Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Novi »

Det positive fra dagens kamp er jo at vi faktisk snur 2-0 til 2-3 - DET er en enorm lagemessig fremgang! Videre ville det med en habil keeper og en PVR i form vært en rutine-seier. Når vi tapte med Kåre tidligere i år kunne man sette ned en laaang liste med ting som må forbedres - nå ser man hvertfall konturene av et vinnerlag, og det er ikke mye det står på.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by FSHelgeland »

Må hvertfall hjem å trene på døball imot.... Helt talentløst av de 4 bak så får Jacobsen godkjent, Hamoud var god, PVR elendig og siste mann usynlig. Blir godt å få tilbake Bjørnbak. Når Berntsen forsvant, så forsvant også krativiteten, håper Cato så at Berntsen må være på bana til krampa tar han. Dette er en kamp vi skal vinne, men det nytter jo ikke når vi skal slippe inn 3 så enkle mål... Likevel, vi klatrer en plass på tabellen og er fortsatt ikke mer en 5 poeng fra direkte opprykk.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by bjornage »

Det positive er jo selvfølgelig at de klarer å reise seg opp igjen og snu det til 2-3, det er en stor prestasjon. Da er det desto like negativt at de slipper inn enda et drittmål på tampen. Skulle tro at en gammel forsvarskjempe som Cato Hansen skulle klare å identifisere det der, det er jo ikke akkurat et nytt problem.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Vegard »

Det tredje målet til Alta så 'enkelt' ut. Londak tilbake snart?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Shredd »

Synes Eek og Hamoud var best i forsvaret idag. Det meste som skaper farligheter i mot skjer mot PVR og Jacobsen, og Jacobsen synes jeg gjør en okey kamp, men får ta på seg litt av skylda for 2-0 målet da han hadde flere muligheter til å få vekk den ballen før den ble lagt inn. PVR er langt unna pari i dag og Kolstad må gjøre noe med utboksningene sine
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by MhepA »

Det er helt utrolig hvor dårlig vi er på disse dødballene. Det må trenes på! Vi kunne vært tre poeng fra opprykk, nå er vi fem pga. det siste målet. :guns

Offensivt i 2. omg. er veldig bra! Aram Khalili var dødelig effektiv idag og det er godt å se at han greier å score mål. Vi skapte panikk hos Alta når vi greide å redusere. Vi skulle bare klart å holdt det.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Boombadila »

med et slikt spill så er det vel ikke noe stort tap om PVR går...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by BoForPres »

Cheese Smirnoff wrote:Jeg håper ikke TJ blir vår faste kaptein. Ruben bør få venstrebacken når han er spilleklar, og Hamoud burde ha andre siden. Å ha en benksatt kaptein tror jeg ikke er særlig lurt.
Så vi skal benke en av våre beste spillere mot en som kanpt har spilt fotball på 2 år :?: Uforståelig spør du meg :!:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by MhepA »

Jacobsen var på ingen måte den verste idag, det var Eek og PVR.

Må bare få sakt at det neppe kommer til å skje igjen på 5-10 år at Glimt kommer tilbake og snur 2-0 til 2-3 på bortebane, så at det endte med 1 poeng var jævli surt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Glimtfan »

Det er uansett kjekt å se at vi vil spille fotball også på bortebane. Vi er bedre enn Alta og skal styre denne kampen også på bortebane, det gjør vi også. Defensivt er det ikke bra nok, men vi henter inn 2 mål og det er svært bra. Vinner vi hjemme og plukker greit med poeng borte, så rykker vi opp. Nordberg og Robertsen bør få flere muligheter på kantene, de spiller kantspill slik man skal gjøre det i Glimt.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Shredd »

Støtter siste innlegg. Vi var klart bedre enn Alta idag, også i 1.omgang synes jeg vi var bedre selv om vi slet med å få skapt ordentlige farligheter. Glimt spiller bedre og bedre fotball på bortebane, og fortsetter det slik så blir det gøy utover høsten. Få retta opp litt rusk i forsvaret og slutte å lage idiotiske dødballer så snakker vi!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Los-Loco »

På tross av en naturlig skuffelse over å "miste" to poeng, så er jeg egentlig strålende fornøyd etter denne kampen! Vi gjør en del dumme feil, javel, men slikt går an å plukke bort. Det vi så i denne kampen, og som vi knapt har sett på bortebane på flere år, er et lag som kjemer fordi de vil vinne. Som ikke gir opp verken på 0-1 eller 0-2, og som heller ikke knekker sammen når Alta utligner på slutten. Ærlig talt, det er ikke mer jeg ber om.

Spiller vi på den måten vinner vi de kampene vi er gode nok til å vinne, og taper de vi fortjener. Og det kan jeg godt leve med. At vi pt ikke er gode nok defensivt til å demme opp for et lag som Alta blir et konstaterbart faktum, og gir treneren ting å jobbe med på de kommende treningene. Men vi andre slipper rive oss i håret og å si at vi ville knust dette laget dersom spillerne bare hadde giddet. Og det er utrolig deilig å ikke sitte med den følelsen lenger!

