Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by bjornage »

Takk til Strømmen og Hødd! Vi får håpe resten av resultatene også går med oss.

Og i det jeg skriver dette scorer Kamma mot Ulf.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Glenn P »

Med fire hjemmekamper på rad for Ham-Kam, kan det bli stygt :(
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Vegard »

Da henger vi med i teten! Ranheim er nok ute, men Hamkam blander seg nok inn.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Sulliken »

mortsto wrote:Han duden med skjegget og tannbørsten. Er han på Glimtforum? Synes jeg ser ham overalt.
Marius eller Boombadila. Begge har skjegg. tipper Marius du tenker på
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Glenn P »

Nå leker jeg i tabellkalkulatoren, og ved full pott på alle Glimts kamper, ser det uhyre interessant ut. Målforskjell tror jeg vil være en avgjørende faktor for de som deltar i opprykkskampen, dessverre! Glimt trenger kalasseire mot Randaberg (sannsynlig), Alta og Strømmen.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by -list »

Er helt tydelig at det kommer til å bli rekordjevnt i reserveligaen i år. Målforskjell kommer til å ha betydning, er jeg redd for.
Nsbtoget
Posts: 21
Joined: Sun Aug 28, 2011 5:31 pm

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Nsbtoget »

Før en herli seier!:)
Men vi har en midtbane som funke jævli dårlig. Når det gjell han Daniel Berntsen, så e han kjapp men dæven gutn eie jo ikke blikk eller fotballforståelse.. Det ska bli mye benksliting på han i rbk.
I dag va han Viljar helt usynlig. Robertsen va nu ikkje nå meir farlig. Skjønne heller ikke kafør Kahilli blei benka.
Jim gjor en kanonkamp i dag, han er vel den som sprang og jobba mest. Og æ ser at flere kritisere han jim og sier at han e treg. Han e nu toppscorar på laget og uansett og når han spelle blir det mål. Nu har vi prøvd mye forskjellig løsninger og eg må si at det va djævelsk synd at han ikke spelte forrige kamp mot Løv-Ham. Da hadde det blitt 3 poeng.

GLede mæ t Randaberg til helga:)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by bjornage »

Randaberg er en typisk match som vi kan snuble i (igjen), vi får håpe gutta har den rette innstillingen i innspurten nå, har vi flaksen på vår side kan vi klare å kapre en opprykksplass mot alle odds.

Igjen, synd og skam at de fjernet opprykksplayoffen. Mange lag som ville vært inni playoffstriden er nå ristet ut av opprykkskampen og har ingenting å spille for fremover. Veldig synd for adeccoligaen at det har blitt sånn.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by bjornage »

Jim gir meg assosiasjoner til Andrei Arshavin. Kapabel til å sette opp sjanser og score mål fra hvor som helst, og har en imponerende statistikk å vise til, men er allikevel utrolig frustrerende å følge med på...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by eidurgud »

Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Glenn P »

bjornage wrote:Randaberg er en typisk match som vi kan snuble i (igjen)
Og jeg trodde JEG var pessimist :D
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by -list »

Ham-Kam er oppe i 0- 2 mot Sandnes Ulf, og 37 poeng. Sandefjord utnytter anledningen og har fire plussmål mot Randaberg. Ham-Kam har to hengekamper, Hønefoss og Sandnes Ulf én.

Sånn sett føles det som om Glimt har en vanskeligere jobb enn de andre fire topp-fem lagene. Hadde vi bare vunnet hjemme i forrige runde... :(


Edit: måtte fikse pinlig feil.
Last edited by -list on Sun Sep 11, 2011 5:57 pm, edited 2 times in total.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Knuta »

Glimt tapte opprykksmulighetene i forrige runde desverre.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Novi »

Tja, Ranheim har jo etter en rekke dårlige kamper nå mer eller mindre blitt hektet av. Og det samme tror jeg vil skje med Sandnes-Ulf. Kamma og Sandefjord blir farlige fremover, men foruten Hønefoss tror jeg ikke noen av de andre blir noe særlig til konkurrenter. greit nok at Sandnes leder godt nå, men de rykker ikke opp med 43 poeng, og nedturen vil nok komme. Et par tap hvor de bak har seire, og det hele er snudd.

EDIT: Sandnes-Ulf skal også møte alle de 4 andre lagene i toppen, og der blir det nok avgitt en del poeng.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Glimtfan »

Knuta wrote:Glimt tapte opprykksmulighetene i forrige runde desverre.
Helt uenig, vi er med for fullt. Sandnes-Ulf vil sprekke og avstanden til Sandefjord og Hønefoss er minimal.
HamKam kan fort bli skumle også med 2 hengekamper. Slik det ser ut nå er det 5 lag som kjemper om 2 plasser og da regner jeg ikke med Ranheim som jeg tror har sprukket for godt.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Ville Lehtinen »

Dagens høydepunkt på tribunen kom da vi hadde sunget "Torstein Dahle, klapp klapp klapp" i noen minutter før noen kom på at han faktisk heter Torgeir!
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by -list »

Med tanke på målforskjellen, tror jeg Knuta har rett. Og det blir neppe bare med målforskjellen heller.

