Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Gvandreassen »

PS! Jeg har ikke sagt at man ikke skal ha Johansen på banen, men at man bør ha minst en kjapp, klassisk ving. Verken Haukås eller Johansen passer i den sammenheng og jeg ser for meg at Nordberg istedenfor Haukås og inn med Johansen er en god løsning.
Noe jeg foreslo i min håpefulle lagoppstilling :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Glimtfan »

Synes ditt forslag ser bra ut jeg, men mistenker at Haukås får fornyet tillit og at Johansen stiller foran Nordberg. Men håper jeg tar feil.
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by mortsto »

@Glimtfan: Spiller ikke Nordberg utelukkende høyreving? Mens Robertsen er på begge sider?
dani
Posts: 673
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 193 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by dani »

Med fare for at jeg loker, men er det Stig Johansen alle snakker om?

Er han plutselig aktuell for å starte en kamp ?
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by mortsto »

Jim Johansen kanskje? :D
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Crazy horse »

Det er nok Jim Johansen, serr'u. :)
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Glimtfan »

mortsto wrote:@Glimtfan: Spiller ikke Nordberg utelukkende høyreving? Mens Robertsen er på begge sider?
Kan ikke da Haukås eller Johansen spille på venstre?
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Sven-Rune »

Glimtfan wrote: Vi får håpe dette prioriteres til neste sesong når vi spiller i tippeligaen.

Sandnes ULF har også 4 meget tøffe kamper på rad, med 3 bortekamper. Det vil overraske meg stort om de ikke avgir mye poeng. Da vil vi med gode prestasjoner i de neste 4 fort være så og si ajour med Sandnes-ULF også.
Liker den første setningen din Glimtfan! :glimt

Hadde det ikke vært like greit om ULF slo de andre utfordrerne og at vi tar 2.plassen?
Ulf har følgende kamper igjen:
Bryne, Kongsvinger, Hønefoss, Asker, Sandefjord og Glimt borte.
HamKam, Mjøndalen, Hødd og LøvHam hjemme


De må gjerne vinne alt bortsett fra siste kamp på Aspmyra, det gir oss et fortrinn i kampen om å rykke opp!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by RaymondEngmark »

Glimtfan wrote:Uheldigvis har vi ikke noe reelt alternativ til CB. DB styrker oss defensivt, men det er fullt mulig å få tak i spillere som er like gode defensiv, men bidrar mer konstruktivt offensivt. Vi får håpe dette prioriteres til neste sesong når vi spiller i tippeligaen.
Som et svar til kesseboy, det var mere det som står skrevet over jeg prøvde å få frem. Vi så det jo mens Berg var skadet at plutselig var hele midtbanen ved motstanderens 16-meter - og plutselig var det en kontring og vi var totalt overspillt. Så all ære til den defensive jobben Berg gjør (og som du sier måten han frigjør backene) - det skal ingen ta i fra han.

Men dersom jeg ikke husker helt feil så ble Berg brukt mye som ving under Gåre, og det var vel også i denne posisjonen han var vurdert mot landslaget i sine glansdager. Så de offensive fibrene finnes i kroppen, og såpass trygg som Berg er bakover på banen er det definitivt et område han bør utvikle seg på. Jeg mener ikke han skal konstant gå på løp og bare strø pasninger fremover. Men i overganger og ofte i det oppbyggende spillet sinker Berg det hurtige spillet som ofte er en avgjørende faktor for at Glimt skal vinne kamper. Dessuten bør han kunne være i skuddposisjon noe oftere, spesiellt når hele laget står og presser på helt fremme.

At man kan gjøre både og er Ørjan Berg et glimrende eksempel på.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by mortsto »

Glimtfan wrote:
mortsto wrote:@Glimtfan: Spiller ikke Nordberg utelukkende høyreving? Mens Robertsen er på begge sider?
Kan ikke da Haukås eller Johansen spille på venstre?
Joda. Trodde at du med "Johansen stiller foran Nordberg" mente at Nordberg var venstreving. Haukås spilte jo venstreving i fjor, og putta jo et par fra den posisjonen. Mener også at vi bør ha minst en "Glimt-ving" på hjemmebane. Oppstillingen til AN lukter det kanskje litt kjedelig 1-0 av?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Glimtfan »

Nei, tenkte mer generelt. I likhet med det du sier er det vikitigste at vi har 1 "glimtving" på banen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Boombadila »

Bare nå spillerene er på stasjon, så bør det vel gå vår vei.

