Trenertråd: HT:Cato Hansen, T:Tom Kåre Staurvik

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Trenertråd: HT:Cato Hansen, T:Tom Kåre Staurvik

Post by Boombadila »

Merkverdig at vi ikke har startet denne enda.

Begynner flott og freidig med et spørsmål, i og med at Cato ble bortvist under kampen mot Mjøndalen, får han da karantene i neste kamp, eller er dette noe som NFF bestemmer?

Og; om han får Karantene, hvem får vi da se på sidelinja? Stig og tks? Bjerk og stig? Har AN skrevet noe om dette, for de av dere som har tilgang på papiravisa?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Crazy horse »

Jeg investerte i e-avis i dag, for første gang (bare måtte ha den). Det sto ikke annet enn at han nok ble bortvist fordi han sparket en flaske mot dommeren (som ikke var i nærheten i følge noen på forumet. KOmmer sikkert en sak om dette senere i uka.
Fotball er nesten alltid morsomt
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Heltenjohn »

Iflg. Cato så var det ass.dommer som var overivrig på å videreformidle til hoveddommer at han sparket til ei vannflaske.
Dommer skriver vel rapport på dette som disiplinærnemda sikkert skal ta stilling til.
Hva utfallet derifra blir er det umulig å si da de til tider viser meget inkonsekvente avgjørelser...
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Novi »

Kunne vel strengt tatt stått noe om dette på Glimt.no...

Men denne tråden er om Cato, og jeg gir ham 2 tomler opp så langt! Ny-trener-effekten er ikke garantert (les Mjelde i Start), og vi kan med de siste par kamper i godt minne si at vi har et lag som ikke bare leverer resultater, men som spillemessig er på vei til å heve bunn-nivået betraktelig. Mot Mjøndalen fikk vi også se noen virkelig fine og kjappe pasnings-kombinasjoner. Visstnok endte ikke alt opp hos våre egne, og vi spilte mot et av ligaens dårligste lag, men bare det faktum at vi TØR å prøve noe nytt uten å bli hardt straffet for det er et stooort skritt fremover.

Er også svært gledelig å se at Glimt-lag som tidvis sprudler utpå der, og som står frem som et lag som vil noe. Under Kåre så de tidvis ut som en gjeng med fjortisser utpå bana, mens man samtidig rapportert at miljøet var så bra og humøret på topp. Nå ser det jo ut som om de storkoser seg på bana, så da tror jeg mer på rapportene om godt miljø i spillergruppa :)
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by FSHelgeland »

Største forskjellen fra tidligere er vel at når vi får mål i mot så maler vi bare på videre. Tidligere så fallt jo laget helt fra hverandre hvis det andre laget lagde mål først. Det skal Cato ha stor kred for! I tillegg så legges det planer, og disse blir fulgt.
Tippeliga 2015
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by maud »

FSHelgeland wrote:Største forskjellen fra tidligere er vel at når vi får mål i mot så maler vi bare på videre. Tidligere så fallt jo laget helt fra hverandre hvis det andre laget lagde mål først. Det skal Cato ha stor kred for! I tillegg så legges det planer, og disse blir fulgt.
Ekstatisk enig. Tror jo nesten ikke mine egne øyne når de ikke legger seg flate så snart de får et mål i mot. Til tider har jeg måtte sjekke at det er de i gult som er "mine"...

Cato har gjort underverker for holdningen i laget.
FØRR EVIG
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Mjh »

Traff på Cato ved rema alstad ;) Jeg kan rapportere at han er sunn og gikk rett til grønnsaksdisken.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Boombadila »

men enda ingen som vet om han får karantene?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by stormp »

AN papir skriver i dag i en liten notis at Glimt har 27 poeng på 13 kamper med Cato som trener (2,08 i snitt). Til sammenlikning hadde vi 118 poeng på 91 kamper med Kåre som trener (1,3 i snitt).

Litt søkt sammenlikning, men jeg tenker vel at hvis vi fortsetter med over 2 poeng i snitt pr kamp, så rykker vi opp, enten denne eller neste sesong... Med samme poengfangsten hele sesongen hadde Sandes/Ulf vært på 2.plass, for å si det sånn...
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Kesseboy »

Med to poeng pr. kamp ville man de ti siste årene fått to bronsemedaljer, seks sølvmedaljer og to seriegull i tippeligaen, og tre opprykk, seks kvalikplasser og en fjerdeplass i adeccoligaen. Poengfangst på to pr. kamp antyder høy kvalitet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Glimtfan »

2 poeng pr kamp er bra, men det er nok behov for tilsvarende snitt på resterende 10 kamper om vi skal rykke opp. 53-54 poeng vil nok høyst sannsynlig være nok til å kapre en av de to øverste plassene i årets adeccoliga.
Det som er interessant etter at Hansen kom inn er at vi etter hvert leverer på bortebane, nå har vi riktignok spilt mest bortekamper av alle, men vi er nr 4 på bortetabellen. I tillegg scorer vi godt med mål.
Jobben ut sesongen må være å prestere bra mot antatt svakere motstand hjemme, samt plukke litt poeng borte. Klarer vi det, rykker vi opp.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Knuta »

Glimtfan wrote: 53-54 poeng vil nok høyst sannsynlig være nok til å kapre en av de to øverste plassene i årets adeccoliga.
Så 6-3-1 på neste 10 kampene burde holde, med et forbehold at vi ikke taper mot Ranheim og slår Sandnes hjemme i siste kamp. Skal vi si at Sandnes har 53 poeng og Glimt 51 før sjøslaget i Bodø i siste kamp.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Boombadila »

ikke til forkleinelse for Cato, men tør jeg minne på at det er FK Bodø/Glimt vi snakker om her, klubben som så lenge jeg kan huske aldri har levert jevnt en hel sesong, men som stadig svinger mellom møkk og himmel?

