Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25. Mai

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Vegard »

Ville Lehtinen wrote:http://www.nrk.no/video/kategori/sport/

Kampen går live på nett-tv.
Glimrende!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by mortsto »

Hoho. På presentasjonen av dagens motstander la først Glimt ut påstanden om at TIL hadde "et mindre cupgull (sic) enn Glimt", men har heldigvis fjerna det nå. Er nok flere enn meg som har blackout fra finalen i 96.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Boombadila »

var det finale da?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by bjornage »

Mitt beste TIL-øyeblikk fra cupen er selvfølgelig semifinalen på Alfheim i 2003. Jeg var en av mange som var på Rock i Bodø den kvelden og jeg har aldri opplevd en såpass ekstatisk stemning hverken før eller siden, helt utrolig. Det var også magisk å ta i mot laget på flyplassen senere, forhåpentligvis får vi en reprise av den kvelden i dag.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by mortsto »

Skulle gjerne bytta festen på Rock i 2003 mot tribunebilletten i 2002, :evil:

Ser forresten at det lades opp til cup i det kalde nord. Til lager fiffige filmtriks, mens Isberget varmer opp på vanlig vis.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by bjornage »

Den Gule Horde boikotter cupkampen. Vet ikke hva jeg syns om det, men det er vel forhåpentligvis plenty av gule der oppe som kan representere oss i kveld.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7647460
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Taskeladdn »

bjornage wrote:Den Gule Horde boikotter cupkampen
Latterlig
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Boombadila »

latterlig gjeng egentlig. Skulle GLIS ha boikottet alle kampene siden de ikke har sett en seier siden 2009?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Glimt1916 »

Ser ikke at ordet boikott bli nevnt noen plass i artikkelen. At det e færre supportera som reis langt til en midtukekamp når det går dårlig enn når det går bra e vel knapt nok en nyhet og gjeld vel stort sett alle klubba.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by mortsto »

Edit: Det Glimt1916 sa.
Dette er ingen boikott, og vi lager storm i et vannglass. Forøvrig kan jo en og hver angre seg på at de ikke dro om Glimt vinner.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Boombadila »

Jo, men det er jo litt vikarienerende argumentasjon ute og går i artikkelen:
Misnøye med resultatene så langt i år, og mangel på tillit til trener Kåre Ingebrigtsen må ta noe av skylda, sier Glimt-patriot Terje Dalhaug fra Den Gule Horde.
altså, det er resultatene som var den avgjørende årsak. Først senere i artikkelen kommer svaret om at det er en midtukekamp med dertil tilhørende problemer. I tillegg ligger det vel indirekte en liten antyding i dette:
Dalhaug er opptatt av at det må komme en endring og er nokså entydig på at Bodø/Glimt trenger en ny trener.

– De aller fleste deler nok synet til Den gule horde som er opptatt av at det må skje et trenerskifte.
men enhver står fritt til å mene sitt.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by mortsto »

Jeg vil jo tro at hadde dette vært en kamp anno 2003, så hadde folk gjort de de kunne og brukt de pengene som trengtes for å komme seg til Tromsø. Selvde mest hardbarka supporterne er nødt til å veie for og imot, og at det er flere argumenter for å se denne kampen på nett ift å ta turen sjøl, sånn som situasjonen er nå, har jeg full forståelse for.

Ellers kan jo intervjuet godt ha vært noe sånt som:
NRK: Hvorfor er det så få som reiser til Tromsø for å se kamp?
TD: Dette er en midtukekamp og Glimt-supportere er jo som andre folk som har en jobb å ta vare på.
Nrk: Kan misnøye med resultatene så langt i år, og mangel på tillit til treneren ha noe av skylda?
TD: Njaaaææææi...kanskje bittelitt?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by bjornage »

Glimt1916 wrote:Ser ikke at ordet boikott bli nevnt noen plass i artikkelen.
Da har de redigert litt på artikkelen i etterkant, overskriften var først at de boikotter kampen både i artikkelen og i lenken fra NRK Nordland sin facebookside...
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Glimt-fan »

Uansett hva Dalers har sagt til NRK så er det nok et uheldig oppslag for DGH. Tenker også på Adas utspill tidligere i sesongen.

