Suporterbutikken, hva skjer?

Moderators: Sulliken, Larsen

- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Suporterbutikken, hva skjer?

Post by - COYS - »

Jeg er en av de som ikke rekker så mye Glimt på stadion da det er ett stykke å kjøre, men jeg ble overasket i svært negativ grad da jeg og min familie tok turen til Bodø med langhelg som skulle krones med Glimt kamp mot Nybergsund.

Da vi på Lørdag gikk rundt i byen kom vi over en G-sport butikk med litt suportereffekter, men dog ikke mere enn litt. Jeg kjøpte en glimt drakt til den ene sønnen min og den andre sønnen min måtte nøye seg med ingenting da utvalget var svært dårlig og lite str å velge i.
Jaja, tenkte jeg, det er jo ikke så farlig, drakt kan jeg vel finne oppe på Glimt shopen ved stadion. Har jo tross alt vært der før og handlet effekter på kamp dag.

Kampdag og alle er optimister og mine sønner, og særlig den som ikke fikk drakt dagen før var i ekstase, han skulle endelig få drakten som han så broren fikk dagen før. Endelig en ekte Glimt drakt. Da vi kom opp mot stadion kl 16:30 så gikk veien direkte til shoppen som vi har vært innom tidligere. Men den var jo ikke der. KRISE!!!! tenkte jeg som da tenkte mest på den sønnen min uten drakt.
Så sa sønnen min, "Pappa, jeg så det stod ett skilt med suporterutstyr nærme fremsiden av den gamle tribunen...."
Ahhhhhhhh, tenkte jeg, så bra, de har bare flyttet på utsalgstedet og jeg senket skuldrene og tørket bort ett par svettepærler som fremtvinget seg idet jeg så at den gamle shoppen var borte.

Vi gikk mot den delen som sønnen min snakket om, og han var selvsagt sprunget for å kunne finne drakten han endelig skulle få kjøpe. Da vi rundet svingen og kom dit stod han utenfor en grå bu med skilt om Suportereffekter og virket forvirret. Hvorfor?? Jo den var lukket og det var ikke noe salg der heller. Hva FAEN!!!! tenkte jeg høyt inni meg. Hva er det som skjer?? Er det mulig å ankomme Aspmyra og så er det ikke noe å få kjøpe?? Hva med drakten som jeg hadde lovet sønnen min??

Nedtur med en gåtende gutt som innså at han ikke fikk noen Glimt drakt.
Det må finnes en løsning, tenkte jeg og trodde da at det muligens fantes noe på den siden av den nye tribunen. Jeg satset på det og gikk til han som satt i bilettluka like ved den grå bua som skulle selge suporterutstyr......
"Jeg skulle veldig gjerne vite hvor de selger suporterutstyr" sa jeg til bilett karen.
"Du finner litt slikt i G-sport i byen, her er det ikke noe slikt lenger"
Verden stod med ett helt stille og det var faktisk pinlig å tro at dette var sant. "Du tuller, ikke sant?", sa jeg.
Nei det er jo ikke noen som vil selge det her. Han mente at suporterklubben selv skulle selge det.

Ok, vi var i G-sport og der var det meget begrenset utvalg. Vi fikk en mulighet der siden vi kom på fredag, men hva med de som kommer kampdag?? De får jo ikke den begrensede mulighet engang.
Det er da man føler man står uten å kunne forklare for sin sønn hva som egentlig skjer, for det var uvirkelig.
Den yngste sønnen min ble så lei at han tilbød den elste gråtende sønnen å låne sin drakt i 2 omgang. "Men jeg passer den jo ikke, den er altfor liten" hikstet han frem og jeg ble lei meg og forbanna samtidig.