Hønefoss og Sandnes Ulf har med sine hengekamper begge en bonusmulighet til å tape én hver uten at det betyr noe i forhold til oss. Sandnes Ulf taper nå - det sier kanskje noe om HamKam, som tross alt har to hengekamper etter i dag. Med full pott i de to kampene, har også de 43 poeng. Så jeg kan ikke lese noen kollaps ut av dette - ikke når Sandnes Ulf har ni seire av ti mulige i kampene før denne.

HamKam kan altså hente opp til seks poeng i hengekamper, og går forbi oss med seier-tap eller uavgjort-uavgjort. De har også to hjemmekamper mindre spilt enn oss. Selv med uavgjort-uavgjort har de tre mål bedre forskjell enn oss, så i de andre rundene må vi plukke flere mål. Men i forhold til HamKam er det i alle fall mulig. De tre lagene over oss kan vi bare glemme å ta på målforskjell.

Så da er det strengt tatt et spørsmål om interne kamper, og at Glimt ikke glipper mot bunnlag (eller topplag, for den saks skyld).
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Crazy horse »

Torstein Dahle var vel tidligere leder for partiet Rødt. :lol:
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by trmika »

så om jeg har forstått det riktig så kan opprykket glippe grunnet 1 tap for mye i år??
i så fall : det er for j....
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by eidurgud »

Slik er det igrunn for alle lag som misser opprykk.. That's life!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by bjornage »

Ville Lehtinen wrote:Dagens høydepunkt på tribunen kom da vi hadde sunget "Torstein Dahle, klapp klapp klapp" i noen minutter før noen kom på at han faktisk heter Torgeir!
:lol:
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Knuta »

Antakelig har Glimt den kombinasjonen lavest/høyest nivå av topplagene i Adecco. Derfor taper de mot Randaberg og Løv-Ham men kan slå Sandefjord borte f.eks. Det er nettopp tapet hjemme mot Løv-Ham som er helt håpløst og etter å ha brukt tabell-kalkulatoren i de neste kampene virker det som det vil stå mellom Kamma, Sandefjord og Hønefoss. Skulle ønske at jeg tok feil.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by RaymondEngmark »

Jeg syntes dette var en forferdelig dårlig kamp av Glimt, langt dårligere enn mot Løv Ham. Forskjellen var at i denne kampen spillte vi dårlig fotball og lagde to mål.

Eek er som jeg alltid har sagt, en person på banen. Han gjør jobben sin ok, men har ingen spisskompetanse på noen felt, og det ser vi ved flere anledninger i dag. Haukås er så ekstremt omstendelig i kroppsbevegelsene at det ser ut som om han gjør en dobbelt så hard jobb som han faktisk gjør. Hamoud triller tversover som aldri før, og vi kan være sjeleglad for at dette var Nybergsund!

Og for en gangs skyld må jeg si at via en kornete nett-tv sending at vi kan sende blomser til dommeren, for jeg syntes omtrent alt av tvilsomme situasjoner bikket vår vei. Jim Johansen er for meg et irritasjonsmoment på godt og vondt. Det er nesten "synd" at han har såpass bra med målpoeng, for ellers er mannen stort sett pill råtten i alt han foretar seg. Og det er synd han ikke spiller på Barca, for han har definitivt selvtilliten til det. En skrudd selvtillit som sådann.

Så er det disposisjonene til Cato som jeg virkelig overhodet ikke forstår. Jeg syntes Dahle var en fin backup på slutten av kampene og jeg har etterlyst mere Viljar. I dag starter Dahle og Viljar. Dahle er usynelig mye av kampen, det samme er Viljar og blir byttet ut før pause. Skade formoder jeg, siden det var bare noen minutter før pause?

Jeg vil se Viljar gradvis mere på A-laget. På bekostning av Erlend blir det helt opp-ned. Erlend har en helt annen dimensjon i spillet sitt og blir mere og mere en teamplayer som virkelig blør for Glimt. Viljar er fremdeles en litt upolert krittsniffer som trenger tid på seg. Men jeg ser ikke poenget med å starte med han.

Også håper jeg horden sender blomster til Strømmen og Hødd :)
Kristatistisk
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Mjh »

Viljar ble truffet med en ball i hodet før kampen, og har nå fått konstatert hjernerystelse. Han prøvde å spille, men ble av denne grunnen tatt av banen før pause.
Nsbtoget
Posts: 21
Joined: Sun Aug 28, 2011 5:31 pm

Re: Kamptråd Nybergsund - Bodø/Glimt 11/9-2011

Post by Nsbtoget »

Raymond: hvordan kamp så du egentlig? At Jim er pillråtten i alt han foretok sæ? Kordan kamp va det egentlig du så? Eg regne med at du e vel meget fornøyd med Daniel Berntsen og idag? La du forresten merke til at 3-4 gang i kampen så slår han ikke balln videre til feks JJ. Da ble tell og med Cato forbanna på han, og guttungen svarte at han JJ var i offside. Ja Jim var jo det da... PGA at han brukte aaaalt for lang tid. Hadde det ikke vært for det så hadde vi godt kunne ha vunnet 3, 4 - 0.
Post Reply