Jeg savner DGH fra 2006-2007.

I MEDGANG OG MOTGANG!
Han får en ball...
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by sjura ;) »

Uansett hva Dalers har sagt til NRK så er det nok et uheldig oppslag for DGH. Tenker også på Adas utspill tidligere i sesongen.
Hva slags uheldige oppslag er det som har kommet tidligere?? At jeg gikk ut å mente Kåre måtte gå? Du er i såfall i din fulle rett til å mene at det var feil, men mer støtte og positive tilbakemeldinger har jeg aldri opplevd, selv fra Kåre selv!
Å tror nok noen må logge av forumet og få seg noen timer søvn snart om de virkelig tror vi har boikottet noe som helst. DGH har ikke boikottet noen kamp. Hadde vi gått så langt som å skulle boikotte en kamp ville vi da virkelig ikke valgt en cupkamp i Tromsø men en på myra. Vi har ikke satt opp noen tur til Tromsø fordi: 1: vi har ikke penger til å betale noen transport for supporterne. 2: vi kan nesten garantere at vi ikke ville fått nok folk med oss til å fylle en buss når vi ikke har nok supportere på en hjemmekamp nesten. 3: det er midt i uka, å få kan overnatte i Tromsø. Har vi oppfordret noen til å IKKE dra??
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Glimt-fan »

Jeg får ihvertfall nok av søvn, jeg er ikke så fryktelig mye inne på glimtforumet lenger, som du kan se på mine siste innlegg. Jeg har heller aldri ment eller trodd at dere boikottet dagens kamp, men det er likevel et uheldig oppslag for DGH, om det er Terje/deres feil eller NRKs feil er ikke jeg rett mann til å svare på.

Når det gjelder ditt utspill tidligere så respekterer jeg at du og flere har din mening, men den gangen ble det lagt fram som at hele DGH ville ha Kåre bort, jeg og flere med meg var ikke enig i det utspillet. Jeg har skiftet mening i ettertid og jeg hadde sparket Kåre på flekken nå hvis det var mitt ansvar. Men så lenge Kåre er trener i Glimt og så lenge Thomas Rønning spiller for Glimt så hadde jeg støttet begge to offentlig, så får jeg heller fortelle hva jeg mener til kompisene mine på J-feltet.

Vil understreke at jeg har ingenting mot deg personlig, du gjør en kjempejobb for Glimt og DGH, og du har gjort det i flere år mtp. TIFO, pengeinnsamling osv.
Han får en ball...
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Masinga »

Ja, ja, ja. Alt ligger nå til rette for Glimt i slaget om Nord-Norge! Makan til negativiteter rundt klubben skal man lete lenge etter.
Masinga
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Taskeladdn »

sjura wrote: 1: vi har ikke penger til å betale noen transport for supporterne. 2: vi kan nesten garantere at vi ikke ville fått nok folk med oss til å fylle en buss når vi ikke har nok supportere på en hjemmekamp nesten. 3: det er midt i uka, å få kan overnatte i Tromsø. Har vi oppfordret noen til å IKKE dra??
Tenk om disse punktene hadde kommet opp med engang, istedet for å tillate at det vikles inn på at man er medgangssupporter.

Men siden dette forumet elsker å slakte glimt og folk i Glimt sine meninger så må jeg ta disse punktene og leke litt glimtforum - Med skjeve blikk på klubben i våre hjerter!.
1: vi har ikke penger til å betale noen transport for supporterne.
Elendig jobb av styret, styret bør gå hvis dem ikke har økonomien i orden til å kunne finansiere noe slik.
Selv om DGH ikke har pengene så bør dem også alikavel ta en økonomisk risiko fordi mest sansynlig så kanskje vil det muligens lønne seg i lengden.