Hela Glimt! :glimt
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Jeg dro ut en snartur på butikken i pausen for å kjøpe mat, og da jeg kom tilbake var låsen til leiligheta gått i vranglås, slik at jeg ble sittende å se 2-1, 2-2 og 2-3 på tekstoppdatering utenfor blokka mens jeg ventet på Securitas. FML.
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by mortsto »

Ikke relevant
Last edited by liverglimt on Mon Jun 20, 2011 8:03 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av forrige innlegg
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by GULTeKULT »

Og med et etterlengtet TIL-tap, så smaker det litt bedre med poengdeling :lol:
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Mjh »

Fra an.no live:

"Kampen endte til slutt 3-3 etter en svært spennende andre omgang. Bodø-Glimt gikk til pause med 0-2, og hva trener Cato Hansen sa i pausen bør tas opp med lydopptaker og selges videre, for Glimt i andre omgang var et helt annet lag. På et kvarter scorte Khalili hattrick og snudde kampen i Glimts favør. De fortsatte presset utover i omgangen men Alta holdt stand og venstreback Erlandsen ble Altas reddende engel med sin første scoring for Alta og utlignet til 3-3."


Jeg tipper vi beholder Cato i hvertfall ut året :)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by RaymondEngmark »

Sammendrag:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7679873

1-0: Litt snodig situasjon. Normalt sett vil jo dommeren be om å vente på fløyta når det er såpass nært at det skal settes opp mur. Men klart, her sover ungguttene spesiellt, men alle ser det jo og kan gi beskjed. Spesiellt Jonas.

2-0: Her har vi to stykker som står å ser på at legget blir slått, ingen går inn i press. Her hører du at Jonas roper "keeper", så PVR er unnskyldt for å tusle alene i feltet. Er ikke frispark heller, Jonas lander på spilleren med ballen i hendene. Feilvurdering, her skal Jonas bokse!

2-1: Knallsterkt av Aram! Er på etterskudd i duellen, men kommer forann og får plassert ballen. Og vakkert innlegg av Mounir .. det har sikkert vært like mange gode innlegg fra han på de siste 3 kampene, som det var i hele 2010.

2-2: Er faktisk Erlend sitt mål. Han peker at Daniel skal gå på løp og slår ballen ett sekund etter. Men bra av Kahili og lukte den returen også. Men mest imponerende av Erlend!

2-3: Et rævva skudd som blir mål. Keeperen står jo helt feilplassert i kassa og det ser ikke mye ut som Aram har troa selv i det skuddet går. Men mål blir det. Men vakkert samspill etc .. nja :P

3-3: Lompemål. For det første, hvorfor skal PVR på død og liv alltid klarere slike situasjoner midt ut i returrommet i stede for å sende ballen mot sidelinjen i stede? Skjer hele tiden. Men feilen ligger også hos T.Rønning og C.Berg som glemmer helt mannen sin i det ballen går ut. Er T.R. sin mann som putter. Ikke se på ball på den måten, det VET dere. Men det burde seriøst være rangert som selvmål etter innsatsen til Jonas her. Kan noen sjekke mannen for skuddskader, for det ser mere ut som han ramler enn at han slenger seg :shock:

Jonas koster oss 2,5 mål i dag vil jeg si ... hva var det egentlig? Han spiller jo meget bra til tider .. også plutselig dette. Men aldri i verden om jeg vil se Forn i buret igjen.
Kristatistisk
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by negative »

Jeg gleder meg til Bjørnbakk er tilbake....
Glimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by J I P »

På førstemålet gjør unggutta jobben sin mens PVR rømmer unna etter at han har laget frisparket istedetfor å bidra til muren. Det gjør at unggutta blir håpløst aleina og Alta er flinke som ser og utnytter muligheten.

Bilder fra kampen: http://www.altaposten.no/lokalt/sport/article463330.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Shredd »

http://www.altaposten.no/lokalt/sport/a ... 15#pageTop

Her er vel bildet som kan antyde at Kolstad nok skulle ha hatt frispark ved 2-0 målet, og frikjennes i den situasjonen. Den albuen i sida der kjennes nok.
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by mortsto »

Utrolig dårlig produksjon fra Altahallen. Det må da gå an å få det kameraet høyere opp? På de to første målene til Glimt ble det vanlige "JAAA" byttet ut med "Hæ? Hva skje...var det mål? JAAA!"
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt, søndag 19. juni, kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Shredd wrote:http://www.altaposten.no/lokalt/sport/a ... 15#pageTop

Her er vel bildet som kan antyde at Kolstad nok skulle ha hatt frispark ved 2-0 målet, og frikjennes i den situasjonen. Den albuen i sida der kjennes nok.
Så jo hvor lett Alta sin keeper fikk frispark så...


Ellers er jeg godt fornøyd til gårsdagens kamp, og mener fortsatt at Cato er veien å gå. Vi spiller aggressiv, god fotball og vi vil vinne. Vi snur en kamp på bortebane fra 0-2 til 3-2 (med et mål som ikke skulle vært sluppet inn på slutten pga. frispark og en passiv P.V Rønning). Har en god magefølelse nå!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply