Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Gvandreassen »

Så ingen tråd enda, så da slo jeg til. Så, Mjøndalen. En kamp vi bør og skal vinne. Det mener forresten også en type jeg har sansen for, Thomas Jakobsen;

http://glimt.no/wips/1454105840/module/ ... med_bilde/

Jeg håper og tror på 3-4 mål, rent bur og tre gode poeng samt at vi tar store steg på en tabell som er svært liten akkurat nå. Laget bør være;

Kolstad

Hamoud - Eek - Rønning (Bjørnbak hvis han er frisk!) - Jack

Rønning - Berg - Berntsen

Nordberg - Khalili - Robertsen.


Først og fremst; P.V Rønning har gjort to slappe matcher hvor han virker uinteressert. Han har alltid betydd stabilitet for meg, men nå er det ikke sånn lengre. Bjørnbak virker mer habil, og sammen med Eek tror jeg på et mer solid forsvar. På midtbanen er det heldigvis vanskelig å velge, men jeg mener at Berg står for en trygghet vi mangler. Haukås er nok en av mine favorittspillere, men Berg sprer mer ro med kjappe, små bevegelser, samt gode pasninger. I angrepet mener jeg at Nordberg kommer mer til sin rett på Aspmyra, og vil gjerne se han igjen på høyreving. Khalili må bare fortsette med storspillet sitt. Denne skal vinnes! :glimt
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Vegard »

Vi tapte begge kampene mot dem i fjor (0-1, 0-2), så her er det mye å revansjere.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by bjornage »

Khalili kommer til å score.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by RaymondEngmark »

Dersom Haukås skal ut, så må det jo være fordi han har spillt seg ut av laget, men har han det? Kanskje, jeg er ikke helt sikker. Men jeg er redd C.B. kan ødelegge rytmen i laget, og dermed hele flyten vi er inne i. For mens Haukås springer konstant, og tar mange løp helt frem i skuddposisjon, så tusler C.B som en tredje midtstopper når Glimt er i angrep. Så jeg tror begge alternativene har hver sin risiko.

Helt enig anngående Rønning. Mannen bør benkes grunnet sviktende form, men også som et signal på at dersom han ønsker å være med videre i 2012, så må han vise det også. Viljar vs Jim er jeg usikker på. Viljar var ikke outstanding, og Jim putter noen mål. Men Jim har et holdningsproblem (i dobbel forstand) som må fikses på, og samtidig tror jeg Viljar er bedre som innbytter pr nå.

Men når det er sagt, jeg tror Jim sprer litt frustrasjon i laget, samtidig som Viljar er flinkere til å la ballen gå - så jeg tror spillerene rundt Jim/Viljar blir mye bedre uten Jim sine tråklinger som ender i ingen ting - de mister nok motet utover kampene de også.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by bjornage »

Jeg ser egentlig ingen stor grunn til å starte med CBerg. Han har ikke gjort noe denne sesongen annet enn å gå skadet og hvis han vil inn på laget igjen mener jeg han bør spille seg tilbake. Han er kanskje mer egnet i den posisjonen der enn Haukås, men han er ekstremt skadeutsatt og ser heller at han spiller seg varm med innhopp siste 15/20-minuttene der han kan bidra med ro og rutine.

Jim er frustrerende, men han har det med å score mål og han har glimtvis vist at han har gode ferdigheter. Jeg syns vi bør starte han og håpe han bidrar positivt. Viljar bør være impact sub på tampen, han kan parkere mange slitne motstandere når han rykker fra.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Mjh »

Jim synes jeg har vist en litt egoistisk framtreden når han har fått ballen i angrep. Isteden for å finne og kombinere med medspillere har han skutt fra håpløs vinkel og som regel tatt dårlige valg framover.<

Han har derimot en god vane - Nemlig det å skyte mot mål. Da skårer man jo mål :tenk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by mester »

Mange gode poenger her...PVR bør sitte litt på benken hvis han ikke presterer, ingen bør ha klippekort. Men det er å andre siden greit å gjøre som med Khalili, la han få noen sjanser, ikke bare en (det lønnet seg!). Kanskje er han ikke 100% ennå? Men han har å heve seg, for siste to kamper har det vært forferdelig å se på. Eek/Bjørnbakk var meget gode sammen mot Løv-Ham borte..vet ikke om det var et blaff, men bedre enn det som var mot Alta sist.