2: vi kan nesten garantere at vi ikke ville fått nok folk med oss til å fylle en buss når vi ikke har nok supportere på en hjemmekamp nesten.
Her bør det virkelig rulle noen hoder, hvem har hovedansvaret for DGH? Er jo ikke tvil at hvis det svikter så mye så er det meste av ansvaret hos lederen.

3: det er midt i uka, å få kan overnatte i Tromsø.
Dette er bare tull og fjas, fraskriving av ansvar.
Fokuser på hva man har og mulighetene. Det er fex null problem å kjøre buss sørover etter kampen!

Dette var bare tull fra min side, men så synes jeg og at DGH sin mediehåndtering har vært tull og fjas samt akkurat di samme grunnene/unskyldningene hadde blitt totaltslaktet hadde noe annen kommet med dem.
Last edited by Taskeladdn on Wed May 25, 2011 2:56 pm, edited 1 time in total.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by youron »

Dessverre så er overskriften i stor bold tekst på Nrk.no nettopp at
Glimt-supporterne boikotter cup-kampen
Les saken og si din mening

http://nrk.no/
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by sjura ;) »

Å jeg har all respekt for deg og din mening. Men du må huske at DGH aldri kunne uttalt seg om noe som helst om man måtte ha alle medlemmer og "medlemmer" på sin side. Det var et krav fra store deler av supporterne at vi gikk ut å sa noe, å vi så på det som rett ting å gjøre og står 100% for det.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Glimt1916 »

Sånn må det nesten bli. Om man e medlem av en supporteklubb eller kordan som helst anna organisasjon så kan man aldri forvent å vær 100% enig i alt de si.

Men kanskje vi skal gå tilbake til å diskuter kampen i denne tråden? :) Bare to tima til avspark.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Shredd »

Hvorfor er det egentlig Glimt - Tromsø som er slaget om nord-norge? Historisk burde det vel vært Glimt - Mjølner eller Glimt - Harstad. Helst Harstad da, siden Mjølner kan betegnes som slaget om Nordland.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by eidurgud »

Tasskeladden wrote:Dette var bare tull fra min side, men så synes jeg og at DGH sin mediehåndtering har vært tull og fjas samt akkurat di samme grunnene/unskyldningene hadde blitt totaltslaktet hadde noe annen kommet med dem.
Nå var det vel ikke DGH som gikk ut med dette stuntet, men en privatperson, som vel ikke har noe annet med DGH å gjøre enn at han er medlem der (om han er det, aner jeg ikke). Hva med å ta det opp med rette personen istedet for å dra det ut her?

Tipper vi får se disse starte:

Jonas
Mounir - Martin - Per Verner eller Karl Morten - Thomas J
Anders - Michael - Daniel B
Jim - Håvard - Erlend

Syns dog det er på høy tid å vrake Jim. Sett inn hvem som helst, Ludde, Daniel S eller Ivar om så var - bare benk Jim!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Taskeladdn »

eidurgud wrote:Nå var det vel ikke DGH som gikk ut med dette stuntet, men en privatperson, som vel ikke har noe annet med DGH å gjøre enn at han er medlem der (om han er det, aner jeg ikke). Hva med å ta det opp med rette personen istedet for å dra det ut her?
Er ganske så tydelig at den artikkelen omhandler DGH da, hvis DGH har store problemer med å bli assosiert med disse utalesene så burde vel heller dem ta kontakt med både personen som utaler seg og han som skreiv artikkelen for å få endret på dette.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cupkamptråd: Tromsø IL - Bodø/Glimt, Cupens 3. Runde 25.

Post by Trapattoni »

Anders Karlsen er ikke med til Tromsø. Skadet.
Post Reply