betale den sluttpakken som man ikke har råd til..
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Re Taskeladdn

Saken er nå så åpenbar når det gjelder økonomi at det knapt kan bli tydeligere.

Vi har IKKE råd til å beholde Kåre Ingebrigtsen. Det er ikke slik at man må ut med penger "up-front" hvis KI sparkes, det er penger som vil gå ut jevnlig ut kontraktstiden + eventuell en sum for "tort og svie". Inntektstapet ved å fortsette med Kåre vil i samme periode høyst sannsynlig være MYE høyere enn ekstra kostnaden man har ved trenerskiftet. En ekstrakostnad som IKKE vil være 3 millioner som AN påsto.

Det er heller ikke slik at man må ut med "ekstra" penger og at vi må hente disse eksternt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Nå er jo Tom Kåre Staurvik allerede i klubben. Tipper det var en grunn til at han ble ansatt nå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Glimtfan wrote:Det er heller ikke slik at man må ut med "ekstra" penger og at vi må hente disse eksternt.
Har du link eller er dette bare hentet ifra diskutering om/hvis/men/kanskje inne på dette forumet? :D
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by trmika »

Jeg kan ikke med min beste vilje se at det er hverken økonomiske eller sportslie grunner for å beholde KI. Ja Glimt har muligens ikke råd til å sparke KI nu, men Glimt er på vei ned i 2. div. Hvis trenden fortsetter så er Glimt 100% på vei mot konkurs. Det er enten å pakke sammen å begynne å spille bridge , sjakk eller noe annet. Med KI ved roret er Glimt sikret en langsom død. Det er det enkle resonnement som styret BØR forstå. Da er det på tide å sette alle kluter til for å gjøre det som må gjøres. KI MÅ GÅ ELLERS eller så havner gutta i Glimt , styret og administrasjon i arb.ledighets-køen. Det er bare et spørsmål om tid.
Last edited by trmika on Sun May 08, 2011 7:20 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Hvis du ikke har andre argumenter Taskeladdn, enn at de som ønsker å få Kåre ut av klubben, må stille med penger selv eller fortelle hvordan til styret i klubben så er det vel ingen grunn å diskutere mere..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Når Kåre blir sparket imorra er han svar skyldig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Locked