Er det slik at det er Game Over med suporter utstyr salg på Aspmyra, eller er det noen som jobber med det??
Er det ikke bedre å selge litt utstyr som gir kroner inn enn ingenting??
Skal vi ikke lenger kunne troppe opp med ei noen ganger ekstra ivrig pengbok på kampdag for å kle oss opp i klubbens farger, klubben vi elsker?? Skal da ikke være slik at man må handle alt online??
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Cheese Smirnoff »

- COYS - wrote:Verden stod med ett helt stille og det var faktisk pinlig å tro at dette var sant. "Du tuller, ikke sant?", sa jeg.
Nei det er jo ikke noen som vil selge det her. Han mente at suporterklubben selv skulle selge det.
Den gode gamle "du skal være glad for at du får lov å være supporteren vår"-holdningen til Glimt, det der. (Selv om jeg tipper at mannen i billettluka ikke har så mye med akkurat det å gjøre.)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by MhepA »

Flaut, dette er en av grunnene til at jeg mener markedsføringen i Glimt er lavmål. Håper det er mulig å få inn nye ansvarlige (om det i det hele tatt finnes noen). Det virker som at man ikke er interessert i å gi Glimt til publikum på noen som helst måte.

Glimt er til for de som er medlem i klubben og de ansatte...
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Novi »

Jeg tror Glimt har regnet på det, og i sparemodus sett på det slik at man ikke drar inn nok på salget til å tjene på det. Problemet er jo at det er fullstendig feil fokus - det er her snakk om å støtte opp om det synkende antall av supportere som virkelig støtter opp om klubben og ønsker å bære supporterutstyr. Når det er nedgangstider er det slikt som legger grunnlaget for en ny storhetstid (dersom det sportslige tar seg opp, selvsagt), og Glimt skyter nok seg selv i foten her. Det er gremmende flaut at slikt ikke tar hånd om. Med lite penger må man fokusere på å levere der man kan, og det å fylle en bod på kampdag med en frivillig bak kassa er ikke store jobben.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Sulliken »

Er det Gsport på City Nord det er snakk om?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by - COYS - »

Sulliken wrote:Er det Gsport på City Nord det er snakk om?
Var på en G-sport ved siden av glasshuset.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Novi »

G-Sport i byen har vel litt mer enn City Nord, mener jeg. Var innom der for lenge siden, og da hadde de faktisk en fin liten avdeling. Men sist jeg var innom (rundt juletider) var det redusert til en liten vegg med noen drakter og shortser på.
Una mas cerveza.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by - COYS - »

Novi wrote:Jeg tror Glimt har regnet på det, og i sparemodus sett på det slik at man ikke drar inn nok på salget til å tjene på det. Problemet er jo at det er fullstendig feil fokus - det er her snakk om å støtte opp om det synkende antall av supportere som virkelig støtter opp om klubben og ønsker å bære supporterutstyr. Når det er nedgangstider er det slikt som legger grunnlaget for en ny storhetstid (dersom det sportslige tar seg opp, selvsagt), og Glimt skyter nok seg selv i foten her. Det er gremmende flaut at slikt ikke tar hånd om. Med lite penger må man fokusere på å levere der man kan, og det å fylle en bod på kampdag med en frivillig bak kassa er ikke store jobben.
Ja det er flaut og direkte pinlig med tanke på at det er snakk om unge gutter fra distriktet som faktisk elsker Glimt fra Bodø by. Gutten min fikk en meget dårlig oppfattelse av Glimjt fullt og helt da det ble som det ble. Hva tjener Glimt som klubb på det? Fans vokser ikke på trær og de som blir det skal man ivareta. Ja en bod skulle man da tro kunne gå an å kjøre på kampdag, som ikke ville koste all verden.
De ganger jeg har vært innom shoppen før på stadion så har det jo vært brukbart med folk som handler så det må da ha vært tjent litt kroner på det.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Novi »

Ja, den shopen på Aspmyra var overraskende bra den tid den var i bruk. Vet ikke hva lokalene brukes til i dag? Skjønner jo at det er dyrt å ha den åpen hver dag, samt å ha lokalet ubrukt utenom kampdag. Men en bod på kampdag bør kunne løses!
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by eidurgud »

Det er ikke Glimt som står for salget av supportereffeker, det er G-sport, helt og holdent. Helt klart for dårlig, både utvalget og at det ikke blir solgt noe på Aspmyra på kampdagene. Når det er sagt, så mener jeg at DGH hadde noe supporterutstyr de solgte fra sin stand utenfor J-feltet, uten at jeg vet hva eller hvor mye.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by ecke »

Det er rimelig skandaløst at man ikke har effektsalg på Aspmyra på kampdag!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Sulliken »

Vel. DGH hadde nå stabler med skjerf, gensere, flagg caps etc til salgs utenfor J-feltet i går..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by ingen87 »

Mens supporterklubben til Strømmen hadde både hjemme, borte og overtrekksdrakt i sin bod.. Bare for å trekke en liten sammenlikning.. G-sport burde hadd ris på baken, det er jaggu ikke mye til Bodø/Glimt utsalg på den butikken ved Glasshuset. Heldig for meg fant jeg min størrelse den dagen dem hadde 30% (les lurepåtråden?). Skjønner din frustrasjon meget godt! Se bare på Glimtshoppen på internett, det er jaggu ikke mye å skryte av den heller..
Førr Evig!
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by - COYS - »

eidurgud wrote:Det er ikke Glimt som står for salget av supportereffeker, det er G-sport, helt og holdent. Helt klart for dårlig, både utvalget og at det ikke blir solgt noe på Aspmyra på kampdagene. Når det er sagt, så mener jeg at DGH hadde noe supporterutstyr de solgte fra sin stand utenfor J-feltet, uten at jeg vet hva eller hvor mye.
Det var ikke noen som kunne si det annet enn at det ikke var å få tak i annet enn på gsport.
Uansett så burde det være en utsalgsbod på den siden der gamle tribunen er for de som skal sitte der. Håper virkelig det kommer opp ett flott utvalg av drakter og slikt i nær fremtid slik at de som faktisk ønsker det kan få kjøpe det. Alle monner drar, som det så fint heter og kan man selge noen drakter, gensere, skjorter osv så er alt det bedre enn ingenting, samt at man får suportere som har troa på det som skjer i klubben de elsker :-)
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Trapattoni »

Blir trist av å lese det du her skriver, men veldig bra du tar det opp. Kanskje det hadde vært på sin plass å sende dette til Glimts styreleder? Dette er et tema som bør/må interessere klubbens styre.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by mortsto »

G-sport på torget har hatt bra utvalg de gangene jeg har vært der. Men det bør absolutt være muligheter for å ha ett eller annet salg på kampdag på Aspmyra hvor en tilbyr de mest populære effektene som spillertrøyer og skjerf. Det er vel ikke verre enn at en setter opp en eller annen disk i inngangspartiet eller ved kioskene.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by J I P »

G-sport har alle varer tilgjengelige - men ikke alt er utstilt.

Drar du innom og spør etter varene og har anledning til å vente, da henter de gjerne fram varene i løpet av dagen.

Det har vel ikke vært den aller største etterspørsel etter Glimteffekter - noe også GLIS merker på salget på Østlandskampene. Det har etterspørselen vært tilnærmet fraværende det siste året.

Forøvrig kan man nevne at GLIS sine medlemmer får 15% rabatt på G-sport i Bodø.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Glimt1916 »

J I P wrote:G-sport har alle varer tilgjengelige - men ikke alt er utstilt.

Drar du innom og spør etter varene og har anledning til å vente, da henter de gjerne fram varene i løpet av dagen.
Greit å vite. De to siste gangan æ har vært i Bodø har æ vært innom der med plana om å svi av en del penga, og begge gangan dratt igjen med uforretta sak fordi æ ikke fant det som æ har sett på glimt.no.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by - COYS - »

J I P wrote:G-sport har alle varer tilgjengelige - men ikke alt er utstilt.

Drar du innom og spør etter varene og har anledning til å vente, da henter de gjerne fram varene i løpet av dagen.

Det har vel ikke vært den aller største etterspørsel etter Glimteffekter - noe også GLIS merker på salget på Østlandskampene. Det har etterspørselen vært tilnærmet fraværende det siste året.