Jeg synes Jim er utrolig dårlig i den rollen han fått, vi løfter opp ballen (ofte ENDELIG etter å vært pressa), den havner hos Jim og forsvinner enten i et dårlig valg (overconfident dribleraid) eller med et elendig innlegg. Da fungerte det mye bedre fremover nå sist kamp mot Alta, selv om vi havnet under 0-2, så var det hele tider gode tendeser. Så fort Berntsen/Robertsen forsvant ut døde alt kreativt spill. Og de LØPER hele tiden.

Jeg synes til tider at Hamoud også kunne vært tjent med en plass på benken, han må SKJERPE seg. Mister baller over sidelinja, slår elendige pass og dribler seg bort. Eneste plusset er at han 9 av 10 ganger vinner ballen tilbake. Og defensivt gjør han mye bra og rydder opp. Der står det ikke på viljen, men kvaliteten.

Når er Londak tilbake? Våre keepere per idag holder ikke mål. Jonas når ikke opp til tverligger og Forn er ingen Adecco-keeper. Jonas er greit å ha som reserve, men noe førstevalg er han ikke, selv med så mange kamper som han fått nå. Mangler rekkevidden.

C.Berg kan sitte på benken, har ikke på noe vis spillet seg inn på laget og selv om jeg normalt sett ikke liker å ha T.Rønning på banen, så har han vært god (for å være han).
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by bjornage »

Londak skal være spilleklar fra og med 1. August, men jeg tror ikke han kommer til å spille mer for oss. Han har en agent som jobber med å finne ny klubb til han og det får han nok til.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by mester »

bjornage wrote:Londak skal være spilleklar fra og med 1. August, men jeg tror ikke han kommer til å spille mer for oss. Han har en agent som jobber med å finne ny klubb til han og det får han nok til.
Da trenger vi å jakte på ny keeper!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by bjornage »

Helt enig, men jeg tror dessverre ikke det kommer til å skje før neste sesong etter at kontraktsituasjonene til de 10 spillerne som står uten kontrakt fra januar er avklart.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by mester »

Tror vi på kort sikt hadde vært tjent med å låne en god nok keeper, hvis Londak virkelig forsvinner. Vi har ikke råd å miste poeng grunnet mangel på en klassekeeper. Det bør være mulig å låne noen tippeligakeeper som er benkesliter. Det gjor vi med Høie da han sleit benk i Start. Kanskje Håkon Opdal er trøtt å slite benk for Brann?
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Hinter du i den retning av at Håkon Opdal er en klassekeeper?
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by mortsto »

Opdal står vel ikke mye tilbake for andre norske keepere og han må da vel kunne anses for en klassekeeper i den målestokken? Tror han er ganske bitter pga tilværelsen i Brann for tiden. Det ser ut som han har alt for bra lønn til at Glimt kan betale alt, men kanskje han er klar for et miljøskifte?
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by mortsto »

Stabæks Jan Kjell Larsen, Moldes Knut Dørum Lillebakk?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by bjornage »

Jan Kjell Larsen er for øyeblikket førstevalget i Stabæk mens Jon Knudsen surmuler på benken, så jeg tviler på vi har sjans på noen derifra. Jeg må si jeg ikke har så veldig god oversikt over keepere rundt om kring annet enn at jeg vet det var store utskiftninger rundt om kring i vinter. Akkurat nå føles det litt bittert at vi ikke fikk Ari Gautur Arason før sesongen, tror han kunne gjort en stor forskjell i buret vårt..
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Shredd »

Har ikke så veldig stor tro på at verken Opdal eller Knudsen er spesielt lystne på noe låneopphold, spesielt ikke Knudsen. Tror heller man må se på ungguttene på benkene i tippeligaen om man skal finne spillere som skal være villige til å dra ned en divisjon på lån. Mest med tanke på familie og den slags.
Andreas Lie og Lars Stubbhaug tror jeg er de mest aktuelle for å gå på lån, og Stubbhaug har vel uttalt at han vil ut på lån for å få spilletid.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Gvandreassen »