VI har vel hørt mange spillere i forskjellige lag mene at de har en høne å plukke, bare for å ende opp ribbet etter kamp....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Kesseboy »

RaymondEngmark wrote:Som et svar til kesseboy, det var mere det som står skrevet over jeg prøvde å få frem. Vi så det jo mens Berg var skadet at plutselig var hele midtbanen ved motstanderens 16-meter - og plutselig var det en kontring og vi var totalt overspillt. Så all ære til den defensive jobben Berg gjør (og som du sier måten han frigjør backene) - det skal ingen ta i fra han.
Det er ønskelig med et mer offensivt engasjement fra CB, som du sier, men helst ikke på bekostning av balansen mellom defensiv og offensiv.

Med backer som Imingen og Hamoud tror jeg den offensive gevinsten er større på å slippe de to fram, framfor CB og én av backene. Med Hamoud på tur ut og Jacobsen som opplagt erstatter, kan man like gjerne slippe CB framover og la TJ bidra til balanse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Vegard »

Robertsen var med på 12.30-treningen i dag, vil tro han er fit for fight igjen.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by ecke »

RaymondEngmark wrote:Vi så det jo mens Berg var skadet at plutselig var hele midtbanen ved motstanderens 16-meter - og plutselig var det en kontring og vi var totalt overspillt. Så all ære til den defensive jobben Berg gjør (og som du sier måten han frigjør backene) - det skal ingen ta i fra han.
Berg er den som bærer "strukturen" i laget gjennom sitt defensive arbeid, og så er det som Kesseboy påpeker, balansen, backenes og indreløpernes bevegelser som avgjør hvilke valg CBerg har. Jeg synes CBerg er "skapt" for den sentrale midtbanerollen i 4-3-3. Hurtig i hodet og i beina, god teknikk, god pasningsfot, god fotballforstålse. CBerg har "alltid" vært midtbanespiller, i aldersbestemt landslagsfotball, og som indreløper tidligere hos B/G. Gåre brukte han i en kortere periode som kant fordi han var for god til å sitte på benken. Han hadde evnen til å holde på ballen og alltid bruke han fornuftig.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by RaymondEngmark »

Berg har alle de egenskapene du nevner, og er en mye bedre fotballspiller enn hva man kan tro, siden han ikke er den helt spektakulære i spillestilen. Og jeg syntes han skal fortsette i stor grad med det han gjør, men det er noen situasjoner i hver eneste kamp hvor Berg mottar ballen upresset i rom, hvor han uten problemer kan se opp og spille på indreløpere eller sende en langpasning mot vingene. Men nærmest uten unntak fordeler han ballen ut til backene.

Synd å si at en spiller på godt over 30 har så mye ubrukt potensiale, men for meg er det ingen tvil om at Berg bare spiller på litt over halve registeret. Og igjen grunner nok det i at han prioriterer tryggheten, men som jeg sier - i enkelte situasjoner må han vurdere annerledes.

Jeg nevnte Ørjan Berg som en som var flink å balansere dette, men den listen kan bli vedig lang om vi vil.
Kristatistisk
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by youron »

Var en tur innom forumet til Hødd. Kan si at dem har ikke store trua på seier men håper på en U:) Jeg håper på en storseier uten baklengs. For det kan fort bli avgjort serie på målforskjell slik tettheten mellom poengan er per nå.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Mr Bean »

Håper på 3-0 og 3 nye viktige poeng :D Så skal jeg krysse fingre og tær nede på Rhodos :ball
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
dani
Posts: 673
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 193 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by dani »

Haha, skjønner at man er på stasjon også.. jeg syns det var så rart at jeg til og med var inne på glimt.no og sjekket spillerstallen for å se at jeg ikke loket eller glemte noen. godt jobba!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Mjh »

Wuhu, kampdag!

Forøvrig tipper jeg glimt stiller med følgende lag:

Londak

Hamoud - Skovgaard - Nordberg - Jackobsen

Rønning - Berg - Berntsen

Robertsen/Nordberg - Khalili - Johansen

En rask side og en litt tregere - Mål av Johansen og Berntsen i dag ;)
Last edited by Mjh on Sun Aug 28, 2011 3:00 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Gvandreassen »

Håper personlig at Skovgaard stiller, men hvis Eek spiller bør han iallefall spille høyre stopper pga. han er høyrebent og Nordberg venstre.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Mjh »

Enig i den - Hvis Skovgaard er klar, håper jeg at han spiller ;)
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by G-s-enz »

http://www.an.no/glimt/article5714132.ece

AN slår til med skikkelig artikkel før kamp,bra :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Knuta »

Dagens dommer er etter min mening den beste i Adecco. Har sett han flere ganger, så og si feilfri.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Boombadila »

man begynner sannelig tidlig med å ta ut brodden av en eventuell dommerkritikk her på forumet ja :lol:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply