Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Knuta »

Kan ikke se at dommeren gjør noen store feil, Var stort sett oppe i alle situasjoner. Det som kan diskuteres er om mounir skulle ha rødt i stedet for gult. Ellers så gjør linjemennene 2-3 feil som dommeren ikke kan ta skylda for. God andre omgang av Glimt, vi kunne fort fått både 4 og 5 mål. Slik som jeg ser det i forhold til Sandnes så må Glimt ta inn 4 poeng på 8 kamper. Da er de 3 poeng bak før siste kamp i Bodø, og målforskjellen er ganske lik. Tror Hønefoss og Sandefjord også blir farligst framover. Tror Ranheim sprekker litt.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by RaymondEngmark »

Jeg har bare ikke troen på at Sandnes ULF holder hele veien inn. Det blir Hønefoss og Sandefjord tror jeg som vi må kjempe mot. Føler SU har overprestert og hatt hellet med seg lenge ... og jeg tror i likehet med Ranheim at det ikke holder inn.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Kesseboy »

Vil anta at dommeren vurderte situasjonen med Hamoud slik at Hødd-spilleren selv uten Hamouds inngripen ville brukt såpass med tid på å få kontroll på ballen at Thomas Jacobsen ville kunne gått inn i situasjonen. Altså ingen DOGSO.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by PEMA »

Mange tilskuere idag? Klarte ikke å finne noen tall noen steder.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by mortsto »

2 766 melder Atomfotball.no
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Masinga »

Vegard wrote:Flott analyse av B/G mr RaymondEngmark
Jeg så ikke kampen. Men jeg har lest hele analysen til Engmark med interesse. Mange gode poenger.

For øvrig har jeg et tips om hva man kan gjøre når det går tungt for Glimt. På stillingen 0-0 gikk jeg ned i tørkerommet, tok ned klær fra snoren, brettet pent sammen og gikk opp.Da var det plutselig 3-0 til Glimt og jeg skjønte ingenting. Men det var som Rønning og Haukås skjønte at her var det nok tørke. Skjedde det en positiv energioverføring fra Oslo til Bodø? Jeg lar spørsmålet være åpent. :)
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Novi »

RaymondEngmark wrote:Jeg har bare ikke troen på at Sandnes ULF holder hele veien inn.
Samme her, men når sant skal sies så skyldes det nok at de heter Ulf, og har liten historie å vise til. De spiller jo faktisk meget bra for tiden, så blir yderst spennende fremover. Sistekampen blir sannsynligvis en nøkkelkamp, og likeså med kampen mot Ranheim. Hell, alle kamper blir vel som cup-finaler å regne resten av sesongen! :D
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by bjornage »

Tror mest sannsynlig den positive energioverføringen kom fra Cato i pausen, det er rart hvordan han gang på gang klarer å sende ut et lag som nesten alltid hever seg ut i fra hvordan de presterte i første omgang. Han rokkerte om litt på midtbanen også, men han kom nok utvilsomt med et noen velvalgte ord til et lag som gikk litt på tomgang før pause.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by eidurgud »

RaymondEngmark wrote:Michael Haukås
Jeg har hatt, og har økende problemer med og forstå hvilket bidrag Michael har på ving. Javisst jobber han utrettelig, men veldig ofte alene, slik at han blir overspillt uten at motspillerene bruker en eneste kalori. Michael og Thomas Rønning er omtrent klin like som spillertyper, og jeg er i grunn skeptisk til at dem begge skal være på banen samtidig. Jobber seg tross alt til et mål i dag, men utenom det blir det ofte mye Bambi on ice. Det snodige er at mye skapes på høyresiden, men som regel er det Rønning og Hamoud som skaper det uten at Haukås er involvert. Syntes bare det blir helt feil, og skal vi ha en kriger på vingen, så tror jeg vi finner alternativer som kan krige litt, men også har egenskaper som ving.
Jeg skjønner lite av kritikken som kommer mot Haukås som ving. Han scoret i tre kamper på rad i fjor som ving, og har nå puttet tre mål, som ving. Han er definitivt ikke en "glimtving", men han fungerer da vitterlig ypperlig. Hvorfor tror du det blir så mye plass til Rønning og Hamoud på høyresiden når Haukås spiller ving? Fordi han skaper plass der. Å si at Haukås ikke er involvert når Rønning og Hamoud har lekestue på vingen er like lite smart som å si at det ikke er forskjell på Kåre og Cato..
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by FSHelgeland »

Michael fungere da absolutt ikke som ving. Han er en bra spiller men ingen ving. Ja han lager mål, men de kommer jo når han "forlater" vingrollen og kommer seg inn i boksen, jeg mener han hadde kommet enda oftere i de situasjonene som indreløper. Hvis man følger rollen hans som ving så ser man at han veldig sjelden klarer å komme seg til innlegg. Han blir ikke rask nok og er ikke god nok (mangler selvtilit?) til å komme seg forbi 1 mot 1. Resultatet blir at han sinker spillet og samhandlingen i laget blir dårligere. Alt av bevegelser er jo ferdige når noen endelig kommer seg til innlegg, som regel den han har slått støtte til som må slå den, hvis ikke alt løper ut i sanden...
Tippeliga 2015
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by stormp »

Hadde med datra mi på 4 på kamp for første gang i går. Tipper hun kommer tilbake ja :) Hun ville forresten gå etter 80 minutter. Upåklagelig timing :)

Er det forresten bare jeg som synes denne vinklingen på kampen er ganske annerledes enn den virkeligheten jeg så på kampen?
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by BørreA »

Jeg er lite fornøyd med hvordan Jim Johansen oppførte seg 12 minutter før slutt:

http://www.arntzen.info/2011/08/jim-sytpeis-johansen/

Mvh BørreA :-)
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Ville Lehtinen »

Det der har vært en tendens hele sesongen synes jeg. Men nå er det med Jim Johansen som det er med Haukås også, de spiller middels og dårlige kamper men ender likevel opp med å avgjøre med viktige mål.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Novi »

Så ufattelig enig med Børre ang. Jim. Han skulle uansett vært byttet ut til pause, etter å ha seriøst undret på hvorfor denne karen i det hele tatt spiller fotball. Gjør mange dårlige valg fremover, og viser tydelig at han ikke orker løpe etter ballen om han ikke blir gitt en pasning der han vil ha den.

Han har vist en del bra på banen i år, men han har samtidig et seriøst holdnings-problem. Og det er nok grunnen til at det ikke funket i Godset.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Cheese Smirnoff »

Jim Johansen gikk vel av banen vel så mye for å få tida til å gå og gi Glimtspillerne en pust i bakken. At vi har en spiller som har lyst å spille mest mulig bør være utelukkende positivt. At Jim Johansen også har vært en av Glimts beste spillere (resultatsmessig ihvertfall) bør heller ikke glemmes.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by RaymondEngmark »

re eidurgud:

Det kan virke litt merkelig at jeg kritiserer en spille som scorer mål, siden tross alt mål er det viktigste i fotballkampene. Men som en annen påpeker, Haukås kommer stort sett alltid i scoringsposisjon når han plutselig opptrer som indreløper - og det er der han fungerer. Som ving får jeg følelsen av at det ikke er rett mann til rett jobb, og dersom vi har Robertsen der i stede tror jeg sjangsen for at Kahili vil putte flere mål øker med 3-400%.

Når det gjelder Jim Johansen kan jeg bare gjenta meg selv, det er en person med holdningsproblemer. Og jeg har ingen forståelse hvorfor noen forsøker å bortforklare oppførselen hans med at han bare har lyst til å spille hele tiden. Har du lyst til å spille hele tiden, så viser du det ved å krige hardere enn alle andre både på trening og kamp, og ikke ved å surmule demostrativt i det han blir byttet ut.

For hver gang jeg ser noe slikt så mister jeg mere og mere troen på Jim, for hvilke toppspillere vet dere om som har en slik holdning? Helt enig med Børre på dette!
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Boombadila »

tja, Nasri, Berbatov, Modric?

Lista er lang.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Cheese Smirnoff »

Christiano Ronaldo?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by RaymondEngmark »

Boombadila wrote:tja, Nasri, Berbatov, Modric?

Lista er lang.
Følger Tottenham, så kan best snakke om Modric. Han har vist seg som en tosk når det kommer til overgangen, men han er en suveren lagspiller på banen, så den sammenligningen blir feil.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Boombadila »

du er vel ikke akkurat lagspiller når du streiker for å få lov til å til en annen klubb, og klubben desperat trenger en type som deg?

Han spilte riktignok på lørdag, men er enda skeptisk til holdningen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Masinga »

Nasri, Berbatov, Modric, Ronaldo og nå Jim Johansen? :shock:
Masinga
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by eidurgud »

RaymondEngmark wrote:re eidurgud:

Det kan virke litt merkelig at jeg kritiserer en spille som scorer mål, siden tross alt mål er det viktigste i fotballkampene. Men som en annen påpeker, Haukås kommer stort sett alltid i scoringsposisjon når han plutselig opptrer som indreløper - og det er der han fungerer. Som ving får jeg følelsen av at det ikke er rett mann til rett jobb, og dersom vi har Robertsen der i stede tror jeg sjangsen for at Kahili vil putte flere mål øker med 3-400%.

Målet han scoret i går kom som et resultat av at han skar inn fra sin vingrolle, ja. Godt mulig at han hadde tatt det samme løpet om han spilte indreløper, det vet man aldri. Robertsen og Nordberg, og forsåvidt Berntsen også, er unggutter. De klarer ikke å spille 30 kamper på dette nivået, enda. Hadde man hatt en spiller til å avløse Berntsen, er jeg rimelig sikker på at han hadde blitt hvilt i en kamp i ny og ne han også.

Robertsen og Haukås har begge vært involvert i 19 kamper, og står med tre mål hver. Haukås har de siste fem kampene spilt ving, og det er på de fem kampene han har scoret sine tre mål, mens Robertsen utelukkende har vært ving/spiss. Så kan vi alltids diskutere til vi blir blå om Haukås fungerer som ving eller ikke..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Boombadila »

ja, masinga, det er en liten verden ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by Kesseboy »

Spørsmålet er jo hva slags ving man vil at Haukås skal fungere som. De to spillerne det her er snakk om vil neppe utfylle de samme rollene like godt, men hver til sitt bruk. Hvis man ensidig ønsker seg en kjapt ut-ut-ving, så er Haukås helt feil. Men hvorfor begrense seg?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: B/G - Hødd Søn 28/8 kl 18

Post by FSHelgeland »

Noen som telte hvor mange ganger Haukås kom seg forbi på sin kant og kom til innlegg i går? Tror jeg talte 2 innlegg. I tillegg så gikk mange overgangsmuligheter i vasken fordi han ikke er rask nok rett og slett. Han er dog flink når han kommer seg i boks, dit kommer han dessverre for sjelden som ving. Hvis målet med Haukås som ving er at han skal bruke fysikken og rive og slite for å slte ut motstanderen så er saken en annen. Morsom fotball er det ikke og det er et misbruk av hans kvaliteter, samt at det må være utrolig demotiverende som ung spiller å sitte å se på at han fortrekkes på vingen når han helt tydelig ikke trives i den rollen.
Tippeliga 2015
Post Reply