Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Heltenjohn »

Da er det bare å begynne å glede seg til helga igjen.
Hødd gikk på et forsmedelig hjemmetap mot Løv-Ham i helga og har tapt 4 av de 5 siste kampene, men de ligger kun 3 poeng bak oss på en 8.plass. Så sitter med en følelse at denne kampen skal man ikke ta lett på, da denne kampen kan bli utslagsgivende for om Hødd fortsatt vil være med å kjempe i toppen av adecco i år.

For Glimt's del må Martin Bjørnbakk ihvertfall stå over denne kampen..
Det kan muligens bane vei for en dansk debutant og nok et nytt stopperpar?

Ihvertfall er dette en kamp Glimt MÅ vinne for å henge med på rotteracet om opprykk. Det presset kan slå negativt ut på prestasjonen til våre ungutter. Go Glimt!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by ingen87 »

Ang Bjørnbakk, noen som har hørt noe om antall kamper? Han hadde jo et pent lite soloshow når han fikk det røde kortet, med dytting av dommer og kaste bort ballen. Har ikke lest noe mer om det i an.no ihvertfall..

Blir veldig spennende å se hvem som danner stopperparet! Kommer Karl Morten Eek inn for suspanderte Bjørnbakk, eller er det duket for dansk show? Er kanskje litt risky å spille med to såpass ferske stoppere som Nordberg og Skovgaard? Selv om jeg håper på at disse begge starter mot Hødd! Alltid spennende med nye spillere!

Ellers er det bare å fortsette i det samme sporet som vi har vært i. Litt usikker på om jeg vil ha Haukås på kant.. Jeg ville nok helst sett at Robertsen, Kahlili og Jim danner angrepsrekka, mens Rønning, Berg og Berntsen spiller midtbane.. Synes også at Imingen fortjener fornyet tillitt på venstreback!
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Shredd »

Vet ikke hvordan farta på Skovgaard er, men om han er raskere enn Eek og de står nogenlunde jevnt ellers så synes jeg han burde spille. Det kan fort bli et lavtliggende Hødd som slår opp på raske spillere på topp i Karlsen og Diomande.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by mortsto »

Synes også Imingen skal fortsette på venstre. Nytt stopperpar kan bli litt nervepirrende. En miss bak og Hødd rir inn 0-1? :tenk
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Parelius »

Mortso: Nordberg og Eek har jo heller ikke spilt sammen, så uansett hvilken konstellasjon det blir der bake blir det et nytt stopperpar. Selv håper jeg på Skovgaard.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by mortsto »

Parelius: Du har jo egentlig helt rett. Skal bli interessant å se hvem Cato går for. Hvis Skovgaard starter er det vel et tegn på at Eek er på vei ut.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Boombadila »

tja, MH-Skovgaard-Nordberg-RI eller MH-Eek-Nordberg-RI er vel det mest sannsynlige.
Om vi da ikke får se TJ-Eek-Skovgaard-Ri....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Heltenjohn »

Mot Sandefjord sa Cato at han ville velge ut ifra magefølelsen (...)
Får bare håpe at han ikke får vondt i magen denne gangen...
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Vegard »

Robertsen melder om sykdom på twitter. Håper å rekke Hødd-kampen
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by ecke »

Michael Karlsen, Hødd, er en spiller som jeg har lurt på en stund, om han kunne ha vært aktuell for Bodø/Glimt. Født: 03.02.1990 (21 år) Høyde: 196 cm. Vekt: 80 kg. Fra Trondheim og RBK, og han gikk til Hødd foran denne sesongen. Han har scoret 10 mål denne sesongen, til tider med lite spilletid.

"Michael er en god fotballspiller og en slepen spiss. Men per i dag er det for langt fram for Michael for å få spilletid i Rosenborg. Derfor er det best for han å spille i en annen klubb, og vi ønsker ham lykke til i Hødd, sier sportslig leder Erik Hoftun til RBK.no." Hødds trener sa tidligere i år at Karlsen var hans beste avslutter.

Hans "profil" er slik jeg kunne tenke meg en back-up for Khalili.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by stormp »

AN papir skriver at CB mener Glimt "har en høne å plukke med Hødd" etter den latterlig svake vårkampen. Ellers kan de melde at Eek går inn i midtforsvaret for en suspendert Bjørnbak. Bjørnbak er forøvrig bare suspendert en kamp (noe jeg vil karakterisere som litt heldig etter hans oppførsel, men helt rimelig etter dommerens rør og rot).

CB mener selv at han er på vei mot toppformen, etter å ha fått spilt mange kamper sammenhengende og å ha fått trent bra.

Og så melder de at Mounir blir i klubben ut sesongen

ANs antatte lag:
Londak
Hamoud, Eek, Nordberg, Jack
Rønning, CB, Berntsen
Haukås, Khalili, Johansen
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by mortsto »

Skuffende om Ruben blir benket etter en god kamp. Synes han er den klart beste venstrebacken vi har.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Crazy horse »

Men samtidig har vel TJ ikke spilt seg ut? Han har, så vidt jeg har forstått, flere ganger vært en av banens beste i følge an, og da vil det jo være rart om man setter ham ut etter at han måtte stå over en kamp?
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by bjornage »

Ingen Robertsen reagerer jeg litt på, men det at vi har luksusproblem og dilemmaer med lagvalget er egentlig bare en god ting.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by eidurgud »

Robertsen meldte jo selv på twitter at han var syk tidligere i uka (ref. noen poster over), og da er det jo naturlig at han ikke starter.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by mortsto »

TJ har vel strengt tatt ikke spilt seg ut, men offensivt synes jeg det "lugger" litt når vi kommer på venstresiden. TJ er stort sett avhengig av å dra ballen over på høyrefoten, og jeg synes spes det i første omgang mot Sfjord var et helt annet driv på Imingen. Hva med TJ på benken og inn for Rønning i andre? Når det gjelder høyrevingen, så synes jeg musklene og innsatsen til Haukås er et klokt valg, men hjemme synes jeg Robertsen (muligens syk?) el Nordberg bør starte.
Ellers håper jeg på 2-0 til pause og et tidlig bytte for Skovgaard.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by RaymondEngmark »

Nå er det et par rare kvasiløsninger på laget. Vi har en høyreback som ble kastet inn som eneste nødløsning grunnet manglende alternativer på venstre back, og vi har en sliter av en midtbanespiller som er på høyre ving tross flust av alternativer.

Ruben er en habil spiller som har fått satt utviklingen tilbake mye pga skader, derfor tror jeg mye kan skje dersom han får spille fast. Og er da TJ så god som Cato mener, så bør han utkonkurrere Hamoud, som i grunn ikke er hysterisk god. Og ved å ha Haukås på vingen så gjør vi han samme bjørnetjenesten som vi tidligere gjorde med T.Rønning på back.

Nei hiv Hamoud på vingen i stede og Jack på back!
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Gvandreassen »

Enig i at lagutaket forrige kamp, med Haukås på ving, ikke var det største genitrekket. Vi vant dog. Jeg ser for meg en kamp der vi ydmyker et svært ustabilt Hødd. Mitt tips er 3-0. Håper på følgende lag:

Londak

Hamoud - Nordberg - Skovgaard - Imingen

Rønning - Berg - Berntsen

Nordberg - Khalili - Johansen


Tror dette laget er ganske slagkraftig, med flere matchvinner-typer. Plasserer Skovgaard som venstre midtstopper da han spiller mer venstreback enn stopper. Liker tanken på å få Jakobsen inn for Rønning etter rundt 65 min. Jack har fint driv, og kan gjøre en god jobb. Ellers håper jeg selvfølgelig å se Dahle på banen, samt en Cato som ikke vegrer seg for mye når det gjelder bytter.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Glimtfan »

Vi kan ikke finne på å stille med Haukås og Johansen på kantene, ingen av disse er typisk vingkanter og vi har 2 svært lovende EKTE Glimt-kanter i Nordberg og Robertsen. Haukås leverte også en svært dårlig kamp sist.
Når det gjelder CB så blir jeg litt skremt hvis han nærmer seg toppform, for han har ikke imponert, selv om han defensivt fungerer bra som "ryddegutt", så sinker han spillet fremover.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by RaymondEngmark »

Enig med Glimtfan! Dersom Haukås gjorde seg til nytte på noen som helst måte på vingen, så kunne man forsvart det - men han var for treig fremover og usynelig bakover. Da skjønner jeg ikke vitsen.

Og jeg sa det etter sist kamp - jeg håper alle får med seg hvilken pris vi betaler for å bruke Berg! Vi spiller på mange måter 5-2-3 når Berg er på banen. Og ikke nok med det, Berg slår stort sett aldri pasninger fremover på banen. Hans egenskaper ligger i å markere og løpe opp folk for så å slå 10 meters støttepasninger. Det er fint og greit det, men tenk på alle de andre kvalitetene som vi samtidig kunne hatt på den plassen.

Nå vil jeg bare legge til at jeg tror Berg bevisst spiller me lav risiko, og at det er noe han er god på. For det er ingen tvil om at Berg kan slå ballene fremover dersom han vil.
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Gvandreassen »

Glimtfan wrote:Vi kan ikke finne på å stille med Haukås og Johansen på kantene, ingen av disse er typisk vingkanter og vi har 2 svært lovende EKTE Glimt-kanter i Nordberg og Robertsen. Haukås leverte også en svært dårlig kamp sist.
Når det gjelder CB så blir jeg litt skremt hvis han nærmer seg toppform, for han har ikke imponert, selv om han defensivt fungerer bra som "ryddegutt", så sinker han spillet fremover.
1. Johansen har scoret rundt 7(?) mål fra sin posisjon som venstre innsideangriper. Khalili tar oppmerksomheten og slåssinga, før Johansen popper opp og setter ballen.

2. Robertsen er meldt syk.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by eidurgud »

Gvandreassen wrote:1. Johansen har scoret rundt 7(?) mål
Han har 13 mål totalt i år, 9 i serien.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Kesseboy »

Det har virka for meg som om noe av oppturen til Glimt under Cato Hansen har stammet fra at man stort sett har spilt med minst én kjapp ving. Det er et, i moderne fotball, litt undervurdert trekk, som gir større variasjon i spillet. Neppe noe galt i å spille med typer som Johansen eller Haukås på ving, men kanskje ikke begge på en gang.

Raymond, enig med deg i mye av det du skriver om CB. Han spiller nok helt bevisst på minimal risiko. Av og til er det veldig nyttig, men av og til river jeg meg i håret av at pasningene ikke kan gå bare bittelitt mer framover. Samtidig -- når man spiller med en type som CB, så frigjør det begge backene til angrepsspill om man gjør det riktig. Spesielt hvis man skal spille med JJ og Haukås på kant, så trenger man bredde, og da kan bredden komme fra backene. Dersom det er én midtbanespiller som holder igjen så mye som CB gjør/kan gjøre, så kan begge backene stikke oppover uten å bekymre seg for hva den andre backen gjør.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Gvandreassen »

eidurgud wrote:
Gvandreassen wrote:1. Johansen har scoret rundt 7(?) mål
Han har 13 mål totalt i år, 9 i serien.
Enda bedre!
Last edited by Gvandreassen on Sat Aug 27, 2011 12:48 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Glimtfan »

Uheldigvis har vi ikke noe reelt alternativ til CB. DB styrker oss defensivt, men det er fullt mulig å få tak i spillere som er like gode defensiv, men bidrar mer konstruktivt offensivt. Vi får håpe dette prioriteres til neste sesong når vi spiller i tippeligaen.

Hødd hjemme skal vi slå, men de er ingen kasteball borte og knuste oss på Høddvoll. Håper vi virkelig er revansjesugne og angrepsvillige, for seier her kan fort føre oss forbi Hønefoss og Sandefjord, samt rett i ryggen på Ranheim. Vinner vi de neste 2 hjemmekampene, så tror jeg det skal mye til for at vi ikke er nr 2 eller 3 og har passert Raheim. Sandnes ULF har også 4 meget tøffe kamper på rad, med 3 bortekamper. Det vil overraske meg stort om de ikke avgir mye poeng. Da vil vi med gode prestasjoner i de neste 4 fort være så og si ajour med Sandnes-ULF også. Men først Hødd og det blir tøft.

PS! Jeg har ikke sagt at man ikke skal ha Johansen på banen, men at man bør ha minst en kjapp, klassisk ving. Verken Haukås eller Johansen passer i den sammenheng og jeg ser for meg at Nordberg istedenfor Haukås og inn med Johansen er en god løsning.
Post Reply