Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Glimtisør »

Sandefjord (3.plass) ligger 3 poeng foran Glimt (7.plass) på tabellen - så dette kan trygt kalles en 6-poengskamp.
Vinner de - da er de 6 poeng foran oss.
Vinner vi - da har vi samme poengsum på tabellen.

Formen til Sandefjord er knallsterk med 6 seire på de siste 6 - og de topper formtabellen basert på de siste 6 kampene.

Glimt har 3 seire , 2 uavgjorte og 1 tap på våre siste 6.

Sandefjord har imidlertid spilt hele 5 bortekamper på de siste 7, så det blir kanskje en ny situasjon for de å være det førende laget - noe vi kanskje kan utnytte via et godt kontringsspill.

Edit: GLIS setter IKKE opp buss til Sandefjord grunnet for få påmeldte. Skal du kjøre bil fra/igjennom Oslo og har ledige plasser - send en mail til tur@glimtsupporter.com eller post en melding på arrangementet på vår facebookside facebook.no/glimtisor
Last edited by Glimtisør on Thu Aug 18, 2011 12:46 pm, edited 1 time in total.
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Sven-Rune »

Med seks seire på rad, vil det rent statistisk komme et tap snart.......
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Boombadila »

Nå, er det din tur til å bruke både belte og bukseseler Sven-Rune? :lol:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Sven-Rune »

Ehhhh.....

Jeg snakker om Sandefjord, ikke om mitt elskede Glimt!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Crazy horse »

Ikke ofte vi har møtt Sandefjord på bortebane, de siste 30 åra iallfall. I 2009 var det kamp og den endte 1-1. Nystuen scora for SIF og Stig utlikna i det 90. min, etter å ha sittet det meste av kampen på benken. I år vinner vi.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Boombadila »

Sven-Rune wrote:Ehhhh.....

Jeg snakker om Sandefjord, ikke om mitt elskede Glimt!
Måtte bare klarifisere det 8)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by bjornage »

Jeg husker det Stig-målet i 2009, er det for mye å håpe på en reprise på søndag? :D
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Crazy horse »

Det hadde vært noe, men helst seiersmålet.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Masinga »

Meget vanskelig kamp! Skuffende at Glimt ikke tok tre poeng mot Hønefoss. Dersom Glimt har opprykksambisjoner må man ta poeng i slike kamper. Og da mener jeg ikke bare ett. Kanskje kan alle nysigneringene virke som en boost i Glimt. Og en eller annen gang må jo Sandefjord gå på et tap.
Masinga
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by liverglimt »

Opprykk til neste år er mer realistisk og bedre for klubben. Så ingen krise om det blir uavgjort her også, men for moralen så er det best med seier. 8)
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Novi »

Der er jeg uenig. Opprykk i år gjør at vi hvertfall ikke trenger å stramme inn ytterligere økonomisk neste år, og det vil være et riktig steg for en klubb i medgang. Vil vil da også være edruelige ifht forventninger, og et Glimt i TL i 2012 vil det ikke bli forventet mer enn gode fotballopplevelser og videre TL-eksistens av. Så kan man bygge et lag mens man har den eksponeringen, sponsormidlene og publikumsoppslutningen som trengs for å etablere seg i toppen av norsk fotball. Man kan ikke bygge et slagkraftig lag i Adecco, og uansett hvor mye man per nå satser på å skape en stamme av unge lovende spillere så vil det til neste år være 2 nye lag rett fra TL som har et langt mer rutinert lag med et større budsjett som vil opp for alt i verden.

Er ikke noe å dvele med - opprykk i år er best for laget. Opprykk i fjor ville vært enda bedre, og videre spill i TL etter 2009 aller best.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Masinga »

Ikke sikkert det blir noe lettere til neste år, Liverglimt! Ny sesong i Adecco skaper også usikkerhet mht. spillerstallen. Hvem går, hvem beholder vi? Dersom alle gjenværende i troppen blir, så kanskje...

Så lenge muligheten for opprykk er til stede, må Glimt satse alt i år. Vi kan ikke ha det slik at Sandnes-Ulf og Ranheim rykker opp!
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Trapattoni »

Tror tvert imot at det vil bli betydelig tøffere å kapre en av de to øverste plassene neste sesong. Ingen kvalitetslag skiller seg ut i år, og det er en ren utopi å tro at Glimt beholder Daniel Berntsen i Adecco en sesong til.

For å holde meg til topic: er sikker på at vi slår Sandefjord på søndag... :)
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Knuta »

Må si at jeg er veldig spent på hvilket lag vi starter med i Sandefjord. Endelig har vi nå en 16-17 meget gode spillere å velge mellom. Det gjør vel at innsatsen osv kommer opp enda et hakk, og at vi er mer fleksibel når det gjelder innbytter.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by liverglimt »

Jeg håper selvsagt at vi banker Sandefjord ned i hvalstatuen og inn på Jahres gamle kontor. Likevel så er jeg realist og ser at dette er en vanskelig kamp, hvor vi må se bedre takter enn de siste kamper.

Opprykk eller ei og hvordan det blir neste sesong er likegyldig, men å skulle rykke ned fra Eliteserien til neste år istedet for å rykke opp fra adecco er ihvertfall ikke bedre. Spillerstallen er god, men ikke ultimat. Men de har muligheten nå til å overbevise oss alle om at det er opprykk og Eliteserie som gjelder!
@liverglimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Mr Bean »

Tom Erik Nordberg går rett inn på laget sammen med Martin Bjørnbakk i midtforsvaret ... Spennende !!! :)

http://www.an.no/glimt/article5704479.ece

:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Glimtfan »

Det må da være mye bedre å rykke opp i år enn til neste år:).

Vi er blant de meste ressurssterke klubbene, har flere spennende talenter og har relativt nylig erfaring fra tippeligaen. Alt annet enn opprykk bør være skuffende og er vi ikke med i opprykkskampen så vil jeg kalle det en stor fiasko. Vi bør ha muligheten til å rykke opp i år, spesielt med tanke på hvor svak konkurransen er, til neste år blir konkurransen tøffere i adeccoligaen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by MhepA »

La oss heller si det slik: Rykker vi ikke opp mister vi mest sannsynlig Daniel Berntsen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by FSHelgeland »

Litt utenfor topic, men jeg lurer på hvorfor i allverden adecco blir tøffere neste sesong en den er denne sesongen. Kommer to lag ned, og er de på papiret mye bedre en de som rykket ned foran denne sesongen? Neste sesong har våre unge meget talentfulle spillere fått enda en sesong på seg og det kombinert med den jobben som gjøres i Glimt om dagen så har jeg veldig tro på at vi ser et enda bedre Glimt neste sesong, og et Glimt som får en mye bedre start på sesongen.

Så til kampen, skal vi rykke opp så er dette kampen å vinne. Kan enda gå om vi spiller uavgjort, men da må vi stole farlig mye på andre.

EDIT: Ser at også TJ er ute i denne kampen. da blir det vel Ruben på back? Eller gambles det allerede nå på Thobias? Blir spennende å se.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by RaymondEngmark »

MhepA wrote:La oss heller si det slik: Rykker vi ikke opp mister vi mest sannsynlig Daniel Berntsen.
Nå var det jo også mange som trodde vi kom til å miste en hel flokk med spillere dersom vi ikke fikset opprykk i 2010. Og historien viser jo at akkurat det var en særdeles berettet bekymring!

Anders Konradsen, Stefan Johansen, Johan Lædre Bjørdal, Mounir Hamoud og Per Verner Rønning er bare noen av navnene som forsvant hvor sannsyneligheten er stor for at det kan knyttes til at dem ønsker å spille i øverse divisjon.

Nå har vi vært delvis griseheldige og delvis dyktige på utvikling og kjøp - samt at det var en generasjon med mange spille som var klar til større oppgaver. Dersom det skal bli en vane, så tror jeg det kommer til å gå mange år før vi har en like lovende tropp som nå.

Uten opprykk mister vi vår eminente unge stamme relativt fort, og da tror jeg vi må vente i mange år på neste gode årgang.
Kristatistisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by MhepA »

Vi vil jo bare måtte selge for å holde styr på den økonomien vår. Selv om vi har fått vekk mye av gjelda betyr det ikke at vi er Man Utd. Glimt burde fortsette å satse på hurtig kontringsfotball og 4-3-3. Da er Berntsen uunværlig.

Jeg vil tørre å påstå at Skovgaard er den beste spilleren i forsvaret vårt. Det ville ikke vært noen gambling.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by mortsto »

FSHelgeland: Slenger meg på RaymondEngmark her. Vi har en stamme av lokale talenter, hvor feks Berntsen og Bjørnbak allerede er gode nok for TL. Sammen med en fin blanding mer rutinerte spillere, så tror jeg Glimt under Catos ledelse kunnet karret seg over streken i en svak tippeliga i år. Rykker vi ikke opp tipper jeg vi kommer til å miste flere av spillerne våre. Tipper ihvertfall at Berntsen og Londak avhenger av opprykk.
I tillegg er lagene som kom ned før året, lag som ikke nødvendigvis har kapasitet til å komme seg opp igjen. KIL uttalte etter fjoråret at det ikke var liv laga for Tippeliga i Kongsvinger (jfr tilskuere og penger). Hønefoss er avhengige av rike onkler og som Sandefjord er de heller ikke noe lag med Tippeligatradisjoner. Om vi har maks uflaks kan vi neste år måtte kjempe mot Start og Odd for å rykke opp, lag med mer økonomiske muskler og som kommer til å gøtse mye hardere på å gå rett opp en noen av lagene i år.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Mjh »

http://www.sandefjordfotball.no/Default ... =2&Id=3362

Sandejords nye angrier, Sten Ove Eike fra Haugesund.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Boombadila »

Angrep!

Ferdig med saken!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Sven-Rune »

Ser at GLIS måtte avlyse bussturen. Håper likevel dere 8 som meldte dere på kan hive dere i et par privatbiler, ta tog eller timesekspress, sørlandsekspress eller hva som måtte finnes av kjøretøy og støtte laget vårt i Sandefjord!

Denne bør vi ikke tape for å holde kontakten med teten, aller helst vinne!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Post Reply