Bare sier det jeg, pessimist som jeg er.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Sulliken »

1993 og 2003?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Boombadila »

1980tallet?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Knuta »

stormp wrote:AN papir skriver i dag i en liten notis at Glimt har 27 poeng på 13 kamper med Cato som trener (2,08 i snitt). Til sammenlikning hadde vi 118 poeng på 91 kamper med Kåre som trener (1,3 i snitt).
Men i 2011 var snittet med Kåre på 0,86, det ville gitt 26 poeng og nedrykk hvis det hadde fått lov til å fortsette.
Vet selvfølgelig at mye kan skje i fotball også med Glimt. Men det er morsomt at vi er med for fullt når 10 kamper gjenstår.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Novi »

Jeg velger å bare se fremover for Glimt nå, og håper de som sitter og tar diverse avgjørelser tar læring av årene med Kåre. Det er jo bare nå å konstatere at Glimt med Cato som trener er et helt annet lag, og dersom det ender med opprykk fortjener Cato en aldri så liten hyllest. Dersom det skulle ende med at vi ikke rykker opp, men blir slått på målstreken er det likevel grunn til å se positivt frem mot neste år (med forbehold om at spillere ikke forsvinner).
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by ingen87 »

Boombadila wrote:ikke til forkleinelse for Cato, men tør jeg minne på at det er FK Bodø/Glimt vi snakker om her, klubben som så lenge jeg kan huske aldri har levert jevnt en hel sesong, men som stadig svinger mellom møkk og himmel?

Bare sier det jeg, pessimist som jeg er.
Møkka var vi igjennom innledningsvis! Men vi ble frelst av Cato!
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by bjornage »

Cato må være en fantastisk motivator. Igjen og igjen har vi slitt kraftig før det jeg antar er noen velvalgte ord fra Cato i pausen og underveis i matchen snur kampbildet helt. Denne fighterevnen vi har sett siden Cato tok over har vært mangelvare i lang tid. Det er imponerende, og viser et lag som aldri gir opp. Nå får vi håpe han og gutta klarer å holde løpet ut, vi er ihvertfall i noe som kan minne om en flytsone nå - og da kan alt skje.

Nå som det også er en ny spiss på vei kan vi ha opplevd noe så sjeldent som at vi kommer styrket ut av et overgangsvindu...og det er ikke ofte det har skjedd.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Glimtfan »

Re Knuta

Ja 6-3-1 bør holde. Vi har spesielt 2 nøkkelkamper borte mot Ranheim og hjemme mot Sandnes-ULF. Seier i disse vil være ekstremt viktig, men først og fremst bør vi unngå tap.
Ser på bortekampene mot Bryne og Ranheim som kanskje de verste og i utgangspunktet bør vi ha gode forhåpninger om seier i alle hjemmekampene samt kanskje borte mot NIL og KIL.

Basert på resterende kamper og hjemmekampfordel, så bør vi har svært gode forhåpninger om opprykk.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Gvandreassen »

bjornage wrote:Cato må være en fantastisk motivator. Igjen og igjen har vi slitt kraftig før det jeg antar er noen velvalgte ord fra Cato i pausen og underveis i matchen snur kampbildet helt. Denne fighterevnen vi har sett siden Cato tok over har vært mangelvare i lang tid. Det er imponerende, og viser et lag som aldri gir opp. Nå får vi håpe han og gutta klarer å holde løpet ut, vi er ihvertfall i noe som kan minne om en flytsone nå - og da kan alt skje.

Nå som det også er en ny spiss på vei kan vi ha opplevd noe så sjeldent som at vi kommer styrket ut av et overgangsvindu...og det er ikke ofte det har skjedd.
Helt enig!

Brynekampen er en av få jeg får med meg live denne sesongen, så den skal vinnes. For å si det sånn, det var god stemning på bortefeltet i fjor!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Novi »

...og det skal bli ei hælvettes stemning på DNB Nor arena på Ranheim også!!
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Ville Lehtinen »

Støttes, her må vi virkelig få til noe skikkelig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Novi »

Bør ikke være noe problem dersom Glimt fortsatt er i slaget :) Var god stemning den gangen vi spilte Ranheim i cupen for noen år siden hvertfall.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Cato Hansen

Post by Masinga »

Glimtfan wrote: Ser på bortekampene mot Bryne og Ranheim som kanskje de verste og i utgangspunktet bør vi ha gode forhåpninger om seier i alle hjemmekampene samt kanskje borte mot NIL og KIL.
Bryne er ikke er veldig godt hjemmelag. Ranheim blir en nøkkelkamp, som Glimt ikke må tape.
Masinga
Post Reply