Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Crazy horse »

Denne har visst ingen opprettet før, så da er det kanskje greit å gjøre det?
Viktig kamp, må sies. Vinner vi denne så er det plutselig den andre seieren i rekken og forhåpentligvis styrket tro både blant fans og spillere. Taper vi så.....
Det nokså urutinerte laget vårt holder på å spille på seg litt rutine, da bør det mvære lov å håpe de kan by på godt med motstand mot Bryne. Motstanderen har ikke tapt i serien så langt, og har 2-1-0 på bortebane. LIgger an til ny uavgjort?
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by bjornage »

Ekstremt tøff motstand, Høiland og Helle kommer til å gi stopperne våre MYE trøbbel. Likevel, aldri si aldri..kanskje vi kniper til oss et poeng eller tre?

Værmeldingen ser dessverre ikke lovende ut, så jeg tipper det blir dårlig oppmøte på myra med mindre det skjer et eller annet gjennombrudd på trenersiden snart.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by gavharr »

Du er bønnhørt Bjørn Åge :wink:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

På søndag får vi se Glimtspillere som har fått 10 kg med frustrasjon av skuldrene og vil slippe seg løs for å spille Glimt-fotball. Khalili putter to etter assist av banens beste Jim Johansen. Daniel Berntsen avfeier alle rykter om Tromsø og sier han gleder seg til å spille Tippeligafotball i 2012, og Thomas Rønning blir hentet av Real Madrid som Xabi Alonsos arvtaker!

OH THE JOY! :glimt
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by mortsto »

Gleder meg stort til kampen. Litt usikker på hvilke forandringer som evt gjøres, men jeg håper JJ benkes, Robertsen over på venstre og Stensland på høyre. Til tross for at keeper klarerte i Sakk og i mål i Bergen, og at han dermed fikk seg ei scoring, så mener jeg Khalili bør få sjansen. Noen som vet om CB er tilbake? Og har AN skrevet noe om Londak og hans situasjon?

Kolstad
Hamound-PVR-The Rock Bjørnbakk-TJ
Haukås-Berg-Berntsen
Stensland-Khalili-Robertsen

Har ikke vært helt fornøyd med TJ på venstreback, men synes han har hatt en stigende kurve de siste kampene. Synes kanskje han bør få prøve seg som indreløper utover, når Imingen er tilbake. Merker jeg begynner å miste troa på at A Karlsen skal bli noe bedre enn en halvgod Adeccospiller, men vi får kanskje tro at flere får et løft etter trenerskiftet?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by liverglimt »

Klarer de nye å få inn litt 4-3-3 bevegelse så går dette veien. Men satser på endring i neste kamp. 8)
@liverglimt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Glimtfan »

Det har vært rotet så mye i adeccoligaen hittil at vi faktisk ikke er uten mulighet på opprykk med en skikkelig opptur. Jeg mener vi har spillermateriellet til det og trenerskifte gir ofte en kortsiktig opptur og jeg tror fort det er det som trengs for å gi de unge spillerne skikkelig selvtillit. Vi har allerede heng på Hønefoss og Sandefjord, Kongsvinger er ikke langt foran og med seier hjemme mot Bryne er heller ikke avstanden til 1.plassen avskrekkende (maksimalt 7 poeng om Asker eller Ranheim vinner).
Vi trenger å plukke jevnt og trutt med poeng fremover for å ha mulighet, de innebærer seier på hjemmebane, minst uavgjort borte mot habile lag og seier borte mot svake lag. Det er ingen umulighet, det gjelder bare å få en trener inn som faktisk klarer å formidle dette til spillerne.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Mr Bean »

Ja nå blir det en spennende søndag og se fram til ....
:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by bjornage »

Uansett hvilket lag som blir tatt ut forventer jeg topp innsats og et offensivt glimtlag som ikke bare vil vinne, men også overbevise den nye treneren sin om at de vil spille. Cato har sikkert gjort opp sine tanker om spillermaterialet og hvordan han skal løfte dem, så det blir spennende å se om vi får en "ny trener-effekt" på søndag. Gleder meg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Kesseboy »

Får ikke sett denne kampen heller, jeg, men denne gangen er det ikke selvvalgt. Lurer på når jeg sist gikk glipp av tre strake glimtkamper ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by mortsto »

Kan vi tro at det kommer en "Kåre-effekt" på tribunen også? Snittet hjemme er på 2514. Med Kåre ute, og et topplag på besøk bør det ihvertafll bli et tall som trekker dette noe oppover.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Boombadila »

er bare redd for at vi for noen seire nå, også blir det samme elenda etterpå....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Sulliken »

Hvem har gitt deg lov til å stjeke pessimismen min, Boombis? Jeg har en magefølelse at ting kommer til å gå mye bedre utover sesongen nå.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Boombadila »

det er jo nødt til å være minst en pesimist her, slik at noen kan si "ka va de æ sa" og de har noen å si det til ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by bjornage »

mortsto wrote:Kan vi tro at det kommer en "Kåre-effekt" på tribunen også? Snittet hjemme er på 2514. Med Kåre ute, og et topplag på besøk bør det ihvertafll bli et tall som trekker dette noe oppover.
Nja...hadde Kåre gått tidligere denne uka ville det kanskje blitt det. Nå blir det veldig knapp tid for Glimt å markedsføre, så vi får håpe jungeltelegrafen klarer å lokke folk på kamp igjen.