On topic folkens! Er det mange som kommer seg på Aspmyra til kampen?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Beklager min off-topicing, men jeg vil ikke se Håkon Opdal i Glimt. Han slår meg som en fjomp med overdreven tro på egne evner som surner lett, og attpåtil ikke er fremmed for å gjøre tabber på Jamtfall-nivå.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by bjornage »

Det var vel Håkon Opdal som reddet DEN straffen i cupen for noen år tilbake?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Håkon Opdal har også vært Branns svakeste spiller i mange år. På tide at han ble benket.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Ville Lehtinen »

http://www.youtube.com/watch?v=vlo1VQ9f2gc

Jeg sier ikke at Opdal ikke har gode dager av og til, men når det der er bunn-nivået så er jeg litt i tvil om han er verdt å satse på...
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by RaymondEngmark »

Jeg syntes det er forbanna synd at Pavel forsvinner. Og dersom han har kontrakt til 1. Aug 2012 som det har blitt sagt (?), så bør Glimt si at hør her; du spiller ut den kontraktstiden også kan du få lov til å jobbe i mellomtiden med å finne andre klubber som du kan gå gratis til.

Håkon Oppdal er evig god nok for Glimt, men hvorfor satse på en keeper som både er over toppen, kun på lån og har litt for stor tabbekvote. Faktisk er jeg skeptisk til lån i det hele og store (selv om Høie var et fint kapittel), spesiellt etter Birkir, som vi utviklet til en klassespiller, og dermed var tomrommet bare desto større når han dro.

Keepere spiller jo ofte til dem nærmer seg 40, og arvtakeren er gjerne 25-26 år. Det er lenge i mellom hver gang en keeper får fast spilletid fra han er 18-20 år gammel, men det må da være et talent i Norge som dermed ikke får spille og som kunne tenkt seg til å jobbe seg mot en førstelagsplass i Glimt i løped av kort tid?

Selv om Jonas har vært tabbenes mester i de siste kampene, så er han alikevell nesten god nok - så ingen krise. Men han er definitivt best som andrekeeper.
Kristatistisk
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by mester »

Nesten god nok, er ikke god nok. Og vi trenger noen som gjør 3 grove feil i løpet av en sesong, ikke i hver kamp. Opdal er mer enn god nok for Adecco, så kan man si hva man vil når det gjelder tippeliga, men der spiller ikke vi per dags dato. Opdal har slitt mye med skader, selvtillit og annet, så alt har sin grunn.

Stubbhaug tviler jeg på er noe stort keeperevne. Kanskje det er noen billig keeper fra noen "u-land" i fotballøyemed ..som Londak en gang var.

Synes dette er relativt on-topic..for vi skulle hatt den keeperen spillerklar til søndag!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Mjh »

Gleder meg til kampen :rock

Min beste ellever pdd. er:

Kolstad

Hamoud - Eek - Bjørnbakk - Jackobsen

Haukås - Berg - Berntsen

Nordberg - Khalili - Robertsen

Jeg synes jim kan få vise at han er plassen verdig ved å starte på benken i et par kamper. Thomas rønning har spilt bra, og jeg har egentlig ikke lyst til å ta ham ut av laget.. Derimot mener jeg at Berg er det beste alternativet vi har på defansiv midtbane (Hvis han er i form). Og haukås mener jeg er god nok til å være i 11ern. Berntsen er et must :).

Forøvrig synes jeg også vi kan prøve uten Per verner i midtforsvaret. Basert på de siste kampene..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bodø/Glimt - Mjøndalen 26.06.2011 kl 18.00

Post by Boombadila »

mener at denne kampen er perfekt til å innføre mitt forslag til ny lønnstruktur i Bodø/Glimt, en struktur som gjør at Glimt vil spare penger.

Prestasjonsbassert lønn; Tap=ingen lønn, uavgjort=halv lønn og seier=full lønn.
Merkelig at vi ikke har innført dette tidligere.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply