Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Boombadila »

Ikke godt å vite, ut fra den rapporten som var under live. Det kan jo og være at man lot sortland springe seg tom, siden vi hadde to i stanga i første.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by tjongs »

Uten en betydelig formbedring i tillegg til at TL-lag eller flere ryker i 2.runde så møter vi nok TL-motstand. 3.runde pleier å settes opp ved at de 16 best rangerte lagene møter et lag fra gruppe 2. Noe jeg forøvrig synes er meningsløst. Ja til trekking fra runde 2!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by ingen87 »

Det er faktisk første gang jeg føler meg så "blank" etter en kamp. Dårlig oppdatering underveis, samt lite rapporter å spore fra medsupportere. Det må da ha vært en eller annen fra Glimtforumet som tok turen, som kan komme med en litt fyldig oppsummering.. Stoler hverken på glimt.no eller an.no om dagen..
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Boombadila »

vet ikke om denne hjelper da:
http://www.an.no/glimt/article5589780.ece
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Glimtisør »

--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Boombadila »

Man ble ikke mye klokere av den videoen der akkurat, men så ut til at det var fightervilje på målene i hvert fall. Og gule folk på kamp :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by bjornage »

edit: posta før... :oops:
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by RaymondEngmark »

Denne kampen forteller oss stort sett bare at Glimt ikke hører hjemme enda lavere i divisjonssystemet. Stort mere er det ikke å hente ut av dette. Det er vanskelig å finne tegn til bedring når motstanders ikke er på samme nivå.

Syntes i stedet det er en bekymring at det tar så lang tid før Glimt får 0-1, og også jeg er litt betenkt om dette kom fordi Glimt var bedre, eller fordi kreftene tok slutt for Sortland. Målene kom i allefall mistenkelig tett merker jeg meg.

Sitter igjen med en litt tom følelse egentlig.
Kristatistisk
Marius
Posts: 503
Joined: Sat May 10, 2008 1:53 pm
Location: Oslo
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Marius »

Denne kampen er vendepunktet. 4 forskjellige målskårere i tellende kamp er viktig for sesongen videre. Hvem blir med til Føykja neste helg? :)
Angrip! Å fred på jord...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Los-Loco »

RaymondEngmark wrote: Syntes i stedet det er en bekymring at det tar så lang tid før Glimt får 0-1, og også jeg er litt betenkt om dette kom fordi Glimt var bedre, eller fordi kreftene tok slutt for Sortland.
Er det ikke en nær sammenheng mellom de to da? Det er vel det laget som har krefter ut 90 min, eller sagt på en annen måte; som evner å disponere kreftene til å vare kampen ut som er det beste laget?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Sven-Rune »

RaymondEngmark wrote:Syntes i stedet det er en bekymring at det tar så lang tid før Glimt får 0-1, og også jeg er litt betenkt om dette kom fordi Glimt var bedre, eller fordi kreftene tok slutt for Sortland.
Husk at for breddeidrettslagene er dette årets kamp, og de gir maks så lenge kreftene holder! For et Glimt i motgang er det glimrende å se at man makter å "male på" og være tålmodige. Dette er viktig å ta med seg inn i seriekampene hvor det blir mange kamper hvor det er viktig å klare å holde seg fokusert og tålmodig!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Mendi »

Det dårligste laget blir sliten først. Når Sortland går tom for krefter først, så er ikke det fordi de nødvendigvis har dårligere kondisjon eller fysikk. Det beste laget får det dårligste laget til å løpe, og over tid vil de kunne slite dem såpass ut at de begynner å spille dem ut. Det var vel omtrent det som skjedde i går.

Det blir litt søkt å bruke gårdagens kamp som et argument for hvor dårlig Glimt gjør det, faktum er at Glimt leverer akkurat det man forventer av dem.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by mortsto »

Er bare glad for at Sortland ikke fikk score det første målet. Jeg tror det kunne blitt veldig vanskelig om de kunne satsa alt på å forsvare seg. Ellers ble Glimt på Facebook også lurt av at ANs oppdatering. :shock:

"Fotballklubben Bodø/Glimt: Glimt videre i cupen, hvor debutant Ulrik Saltnes imponerte med tre mål! Hvem tror du blir vår neste motstander?"
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by bjornage »

Vi kan ikke forlange mål fra første minutt heller, selv om enkelte av tippeligalagene lekte igjennom første runde var det ikke alle som fikk det like enkelt. Stabæk klarte f.eks bare 1-0 mot Holmlia...
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Frodo Baggins »

Glimtfan wrote:Etter det jeg kan se er vi eneste lag fra Nordland igjen, da blir det motstand fra Troms eller Nord-Trøndelag.'
Skarp, Tuil, Alta, Senja , Verdal, Stjørdals/Blink eller Levanger
Blir nok 3 nordnorske kamper.
Jeg tipper det blir følgende oppsett :
Senja - TIL
Så får TUIL og Skarp hjemmekamp mot Alta og Glimt.

Dette fordi at reisingen for de involverte lagene blir lettere, neste runde går vel på en ukedag. Og for Glimt og Alta sin del så er det enkelt å komme seg til Tromsø, og det er enkelt for TIL å komme seg til Senja.
Velger NFF dette så slipper Glimt eller Alta en reise "nr.2" fra Tromsø og til Senja.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Nilzo »

Mendi wrote:Jeg håper virkelig Glimt er på hugget i forhold til Sortlands stortalent Karl Christian Karlsen. Han er 15 år og landslagsspiller på U16. Scoret da Norge slo Tsjekkia borte nylig. Etter rapportene imponerte han visst på venstrekanten i dag, og hvis det er tilfelle så spilte han jo mot en rimelig habil høyreback må man kunne si.
Hvis det er han man ser fra NRK-videon etter 15 sekunder, så rundlurer han rett og slett Bjørnbak. Sikkert en kar Glimt har på blokka.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Frodo Baggins »

det ble det slik jeg sa, men litt overraskende så får Glimt (og Alta) hjemmekamper. Da betyr det at Tromsø's 4.beste fotballag kommer til Bodø
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Josse »

Herlig! Endelig en utklassing på myra!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by RaymondEngmark »

Glimt har helt andre muligheter til å pleie sin fysiske form enn hva Sortland-spillerene har. I Glimt har du fulltidsjobb og trenger ikke å bruke 8 timer om dagen i en annen jobb som tapper deg for energi. Jeg er i allefall sliten etter 8 timer på jobb.

Så uavhengig av ferdigheter vil det være helt naturlig at Glimt holder 90 minutter, mens Sortland holder 70 minutter. Det er et poeng i hvordan man disponerer kreftene sine, et veldig stort og viktig poeng. Men jeg vil ikke gå med på at Sortland sine krefter tok slutt fordi Glimt spillte Sortland ut. Det trengte dem ikke å gjøre for at det skulle skje.

Så med andre ord, jeg syntes det er helt umulig om det er bedring eller status quo.
Kristatistisk
Post Reply