Og, en annen viktig faktor er at ligafotballen er over ute i europa så det er liten konkurranse fra tven, og etter det som sikkert blir en dørge kjedelig mesterligafinale i morgen kveld går forhåpentligvis bodøfolket i flokk til aspmyra for å se kvalitetsfotball. :D
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Boombadila »

Sulliken wrote:Hvem har gitt deg lov til å stjeke pessimismen min, Boombis? Jeg har en magefølelse at ting kommer til å gå mye bedre utover sesongen nå.
når det gjelder pessimisme, sjekk signaturen min.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by mortsto »

Boombadila wrote:Den dagen Glimt har klart opprykk, den obligatoriske første go`sesongen(topp 3), neste sesong har klart topp 6, og sesongen etter det har klart topp 5 og kvartfinale i europa, da skal jeg være enig i at Glimt er friskmeldt.
Hmmm. Europacup sesongen etter topp 6? Da går jeg ut fra at vi trenger en cupfinale i sesong to her. :skål
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Boombadila »

var ikke plass til det i signaturfeltet, men det skal være minst en cupfinale her og ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Får ikke sett denne kampen heller, jeg, men denne gangen er det ikke selvvalgt. Lurer på når jeg sist gikk glipp av tre strake glimtkamper ...
Dersom det var ila de siste 2 årene så har du ikke gått glipp av noe ;)
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by dalers »

Den såkalte "nytrenereffekten" tror jeg vi skal se langt etter så lenge det er Cato Hansen som leder laget. Men kanskje kan vi likevel se litt mer glede i laget?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Mjh »

Jeg kan vell begynne å spekulere litt på laget jeg da? :tenk

Mitt ønske:

Kolstad

Hamoud - Bjørnbakk - Eek/Rønning - Jack

Karlsen - Berg/Haukås - Berntsen

Robertsen - Khalili - Stensland/JJ

Det skal bli interessant å se om det er noe giv i spillerne, og om Cato gjør noen forandringer. Jeg håper Karlsen er tilbake, og at Berg er på bedringens vei.

PVR var borte fra cupkampen også - Det var vell samme grunn som mot løvham.
Last edited by Mjh on Fri May 27, 2011 3:11 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Gvandreassen »

Dette har vært en god innledelse på helga! 5 på muntlig eksamen, United spiller mesterligafinale i morgen og Kåre forlater Glimt. Spekulerer i et mulig lag:

Kolstad

Hamoud - Bjørnbak - Eek - Jakobsen

Karlsen - Haukås - Berntsen

Nordberg - Khalili - Stensland


Eek har imponert smått i det siste, og jeg vil gjerne se mer av han. Bjørnbak er jo et funn, og må få så mye spilletid som mulig! Khalili MÅ satses på foran Sakariassen. Ha Johansen som supersub hvis han enda er aktuell. Nordberg vil jeg ha på banen fordi han er en krittsniffer som tørr å holde på ball. Stensland er et superraskt uromoment som trenger tid han og. Ser fram til dette! :glimt
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Knuta »

Kjempestart for meg også i helga. Har fått ny jobb, Barcelona leker med ManU, og CH viser engasjement og Glimt feier over Bryne. Møt opp folkens til ''nye' Glimt. Laget trenger støtte nå.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by RaymondEngmark »

Jeg kjenner ikke Cato på noen måte, men alle inntrykk jeg har fått (sidelinja og som spiller) er han en kompromissløs person. Det tror jeg blir den største forskjellen - presterer du ikke, så havner du på benken, ferdig med det. Det samme gjelder kampledelse - jeg tror det er siste gangen JJ har turt å sluntre rundt hele førsteomgangen. Regner ellers med 4-3-3 og kanskje noen spennende eksperimenter - eller kanskje var det Kåre som drev med eksperimentene og nå kommer det normale?

Kolstad
Hamoud - Bjørnen - Eek - Jack
Karlsen - Haukås - Berntsen
Stensland - Kahili - Robertsen

Robertsen som venstre siden han søker mere inn i banen.
Men jeg er spent på om ikke forsvaret får seg en oppvask enten nå eller snart.
Går Jack opp på midtbana (defensiv?)? Johannesen på back? PVR som defensiv?

Dette blir spennende! :)
Kristatistisk
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Bryne 29/5 18.00

Post by Mjh »

An melder at Karlsen er skadet i kneet og ute i 1-3 uker, Thomas Rønning tar plassen.

An sier også at Martin Bjørnbakk fikk prøve seg i ankerrollen på midtbanen under Cato's første formasjonsøkt, men det blir neppe endring siden han har spilt som stopper.

Kolstad

Hamoud - Bjørnbakk - PVR/Eek - Jack

Xabi Alonso - Haukås - Berntsen

Robertsen/Nordberg - Khalili - Stensland/Robertsen/Jim

Får håpe Cato finner den beste løsninga i angrepet, og at vi får se mange mål!
Post Reply