Forøvrig kan man nevne at GLIS sine medlemmer får 15% rabatt på G-sport i Bodø.
Hva er vits å 'gjemme' varene. Varene skal helst møte oss med en gang vi entrer døra. Jeg og mange med meg er av typen impulskjøper og jeg tipper det hadde blitt solgt mye emre om varene hadde vært veldig synlige og i hopetall. Jeg og mange med meg kommer langtfra og rekker kamp for så å må stikke like etter pga ferger osv. Da er det viktig at det finnes der man skal, på stadion :-)
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Sulliken »

-COYS- wrote:Hva er vits å 'gjemme' varene. Varene skal helst møte oss med en gang vi entrer døra.
Fordi, som JIP sier, etterspørselen er nesten lik null, og G-sport vil vel heller bruke plassen til å stille ut varer som selger. Det er noe vi må ha forståelse for.

Husk at Glimt ikke har noe å gjøre med effektsalget. Da får man heller spørre seg om hvor lurt valg DET er.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Boombadila »

Registerte i dag at det er en glimthylle med g-sporten i ricardobygget.

Ikke det beste utvalget, men de hadde en del størrelser så vidt jeg registerte.

Men klart, aller helst burde jo glimt hatt kontroll over dette, slik at man kunne ha laget egne "glimtkampanjer". I hvert fall når det gjelder rettighetene til å produsere ting, fordi nå er det vel diadora som har dem?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Novi »

Sulliken wrote:Husk at Glimt ikke har noe å gjøre med effektsalget. Da får man heller spørre seg om hvor lurt valg DET er.
Det er i aller høyeste grad en del av diskusjonen - Glimt's manglende ansvarsfølelse for salg av effekter. Her har man helt klart tatt et 100% kost-perspektiv og kommet fram til at det kortsiktig ikke er verdt å fokuseres på. Jeg er svært uenig.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Trapattoni »

Sulliken wrote:Fordi, som JIP sier, etterspørselen er nesten lik null, og G-sport vil vel heller bruke plassen til å stille ut varer som selger. Det er noe vi må ha forståelse for.
I så tilfelle må jo G-Sport si opp avtalen ved første anledning. De kan ikke sikre seg rettighetene til salg av effekter bare for å putte store deler av vareutvalget i garasjen.

Historiene som fremkommer i denne tråden er jo slett ikke unike. Har hørt de før....
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by mortsto »

Jeg bruker å stikke innom G-sport over Riccardo når jeg er i byen. Var der senest for to uker siden, og det var da svært godt utvalg av Glimt-effekter. Hjemmedrakter, bortedrakter, gensere, hettegensere, skjerf, piquet-trøyer, og t-skjorter. Dette utvalget har hatt en fast plass på den store, og temmelig synlige veggen ved trappa som deler de to "planene" i øveretasjen. Å påstå at dette er å gjemme bort varer synes jeg høres tøvete ut. De har hatt samme plass i flere år nå, det er nesten umulig å overse dem, og med fare for at jeg har 100% kontroll på alt som "skal selges", så er det ihvertfall ikke noe jeg kan se som mangler der, ihvertfall ikke av klær. G-sport gjør en god jobb med supporterutstyr. At det bør kunne selges noe på kampdag på Aspmyra er jeg derimot enig i.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Suporterbutikken, hva skjer?

Post by Trapattoni »

"Svært godt utvalg" på den veggen der? Javel, ja. Det er vel bare kundene som er dumme da, som ikke finner det de er ute etter....
Senere i sommer skal jeg en tur innom Sport'n på Skjervøy. Er temmelig sikker på at utvalget supportereffekter for den lokale klubben der er minst like bra som på G-Sport her. Der snakker vi om en 4. divisjonsklubb.

På banen holder Glimt i øyeblikket brukbart 1. divisjonsnivå. Ja, vi har sågar fortsatt sjansen til å rykke opp. Utenfor banen er klubben snart ikke-eksisterende. Sist vi var i Adecco (06/07) så hadde klubben en aktiv markedsavdeling. Nå har vi nesten ingenting. Det er helt dødt. Hva tenker nåværende og potensielle sponsorer rundt dette?
Post Reply